logo logo

Agerpres – Agenția Națională de Presă: Știri de actualitate cu informații de încredere pentru o societate bine informată.

Bucuresti

Piaţa Presei Libere nr. 1, sector 1

Telefon: +4 021.2076.110; +4 021.2076.105

[email protected]

Ruşii îşi depăşesc ezitările şi cumpără maşini din China, după plecarea brandurilor occidentale (Reuters)

Image

În condiţiile în care exodul producătorilor auto occidentali a redus opţiunile pentru consumatorii din Rusia, companiile din China încearcă să umple golul, forţând ruşii să-şi depăşească ezitările şi să apeleze la brandurile chineze, arată datele analizate de Reuters.

Brandurile chineze, cum ar fi Haval, Chery şi Geely sunt responsabile acum pentru aproape 40% din vânzările de maşini noi în Rusia, arată datele agenţiei ruse Autostat şi ale companiei de consultanţă PPK, faţă de sub 10% în perioada ianuarie-februarie 2022, profitând de oportunitatea ieşirii de pe piaţa rusă a unor firme ca Renault, Nissan şi Mercedes.

Dar există şi dificultăţi. Reuters a discutat cu câţiva cumpărători de maşini din Rusia - persoane individuale şi dealeri - care percep calitatea unora din maşinilor fabricate în China ca fiind mai scăzută decât a rivalelor occidentale, iar experţii din industriei spun că producătorii chinezi trebuie să-şi îmbunătăţească reputaţia, chiar dacă le-a crescut cota de piaţă.

Stepan, în vârstă de 28 de ani, care foloseşte din ce în ce mai mult automobile chineze atunci când utilizează servicii de carsharing, este printre cei care trebuie convinşi. El se plânge, printre altele, că nu se conduce cu uşurinţă o astfel de maşină.

"Am reuşit să cumpăr o Skoda în 2022. Dacă vreţi opinia mea sinceră, diferenţa faţă de automobile chineze este imensă", a declarat el pentru Reuters.

Grupul auto Skoda Auto, parte a Volkswagen AG, şi unul din producătorii auto occidentali cu producţie locală de maşini, este în stadiul final al vânzării activelor sale din Rusia, în contextul sancţiunilor impuse Moscovei în urma invadării Ucrainei.

Când şi-a cumpărat noua sa maşină chineză, Alexander, în vârstă de 28 de ani, a căutat una care să aibă tehnologie suedeză.

"Cred că în timp fiabilitatea lor se va îmbunătăţi. De exemplu, ştiu că modelul Tugella de la Geely are motor Volvo. De aceea am cumpărat maşina", a explicat Alexander.

Fostul preşedinte rus Dimitri Medvedev lăuda după o vizită în China cooperarea cu producătorii chinezi şi spunea că percepţiile consumatorilor nu sunt actualizate.

"Obişnuiam să râdem de unele aspecte ale maşinilor lor, dar am călătorit cu o maşină produsă local şi m-am uitat la altele, şi am observat că nu este diferită de un Mercedes."

Cei mai mulţi producători auto occidentali şi-au suspendat operaţiunile în Rusia în primăvara anului trecut. Dar în urma importurilor paralele unele modele încă pot fi achiziţionate.

"Ne-am trăit întreaga viaţă concentrându-ne pe brandurile din Europa, Japonia şi America, şi nu am luat în calcul piaţa chineză, care s-a dezvoltat într-un ritm incredibil", susţine Vladimir Shestak, director general al Altair-Auto în Vladivostok.

Brandul Lada al producătorului auto rus Avtovaz este cel mai popular din Rusia. Renault, care era principalul acţionar al Avtovaz, avea cea mai mare cotă de piaţă în rândul producătorilor auto occidentali, înainte de invadarea Ucrainei.

În timp ce maşinile din China încearcă să umple golul, reputaţia scăzută rămâne o problemă, susţine expertul Sergey Aslanyan.

"Da, aproape că nu au concurenţă aici, dar asta nu înseamnă că oamenii îşi schimbă rapid opiniile", afirmă el.

