Lucrările de refacere a pasajului rutier de la Piaţa Unirii vor începe în jurul datei de 20 iunie

Lucrările de refacere a pasajului rutier de la Piaţa Unirii vor începe în jurul datei de 20 iunie şi este preconizat să fie finalizate până la 1 septembrie, a anunţat primarul Sectorului 4, Daniel Băluţă, joi, într-o conferinţă de presă.
"Pentru partea de punere în siguranţă a pasajului rutier (...), lucrările vor începe în jurul datei de 20 iunie, adică după ce şcolile şi grădiniţele îşi închid activitatea, şi depunem toate eforturile - şi sunt convins că vom reuşi acest lucru - să finalizăm până la data de 1 septembrie, astfel încât deranjul pe care-l creăm să fie redus la minim şi să profităm de perioada verii, în care traficul este uşor redus în Bucureşti. (...) Estimăm că vom opri circulaţia undeva în jurul datei de 20 iunie, astfel încât pe parcursul verii, până la începerea şcolii, să putem realiza integral aceste măsuri de punere în siguranţă", a declarat Daniel Băluţă.
Vor fi făcute lucrări la sistemul de ventilaţie, iluminat, la sistemele de colectare a apelor pluviale.
"Lucrările la planşeu vor începe în momentul în care vom avea elaborat proiectul tehnic. Pentru a-l avea, avem nevoie de studiu de fezabilitate, timpul estimat de lucru este între 12 şi 18 luni, există posibilitatea tehnică. Repet, 12-18 luni este timpul estimat pentru realizarea documentaţiei necesare începerii lucrărilor. (...) Planşeul Unirii este în fapt o lucrare complexă, o lucrare cu o componentă hidrotehnică extrem de importantă. Spre exemplu, ieri, pentru a face măsurile de care avem nevoie, a fost secată Dâmboviţa pe partea respectivă", a spus primarul Sectorului 4.
Potrivit acestuia, expertiza realizată în 2017 arată că planşeul din zona Unirii este la nivelul patru din cinci de risc.
"Cea mai periculoasă zonă astăzi este planşeul. A suferit degradări deosebite ale structurii de rezistenţă, astfel încât la expertiza care a fost făcută la nivelul anului 2017, din cinci puncte de risc, a fost situat la nivelul patru, nesatisfăcător. Astăzi, împreună cu un grup de profesionişti am început a doua expertiză, am început realizarea, practic, a studiului de fezabilitate necesar derulării acestei lucrări. De ce este importantă ea, în termeni simpli: pentru că eventuală surpare a acestui pasaj (...) presupune probleme deosebit de grave la metrou, inundarea galeriilor metroului, pentru că în acea zonă se găsesc tunelurile de la metrou, gândim la construcţiile existente, magazinul Unirea. Toate locuinţele de lângă magazinul Unirea ar putea fi afectate. Un astfel de incident ar duce la o reală catastrofă pentru oraşul nostru şi la pierderea de vieţi omeneşti", a arătat primarul Băluţă.
El speră ca într-un an să se poate încheia studiul de fezabilitate, după care să se realizeze proiectul tehnic şi să înceapă "manevrele efective de consolidare sau înlocuire, pentru că specialiştii vor decide acest lucru".
Decanul Facultăţii de Căi Ferate, Drumuri şi Poduri, conf. univ. dr. ing. Adrian Burlacu, a afirmat că problemele din zona Unirii "sunt multe, vechi şi necesită o abordare etapizată, având în vedere locaţia ultracentrală, dar şi fluxul ridicat atât de maşini, cât şi de pietoni".
"Am propus o etapizare din perspectiva abordării în prima fază a pasajului rutier, pentru a îmbunătăţi condiţiile de siguranţă a circulaţiei, având în vedere numărul mare de autovehicule care folosesc acest pasaj şi starea precară a actualelor finisaje ale pasajului, care pun în pericol siguranţa circulaţiei. În plus, în cadrul acestei prime etape o să abordăm situaţia utilizatorilor vulnerabili ai structurii rutiere, în acest caz particular vorbim de motociclişti. Deci, practic, elementele pe care le vom aduce în plus la această primă fază iniţială au rolul de a îmbunătăţi circulaţia motocicliştilor în acest pasaj. În a doua etapă urmează lucrări mai consistente din punct de vedere al refacerii hidroizolaţiei. (...) Cu tot ceea ce ne propunem să facem în această zonă sunt convins că o să îmbunătăţim considerabil siguranţa participanţilor la trafic", a explicat Adrian Burlacu.
