logo logo

Agerpres – Agenția Națională de Presă: Știri de actualitate cu informații de încredere pentru o societate bine informată.

Bucuresti

Piaţa Presei Libere nr. 1, sector 1

Telefon: +4 021.2076.110; +4 021.2076.105

[email protected]

ANAT şi FORT susţin desfiinţarea controlului la frontiera între România şi Bulgaria

Imagine din galeria Agerpres

Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) şi Federaţia Românilor Operatori de Transport (FORT) susţin desfiinţarea controlului la frontiera între România şi Bulgaria, conform unui comunicat comun remis, luni, AGERPRES.

Cele două organizaţii semnalează că Bulgaria este, de ani buni, în top 3 destinaţii turistice pentru români. În 2019, an de referinţă pentru turismul internaţional, ţara vecină a raportat 2,1 milioane de vizitatori din România! În mai puţin de două luni din acest an (1 iunie - 25 iulie), din circa 800.000 turişti străini înregistraţi în structurile de cazare din Bulgaria, 260.000 au fost români şi în majoritate covârşitoare aceştia călătoresc cu mijloace rutiere (autocare şi autoturisme), peste jumătate folosind punctul de frontieră Giurgiu - Ruse.

"Dacă mai vorbim de alte sute de mii de români care tranzitează anual Bulgaria către celelalte destinaţii din top 3 - Grecia şi Turcia, dacă ne amintim şi de sutele de autotrenuri de marfă, camioane, tiruri care formează permanent cozi kilometrice pe ambele sensuri (şi acestea sunt conduse de oameni, care sunt umiliţi uneori zeci de ore după care, evident, şi ei au plăţi de făcut), avem toate motivele să spunem că 'podul Prieteniei' şi zona din jurul lui este ruşinea Europei unite, locul unde nimeni nu-şi doreşte să fie, dar pe care, cel puţin de două ori într-un an, nu ai cum să-l eviţi", susţin reprezentanţii ANAT şi FORT.

Ei subliniază, totodată, că numărul turiştilor bulgari şi greci care vizitează România creşte constant, mulţi dintre aceştia venind tot pe cale rutieră.

"Numărul turiştilor, în ambele direcţii, ar putea fi cu mult mai mare. Cum îl putem face să crească? Nicidecum umilindu-i. În acest sens, Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) şi Federaţia Românilor Operatori de Transport (FORT) susţin desfiinţarea controlului la frontiera între cele două ţări vecine", se menţionează în comunicat.

Dumitru Luca, preşedintele ANAT, propune desfiinţarea frontierei "inutile", dovedind astfel că suntem pe deplin pregătiţi pentru a intra în Schengen.

"Europa, care ne-a vrut ca piaţă de desfacere şi sursă de forţă de muncă ieftină, nu ne vrea şi ca parte a zonei de Mobilitate fără restricţii. Sub diverse pretexte, de cel puţin 10 ani României şi Bulgariei li se refuză accesul în zona Schengen. Dar... ce ne împiedică să facem un 'Schengenevescu' local, desfiinţând frontiera inutilă între noi şi dovedind astfel că suntem pe deplin pregătiţi pentru a intra în Schengen-ul lor? De mai mulţi ani caut acest răspuns, la diferite persoane sus-puse atât din România, cât şi din Bulgaria şi nu am primit decât ridicări din umeri sau 'nu se poate'. O situaţie similară a fost, ani de-a rândul, între Republica Irlanda şi teritoriul Irlandei de Nord aparţinând Marii Britanii - ambele state UE înainte de Brexit, niciuna membră Schengen. La ei s-a putut, la noi, nu. Răspunsul pare să fie acesta: nu se doreşte acest lucru, această frontieră e un izvor nesecat de venituri pentru mafia creată de ambele părţi ale Dunării. Şi... nu vorbim doar de sute de funcţionari de tot felul, cu salarii şi privilegii, nu vorbim nici măcar de sumele colosale adunate oficial care, dacă s-ar fi investit cu cap, ar fi acoperit construirea a încă unui pod şi scoaterea la pensie a celui vechi deja de 70 de ani. Ne referim la 'caracatiţa' care extorchează direct sau indirect sume uriaşe de la cei care trec pe acolo", a spus Dumitru Luca.

Printre problemele întâmpinate la punctele de frontieră, comunicatul menţionează: zeci de minute sau ore petrecute în coadă, care înseamnă consum suplimentar de carburant şi uzură, poluare în atmosferă şi în natură, tone de gunoaie în jur pe care nu le mai adună nimeni; creşteri considerabile de costuri (carburanţi, salarii şi diurne şoferi) pentru transportatorii rutieri, care, în final, se regăsesc în preţurile tuturor produselor transportate etc.

