Studiu VTEX & MKOR: Campaniile plătite pe social media, principala metodă de promovare pentru 65% dintre companiile din România

Studiu VTEX & MKOR: Campaniile plătite pe social media, principala metodă de promovare pentru 65% dintre companiile din România
București, 16 Decembrie 2024 — Circa 65% dintre companiile din România aleg canalele social media drept principalele metode de promovare, conform „Romanian Ecommerce Report 2024”, studiul realizat de MKOR la comanda VTEX (NYSE: VTEX), platforma entreprise compozabilă și completă.
Studiul, lansat în premieră în cadrul European Digital Commerce (EDC), arată că șase din zece microîntreprinderi au înregistrat o scădere a vânzărilor online în 2023, semn că afacerile mici întâmină dificultăți în adaptarea la piața dinamică a comerțului digital.
În schimb, două din trei întreprinderi mari au raportat o creștere a vânzărilor, ceea ce reflectă capacitatea lor de a valorifica resurse mai ample și strategii mai avansate.
Comform datelor analizate, aproximativ 70% dintre start-up-uri au înregistrat o creștere a vânzărilor online, subliniind potențialul de dezvoltară rapidă în stadiile incipiente ale activităților digitale.
În 2023, cele mai vândute categorii de produse online au fost:
- Electrocasnice și Aparate Electronice (16%, +10% față de 2022)
- Produse pentru Casă, Grădină și DIY (14%)
- Bunuri de consum non-food (FMCG non-food) (12%)
- Jucării, Produse pentru Copii și îngrijire a micuților (10%, +4%)
- Produse pentru Sport (9%, +5%).
Magazinele de ecommerce reclamă o competiție acerbă cu producătorii sau cu alți retaileri în încercarea de a-și atrage și a-și păstra clienții. Anul trecut, aproape 42% dintre afacerile de ecommerce (+ 21% față de 2022) au menționat competiția cu producătorii sau alți retaileri ca fiind una dintre principalele provocări pentru business în 2023.
O altă provocare pentru retailerii online în 2023 a fost abandonarea coșului de cumpărături (33%), în creștere cu +12% față de 2022, mulți utilizatori adaugă produse în coș, dar nu finalizează achiziția.
De asemenea, 28% dintre comercianții online (în creștere cu +11% față de 2022) susțin că în 2023, deși traficul pe site-uri crește, conversia vizitatorilor în clienți plătitori este dificilă. Acest lucru indică o nevoie de optimizare a experienței utilizatorilor, precum și a strategiilor de vânzări.
În plus, studiul VTEX arată că aproape 27% dintre afacerile ecommerce reclamă politicile de preț (+15% față de 2022) ca principala provocare a anului 2023. Stabilirea prețurilor competitive care să atragă clienți, dar și să asigure profitabilitate reprezintă o problemă în creștere. Această provocare este amplificată de volatilitatea economică.
În același timp, 26% dintre afacerile din ecommerce (în creștere cu 6% față de 2022) se confruntă cu dificultăți în atragerea clienților potriviți. Identificarea publicului-țintă și atragerea acestuia prin campanii eficiente rămâne, în continuare, o prioritate pentru afacerile online, în condiții de creștere a competiției.
Pentru 23% dintre afacerile online (+5%), studiul Romanian Ecommerce Report 2024 VTEX indică provocări legate de aprovizionare și de livrare, 19% dintre businessurile online (+ 7% față de 2022) reclamă politicile de retur și de rambursare printre probleme, iar 17% reclamă loialitatea clienților (în scădere cu 3%) față de 2022.
În același timp, participanții la studiul VTEX Romanian Ecommerce Report 2024 au menționat: incompatibilitatea cu cerințele pieței (51%), strategia de dezvoltare (38%), dimensiunea redusă a echipei (15%), cunoștințele limitate despre segmentul de piață (9%), logistica și stocurile limitate (11%) ca potențialele bariere pentru ca un business să treacă din offline în online.