Prefectul Capitalei, Toni Greblă, a spus că lucrarea din zona Unirii este una complexă, precizând că aceasta este o "infrastructură critică a municipiului Bucureşti, este în stare avansată de degradare ca urmare a condiţiilor care există sub pasaj şi a trecerii timpului şi, deci, necesita o intervenţie rapidă".
"Am solicitat tuturor celor implicaţi să încercăm să suplimentăm forţele, să suplimentăm mijloacele pentru ca reabilitarea să fie făcută într-un timp cât mai scurt posibil, având în vedere complexitatea deosebită a lucrării. (...) Vom lua toate măsurile pentru ca traficul să se desfăşoare cât de cât în condiţii bune şi, de asemenea, să încercăm să scurtăm perioada în care acest disconfort este prezent", a declarat Toni Greblă.
Pasajul Unirii a fost construit în anii 1986-1987, are o lungime de aproximativ 800 de metri, o lăţime de 14 metri, două benzi de circulaţie pe fiecare sens şi este tranzitat zilnic de peste 60.000 de maşini.
Planşeul de la Pasajul Unirii a fost realizat în anii '70. Construcţia din beton acoperă râul Dâmboviţa pe lăţimea de 32 de metri şi pe lungimea de 360 de metri, de la strada Căldărari până la pasajul subteran Unirii.
Printre defectele şi degradările planşeului se numără: armături fără strat de acoperire; infiltraţii produse de lipsa sau deteriorarea hidroizolaţiei; degradări ale căii pe pod şi ale trotuarelor; fisuri şi crăpături, din contracţie; deteriorări serioase ale betonului; lipsa pantelor de scurgere a apelor pe pod. AGERPRES/(A, AS - autor: Petronius Craiu, editor: Florin Marin, editor online: Andreea Lăzăroiu)
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].
Alte știri din categorie
Prahova: Două spitale din Ploiești funcționează în clădiri cu risc seismic I și II
Două spitale din municipiul Ploiești funcționează în clădiri încadrate cu risc seismic I, respectiv II, unul dintre acestea fiind inclus într-un program național de investiții pentru consolidarea spitalelor. Primarul Mihai Polițeanu a declarat, marți, pentru AGERPRES, că Spitalul Municipal Ploiești este încadrat î
Consiliul Concurenței a autorizat preluarea Plantextrakt SRL și Plantmed SRL de către MB Beteiligungs GmbH
Consiliul Concurenței a autorizat tranzacția prin care MB Beteiligungs GmbH intenționează să preia companiile Plantextrakt SRL și Plantmed SRL, a anunțat, marți, autoritatea de concurență. MB Beteiligungs GmbH este o societate de tip holding, din Germania, membră a grupului 'rețeaua natura', care activează în domeniul dezvoltării
Nicușor Dan: Obiectivul nostru - să deschidem cel puțin 5 șantiere de consolidare antiseismică până la finalul anului
Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, a anunțat că municipalitatea vizează deschiderea a încă cinci șantiere de consolidare antiseismică a clădirilor până la finalul anului. 'Este un moment în care nu avem voie să uităm și în care responsabilitatea autorităților locale devine mai importantă ca niciodată: să pr
Peste 200 de potențiale surse de căldură regenerabilă și reziduală, identificate în Capitală; acestea ar acoperi 5% din sistem
În București au fost identificate 210 potențiale surse de căldură regenerabilă și reziduală, totalizând aproximativ 187.000 de gigacalorii pe an, a precizat marți Adrian Untea, director în cadrul Termoenergetica și membru al unității de implementare a proiectului Set Heat finanțat prin Programul LIFE - Tranziție la energie curată.
Bihor: Consiliul Județean a lansat o platformă online cu mersul autobuzelor din județ
Consiliul Județean (CJ) Bihor a lansat o platformă online - https://transport.cjbihor.ro/ - cu mersul autobuzelor județene, un instrument digital care oferă informații despre toate traseele și operatorii licențiați în transportul public din județ. Potrivit unui comunicat de presă al CJ Bihor, călătorii pot verifica și planifica, printr-o
Tulcea: Lucrările de modernizare a porturilor APDM din municipiu, aproape de finalizare
Lucrările de modernizare a infrastructurii portuare din municipiul Tulcea administrate de compania națională Administrația Porturilor Dunării Maritime (APDM) din Galați se vor încheia în acest an, fiind realizate în proporție de 50%, potrivit datelor transmise marți, în timpul unei conferințe de presă organizată de compania gălățeană.
