Comisia Europeană interzice fuziunea dintre Siemens şi Alstom

Comisia Europeană a interzis miercuri proiectul de fuziune între activităţile feroviare ale grupului Alstom şi cele ale grupului german Siemens, apreciind că aceasta ar avea consecinţe nefaste pentru concurenţa de pe piaţa feroviară a Uniunii Europene, transmite AFP.
Fuziunea dintre Alstom şi Siemens ar fi dat naştere unui gigant european în domeniul transportului feroviar, prezent în 60 de ţări şi cu o cifră de afaceri anuală de 15,6 miliarde euro. Această fuziune ar fi permis Siemens-Alstom să concureze cu chinezii de la CRRC şi cu grupul canadian Bombardier.
"Milioane de pasageri din Europa se bazează în fiecare zi pe trenuri sigure şi moderne. Siemens şi Alstom sunt campioni în industria feroviară. Fără suficiente remedii, fuziunea ar fi dus la preţuri mai mari pentru sistemele de semnalizare care asigură siguranţa pasagerilor pentru următoarea generaţie de trenuri de mare viteză. Comisia a interzis fuziunea, pentru că cele două companii nu sunt dispuse să răspundă la îngrijorările noastre serioase cu privire la concurenţă", a declarat comisarul european Margrethe Vestager.
Anterior, Margrethe Vestager s-a declarat în repetate rânduri preocupată de o apropiere Siemens/Alstom care ar reduce numărul de rivali industriali din UE, ceea ce ar risca să provoace creşterea preţurilor la trenurile pentru companiile feroviare şi la biletele pentru consumatori.
Siemens produce trenurile de mare viteză ICE, care circulă în Germania, în timp ce Alstom a dezvoltat echivalentul francez TGV.
Chiar dacă cele două companii au susţinut că fuziunea le-ar permite să concureze cu rivalii străini, precum grupul chinez CRRC, executivul comunitar subliniază că în prezent furnizorii chinezi nu sunt prezenţi pe pieţele cheie din Europa pentru sisteme de semnalizare şi este puţin probabil ca în viitorul apropiat să reprezintă o ameninţare pentru trenurile de mare viteză ale Siemens şi Alstom.
Comisia Europeană, care dispune încă din 1989 de un drept de veto cu privire la marile proiecte de fuziune, nu a utilizat decât rareori de aceste drept. În aproape 30 de ani, peste 6.000 de fuziuni au fost aprobate şi mai puţin de 30 au fost blocate. De la începutul mandatului său, la finele lui 2014, Margrethe Vestager nu a interzis până acum decât trei proiecte de fuziune.
Decizia executivului comunitar era una aşteptată, iar ministrul francez de Finanţe, Bruno le Maire, a confirmat încă de miercuri dimineaţă ceea ce toată lumea bănuia. "Cred că jocurile sunt făcute" a afirmat oficialul francez care a apreciat că este vorba de o greşeală economică ce va servi intereselor Chinei.
La începutul anului, acelaşi Bruno le Maire aprecia că legislaţia europeană în domeniul concurenţei este depăşită.
"Este o legislaţie care a fost creată în secolul XX şi care nu permite Europei să îşi creeze proprii săi campioni industriali", a apreciat oficialul francez.
"Chinezii de la CRRC produc 200 de trenuri de mare viteză pe an. Alstom şi Siemens produc 35. Cifra de afaceri combinată a Alstom şi Siemens este la jumătate faţă de cifra de afaceri a CRRC", a adăugat Le Maire.
"CRRC a câştigat aproape toate licitaţiile din SUA pentru trenurile de transport de pasageri în oraşe. Ce mai aşteptăm pentru a ne trezi?", a insistat el, atunci.
Alstom are 32.800 de angajaţi pe plan global, în timp ce divizia de mobilitate a Siemens are 28.800 de salariaţi. Principalul obiectiv al alianţei este de a face faţă concurenţei în creştere din China. Vânzările lor combinate se ridică la 15,3 miliarde de euro (18 miliarde de dolari), iar profitul operaţional este estimat la 1,2 miliarde de euro. Firma chineză CRRC înregistrează venituri anuale de aproximativ 28 miliarde de dolari. AGERPRES/(AS - autor: Constantin Balaban, editor: Oana Tilică, editor online: Simona Aruştei)
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].
Alte știri din categorie
Germania: Angajații Ford au declanșat pentru prima dată o mișcare de protest, din cauza planificatelor concedieri
Angajații Ford de la fabricile din Koln, Germania, au început miercuri prima grevă de la înființarea unităților, în 1930, sindicatul IG Metall rispostând față de planurile de reducere a costurilor și a concedierilor, transmite DPA. Angajații au înființat pichete în fața porților uzinelor, unde greviștii primesc coduri pentru
Microsoft concediază mii de angajați
Gigantul tehnologic american Microsoft Corp a anunțat că va renunța la 6.000 de angajați din companie, în cadrul eforturilor de a reduce forța sa de muncă, transmit Bloomberg și AP. Planificatele concedieri reprezintă mai puțin de 3% din totalul forței de muncă și se vor desfășura în întreaga lume, la toate nivelurile, inclusiv la platforma L
Nissan concediază 15% din forța sa de muncă, după ce a raportat pierderi anuale de 4,5 miliarde de dolari
Nissan Motor Corp va concedia, pe plan global, aproximativ 15% din forța sa de muncă până în martie 2028, sau 20.000 de angajați, după ce marți producătorul auto nipon a raportat pierderi anuale, în urma scăderii vânzărilor de vehicule în China și alte țări, și a extinderii eforturilor de restructurare, transmit DPA și AP.