Cota brandurilor din China a ajuns la 37,15% în perioada ianuarie-februarie 2023, de la 9,48% în urmă cu un an, conform datelor Autostat şi PPK. Vânzările brandurilor din Europa, Japonia şi Coreea de Sud, care au părăsit piaţa rusă, au scăzut la 22,6%, de la 70%. Dar declinul vine pe fondul unei scăderi de 58,8% a vânzărilor de maşini noi în Rusia, anul trecut, din cauza reducerii nivelului de trai.

 


Foto: (c) Maxim Shemetov/REUTERS



Într-un semn al sporirii cooperării, firma Haval din China produce acum maşini pe plan local, în timp ce vechiul model Moskvich foloseşte componente de la grupul chinez JAC.

Dar o altă problemă pentru consumatorii ruşi este preţul. Chiar şi Medvedev a recunoscut că preţul modelului Moskvich este ridicat, aproximativ două milioane de ruble (26.195 dolari). Preţurile pentru Lada Granta, cea mai vândută din Rusia, încep de la aproximativ 680.000 ruble.

"Chinezii aduc multe maşini dar când vorbim de preţuri, şi nu de calitate, ele nu sunt deloc ieftine", susţine Maxim Kadakov, editorul revistei "Behind the Wheel". AGERPRES/(AS - autor: Mihaela Dicu, editor: Mariana Nica, editor online: Andreea Lãzãroiu)

Afisari: 11

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].


Alte știri din categorie

Economic Extern 14-05-2025 17:46

SUA: Livrările de smartphone-uri au crescut cu 30% în martie, pe fondul temerilor legate de taxele vamale

Livrările de smartphone-uri în SUA au crescut cu 30% în martie, producători ca Apple, Samsung și Motorola grăbindu-se să aducă mai multe dispozitive în țară, în anticiparea unor taxe vamale semnificative, arată datele publicate miercuri de compania de cercetare a pieței Counterpoint Research, transmite Reuters. În

Economic Extern 14-05-2025 17:07

BTA: În 2024,Bulgaria a avut al doilea cel mai mare număr de ore lucrate într-o săptămână din UE

În 2024, Bulgaria a avut al doilea cel mai mare număr de ore lucrate într-o săptămână din Uniunea Europeană, cu o medie de 39, după Grecia (39,8 ore), a anunțat miercuri Eurostat. Pe locurile trei și patru se află Polonia (38,9 ore) și România (38,8 ore). În Bulgaria, numărul de ore lucrate în

Economic Extern 14-05-2025 16:33

OPEC se așteaptă în 2025 la o creștere mai lentă a furnizării de petrol din partea rivalilor

Organizația Țărilor Exportatoare de Petrol (OPEC) și-a înrăutățit estimările privind creșterea furnizării de petrol din SUA și alți producători din afara OPEC+ în acest an, și a anunțat că se așteaptă la cheltuieli de capital mai scăzute în urma declinului cotațiilor țițeiului, transmite Reuters. Livrările din țările din afar

Economic Extern 14-05-2025 15:21

Baidu vrea să-și extindă serviciile de robotaxi în Europa

Baidu Inc intenționează să testeze și în cele din urmă să lanseze Apollo Go, un serviciu autonom de ride-hailing (de împărțire a călătoriilor) în Europa și Turcia, alăturându-se unui număr în creștere de companii chineze din domeniul tehnologiei de conducere autonomă care se extins pe plan global, transmite Bloomberg.

Economic Extern 14-05-2025 14:40

Comisia Europeană simplifică politica agricolă comună pentru a sprijini fermierii și a spori competitivitatea

Comisia Europeană (CE) a lansat miercuri un pachet amplu de măsuri care vizează sarcina administrativă, controalele, punerea în aplicare, răspunsul în situații de criză și nevoile de investiții ale sectorului, pentru a simplifica politica agricolă comună (PAC) și a stimula competitivitatea fermierilor, se arată într-un comunicat al Executivului comu

Economic Extern 14-05-2025 14:27

Acționarii Holcim au aprobat scindarea diviziei din America de Nord

Acționarii producătorului elvețian de ciment Holcim au aprobat miercuri separarea și scindarea diviziei care regrupează afacerile Holcim din America de Nord, într-o tranzacție menită să profite de pe urma majorării cheltuielilor cu construcțiile în SUA, transmite Reuters. Aproape toți acționarii (99,75%) au votat pentru separare, u

Economic Extern 14-05-2025 12:50

Eurostat: Românii sunt printre europenii cu cel mai mare număr de ore lucrate săptămânal