Studiul a fost realizat pe un eșantion de 350 de companii.
European Digital Commerce Summit 2024 a fost scena unde toate aceste informații și multe altele au fost prezentate pentru prima dată, oferind retailerilor date esențiale pentru a-și ajusta strategiile de marketing și operațiunile în 2025.
European Digital Commerce Summit 2024 a fost găzduit de VTEX și AWS Web Services, main partner theMarketer şi sponsorizat de ITG, Innobyte, Iviteb, FAN Courier, Zitec, Mastercard, PayU, UpSwing, Nagarro și Netopia Payments, vizitați site-ul oficial IC Events.
Despre VTEX
VTEX (NYSE: VTEX) este platforma de comerț digital composable și completă care livrează o mai mare eficiență și o reducere a mentenanței pentru companiile care sunt în căutarea unei investiții inteligentă în IT și în modernizarea tehnologiei folosite. Prin abordarea noastră pragmatică, oferim producătorilor, distribuitorilor și retailerilor o soluție amplă, cu o flexibilitate de neegalat, ce le permite să investească strict în ceea ce le oferă un avantaj competitiv și o creștere a profitabilității. VTEX a câștigat încrederea a 2.600 de clienți B2C și B2B, inclusiv Carrefour, Colgate, Motorola, Sony, Stanley Black & Decker și Whirlpool, având 3.500 de magazine online active în 43 de țări (în anul fiscal încheiat la 31 decembrie, 2023). Pentru mai multe informații, vizitați www.vtex.com.
**************
VTEX & MKOR Study: 65% of Romanian companies rely on paid social media campaigns as their main promotion method
Bucharest, 16 Decembre 2024 — Around 65% of companies in Romania identify social media channels as their primary promotional method, according to the Romanian Ecommerce Report 2024, a study conducted by MKOR on behalf of VTEX (NYSE: VTEX), the composable and complete commerce platform.
Launched during the European Digital Commerce (EDC) event, in Bucharest, Romania, the study reveals that six out of ten microenterprises experienced a decline in online sales in 2023, highlighting the challenges small businesses face in adapting to the dynamic ecommerce landscape.
Conversely, two-thirds of large enterprises reported an increase in sales, reflecting their ability to leverage broader resources and more advanced strategies. The data also shows that approximately 70% of startups recorded growth in online sales, underlining the rapid development potential during the early stages of digital operations.
Top online product categories sold in 2023:
Appliances and Electronics (16%, +10% compared to 2022)
Home, Garden, and DIY Products (14%)
Non-Food FMCG (12%)
Toys, Baby, and Childcare Products (10%, +4%)
Sporting Goods (9%, +5%).
Ecommerce businesses face intense competition with manufacturers and other retailers, striving to attract and retain customers. Nearly 42% of ecommerce businesses (+21% compared to 2022) identified competition as a significant challenge in 2023.
Cart abandonment emerged as another pressing issue, with 33% of businesses (+12% compared to 2022) reporting that many users add items to their carts but fail to complete purchases.
Additionally, 28% of online retailers (an increase of +11% compared to 2022) state that in 2023, although website traffic is growing, converting visitors into paying customers remains challenging. This highlights the need to optimize user experience as well as sales strategies.
Moreover, the VTEX study reveals that nearly 27% of ecommerce businesses identified pricing policies (+15% compared to 2022) as the main challenge of 2023. Establishing competitive prices that attract customers while ensuring profitability is an increasingly pressing issue. This challenge is further exacerbated by economic volatility.
At the same time, 26% of ecommerce businesses (an increase of 6% compared to 2022) are facing difficulties in attracting the right customers. Identifying the target audience and engaging it through effective campaigns remains a priority for online businesses, amid increasing competition.
For 23% of online businesses (+5%), the VTEX Romanian Ecommerce Report 2024 identifies challenges related to supply and delivery. Additionally, 19% of online businesses (+7% compared to 2022) highlight return and refund policies as major issues, while 17% point to customer loyalty as a concern (a decrease of 3% compared to 2022).
