LG Energy Solution vrea să producă baterii ieftine pentru automobile electrice destinate Europei

Grupul sud-coreean LG Energy Solution (LGES) poartă discuţii cu trei furnizori chinezi pentru a produce baterii ieftine pentru automobile electrice destinate Europei, a declarat joi unul dintre directorii LGES, într-un moment în care concurenţa ar urma să se intensifice după ce UE a impus tarife suplimentare la importurile de automobile electrice chineze, informează Reuters.
Potenţialele parteneriate ale LGES vin într-un moment în care industria globală a automobilelor electrice se confruntă cu o încetinire semnificativă a cererii şi, totodată, scot la lumină presiunile în creştere cu care se confruntă producătorii non-chinezi de baterii din partea producătorilor de automobile, pentru a reduce preţurile la baterii până la un nivel comparabil cu cel oferit de rivalii chinezi mai ieftini.
Recent, grupul auto francez Renault a anunţat că va introduce tehnologia bateriilor de tip litiu şi fosfat de fier (LFP) în planurile sale de a produce automobile electrice în regim de masă, alegând grupul sud-coreean LG Energy Solution şi rivalul chinez CATL drept parteneri pentru a pune la punct un lanţ de aprovizionare în Europa.
"Avem discuţii cu firme chineze care vor dezvolta un catod de tip LFP împreună cu noi şi îl vor produce pentru Europa", a declarat Wonjoon Suh, directorul diviziei de baterii de la LGES, fără a dezvălui numele firmelor chineze. "Analizăm diferite măsuri, inclusiv înfiinţarea de joint venture şi semnarea de acorduri de aprovizionare pe termen lung", a mai spus Wonjoon Suh, adăugând că astfel de parteneriate vor ajuta LGES să îşi reducă costurile cu producţia de baterii, până la un nivel comparabil cu rivalii chinezi, în aproximativ trei ani.
Catodul este cel mai scump element al unei baterii pentru un automobil electric, fiind responsabil pentru aproximativ o treime din costul total al unei celule de baterii. China domină livrările globale de catozi de tip LFP şi cei mai mari producători chinezi sunt: Hunan Yuneng New Energy Battery Material, Shenzhen Dynanonic şi Hubei Wanrun New Energy Technology.
În prezent, majoritatea bateriilor pentru automobile electrice utilizează unul din cele două tipuri de catod: cel pe bază de nichel sau cel de tip litiu şi fosfat de fier (LFP).
Bateriile cu catod pe bază de nichel, precum cele utilizate de automobilele Tesla, pot stoca mai multă energie, dar utilizează materiale mai costisitoare. Cele cu catod de tip LFP, utilizate de producătorii chinezi de automobile electrice, precum BYD, nu stochează la fel de multă energie dar sunt mai sigure şi mai ieftine pentru că utilizează materiale care sunt mai abundente.
Wonjoon Suh a dezvăluit că LG Energy Solution (LGES) are în vedere trei locaţii, Maroc, Finlanda şi Indonezia, pentru a produce catozi de tip LFP cu firme chineze pentru piaţa europeană. Potrivit lui Suh, LGES a discutat acorduri de aprovizionare cu baterii LFP împreună cu producători auto din SUA, Europa şi Asia. Însă, în Europa există o cerere mai mare pentru automobile electrice accesibile, acest segment reprezentând jumătate din vânzările de automobile electrice în regiune, mai mult decât în SUA.
Potrivit firmei de cercetare SNE Research, în primele cinci luni ale acestui an, producătorii sud-coreeni de baterii LGES, Samsung SDI şi SK On controlau împreună 50,5% din piaţa europeană de baterii pentru automobile electrice iar cota LGES era de 31,2%. Producătorii chinezi de baterii aveau o cotă de 47,1% în Europa, în frunte fiind firma CATL cu o cotă de piaţă de 34,5%. AGERPRES/(AS-autor: Constantin Balaban, editor: Andreea Marinescu, editor online: Ady Ivaşcu)
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].
Alte știri din categorie
Renault va produce drone în Ucraina, susține franceinfo
Constructorul auto francez Renault urmează să se instaleze în Ucraina pentru a produce drone, potrivit unui reportaj difuzat duminică de postul de radio franceinfo, preluat de
Un oficial de la BCE crede că instituția monetară nu ar trebui să reacționeze exagerat dacă inflația coboară sub 2%
Banca Centrală Europeană nu ar trebui să 'reacționeze în mod exagerat' dacă inflația în zona euro va coborî sub ținta de 2%, deoarece există motive să credem că prețurile vor reveni pe creștere, a declarat guvernatorul Băncii Naționale a Croației, Boris Vujcic, care este și membru al consiliului guvernatorilor BCE, pentru Reuters.
