Amazon, cel mai valoros brand global; Ferrari conduce cursa celor mai puternice branduri

Amazon rămâne cel mai valoros brand global (187,9 miliarde dolari), iar Ferrari conduce cursa celor mai puternice branduri, conform raportului Brand Finance Global 500 2019, lansat marţi la World Economic Forum, în Davos.
După liderul Amazon, podiumul este completat de Apple (locul 2, cu 153,6 miliarde dolari) şi Google (locul 3, cu 142,8 miliarde dolari). Cu toată forţa sa de brand, Apple încetineşte în pieţele emergente şi nu dă semne de diversificare, ceea ce ar putea permite Google să reclame locul 2 în 2020.
Ferrari, producătorul italian de supermaşini, a recâştigat titlul de cel mai puternic brand al lumii (ultima oară deţinut în 2014). Astfel, forţa brandului Ferrari a crescut până la un scor Brand Strength Index (BSI) de 94,8 din 100, mai mult decât McDonald's, Coca-Cola, Lego sau Disney.
Firmele de servicii profesionale din Big Four au înregistrat, de asemenea, o performanţă notabilă în forţa brandului, cu trei dintre acestea (Deloitte, PwC şi EY) în clasa de elită AAA+. Al patrulea brand, KPMG (AAA-) are o forţă a brandului în uşoară scădere, după un an în care a fost implicat în controversatul audit al Carillion, firma falimentară de construcţii din Marea Britanie.
Amazon îşi menţine poziţia de cel mai valoros brand global în raportul Brand Finance Global cu o creştere impresionantă de 25%, până la valoarea de 187,9 miliarde dolari, cu peste 30 miliarde dolari mai mult decât Apple, care se clasează pe locul 2. Anul trecut, Amazon a vândut peste 100 de milioane de produse într-o singură zi după care, tot în premieră, firma a depăşit valoarea de un trilion de dolari pe Bursă.
Industria de retail a resimţit cel mai puternic impact din partea Amazon şi a firmelor similare, pe măsură ce e-commerce şi mobile commerce au devenit norma preferată de consumatori. De exemplu, Walmart, care ocupa primul loc în raportul Brand Finance Global 500 cu doar 10 ani în urmă, a coborât sub primele 10 branduri în acest an. Walmart - precum şi ceilalţi "big box retailers" trebuie să-şi dezvolte oferta online şi să amplifice experienţa consumatorilor în magazine, dacă nu vor să piardă în continuare valoare de brand în favoarea competitorilor e-commerce.
Odată cu disrupţia adusă industriilor tradiţionale, firmele din sectorul tehnologiei au creat o valoare imensă de brand, ocupând 6 poziţii dintre primele 10 cele mai valoroase branduri. După liderul Amazon, podiumul este completat de Apple (locul 2, cu 153,6 miliarde dolari) şi Google (locul 3, cu 142,8 miliarde dolari). Cu toată forţa sa de brand, Apple încetineşte în pieţele emergente şi nu dă semne de diversificare, ceea ce ar putea permite Google să reclame locul 2 în 2020.
O revenire remarcabilă se observă pentru brandul Microsoft, care urcă de pe locul 6 pe locul 4 în Brand Finance Global 500. Cu o creştere de 47% a valorii de brand (119,6 miliarde dolari), Microsoft a înregistrat cea mai mare creştere din Top 10, brandul beneficiind de succesul transformării către un model de business 'cloud-centric'. Microsoft este un exemplu că firmele se pot adapta schimbării, într-o epocă în care chiar şi giganţii tehnologiei pot fi depoziţionaţi de start-up-uri şi de branduri emergente.
Facebook îşi păstrează a şaptea poziţie în clasament, dar forţa brandului a scăzut cu 11% după o succesiune de scandaluri, incluzând rolul firmei în răspândirea de ştiri false ('fake news'), folosirea de către Cambridge Analytica a datelor personale de pe platforma Facebook şi deficienţele de securitate ale platformei.
Industria media este un alt exemplu în care nou-veniţii schimbă regulile jocului. Cele mai mari reţele de televiziune au simţit acest lucru, pe măsură ce platformele digitale le cuceresc audienţa. Cum tot mai mulţi consumatori preferă conţinut media disponibil la cerere (on-demand streaming content), gigantul chinez iQiyi a intrat anul acesta, pentru prima oară, în Brand Finance Global 500, cu o valoare de 4,3 miliarde dolari, o creştere de 326% faţă de evaluarea anului trecut, fiind brandul cu cea mai mare creştere. Platforma video (deţinută de Baidu) este răspunsul Chinei la modelul Netflix, cu peste 500 de milioane de utilizatori activi pe lună, ceea ce arată o creştere imensă a cererii de content media din partea consumatorilor chinezi.
