Producătorii auto sunt prudenţi în legătură cu vânzările din Marea Britanie

Producătorii auto "rătăcesc pe teritoriul prudenţei" când vine vorba de vânzările de vehicule electrice în Marea Britanie, anul viitor, din cauza planificatelor tarife UE, a avertizat luni Mike Hawes, directorul general al Asociaţiei Producătorilor şi Comercianţilor de Automobile din Regatul Unit (SMMT), transmite DPA.
Producătorii auto "vor trebui să-şi asume riscuri" în privinţa cifrelor privind vânzările în 2024, a explicat Mike Hawes, care se aşteaptă ca negocierile dintre Londra şi Bruxelles să se apropie de punctul culminant.
Companiile auto de pe ambele părţi ale Canalului Mânecii au cerut UE să amâne cerinţele comerciale post Brexit. Conform acordului comercial convenit când Marea Britanie a părăsit blocul comunitar, 45% din valoarea unui vehicul electric vândut în UE trebuie să vină din Regatul Unit sau din UE din 2024, pentru evitarea tarifelor. Restricţii mai dure urmează să fie aplicate din 2027.
În timp ce multe baterii pentru vehicule electrice sunt produse în China, vehiculele care sunt trimise în ambele direcţii ar urma să devină mai scumpe din 2024, fără o amânare a noilor reglementări.
Producătorii auto pot opta pentru a absorbi costurile suplimentare sau a le trece consumatorilor.
Mike Hawes le-a spus jurnaliştilor: "Încă suntem optimişti că se va ajunge la un acord. Este ceva de bun simţ deoarece ultimul lucru pe care îl dorim îl reprezintă tarifele suplimentare chiar pe vehiculele electrice, în condiţiile în care îi încurajăm pe oameni să le cumpere".
Făcând din nou presiuni pentru un acord între UE şi Marea Britanie, şeful SMMT a avertizat că producătorii auto "rătăcesc pe teritoriul prudenţei", deoarece "nu vor să rămână cu maşini necompetitive pe piaţă în urma aplicării tarifelor".
Alex Smith, director în cadrul Volkswagen Marea Britanie, a apreciat: "Suntem pe drumul tranziţiei spre vehiculele electrice şi nu ar fi de ajutor nimic din ce le-ar face mai scumpe".
Kemi Badenoch, ministrul britanic pentru Afaceri şi Comerţ, susţine că UE şi Regatul Unit sunt de mult timp în negocieri privind vehiculele, iar de majorarea tarifelor "vor beneficia doar companiile din China" care produc baterii pentru maşini.
În 7 septembrie, premierul britanic Rishi Sunak şi Comisia Europeană au anunţat că Regatul Unit se va alătura din nou programului ştiinţific european Horizon, pe care l-a părăsit după Brexit.
"Comisia Europeană şi Regatul Unit au încheiat joi un acord politic privind participarea Regatului Unit la programul european de cercetare şi inovaţie Horizon şi la programul Copernicus", programul de monitorizare a Pământului, a anunţat executivul european într-un comunicat.
Rishi Sunak, întrebat dacă Horizon a deschis calea pentru un acord privind vehiculele electrice în timpul reuniunii G20 din India, a declarat că cele două părţi discută despre termenul limită.
Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), grupul de lobby al industriei auto europene, a cerut o amânare cu trei ani a reglementărilor.
Fără o amânare, tarifele ar putea totaliza 4,3 miliarde de euro în perioada 2024-2026, reducând în mod potenţial producţia de vehicule electrice cu aproximativ 480.000 unităţi.
Marea Britanie rămâne a doua mare piaţă auto din Europa, în urma Germaniei, dar înaintea Franţei, Italiei şi Spaniei.
Şi Asociaţia Industriei Auto din Germania (VDA) a solicitat recent Uniunii Europene şi Marii Britanii să amâne cerinţele comerciale post Brexit, care ar afecta tranziţia spre vehiculele electrice (EV)
Problema este că o baterie poate reprezenta până la jumătate din costul unui vehicul electric nou, iar Europa nu are încă uzine care să fabrice suficiente baterii pentru vehiculele electrice, şi este puţin probabil să realizeze acest lucru până la finalul lui 2023, susţine VDA.