"Sunt însă şi unii care profită din plin de acest lucru şi, evident, au toate motivele să nu se întâmple nicio schimbare majoră: funcţionarii implicaţi (şi, în special, poliţia de frontieră care, de cele mai multe ori, în mod deliberat evită să ia măsuri de fluidizare a traficului, de eficientizare a controalelor; de câte ori sunt întrebaţi de ce nu iau măsuri, răspund 'ce, v-am pus eu să plecaţi toţi?'); încasatorii taxei de pod (cu precădere cei de pe partea bulgară) care deliberat au grijă să fie permanent coadă, mizând pe faptul că, în momentul în care ai ajuns în faţă, ai dat banii şi ţi-a ridicat bariera, nu mai aştepţi şi după chitanţă; cei care au făcut o afacere 'profitabilă' în frontieră eliberând vignete de drum contra unor sume sensibil mai mari decât cele legale şi, cu toate acestea, de multe ori 'greşesc' intenţionat un element sau altul la emiterea vignetei pentru a servi apoi drept 'carne de tun' controlorilor de pe traseu sau de la ieşirea din ţară; poliţia rutieră din ambele ţări, ISCTR-ul românesc şi echivalentul bulgăresc, care vânează constant şoferii profesionişti ştiind că, după ce s-au târât ore în şir la coadă, cu siguranţă vor fi depăşit timpii legali de conducere şi sunt victime sigure", afirmă reprezentanţii celor două organizaţii.

Augustin Hagiu, preşedintele FORT, a subliniat că, dacă am fi reuşit să intrăm în Spaţiul Schengen, cifra de afaceri a companiilor din domeniul transporturilor rutiere ar fi crescut cu minimum 5 procente.

"Indiferent dacă intrăm sau nu în acest Spaţiu Schengen, am fost umiliţi. Trăim un eşec în momentul de faţă. (...) Dacă am fi reuşit să intrăm în Spaţiul Schengen, cifra de afaceri a companiilor din domeniul transporturilor rutiere ar fi crescut cu minimum 5 procente. Era posibilă şi o creştere de zece procente, dar 5% era garantat! Aşa, vom continua să înfruntăm răul, pierderile şi cozile imense la tiruri prin diverse vămi. Am fost uluit să văd cu ochii mei o coadă incredibilă de tiruri, pe zeci de kilometri la Negru Vodă, adică chiar lângă Vama Veche. Dacă cu Calafat, Ruse, Nădlac, Borş sau alte puncte vamale eram deja obişnuiţi, când am văzut coada de la Negru Vodă am rămas fără cuvinte", a spus Hagiu.

ANAT şi FORT solicită, de asemenea, "eliminarea surselor de corupţie şi de întârzieri uriaşe la plata taxei de pod", pe ambele maluri, prin introducerea unor sisteme pre-pay. AGERPRES/(AS - autor: Nicoleta Gherasi, editor: Oana Tilică, editor online: Irina Giurgiu)

Afisari: 10

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].


Alte știri din categorie

Economic 12-05-2025 20:00

Marcel Boloș: Este esențial ca renegocierea PNRR să se încheie până la finalul lunii mai

Renegocierea Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR) și deblocarea integrală a Cererii de Plată 3 sunt priorități imediate pentru a asigura absorbția maximă a fondurilor europene alocate României, susține ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Marcel Boloș. Acesta a participat luni, alături de echipa tehnică din cad

Economic 12-05-2025 18:47

Românii pot investi începând de luni, 12 mai, în titluri de stat Tezaur

Românii pot investi începând de luni, 12 mai, în titlurile de stat Tezaur, cu maturități de 1, 3 și 5 ani și dobânzi anuale de 6,75%, 7,40%, respectiv, 7,80%, informează Ministerul Finanțelor într-un comunicat transmis AGERPRES. Această ediție a Programului Tezaur este cea de a cincea ediție din acest an, su

Economic 12-05-2025 17:26

Ministerul Energiei a lansat a doua licitație Schemei de ajutor de stat sub formă de CfD

Ministerul Energiei a lansat cea de-a doua licitație în cadrul Schemei de ajutor de stat sub formă de Contracte pentru Diferență (CfD) pentru susținerea producerii de energie electrică din surse regenerabile - energie eoliană onshore și solară fotovoltaică. Conform unui comunicat al ministerului, în cadrul acestei licitații, va fi

Economic 12-05-2025 15:25

Greenpeace: Tribunalul București a hotărât să nu analizeze PUZ-ul pentru Neptun Deep

Tribunalul București a decis să nu analizeze dosarul Planului Urbanistic Zonal (PUZ) pentru lucrările onshore din Tuzla, dedicate proiectului Neptun Deep, susțin reprezentanții Greenpeace România după decizia instanței de a respinge pe fond acțiunea organizației de mediu privind blocarea proiectului energetic de la Marea Neagră. 'Tri

Economic 12-05-2025 13:35

Grindeanu: Peste 7.000 de oameni lucrează acum pe șantierele gestionate de UMB; nu există niciun fel de planuri de retragere

Știrea cu privire la blocajele și restructurarea de pe șantierele A8 și A3 ale UMB este ''un caz tipic de fake news'', a afirmat, luni, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, la ceremonia de semnare a contractului pentru proiectarea și execuția lotului 2 al Centurii Metropolitane Cluj (Gilău - A3 - Cluj- Napoca - Apahida - DX4).