At the same time, participants in the VTEX Romanian Ecommerce Report 2024 identified the following as potential barriers to transitioning a business from offline to online: misalignment with market demands (51%), development strategy (38%), small team size (15%), limited knowledge of the market segment (9%), and constraints in logistics and inventory (11%).
The study was conducted on a sample of 350 companies.
European Digital Commerce Summit 2024 was the stage where all of this information, and much more, was presented for the first time, providing retailers with essential data to adjust their marketing strategies and operations for 2025.
The European Digital Commerce Summit 2024 was hosted by VTEX and și AWS Web Services, with the main partner being theMarketer, and sponsored by ITG, Innobyte, Iviteb, FAN Courier, Zitec, Mastercard, PayU, UpSwing, Nagarro, and Netopia Payments. For more information, visit the official IC Events website.
About VTEX
VTEX (NYSE: VTEX) is the composable and complete commerce platform that delivers more efficiency and less maintenance to organizations seeking to make smarter IT investments and modernize their tech stack. Through our pragmatic composability approach, we empower brands, distributors, and retailers with unparalleled flexibility and comprehensive solutions, enabling them to invest solely in what provides a clear business advantage and boosts profitability. VTEX is trusted by 2,600 global B2C and B2B clients, including Carrefour, Colgate, Motorola, Sony, Stanley Black & Decker, and Whirlpool, having 3,500 active online stores across 43 countries (as of FY ended on December 31, 2023). For more information, visit www.vtex.com.
AGERPRES nu îşi asumă responsabilitatea pentru informaţiile conţinute de comunicatele primite şi publicate în fluxul de ştiri sau pe site-ul public. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului comunicatului de presă.
Agenţia Naţională de Presă AGERPRES nu poate fi trasă la răspundere pentru informaţii inexacte/false transmise de către emitenţii comunicatelor de presă.
AGERPRES îşi rezervă dreptul de a nu publica comunicatele de presă care conţin exprimări injurioase, atacuri la persoană şi/sau acuzaţii, încălcări ale drepturilor altor persoane, garantate de Constituţia României.
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – [email protected].
Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.
Business OTS
Vocea ta, vizibilitatea ta: articolele tale, în lumina reflectoarelor!
Film Now aduce în iunie povești care te fac să simți, să crezi și să te regăsești
Cine a spus că distracția ține de vârstă? La Film Now, luna aceasta începe cu o explozie de culoare și imaginație: roboți care descoperă ce înseamnă să ai suflet, personaje secundare care devin eroi și o păpușă celebră aflată într-o căutare profundă de sine. Fie că ai 10 sau 40 de ani, filmele te vor reconecta cu acea parte din tine care încă știe să se joace. Un amestec electrizant de emoție, spectacol și nostalgie — rețeta ideală pentru serile calde de vară. Duminică, 01 iunie, de la ora 20:00, Film Now prezintă Bumblebee (2018), o aventură intensă în universul T
Cele mai frecvente întrebări ale părinților despre îngrijirea dentară a copiilor au acum răspuns într-un ghid online, pregătit de Jadent
Suceava, 30 mai 2025 – Cu ocazia Zilei Internaționale a Copilului, clinica Jadent din Suceava lansează o campanie de informare dedicată părinților care doresc să ofere copiilor lor o relație sănătoasă cu zâmbetul – de la primul dințișor și mult mai departe. Campania, intitulată „Zâmbete sănătoase pentru copilării voioase”, răspunde unei necesități stringente: eliminarea fricii de dentist și transformarea vizitelor la medic într-o experiență pozitivă, încă din primii ani de viață. Campania este construită în jurul unui
Beneficiile instalării unui sistem de aer condiționat înainte de renovarea apartamentului
Renovarea apartamentului reprezintă un moment crucial în care poți îmbunătăți nu doar aspectul locuinței, ci și confortul termic al acesteia. Instalarea unui sistem de aer condiționat înainte de a începe lucrările de renovare poate părea un pas neobișnuit, dar este unul extrem de benefic. De la crearea unui climat interior optim care îți va permite să îți desfășori activitatea fără întreruperi, la economie de timp și bani pe termen lung, există numeroase avantaje de luat în considerare. În acest articol, vei descoperi de ce un aer condiționat instalat la momentul potrivit îți poate transforma complet experiența renovării și cum poate aduce un plus de confort și eficiență apartamentului tău.
