PMB precizează: Primarul general nu ia decizii privind accesul cetăţenilor la şedinţele CGMB

Primarul general nu ia decizii privind accesul cetăţenilor la şedinţele CGMB, procesul fiind gestionat la nivelul acestui for, precizează Primăria Capitalei, într-un comunicat transmis marţi AGERPRES.
Precizarea PMB vine "în urma apariţiei, în mediul online, a unor referiri la o recentă decizie a Curţii de Apel, care anulează articolul privind modul de acces al cetăţenilor la şedinţele CGMB".
"Articolul anulat de Curtea de Apel cu privire la modul de funcţionare a CGMB nu aparţine primarului general, Gabriela Firea. Proiectul a fost iniţiat de consilierii generali în urmă cu patru ani, în 2015. Articolul reglementează modul de acces la şedinţele de consiliu şi nu interzice accesul cetăţenilor la astfel de dezbateri. Curtea de Apel Bucureşti s-a pronunţat în data de 20 iunie 2019 pentru anularea art. 50 din Regulamentul de Organizare şi Funcţionare al Consiliului General. Poziţiile publice exprimate cu privire la acest subiect în ultimele zile sunt părtinitoare, întrucât prezintă doar acuzaţii la adresa primarului general, fără a prezenta punctul de vedere al instituţiei, ceea ce arată lipsa de interes pentru o informare corectă, echilibrată", susţine sursa citată.
Potrivit acesteia, respectiva prevedere - care reglementează modul de acces al cetăţenilor la şedinţele publice ale CGMB - există încă din anul 2015 şi a fost preluată, ulterior, în ROF-ul actualizat în anul 2017. Proiectul de la acea dată, menţionează sursa citată, a fost iniţiat de consilierii generali, nu de primarul general, fapt confirmat şi de instanţa de judecată, care a admis excepţia lipsei calităţii procesuale pasive a Municipiului Bucureşti prin primar general. Proiectul a fost aprobat prin HCGMB nr. 52/ 2017 de 35 de consilieri generali, dintr-un număr de 50 de consilieri în funcţie.
Regulile prevăzute la art. 50 au fost introduse, la acea dată, pentru a asigura o minimă organizare a modului în care cetăţenii pot participa şi lua cuvântul la şedinţele CGMB, având în vedere spaţiul limitat al sălii în care aceste întruniri au loc şi faptul că legislaţia în vigoare nu detaliază aceste aspecte, susţine PMB.
"Prin anularea de către Curtea de Apel a articolului 50 din Regulamentul de Organizare şi Funcţionare a CGMB nu s-a obţinut o îmbunătăţire a sistemului de acces al cetăţenilor la dezbateri şi nici mai multă transparenţă, ci, dimpotrivă, s-a creat o situaţie care nu este în beneficiul cetăţenilor care vor să se înscrie la cuvânt sau vor să participe la lucrările CGMB. În orice instituţie publică, locală sau centrală, fie că vorbim de consilii locale, Parlamentul României şi chiar Parlamentul European, accesul cetăţenilor în sală se face în limita locurilor disponibile. În sala de consiliu a Primăriei Capitalei sunt 127 de locuri, dintre care 55 sunt destinate consilierilor generali, 22 reprezentanţilor mass-media şi restul de 50 sunt destinate atât reprezentanţilor primăriei sau instituţiilor subordonate care trebuie să participe la şedinţă pentru susţinerea proiectelor iniţiate, dar şi cetăţenilor sau persoanelor juridice", afirmă primarul general, Gabriela Firea, citată în comunicat.
PMB precizează că decizia instanţei nu a fost încă redactată.
Art. 50, anulat de Curtea de Apel, prevede că şedinţele de plen ale CGMB sunt publice, orice persoană fizică sau juridică are dreptul să solicite participarea la aceste şedinţe.
Solicitarea pentru luare de cuvânt se face în scris la registratură sau prin fax/ email în atenţia secretarului general al Municipiului Bucureşti, cel târziu cu 48 de ore înainte de şedinţa de plen programată, precizând următoarele: numele şi prenumele solicitantului; date de contact (telefon; email) şi domiciliul solicitantului; proiectul de pe ordinea de zi la care solicită să intervină, precum şi punctul de vedere cu privire la acesta; solicitarea de participare şi luare de cuvânt la şedinţa CGMB se va înregistra la secretarul general al Municipiului Bucureşti, stipulează articolul 50.