BTA: Bulgaria a avut în aprilie cea mai redusă rată a șomajului de la aderarea la UE
În luna aprilie 2025 Bulgaria a avut o rată a șomajului de 3,3%, cel mai scăzut nivel de la aderarea la Uniunea Europeană în 2007, potrivit datelor furnizate de Eurostat, transmite BTA. Aceasta a fost și una din cele mai scăzute rate ale șomajului din Uniunea Europeană. Potrivit Eurostat, țările membre cu cele mai scăzute rate ale
Beijingul propune un 'canal verde' pentru exporturile de metale rare spre UE
China a propus înființarea unui 'canal verde' pentru accelerarea procesului de eliberare a licențelor necesare pentru exporturile de metale rare spre Uniunea Europeană, a anunțat, sâmbătă, Ministerul chinez al Comerțului, în contextul în care Beijingul a restricționat exporturile de metale rare ca răspuns la tarifele vamale americane,
Industria germană a pierdut 100.000 de locuri de muncă într-un an (analiză)
Criza economică în curs în Germania a costat industria din această țară peste 100.000 de locuri de muncă într-un an, sectorul auto cheie al țării fiind cel mai afectat, potrivit unei analize realizate de firma de audit și consultanță EY, citat sâmbătă de dpa. În sectorul auto, aproximativ 45.400 de locuri de muncă
Politica fiscală americană și datoria publică influențează dolarul, care rămâne cea mai importantă monedă (analiști)
Dolarul rămâne cea mai importantă monedă pentru rezervele valutare ale statelor, dar analiștii atrag atenția privind viabilitatea politicii fiscale americane și sustenabilitatea datoriei publice a SUA. Un raport de cercetare al CFA Institute din Statele Unite ale Americii, intitulat 'Privilegiul exorbitant al dolarului', și dat s
Discuții comerciale sino-americane luni, la Londra (Trump)
Președintele american Donald Trump a anunțat vineri că noi discuții comerciale sino-americane vor avea loc, luni, la Londra, în încercarea de a se ajunge la un 'acord' între cei doi giganți aflați într-o dispută vamală, relatează AFP. Liderul de la Casa Albă a precizat pe rețeaua sa Truth Social că din delegația
Germania riscă încă doi ani de recesiune dacă războiul comercial cu SUA escaladează, avertizează Bundesbank
O escaladare a războiului comercial cu SUA ar putea prelungi recesiunea în Germania pentru încă doi ani, din cauza reculului exporturilor și incertitudinilor asupra investițiilor, a avertizat vineri Banca Centrală a Germaniei (Bundesbank), informează AFP. Germania este singura țară G7 care nu a înregistrat o creștere a PIB-ul
Noile cote la importurile de produse agricole din Ucraina în UE vor fi mai mari decât înainte de război (comisar)
Uniunea Europeană și Ucraina negociază un nou acord care va fixa cote la importurile de produse agricole din Ucraina, cote care vor fi 'undeva între' nivelurile actuale și scutirile temporare acordate Ucrainei în 2022, după începerea invaziei rusești, a declarat comisarul european pentru Agricultură, Christophe Hansen, citat de Reuters.
Economia europeană a înregistrat un avans de 0,6% în primul trimestru; economia României a stagnat
Economia zonei euro și cea a Uniunii Europene au înregistrat o creștere peste așteptări în primul trimestru al acestui an, comparativ cu trimestrul precedent, însă economia România a stagnat, conform datelor revizuite publicate vineri de Eurostat. Potrivit acestor date, Produsul Intern Brut al Uniunii Europene, precum ș
FAO: Prețurile mondiale la alimente au scăzut în mai, grație ieftinirii cerealelor, zahărului și uleiului
Indicele global al prețurilor produselor alimentare a scăzut în luna mai, grație diminuării cotațiilor la cereale, zahăr și uleiuri vegetale, a anunțat, vineri, Organizația Națiunilor Unite pentru Alimentație și Agricultură (FAO), transmite Reuters. FAO publică lunar propriul său Food Price Index, care măsoară modificările de prețuri înregistrate l
UE și-a dat aprobarea finală pentru posibila sacrificare a lupilor
Consiliul Uniunii Europene a adoptat, joi, modificarea Directivei privind habitatele, care modifică nivelul de protecție a lupului din 'strict protejat' în 'protejat', informează DPA. Această actualizare aliniază directiva la Convenția de la Berna actualizată, acordul internațional pentru protecția plantelor, a animalelor
Acțiunile Hello Kitty au un rulaj mai mare la bursă decât cele ale gigantului auto Toyota
Acțiunile Sanrio Co, proprietarul Hello Kitty, au avut luna trecută un rulaj mai mare la bursa de la Tokyo decât titlurile celei mai mari companii japoneze, producătorul auto Toyota Motor Corp, grație includerii firmei în MSCI index și a presupusei sale rezistențe la riscurile create de tarifele vamale, transmite Bloomberg. Acțiuni
Trump spune că a discutat cu Xi despre comerț și că echipele lor se vor întâlni în curând
Președintele american Donald Trump a declarat că discuția telefonică purtată joi cu omologul său chinez Xi Jinping a avut ca subiect comerțul și s-a încheiat 'în manieră foarte bună', convenindu-se continuarea negocierilor între țările lor pentru aplanarea divergențelor legate de taxele vamale, care au perturbat economia mondială, transmit Reuters ș
Un grup de state din UE, inclusiv România, cer o finanțare adecvată a Politicii Agricole Comune
Un grup de state membre ale UE, inclusiv România, au solicitat Comisiei Europene o Politică Agricolă Comună (PAC) 'bine finanțată și cu personalitate juridică și instituțională proprie'. Într-o scrisoare trimisă comisarului european pentru buget, Piotr Serafin, aceste țări cer de asemenea ca PAC să fie 'separată de restul politicilor co