Cseke Attila: Buget record pentru investițiile privind consolidarea de risc seismic; autoritățile locale, așteptate să aplice
Bugetul pentru cele patru programe de investiții privind consolidarea de risc seismic este unul record, a declarat ministrul Dezvoltării și Lucrărilor Publice, Cseke Attila, care îndemnat autoritățile locale să depună documentațiile necesare pentru a aplica la aceste programe. Ministrul a participat, marți, la sesiunea de dezbateri și co
Rata șomajului s-a redus la 5,5%, în ianuarie; șomajul în rândul tinerilor s-a menținut la un nivel ridicat
Rata șomajului în formă ajustată sezonier a fost de 5,5% în luna ianuarie 2025, în scădere cu 0,2 puncte procentuale față de cea înregistrată în luna decembrie 2024, potrivit datelor publicate marți de Institutul Național de Statistică. Rata șomajului la bărbați a fost cu 0,7 puncte procentuale mai mare decât la femei, valor
Daniel Băluță îi cere lui Nicușor Dan să semneze avizul de circulație pentru lucrările la Planșeul Unirii
Primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, i-a cerut din nou, luni, edilului general al Capitalei, Nicușor Dan, să semneze avizul Comisiei Tehnice de Circulație necesar pentru demararea lucrărilor de consolidare și refacere a Planșeului Unirii, menționând că, dacă va mai dura mult, unele dintre documentele obținute ar putea expira, deoarece au o perioadă de valabilitate.
Peste 90 de stații STB vor primi denumiri noi, care reflectă zonele unde sunt amplasate
Un număr de 91 de stații STB vor primi denumiri noi, care reflectă zonele unde sunt amplasate, a informat, luni, primarul general al Capitalei, Nicușor Dan. Modificările vor fi implementate de Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București - Ilfov (TPBI) începând de luni până pe 1 mai. 'Călătorii
Buzău: Consiliul Județean, interesat de preluarea Cinematografului și Grădinii de Vară din stațiunea Sărata-Monteoru
Consiliul Județean (CJ) Buzău și-a exprimat intenția de a prelua din proprietatea privată a statului și administrarea Regiei Autonome a Distribuției și Exploatării Filmelor 'România Film', contra cost, a activelor Cinematograf și Grădină de Vară, din stațiunea Sărata Monteoru. Potrivit CJ Buzău, în anul 2024, Regia Autonomă a Distribuției ș
Furnizarea apei calde și a căldurii - sistată la sute de blocuri, în următoarele zile, pentru lucrări de reparații și reabilitare
Furnizarea apei calde și a căldurii va fi oprită la mai multe sute de blocuri din sectoarele 1, 2, 3, 4 și 5, pentru lucrări de reparații și reabilitare, conform informațiilor transmise, luni, de compania Termoenergetica. 'Intervențiile au durate diferite de realizare, în funcție de complexitatea fiecărei lucrări. Aceste lucrări de reparații sunt urg
Sector 2: Campanie de regenerare a spațiilor verzi prin plantarea a 40.000 de arbori
Primăria Sectorului 2 demarează un proiect de regenerare a spațiilor verzi, prin plantarea a 40.000 de arbori. Proiectul include și investiții în infrastructura verde, prin instalarea de jardiniere verzi în zonele cu trafic intens și amenajarea de acoperișuri verzi pe clădirile publice. Potrivit unui comunicat al Pri
Prahova: Compania de transport public a Ploieștiului execută silit Primăria; plângere penală la DNA
Compania de transport public a Ploieștiului, Transport Călători Express (TCE), execută silit municipalitatea pe fondul neplății unor facturi, reprezentanții societății anunțând, totodată, că au depus plângere penală la DNA împotriva primarului Mihai Polițeanu și a administratorului public al orașului. 'În data de 26 februarie, Trans
Gorj: Noul prefect, despre reabilitarea Palatului Administrativ - problemă la identificarea spațiilor pentru relocarea activităților
Noul prefect al județului Gorj, Șerban Predescu, a declarat, vineri, cu privirea la reabilitarea Palatului Administrativ, afectat de cutremurele de acum doi ani, că relocarea activității întâmpină anumite probleme, din cauza faptului că sunt necesare cerințe specifice pentru desfășurarea unor activități. Potrivit rapoartelor de exp