La rândul său, Netflix, brandul global de video streaming, marchează cea mai rapidă creştere în valoare de brand în afara Chinei, urcând de pe locul 147 pe 77 în clasament, cu o valoare de 21,2 miliarde dolari şi 139 milioane de utilizatori globali.
Prezenţa brandurilor din China în Brand Finance Global 500 a crescut semnificativ, cu o valoare cumulată de brand de 1,307 miliarde dolari, depăşind pentru prima oară pragul de un trilion de dolari.
Ascensiunea Chinei este notabilă în domeniul tehnologiei, unde, pe lângă cea mai accelerată creştere deţinută de iQiyi, China este prezentă cu WeChat (valoare 50,7 miliarde dolari, în creştere cu 126%). Brandul deţinut de Tencent (la rândul său prezent în clasament) a creat un ecosistem digital pentru un miliard de utilizatori chinezi, care-l folosesc pentru activităţi zilnice.
Pe lângă tehnologie, sectorul bancar este cel care contribuie masiv la ascensiunea brandurillor chinezeşti. Tot în premieră, un al doilea brand chinezesc intră anul acesta în top 10 cele mai valoroase branduri globale - China Construction Bank (CCB), cu o valoare de 69,7 miliarde dolari. CBC se alătură astfel băncii ICBC, care încă de anul trecut intrase în top 10 şi care este, de altfel, cel mai valoros brand chinezesc.
În fiecare an, compania de consultanţă şi evaluare de brand Brand Finance evaluează cele mai valoroase branduri globale. Primele 500 dintre acestea sunt incluse în raportul anual Brand Finance Global 500 2019. Valoarea unui brand este beneficiul economic net pe care l-ar obţine un proprietar prin licenţierea brandului pe piaţa liberă. Brand Strength Index măsoară eficacitatea performanţei unui brand în raport cu competiţia. AGERPRES/(AS - autor: Carmen Marinescu, editor: Oana Tilică, editor online: Irina Giurgiu)
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].
Alte știri din categorie
Comisia Europeană ar trebui să ia măsuri contra comisioanelor percepute de Visa și Mastercard (retailerii europeni)
Cei mai mari retaileri europeni, inclusiv online, au solicitat Comisiei Europene (CE) să țină sub control comisioanele percepute de Visa și Mastercard, considerate ridicate, spunând că afectează competitivitatea blocului comunitar și limitează activitatea firmelor rivale, transmite Reuters. Sistemele de plăți străine Visa și Mastercard d
SUA: Livrările de smartphone-uri au crescut cu 30% în martie, pe fondul temerilor legate de taxele vamale
Livrările de smartphone-uri în SUA au crescut cu 30% în martie, producători ca Apple, Samsung și Motorola grăbindu-se să aducă mai multe dispozitive în țară, în anticiparea unor taxe vamale semnificative, arată datele publicate miercuri de compania de cercetare a pieței Counterpoint Research, transmite Reuters. În
BTA: În 2024,Bulgaria a avut al doilea cel mai mare număr de ore lucrate într-o săptămână din UE
În 2024, Bulgaria a avut al doilea cel mai mare număr de ore lucrate într-o săptămână din Uniunea Europeană, cu o medie de 39, după Grecia (39,8 ore), a anunțat miercuri Eurostat. Pe locurile trei și patru se află Polonia (38,9 ore) și România (38,8 ore). În Bulgaria, numărul de ore lucrate în
OPEC se așteaptă în 2025 la o creștere mai lentă a furnizării de petrol din partea rivalilor
Organizația Țărilor Exportatoare de Petrol (OPEC) și-a înrăutățit estimările privind creșterea furnizării de petrol din SUA și alți producători din afara OPEC+ în acest an, și a anunțat că se așteaptă la cheltuieli de capital mai scăzute în urma declinului cotațiilor țițeiului, transmite Reuters. Livrările din țările din afar
Baidu vrea să-și extindă serviciile de robotaxi în Europa
Baidu Inc intenționează să testeze și în cele din urmă să lanseze Apollo Go, un serviciu autonom de ride-hailing (de împărțire a călătoriilor) în Europa și Turcia, alăturându-se unui număr în creștere de companii chineze din domeniul tehnologiei de conducere autonomă care se extins pe plan global, transmite Bloomberg.