Tarifele impuse la exporturile în Marea Britanie şi la importurile din această ţară "vor reprezenta un dezavantaj concurenţial semnificativ pentru industria auto europeană în faţa concurenţei din Asia, pe piaţa britanică atât de importantă. De asemenea, va reprezenta un pericol pentru dezvoltarea mobilităţii electrice, deoarece va fi afectat întregul lanţ de aprovizionare al UE", consideră Asociaţia Industriei Auto din Germania.
Aceasta avertizează că astfel "va fi frânată transformarea industriei auto".
Şi Ford a cerut prelungirea până în 2027 a cerinţelor comerciale post Brexit privind regulile de origine pentru vehiculele electrice, susţinând că impunerea tarifelor va majora inutil costurile pentru consumatori şi va încetini tranziţia la electrificare.
"Ford cere ca actualele cerinţe comerciale să fie extinse până în 2027, pentru dezvoltarea lanţului de aprovizionare cu baterii în Europa şi pentru a satisface cererea de EV", se arată în comunicatul producătorului auto american.
Acesta investeşte 380 milioane de lire sterline (480 milioane de dolari) pentru a construi o unitate unde va produce motoare pentru vehicule electrice, în Liverpool.
"Tarifele vor afecta atât producătorii din Marea Britanie, cât şi pe cei din UE, deci este vital pentru Regatul Unit şi blocul comunitar să fie de acord cu o soluţie", susţine Ford.
Şi Stellantis, al treilea producător auto mondial, a avertizat că fabricile auto britanice se vor închide, ceea ce va duce la pierderea a mii de locuri de muncă, dacă acordul privind Brexitul nu este renegociat.
Conform actualului acord, Stellantis, care deţine 14 branduri, inclusiv Vauxhall, Peugeot, Citroen şi Fiat, va suporta tarife când va exporta vehicule electrice către Europa, începând din 2024, când intră în vigoare reglementări mai dure post-Brexit.
Stellantis vrea ca Marea Britanie şi UE să extindă actualele reglementări privind aprovizionarea cu piese până în 2027, în loc de planificata modificare din 2024. AGERPRES/(AS - autor: Mihaela Dicu, editor: Oana Tilică, editor online: Ada Vîlceanu)
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].
Alte știri din categorie
CE: Statele UE au accesat până acum mai puțin de jumătate din fondurile de redresare după pandemie
Mai mult de 335 miliarde de euro încă nu au fost accesate din resursele Uniunii Europene create pentru a ajuta la redresarea după pandemia de coronavirus, termenul limită pentru plățile finale fiind stabilit pentru sfârșitul anului 2026, a declarat miercuri Comisia Europeană, transmite dpa. Mai puțin de jumătate din cele 650 miliarde de euro alocat
UE va prezenta la jumătatea acestei luni instrumente pentru a pune capăt importurilor de energie din Rusia
Executivul comunitar intenționează să prezinte, la mijlocul acestei luni, un set de reglementări pentru a elimina importurile de energie din Rusia până la finele lui 2027, au declarat pentru Bloomberg mai multe surse din apropierea acestui dosar. Potrivit surselor, în data de 17 iunie, Comisia Europeană ar urma să dezvăluie măsuri
BTA: Comisia Europeană anunță că Bulgaria îndeplinește criteriile pentru a adera la zona euro la 1 ianuarie 2026
Comisia Europeană a anunțat miercuri că a ajuns la concluzia că Bulgaria este pregătită să adopte moneda euro începând cu 1 ianuarie 2026, transmite BTA. Această evaluare este prezentată în Raportul de convergență pentru 2025, elaborat la cererea autorităților bulgare, și 'marchează un pas critic și istoric în drumu
Stassis (Eurelectric): Trebuie să ne consolidăm interconexiunile transfrontaliere; continuăm să spunem acest lucru din nou și din nou
Bruxelles - Trimisul special al AGERPRES, Nicoleta Gherasi, transmite: Interconexiunile transfrontaliere trebuie consolidate și, totodată, trebuie lucrat în ceea ce privește utilizarea eficientă a interconectărilor existente, a declarat, miercuri, la Eurelectric Power Summit, Georgios Stassis, vicepreședintele Eurelectric și președinte și CEO al PPC Group.
BCE a dat undă verde pentru aderarea Bulgariei la euro
Bulgaria îndeplinește toate criteriile pentru a adopta moneda euro de la 1 ianuarie 2026, a anunțat miercuri Banca Centrală Europeană (BCE), după ce a evaluat progresele făcute de țara vecină pentru îndeplinirea unor diferiți indicatori, de la inflație și până la legislația cu privire la Banca Națională, transmite Reuters.