Durata obișnuită a programului de lucru săptămânal al persoanelor cu vârsta cuprinsă între 20 și 64 de ani din Uniunea Europeană a fost în medie de 36 de ore, anul trecut, în scădere de la 37 de ore în 2014, arată datele publicate miercuri de Oficiul European pentru Statistică (Eurostat). Sunt incluse atât persoanele c

Economic Extern 14-05-2025 10:57

Rho Motion: Vânzările globale de vehicule electrice și hibride plug-in au crescut în aprilie, în pofida tensiunilor comerciale

Vânzările globale de vehicule electrice (EV) și hibride plug-in au înregistrat un avans anual de 29% în aprilie, cu o creștere stabilă în China și Europa, în pofida tensiunilor comerciale, în timp ce în America de Nord, afectată de politicile președintelui SUA, a fost raportat primul declin începând din septembrie 2024, a

Economic Extern 14-05-2025 09:27

Germania: Angajații Ford au declanșat pentru prima dată o mișcare de protest, din cauza planificatelor concedieri

Angajații Ford de la fabricile din Koln, Germania, au început miercuri prima grevă de la înființarea unităților, în 1930, sindicatul IG Metall rispostând față de planurile de reducere a costurilor și a concedierilor, transmite DPA. Angajații au înființat pichete în fața porților uzinelor, unde greviștii primesc coduri pentru

Economic Extern 14-05-2025 09:01

Microsoft concediază mii de angajați

Gigantul tehnologic american Microsoft Corp a anunțat că va renunța la 6.000 de angajați din companie, în cadrul eforturilor de a reduce forța sa de muncă, transmit Bloomberg și AP. Planificatele concedieri reprezintă mai puțin de 3% din totalul forței de muncă și se vor desfășura în întreaga lume, la toate nivelurile, inclusiv la platforma L

Economic Extern 13-05-2025 17:47

Nissan concediază 15% din forța sa de muncă, după ce a raportat pierderi anuale de 4,5 miliarde de dolari

Nissan Motor Corp va concedia, pe plan global, aproximativ 15% din forța sa de muncă până în martie 2028, sau 20.000 de angajați, după ce marți producătorul auto nipon a raportat pierderi anuale, în urma scăderii vânzărilor de vehicule în China și alte țări, și a extinderii eforturilor de restructurare, transmit DPA și AP.

Economic Extern 13-05-2025 14:25

Eurostat: UE a înregistrat anul trecut un excedent de 39,2 miliarde de euro în comerțul cu produse agricole

Anul trecut, UE a exportat produse agricole în valoare de 234,1 miliarde de euro și a importat produse agricole în valoare de 194,9 miliarde de euro, generând un surplus de 39,2 miliarde de euro, arată datele publicate marți de Oficiul European pentru Statistică (Eurostat). Comparativ cu 2023, exporturile și importurile au cr

Economic Extern 13-05-2025 11:53

Institutul economic german IW se așteaptă la recesiune în 2025, din cauza taxelor vamale americane

PIB-ul Germaniei se va contracta cu 0,2% anul acesta, arată un studiu publicat marți de institutul economic german IW, ceea ce ar reprezenta al treilea an de recesiune pentru cea mai mare economie a Europei, transmite DPA. Țara este în mod special afectată de conflictul comercial declanșat de taxele vamale impuse de președintele Donald T

Economic Extern 13-05-2025 11:25

Nissan va suspenda activitatea unor fabrici din Japonia, ca parte a eforturilor de restructurare

Producătorul auto nipon Nissan Motor a decis suspendarea operațiunilor la unele fabrici din Japonia, ca parte a eforturilor de restructurare, a anunțat marți publicația de afaceri Nikkei, transmite Reuters. Spre finalul zilei ar urma să fie prezentate detaliile privind numele uzinelor afectate și dacă acestea vor fi închise temporar sau

Economic Extern 13-05-2025 09:50

BERD: Europa Centrală și Balcanii, regiuni afectate de războiul comercial declanșat de SUA

Războiul comercial declanșat de președintele american Donald Trump afectează grav mai multe țări din Europa Centrală și din Balcani, foarte dependente de economia germană, care se confruntă cu dificultăți, a avertizat marți Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), informează AFP. 'Schimbările recente în politica com