Potrivit acestuia, secretarul general al Municipiului Bucureşti, prin Compartimentul Tehnic de Specialitate, va repartiza solicitarea către preşedintele de şedinţă şi către preşedinţii comisiilor de specialitate ce au în dezbatere proiectul de hotărâre de pe ordinea de zi la care solicitantul doreşte să îşi prezinte punctul de vedere. Preşedinţii comisiilor de specialitate, prin secretarul general - Compartimentul Tehnic de Specialitate, vor invita la şedinţele de comisie de specialitate persoanele ce au solicitat participarea la respectivele puncte de pe ordinea de zi. Punctul de vedere exprimat de solicitant va fi consemnat în procesul - verbal al şedinţei comisiei. Preşedintele comisiei de specialitate va comunica în scris preşedintelui de şedinţă participarea solicitantului la şedinţa comisiei. Prin grija preşedintelui de şedinţă, persoana care a parcurs etapele de la alineatele anterioare, va fi invitată să asiste la dezbaterea şi votarea proiectului de pe ordinea de zi la care este interesat. De asemenea, preşedintele de şedinţă îi va acorda un timp fix pentru a prezenta în faţa CGMB punctul de vedere asupra proiectului respectiv de pe ordinea de zi, mai prevede articolul anulat.
Anterior, într-un comunicat, Centrul de Resurse pentru participare publică a susţinut că articolul 50 conţinea "o procedură abuzivă" cu privire la participarea cetăţenilor la şedinţele CGMB şi mai ales la posibilitatea ca aceştia să ia cuvântul. AGERPRES/(AS - autor: Iulia Carciog, editor: Andreea Rotaru, editor online: Ady Ivaşcu)
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].
Alte știri din categorie
Nicușor Dan: Angajații ALPAB au strâns deșeuri și au plantat peste 2.000 de arbori pe malul Dâmboviței
Angajații Administrației Lacuri, Parcuri și Agrement București (ALPAB) împreună cu NodMakerspace au strâns deșeuri și au plantat arbuști pe malul Dâmboviței, în zona Timpuri Noi, de Ziua Internațională a Râurilor, a transmis, sâmbătă, primarul Capitalei, Nicușor Dan.
Arad: O nouă stație de tren va fi construită în municipiu, în mijlocul celui mai mare cartier
O nouă stație de tren va fi construită în municipiul Arad, în mijlocul cartierului Micălaca, cel mai mare din oraș, iar pe viitor ar putea fi folosită pentru un metrou de suprafață care să lege centrul orașului de cartierele Micălaca și Aradul Nou. Reprezentanții Consiliului Județean Arad (CJ) Arad au declarat vineri, pentr
Harghita: Peste 4.000 de elevi , înscriși în acest an în programul ''Micii Grădinari'', al CJ; copiii - încurajați să mănânce sănătos
Peste 4.000 de elevi s-au înscris, în acest an, la programul ''Micii Grădinari'', derulat de Asociația de Dezvoltare Intercomunitară de Dezvoltare Rurală a Consiliului Județean (CJ) Harghita, care îi încurajează pe cei mici să înființeze grădini de legume proprii, să mănânce sănătos și să petreacă mai mult timp &ici
Constanța: Angajați ai CJ, scoși pe teren pentru un studiu de trafic; instituția a economisit 40.000 de euro
Președintele Consiliului Județean (CJ) Constanța, Florin Mitroi, a anunțat vineri că a fost finalizat un studiu de trafic pentru eficientizarea desfășurării transportului în comun în județ, care a fost realizat cu angajați ai instituției care au fost prezenți în stațiile de transport, fiind astfel economisiți peste 40.000 de euro.