Forbes Global Properties se extinde în România prin parteneriatul exclusiv cu ANG Luxury Properties
Cu tranzacții în valoare de peste 300 de milioane de euro și proiecte emblematice de tip branded residences, ANG va reprezenta Forbes Global Properties pe piața de lux din România. Forbes Global Properties, rețeaua internațională de brokeri imobiliari de top care conectează clienții cu cele mai spectaculoase proprietăți din lume, anunță colaborarea exclusivă cu ANG Luxury Properties. Cu o experiență dovedită în tranzacții imobiliare de succes, ANG va reprezenta în exclusivitate brandul în București și pe
„SafetyNet: Cultivate Dignity & Ignite Hope”
Fundația FARA, prin finanțare oferită de Uniunea Europeană, în cadrul programului Daphne-CHILD și în parteneriat cu Eurochild (lider de proiect) și Terre des hommes Ungaria, lansează inițiativa „SafetyNet: Cultivate Dignity & Ignite Hope” – un proiect care promovează siguranța, incluziunea și demnitatea copiilor. „Acest proiect a primit finanțare din partea Uniunii Europene prin programul CERV, în baza Acordului de Grant nr. 101138279, în cadrul programului Daphne-CHILD, împreună cu Eurochild și Terre des hommes.” Despre proiect &b
Oltenia: 0 produse cu certificare europeană și doar 2 produse tradiționale atestate. „Craiova, capitală gastronomică est-europeană” – un model de repoziționare regională
În weekendul 31 mai – 1 iunie, Craiova găzduiește un eveniment gastronomic de anvergură, menit să marcheze o schimbare de paradigmă pentru întreaga regiune a Olteniei: „Tezaur de Gusturi”, festival ce va avea loc în perioada 31 mai – 1 iunie 2025, la Hotel Ramada Plaza Craiova, în cadrul Zilelor Municipiului Craiova. Organizat Liceul de industrie Alimentară, în parteneriat cu We Are Romania / YOU ARE WELCOME și cu sprijinul Primăriei Craiova, evenimentul aduce împreună producători locali, crame renumite, artizani gastronomici, dar și specialiști din domeniul turismului și al ospitalității. ,,Tezaur de gusturi”
312 angajați au dăruit peste 140 litri de speranță la ediția aniversară „DIGI Donează VIAȚĂ”
Anul acesta, campania „DIGI Donează VIAȚĂ” a marcat un prag simbolic: 6 ani de consecvență și implicare în susținerea sistemului de sănătate, zece ediții consecutive și o comunitate DIGI tot mai numeroasă, prezentă acolo unde este nevoie de sprijin pentru cei aflați în situații medicale dificile. Pe 29 mai, 366 de colegi din întreaga țară au participat la o nouă acțiune de donare, coordonată cu suportul Centrelor Județene de Transfuzie Sanguină și al colectelor mobile din București și Timișoara. 312 dintre ei au fost donatori viabili, iar
Trei din patru antreprenori români cred în șansă ca factor al succesului în afaceri
– Antreprenorii români rămân optimiști în ciuda provocărilor economice și cred că șansa are un rol important în succesul afacerilor. Acestea sunt câteva dintre concluziile unui sondaj realizat de Query Research, ale cărui rezultate au stat la baza dezvoltării conceptului „Be Inspired. Make it Happen!” – o serie de conferințe regionale organizate de Asociația B-Leader și Doingbusiness.ro cu sprijinul Raiffeisen Bank, care debutează marți, 3 iunie, la Timișora Convention Center. Evenimentele sunt dedicate antreprenorilor și liderilor de business care doresc să accelereze dezvoltarea companiilor pe care le conduc, beneficiind de inspirație, know-how aplicat și o comunitate solidă de profesioniști.
