Parlamentul European vrea ca transportatorii aerieni să plătească mai devreme pentru emisiile lor de CO2

Companiile aeriene ar trebui să plătească pentru toate emisiile lor de CO2 în Europa încă din 2026, cu un an mai devreme decât se preconiza iniţial de către UE, potrivit unei variante preliminare a poziţiei Parlamentului European cu privire la acest dosar, transmite Reuters.
Uniunea Europeană îşi revizuieşte politicile climatice pentru a-şi putea atinge obiectivul privind reducerea emisiilor cu 55% până în 2030, comparativ cu nivelul din 1990. Comisia Europeană a avertizat că toate sectoarele trebuie să contribuie la atingerea acestui obiectiv, inclusiv aviaţia, care este responsabilă pentru aproximativ 4% din emisiile totale de CO2 ale Uniunii Europene.
În prezent, companiile aeriene primesc gratuit cea mai mare parte (peste 80%) a certificatelor lor de poluare.
În vara anului trecut executivul comunitar a propus ca liniile aeriene să nu mai primească certificate gratuite de poluare începând din 2027, ceea ce ar majora preţul pe care companiile aeriene trebuie să îl plătească atunci când poluează.
Conform unei variante preliminare a poziţiei Parlamentului European cu privire la acest dosar, data la care companiile aeriene nu vor mai primi certificate gratuite de poluare ar urma să fie avansată pentru 2026.
Potrivit amendamentelor Parlamentului European la propunerea Comisiei, începând din 2024 companiile aeriene ar urma să piardă 33,3% din certificatele lor gratuite de emisii, în loc de 25% cât a propus Comisia. Începând din 2025, companiile aeriene ar urma să piardă şi restul de 66,6% din certificatele lor gratuite de emisii, conform propunerii Parlamentului European, în loc de 50% cât a propus Comisia.
Europarlamentarul croat Suncana Glavak, raportorul Parlamentului European în acest dosar, a estimat că această modificare ar însemna că un număr suplimentar de 12 milioane de certificate de poluare vor fi vândute pe piaţa ETS astfel încât poluatorii vor putea să le cumpere.
Suncana Glavak a recunoscut că transportatorii aerieni nu dispun de soluţii care să le permită să îşi reducă rapid emisiile, şi în acest sens a propus ca un fond european de inovare să îi ajute să dezvolte tehnologii care să reducă emisiile poluante ale sectorului, inclusiv combustibili sustenabili şi motoare mai curate.
Emisiile pentru zborurile avioanelor în interiorul Europei sunt acoperite de sistemul european de comercializare a certificatelor de emisii (ETS) însă acest lucru nu este valabil şi pentru zborurile spre şi dinspre UE. Aceste zboruri internaţionale sunt acoperite de schema pusă la punct de Organizaţia Internaţională a Aviaţiei Civile (ICAO),o agenţie din subordinea ONU, şi care va deveni obligatorie în 2027.
Conform variantei preliminare a poziţiei Parlamentului European, UE ar trebui să încerce să consolideze schema ICAO, care a fost criticată de unele ţări şi ONG-uri de mediu pentru că este puţin probabil să ducă la reducerea emisiilor. Dacă măsurile avute în vedere de ICAO nu vor permite atingerea obiectivelor climatice ale UE, "ar trebui introduse alte opţiuni pentru diminuarea emisiilor de carbon", se arată în raportul Parlamentului European. AGERPRES/(AS-autor: Constantin Balaban, editor: Mariana Nica, editor online: Adrian Dãdârlat)
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].
Alte știri din categorie
FMI trage un semnal de alarmă cu privire la stagnarea economiei zonei euro
Europa riscă să stagneze în absența unor măsuri urgente care să contracareze încetinirea creșterii economice, investițiile slabe și intensificarea amenințărilor geopolitice, a avertizat joi Fondul Monetar Internațional, transmite Bloomberg. Tensiunile comerciale și cererea scăzută sufocă economia, iar riscurile sunt orientate semnificativ în
Accesul la pământurile rare, prioritatea Uniunii Europene la summitul cu China
Liderii Uniunii Europene vor profita de un summit cu China luna viitoare pentru a obține un acces mai bun la materiile prime și mineralele critice rare din țara asiatică, au spus patru surse familiarizate cu planurile, în contextul în care cele două părți au de soluționat mai multe chestiuni legate de tarife, informează joi Reuters. De ani de zile,
Grevă generală vineri în transporturi în Italia, un protest față de creșterea decalajelor sociale și a cheltuielilor militare
Italia va trece vineri printr-o grevă generală de 24 de ore în sectorul transporturilor, în semn de protest față de salariile mici, nesiguranța locurilor de muncă și participarea Italiei la reînarmarea europeană, relatează joi agenția EFE. Protestul a fost convocat de principalele sindicate italiene, care denunță 'deteriorarea condițiilor
Rusia va continua să livreze petrol și gaze Ungariei, spune ministrul ungar al Afacerilor Externe