Economic 12-05-2025 13:14

Grindeanu: Îndemnul meu pentru ministrul care va veni este să aibă ca principală preocupare finanțarea proiectelor

Finanțarea proiectelor aflate în derulare la Ministerul Transporturilor va trebui să fie principala preocupare a oricărui ministru care vine în locul meu, în acest moment noi fiind undeva la o contractare de 300%, deci supracontractare, a transmis, luni, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, la ceremonia de semnare a contractului pe

Economic 12-05-2025 13:09

Burduja: Tribunalul București a respins pe fond acțiunea Greenpeace de blocare a proiectului Neptun Deep

Tribunalul București a respins pe fond acțiunea Greenpeace de a bloca proiectul Neptun Deep, iar ONG-ul trebuie să plătească 80.000 de lei dezvoltatorilor Romgaz și OMV Petrom, a anunțat, luni, pe propria pagină de socializare, ministrul

Economic 12-05-2025 11:28

AFM a anulat 'Rabla pentru tractoare' din cauza unor probleme tehnice apărute la aplicația informatică

Administrația Fondului pentru Mediu (ANM) a anulat sesiunea de înscriere în cadrul programului 'Rabla pentru tractoare', destinat producătorilor agricoli - persoane fizice, din cauza unor prob

Economic 12-05-2025 09:50

Burduja: Investițiile fără precedent reprezintă adevăratul suveranism energetic

Investițiile fără precedent reprezintă adevăratul suveranism energetic și există o singură cale pentru independența energetică a României, cât mai departe de ghearele 'experților' în șantaj energetic de la Est, consideră ministrul Energiei, Sebastian Burduja. 'Anul trecut, România a devenit în premieră cel mai mare pro

Economic 12-05-2025 09:27

INS: Deficitul comercial a crescut cu 26,9%, în primul trimestru; importurile s-au majorat cu 8,1%, iar exporturile cu 2,7%

Deficitul balanței comerciale (FOB/CIF) a fost, în primul trimestru din acest an, de 8,453 miliarde euro, în creștere cu 26,9% (+1,792 miliarde de euro) decât cel înregistrat în primul trimestru din 2024, potrivit datelor Institutului Național de Statistică, publicate luni. În luna martie 2025, exporturile FOB au însum

Economic 12-05-2025 08:43

Programul 'Rabla pentru tractoare' debutează luni, cu un buget de 500 de milioane de lei

Programul 'Rabla pentru tractoare' demarează luni, iar timp de o săptămână sau până la epuizarea bugetului alocat sesiunii, iar solicitanții pot aplica online, prin intermediul aplicației informatice, informează Administrația Fondului pentru Mediu (AFM). Potrivit sursei citate, aplicația informatică este pusă la dispoziție

Economic 11-05-2025 12:01

Bursa de la București a câștigat aproape 17 miliarde lei la capitalizare, în această săptămână

Bursa de Valori București (BVB) a câștigat 16,95 miliarde de lei la capitalizare, respectiv 4,78%, în această săptămână, în timp ce valoarea tranzacțiilor cu acțiuni a crescut cu 242,58%, în comparație cu săptămâna anterioară. Potrivit datelor publicate de BVB și consultate de AGERPRES, capitalizarea bursier

Economic 11-05-2025 11:15

MEDAT: România importă în special din UE și SUA între 20% și 70% din componentele pentru industria de apărare

Ponderea componentelor de import folosite în industria de apărare din România poate varia între 20% și 70%, fiind achiziționate din state membre ale Uniunii Europene, și state terțe, precum SUA, a precizat Ministerul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului și Turismului (MEDAT) într-un răspuns la o solicitare a AGERPRES.

Economic 11-05-2025 10:36

CNPP: Numărul beneficiarilor de indemnizație socială pentru pensionari a crescut, în aprilie 2025, cu 7.129 persoane

Numărul total al beneficiarilor de indemnizație socială pentru pensionari a fost, în aprilie 2025, de 914.741 persoane, cu 7.129 mai mare în comparație cu luna precedentă, conform datelor centralizate de Casa Națională de Pensii Publice (CNPP), consultate de AGERPRES. Dintre aceștia, 828.358 erau pensionari din sistemul public, iar

Economic 11-05-2025 10:02

Report de peste 3,56 milioane de euro la Joker și de 2,69 milioane de euro la Noroc, la tragerile de duminică

Un report de peste 3,56 milioane de euro se înregistrează la categoria I a jocului Joker, în timp ce la Noroc este în joc un report cumulat în valoare de peste 2,69 milioane de euro, informează Loteria Româna. Duminică au loc noi trageri Loto 6/49, Noroc, Joker, Noroc Plus, Loto 5/40 și Super Noroc, după ce la tra