Maramureș: OMD, mutată în sediul CJ; instituția a cheltuit anul trecut peste un milion de euro
Organizația de Management a Destinației Maramureș (OMD), care se ocupă de promovarea turismului în județ, va fi mutată în sediul Consiliului Județean (CJ) pentru un mai bun control al activității, a transmis vineri, într-o informare de presă, președintele instituției, Gabriel Zetea. Acesta s-a declarat nemulțumit de faptul că
Maramureș: Reabilitarea celei mai circulate străzi din Baia Mare a costat 50 de milioane de lei
Lucrările de reabilitare a străzii Victoriei din municipiul Baia Mare, cea mai circulată arteră din oraș, se apropie de final, investiția, în valoare de peste 50 de milioane de lei, urmând să contribuie la decongestionarea traficului din oraș, a informat, vineri, primarul Doru Dăncuș. ''Atât eu cât și colegii me
ANPC a dat amenzi de peste 100.000 lei unor operatori economici din incinta Apaca
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a dat amenzi de peste 100.000 de lei unor operatori economici din incinta Apaca și a oprit de la comercializare produse în valoare de 4458 lei, a anunțat președintele instituției, Cristian Popescu Piedone. 'Astăzi, 13.03, a fost finalizată acțiunea în incinta Apaca. Au fost controlați 5 oper
Autoritățile române și reprezentanții Băncii Mondiale lucrează la actualizarea studiului referitor la reforma fiscală
Actualul Guvern va păstra cota unică și în prezent autoritățile române lucrează cu reprezentanții Băncii Mondiale și au alți parteneri pentru o actualizare a studiului inițial cu privire la reforma fiscală, a anunțat secretarul de stat în Ministerul Finanțelor, Alin Andrieș. 'În planul structural există câteva elemente ce țin
Sector 6: Peste 50% din bugetul pe 2025 de peste 3,4 miliarde de lei va fi folosit pentru investiții
Peste 50% din bugetul Sectorului 6 pe 2025 de peste 3,4 miliarde de lei va fi folosit pentru investiții, iar cea mai mare sumă din acestea este alocată reabilitării de blocuri, potrivit unui proiect de hotărâre pe această temă adoptat în ședința Consiliului Local de joi. Viceprimarul Sectorului 6 Paul Moldovan a declarat, joi,
Primăria Capitalei a semnat un contract de împrumut cu BEI de 34 de milioane de euro pentru sistemul de termoficare
Primăria Capitalei anunță semnarea unui contract de împrumut cu Banca Europeană de Investiții (BEI) pentru reabilitarea sistemului de termoficare. Este vorba despre o finanțare în valoare de 34,4 milioane euro, reprezentând o primă tranșă din suma de 300 de milioane de euro destinată finanțării unor proiecte prioritare în domenii precum
DNSC: Activitatea companiei care deține brandul Cocorico, afectată sever de un atac ransomware
Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) a fost notificat, duminică, 9 martie, în legătură cu atacul cibernetic desfășurat asupra AAylex One, grupul integrat din industria alimentară, care include fluxul complet de producție, distribuție și comercializare a produselor din carne de pui, cunoscute sub marca Cocorico, a informat instituția într-un comu
Ministerul Muncii: Cererile pentru actualizarea ocupațiilor pot fi depuse prin intermediul unei platforme digitale
Cererile pentru actualizarea ocupațiilor pot fi depuse în prezent prin intermediul unei platforme digitale, care simplifică procesul pentru utilizatori, reducând sarcinile administrative, potrivit unui comunicat al Ministerului Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale (MMFTSS), transmis joi AGERPRES. 'Ministerul Muncii, Familiei,
Tentativă de fraudă financiară în numele ANAF
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) atenționează asupra unei noi campanii frauduloase, prin care contribuabilii sunt contactați telefonic sau prin mesaje de pretinși angajați ANAF, fiindu-le solicitate date bancare sau personale, a anunțat joi instituția. 'Situația reprezintă o tentativă de fraudă financiară, în care atacatorii înc
Frunzulică (ARICE): Din cele 76 de posturi de atașați comerciali, doar 36 sunt ocupate
Rețeaua de atașați comerciali ai României în străinătate este de numai 36 de persoane din cele 76 de posturi alocate, a declarat, joi, Doru-Claudian Frunzulică, vicepreședinte cu atribuții de președinte la Agenția Română pentru Investiții și Comerț Exterior (ARICE). 'Rețeaua noastră este formată din 76 de consilieri economici. Din păcate,
CJ Ilfov: Un procent de 6% din impozitul pe venit estimat a fi încasat în 2025 va fi alocat către primării
Consiliul Județean (CJ) Ilfov a adoptat, în ședința de joi, un proiect de hotărâre care prevede alocarea unui procent de 6% din impozitul pe venit estimat a fi încasat în 2025 către primării, a anunțat președintele CJ, Hubert Thuma. El a scris, joi, pe Facebook, că banii vor merge către proiectele pentru dezvoltarea locală, către infras