Eurostat: UE a înregistrat anul trecut un excedent de 39,2 miliarde de euro în comerțul cu produse agricole
Anul trecut, UE a exportat produse agricole în valoare de 234,1 miliarde de euro și a importat produse agricole în valoare de 194,9 miliarde de euro, generând un surplus de 39,2 miliarde de euro, arată datele publicate marți de Oficiul European pentru Statistică (Eurostat). Comparativ cu 2023, exporturile și importurile au cr
Institutul economic german IW se așteaptă la recesiune în 2025, din cauza taxelor vamale americane
PIB-ul Germaniei se va contracta cu 0,2% anul acesta, arată un studiu publicat marți de institutul economic german IW, ceea ce ar reprezenta al treilea an de recesiune pentru cea mai mare economie a Europei, transmite DPA. Țara este în mod special afectată de conflictul comercial declanșat de taxele vamale impuse de președintele Donald T
Nissan va suspenda activitatea unor fabrici din Japonia, ca parte a eforturilor de restructurare
Producătorul auto nipon Nissan Motor a decis suspendarea operațiunilor la unele fabrici din Japonia, ca parte a eforturilor de restructurare, a anunțat marți publicația de afaceri Nikkei, transmite Reuters. Spre finalul zilei ar urma să fie prezentate detaliile privind numele uzinelor afectate și dacă acestea vor fi închise temporar sau
BERD: Europa Centrală și Balcanii, regiuni afectate de războiul comercial declanșat de SUA
Războiul comercial declanșat de președintele american Donald Trump afectează grav mai multe țări din Europa Centrală și din Balcani, foarte dependente de economia germană, care se confruntă cu dificultăți, a avertizat marți Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), informează AFP. 'Schimbările recente în politica com
Banca Rusiei se așteaptă la o stabilizare a cotației barilului de petrol la 60 de dolari
Banca Centrală a Rusiei vede o stabilizare a cotațiilor țițeiului la 60 de dolari pe baril, în condițiile în care se așteaptă la o redresare a cererii globale, în urma atenuării restricțiilor comerciale, se arată în minuta ședinței de politică monetară din 25 aprilie, publicată luni, transmite Reuters. La reuniunea din
CTK: Comisia Europeană a cerut Cehiei să amâne semnarea contractului cu grupul sud-coreean KHNP
Comisia Europeană a cerut Cehiei să amâne semnarea contractului cu grupul sud-coreean KHNP privind construcția de noi reactoare nucleare, a anunțat luni agenția cehă de presă CTK, citând o scrisoare către Ministerul Industriei de la Praga, transmite Reuters. Amânarea ar prelungi perioada în care Executivul comunitar poa
Experții previzionează perspective sumbre de viitor pentru Ford în Europa
Producătorul auto american Ford se confruntă cu un viitor sumbru în Europa, avertizează Ferdinand Dudenhöffer, directorul Centrului de cercetări auto din Bochum, Germania, transmite DPA. 'Situația este proastă și perspectivele sunt chiar mai sumbre. Ford este o companie prea mică pe segmentul vehiculelor de pasageri pentru a fi
Investițiile străine în Germania au scăzut, în 2024, pentru al treilea an consecutiv
Numărul investițiilor străine în Germania a scăzut, în 2024, pentru al treilea an consecutiv, conform unei analize publicate, luni, de Agenția de Dezvoltare Economică Germany Trade & Invest (GTAI), transmite Reuters. În 2024, numărul proiectelor înființate și extinse s-a situat la 1.724, în scădere de la 1.759
Toyota, cel mai expus producător auto mondial la taxele vamale americane
Toyota Motor Corp este cel mai mare producător auto mondial și, de asemenea, cel mai mare perdant din industria auto în privința pierderilor estimate de pe urma războiului comercial declanșat de către președintele Donald Trump, transmite Bloomberg. Taxele vamale impuse mașinilor și componentelor auto importate au forțat General Motors Co să-și reducă est
SUA vorbesc de 'progrese substanțiale' în negocierile comerciale cu China
SUA au raportat 'progrese substanțiale' la finalul a două zile de negocieri cu China la Geneva, pentru a reduce tensiunile comerciale între cele două economii, cele mai mari din lume, relatează AFP. Duminică, secretarul american al Trezoreriei, Scott Bessent, a afirmat că discuțiile au dus la 'progrese substanțiale', &ici
Stellantis este aproape de o decizie cu privire la noul director general, favorit fiind șeful diviziei americane
Producătorul auto Stellantis NV se apropie de finalul procesului de selecție a unui nou director general iar responsabilul pentru operațiunile din America de Nord, Antonio Filosa este cel mai bine cotat candidat, au declarat pentru Bloomberg mai multe surse din apropierea acestui dosar. Fostul CEO Carlos Tavares și-a anunțat plecarea surprinză
Tinerii germani și-au pierdut apetitul pentru sparanghel, leguma favorită a țării
Tinerii germani strâmbă din ce în ce mai mult din nas față de una din cele mai iubite delicatese sezoniere: sparanghelul, transmite DPA. Un sondaj de opinie efectuat de institutul de cercetări YouGov pentru agenția de presă DPA arată că 42% din tinerii cu vârsta între 18 și 24 de ani nu le place deloc sau au o opinie ma