Numărul milionarilor de pe planetă și avuția lor au atins valori record în 2024
Avuția mondială a explodat în 2024, iar numărul milionarilor din întreaga lume a atins un nou maxim istoric, în top fiind SUA, Japonia, Germania și China, transmite Bloomberg. Raportul anual ''World Wealth Report'
Furnizorii europeni de componente auto au închis unele uzine, după ce China a restricționat exporturile de metale rare
Mai multe uzine și linii de producție ale furnizorilor europeni de componente auto au fost închise din cauza lipsei de metale rare, provocată de decizia Chinei de a impune restricții la astfel de exporturi, a anunțat, miercuri, Asociația Europeană a Furnizorilor Auto (CLEPA), care a avertizat că urmează și alte închideri, transmite Reuters.
O firmă de car sharing din Olanda va oferi automobile electrice Renault capabile să alimenteze rețeaua locală
Firma olandeză de car sharing MyWheels va adăuga în flotă, în cursul acestei săptămâni, primul dintre cele 500 de automobile electrice Renault care se pot conecta la rețeaua electrică, extinzând numărul de vehicule din Europa capabile să consolideze rețeaua electrică, pe măsură ce această tehnologie se extinde, transmite Reuters.
După ani de creștere, investițiile climatice stagnează în Europa (studiu)
Investițiile climatice stagnează în Europa, a avertizat, marți, la Bruxelles, Institutul pentru Economie Climatică (I4CE), într-un studiu care evidențiază decalajul în ceea ce privește energia eoliană și renovarea energetică a clădirilor, relatează AFP. După ani de creștere susținută, investițiile publice și private favorabile climatu
Gazprom a abandonat proiectul unui hub de distribuție a gazelor în Turcia
Gigantul rus Gazprom a abandonat, pe tăcute, planurile care vizau dezvoltarea unui nou hub de distribuție a gazelor naturale în Turcia, închizând astfel ușa unei posibile oportunități de a recuceri un cap de pod pe piața din Europa, pierdută în urma invaziei rusești din Ucraina, transmite Bloomberg. În condițiile în care con
Electrificarea, cheie pentru impulsionarea competitivității industriale (studiu)
Bruxelles - Trimisul special al AGERPRES, Nicoleta Gherasi, transmite: Electrificarea poate ajuta la recuperarea competitivității, poate reduce dependența de combustibilii fosili și aduce beneficii economice pentru industria europeană, conform unui nou studiu realizat de Eurelectric și publicat marți, cu ocazia Eurelectric Power Summit 2025. Deși electricitate
Stassis (Eurelectric): Digitalizarea și AI sunt deja esențiale pentru modul în care gestionăm energia
Bruxelles - Trimisul special al AGERPRES, Nicoleta Gherasi, transmite: Digitalizarea și AI sunt deja esențiale pentru modul în care gestionăm energia, fiind folosite la optimizarea funcționării rețelelor, la prognoza producției sau pentru a oferi clienților servicii mai bune, a declarat, marți, Georgios Stassis, vicepreședintele Eurelectric și președinte și CEO al
UE interzice tuturor transportatorilor aerieni certificați în Tanzania și Surinam să opereze în UE
Comisia Europeană a actualizat, marți, lista UE a companiilor aeriene sigure, precum și lista companiilor aeriene care fac obiectul unei interdicții de exploatare sau al unor restricții de exploatare pe teritoriul Uniunii Europene, deoarece nu îndeplinesc standardele internaționale de siguranță, iar în urma actualizării toți transportatorii aerieni certif
Pentru prima dată după 2008, Spania are mai puțin de 2,5 milioane de șomeri
Numărul persoanelor înregistrate ca șomeri în Spania a scăzut în luna mai sub 2,5 milioane, fiind pentru prima dată după criza financiară din urmă cu aproape 17 ani când coboară sub acest prag, arată datele oficiale publicate marți de Ministerul Muncii, transmite Reuters. Un număr total de 2,45 milioane de persoane erau
Inflația și rata șomajului au scăzut în zona euro (Eurostat)
Rata anuală a inflației în zona euro a încetinit semnificativ în luna mai, coborând sub ținta vizată de Banca Centrală Europeană (BCE), transmite AFP. Potrivit unei estimări preliminare publicate marți de Eurostat, rata anuală a inflației în zona euro a scăzut în luna mai până la 1,9%, de la un nivel d