Comisia Europeană simplifică politica agricolă comună pentru a sprijini fermierii și a spori competitivitatea
Comisia Europeană (CE) a lansat miercuri un pachet amplu de măsuri care vizează sarcina administrativă, controalele, punerea în aplicare, răspunsul în situații de criză și nevoile de investiții ale sectorului, pentru a simplifica politica agricolă comună (PAC) și a stimula competitivitatea fermierilor, se arată într-un comunicat al Executivului comu
Acționarii Holcim au aprobat scindarea diviziei din America de Nord
Acționarii producătorului elvețian de ciment Holcim au aprobat miercuri separarea și scindarea diviziei care regrupează afacerile Holcim din America de Nord, într-o tranzacție menită să profite de pe urma majorării cheltuielilor cu construcțiile în SUA, transmite Reuters. Aproape toți acționarii (99,75%) au votat pentru separare, u
Eurostat: Românii sunt printre europenii cu cel mai mare număr de ore lucrate săptămânal
Durata obișnuită a programului de lucru săptămânal al persoanelor cu vârsta cuprinsă între 20 și 64 de ani din Uniunea Europeană a fost în medie de 36 de ore, anul trecut, în scădere de la 37 de ore în 2014, arată datele publicate miercuri de Oficiul European pentru Statistică (Eurostat). Sunt incluse atât persoanele c
Rho Motion: Vânzările globale de vehicule electrice și hibride plug-in au crescut în aprilie, în pofida tensiunilor comerciale
Vânzările globale de vehicule electrice (EV) și hibride plug-in au înregistrat un avans anual de 29% în aprilie, cu o creștere stabilă în China și Europa, în pofida tensiunilor comerciale, în timp ce în America de Nord, afectată de politicile președintelui SUA, a fost raportat primul declin începând din septembrie 2024, a
Germania: Angajații Ford au declanșat pentru prima dată o mișcare de protest, din cauza planificatelor concedieri
Angajații Ford de la fabricile din Koln, Germania, au început miercuri prima grevă de la înființarea unităților, în 1930, sindicatul IG Metall rispostând față de planurile de reducere a costurilor și a concedierilor, transmite DPA. Angajații au înființat pichete în fața porților uzinelor, unde greviștii primesc coduri pentru
Microsoft concediază mii de angajați
Gigantul tehnologic american Microsoft Corp a anunțat că va renunța la 6.000 de angajați din companie, în cadrul eforturilor de a reduce forța sa de muncă, transmit Bloomberg și AP. Planificatele concedieri reprezintă mai puțin de 3% din totalul forței de muncă și se vor desfășura în întreaga lume, la toate nivelurile, inclusiv la platforma L
Nissan concediază 15% din forța sa de muncă, după ce a raportat pierderi anuale de 4,5 miliarde de dolari
Nissan Motor Corp va concedia, pe plan global, aproximativ 15% din forța sa de muncă până în martie 2028, sau 20.000 de angajați, după ce marți producătorul auto nipon a raportat pierderi anuale, în urma scăderii vânzărilor de vehicule în China și alte țări, și a extinderii eforturilor de restructurare, transmit DPA și AP.
Eurostat: UE a înregistrat anul trecut un excedent de 39,2 miliarde de euro în comerțul cu produse agricole
Anul trecut, UE a exportat produse agricole în valoare de 234,1 miliarde de euro și a importat produse agricole în valoare de 194,9 miliarde de euro, generând un surplus de 39,2 miliarde de euro, arată datele publicate marți de Oficiul European pentru Statistică (Eurostat). Comparativ cu 2023, exporturile și importurile au cr
Institutul economic german IW se așteaptă la recesiune în 2025, din cauza taxelor vamale americane
PIB-ul Germaniei se va contracta cu 0,2% anul acesta, arată un studiu publicat marți de institutul economic german IW, ceea ce ar reprezenta al treilea an de recesiune pentru cea mai mare economie a Europei, transmite DPA. Țara este în mod special afectată de conflictul comercial declanșat de taxele vamale impuse de președintele Donald T
Nissan va suspenda activitatea unor fabrici din Japonia, ca parte a eforturilor de restructurare
Producătorul auto nipon Nissan Motor a decis suspendarea operațiunilor la unele fabrici din Japonia, ca parte a eforturilor de restructurare, a anunțat marți publicația de afaceri Nikkei, transmite Reuters. Spre finalul zilei ar urma să fie prezentate detaliile privind numele uzinelor afectate și dacă acestea vor fi închise temporar sau