Livrările de petrol și gaze naturale rusești către Ungaria vor continua, a declarat joi ministrul ungar al Afacerilor Externe, Peter Szijjarto, cu prilejul unei vizite în Rusia, unde a avut discuții cu vicepremierul rus Alexander Novak precum și cu directori de top de la companiile Rosatom și Gazprom, transmite Reuters. Comisia Europeană a anunțat marți
UE s-a resemnat cu ideea unor tarife generalizate de 10% la bunurile exportate în SUA
Oficialii europeni sunt din ce în ce mai resemnați cu ideea că la baza oricărui acord comercial dintre SUA și Uniunea Europeană vor sta tarife vamale reciproce de 10%, au declarat pentru Reuters mai multe surse din apropierea negocierilor. Președintele Donald Trump a anunțat o gamă largă de tarife care se aplică partenerilor comerciali și vrea să reducă
China inundă piața auto din Brazilia cu automobile electrice ieftine
Cea mai mare navă specializată în transportul de automobile, cu o suprafață comparabilă cu 20 de terenuri de fotbal, a terminat voiajul inaugural la finele lunii trecute, când a andocat în portul brazilian Itajai, însă nu toată lumea a salutat venirea navei, transmite Reuters. BYD, cel mai mare producător chinez de automobile electrice
Bill Gates, invitat de Parlamentul European la o dezbatere consacrată dezvoltării Sudului Global
Strasbourg - Trimisul special al AGERPRES, Tudor Martalogu, transmite: Președintele Fundației Gates, Bill Gates, va participa în 24 iunie, la Bruxelles, la o dezbatere în Parlamentul European privind inovarea și asistența pentru dezvoltare ca stimulente esențiale pentru ameliorarea standardelor și viață și sănătate în Sudul Global. Potrivit u
Eurodeputații cer mai multă coordonare în gestionarea rețelelor de electricitate europene
Strasbourg - Trimisul special al AGERPRES, Tudor Martalogu, transmite: Parlamentul European a votat joi o rezoluție ce include o serie de propuneri pentru modernizarea rețelelor de electricitate din Uniunea Europeană, pentru integrarea energiilor regenerabile și pentru încurajarea investițiilor în infrastructura în vederea creșterii capacității de tran
Kremlinul mizează pe coridorul cu India, indiferent de cum se încheie războiul dintre Israel și Iran
Purtătorul de cuvânt al Kremlinului, Dmitri Peskov, a declarat joi că Moscova se așteaptă să relanseze proiectele de construcție a coridorului logistic Nord - Sud ce ar urma să unească India și Rusia traversând Iranul, odată ce războiul dintre Iran și Israel se va încheia, indiferent de cum se va soluționa el, informează EFE. 'În or
UNCTAD: Declinul investițiilor globale ar putea să se agraveze din cauza tarifelor
Investițiile străine directe globale au scăzut în 2024, pentru al doilea an consecutiv, și există temeri că declinul din acest an ar putea fi și mai amplu, în contextul în care tensiunile comerciale afectează încrederea investitorilor, a anunțat Conferința Națiunilor Unite pentru Comerț și Dezvoltare (UNCTAD), într-un raport publicat joi, transm
România a avut printre cele mai mici prețuri din UE luate în calcul la cheltuielile de consum, în 2024
Nivelul prețurilor luate în calcul la cheltuielile pentru consumul gospodăriilor în Uniunea Europeană a variat semnificativ anul trecut în statele membre UE, cel mai scăzut nivel fiind în Bulgaria (60% din media UE), România (64%) și Polonia (72%), arată datele publicate joi de Oficiul de statistică al Uniunii Europene (Eurostat).
Eurostat: România, printre statele UE cu cele mai mari creșteri ale lucrărilor de construcții în aprilie
Lucrările de construcții au crescut cu 1,4% în Uniunea Europeană și cu 1,7% în zona euro, în aprilie, comparativ cu luna precedentă, când s-a înregistrat un declin de 0,3% în UE și de 0,2% în zona euro, iar Ungaria, Spania, Slovenia, Portugalia și România au fost țările membre cu cel mai puternic avans pe acest segment,
Rusia este în pragul recesiunii (ministrul Economiei)
Rusia este pe punctul de a intra în recesiune, a avertizat joi ministrul Economiei, Maxim Reshetnikov, la Forumul Economic de la Sankt Petersburg, transmite Reuters. Luna aceasta, Banca Centrală a Rusiei (NBR) a redus dobânzile de la 21% la 20%, pentru prima dată din 2022, după ce în ultimele luni companiile s-au plâns
BCE: Creditele ipotecare vor afecta consumul până în 2030
Majorarea plăților pentru creditele ipotecare va afecta consumul în zona euro încă cinci ani, în pofida reducerii dobânzilor de către Banca Centrală Europeană, arată rezultatele unui studiu efectuat de BCE, transmite Reuters. Din iunie 2024, BCE a redus de opt ori dobânzile, dar a indicat o pauză în relaxare
VIDEO/SUA: Fed menține dobânda de referință, Trump îl critică pe Powell
Rezerva Federală a SUA (Fed) a menținut miercuri, fără surprize, nivelul dobânzii neschimbat pentru a patra oară consecutiv, un statu-quo prelungit care crește frustrarea președintelui Donald Trump față de aceasta, notează AFP. Într-o decizie larg așteptată de piețe, Fed a menținut dobânda într-un interval cuprins &icir