Analiză Storia: Brașov, pe primul loc la gradul de mulțumire al locuitorilor. Bucureștiul? Depinde de cartier
Cotroceni, cartierul cel mai apreciat din București Ploieștiul înregistrează cel mai scăzut scor al gradului de mulțumire Brașov (scor: 80,9), Sibiu (80,8) și Oradea (80,6) conduc topul orașelor cu cel mai ridicat grad de mulțumire al locuitorilor, cu scoruri de peste 80 din 100, potrivit datelor colectate de Storia, platforma cu anunțuri imobiliare lansată de OLX. La polul opus, cele mai scăzute niveluri de satisfacție au fost înregistrate în Ploiești (63,6), Alexandria (65,1) și Tulcea (65,7). Bucureștiul se clasează abia pe locul 24, cu un scor de 71,8, în timp ce Cluj-Napoca ocupă locul 5, cu un scor de 78,7.
Mr Bit prezintă cele mai tari sloturi de la Ela Games și Barbara Bang în acest an
Tot mai mulți jucători din Europa încep să dezvolte o fascinație clară pentru câteva titluri care nu vin de la giganții deja arhicunoscuți, ci de la studiouri ceva mai tinere, dar cu idei proaspete și execuții remarcabile. Două dintre aceste studiouri, Ela Games și Barbara Bang, au reușit în doar câțiva ani să le atragă atenția pasionaților de sloturi, tocmai pentru că jocurile lor ies ușor din tipare: arată bine, oferă un vibe modern și vin cu o doză de originalitate, care este greu de ignorat. Ela Games, cu sediul în Malta, s-a impus prin dezvoltarea de jocuri cu grafică de înaltă calitate și teme variate. Portofoliul lor include peste 24 de titluri, fiecare având caracteristici unice și o experiență de joc imersivă. Un exemplu notabil este "Kra
Hârtie igienică reciclabilă vs. convențională: cât de eco-friendly este alegerea ta?
Sursa foto: Shutterstock Aproape zilnic, ajungem să folosim produse care, la prima vedere, par prea simple ca să influențeze mediul. Totuși, chiar și lucruri de bază precum hârtia igienică creează efecte vizibile asupra naturii, dacă ne uităm la modul în care sunt fabricate și aruncate. Tot mai multe persoane se întreabă dacă hârtia igienică reciclabilă sau cea convențională e alegerea potrivită din perspectiva mediului. Iată care sunt diferențele dintre cele două tipuri și ce poți face pentru a reduce amprenta asupra naturii fără a compromite igiena!
De ce merită să investești într-o cameră de bord pentru mașina ta?
Într-o lume tot mai aglomerată și imprevizibilă în trafic, siguranța ta și a celor dragi trebuie să fie o prioritate. O cameră auto nu este doar un gadget modern, ci un partener de încredere în orice călătorie. Tot mai mulți șoferi aleg să își echipeze mașinile cu sisteme DVR performante, pentru protecție, dovezi clare în caz de incidente și un plus de confort psihic. De ce ai nevoie de o cameră de bord? Camerele auto înregistrează continuu imaginile din trafic, oferind dovezi clare în caz de accident sau alte evenimente neprevăzute. Astfel, îți pot proteja interesele în fața autorităților sau a companiilor de asigurări. În plus, un sistem de monitorizare video descurajează tentativele de vandalism sau furt, mai ales când mașina este parcată. Pe lângă rolul de protecție, camerele moderne vin cu funcții inteligente, cum
Cum să-ți găsești un job fără Bacalaureat? 10 sfaturi utile
Mulți tineri sau adulți se confruntă cu provocarea de a-și găsi un loc de muncă fără să fi obținut diploma de Bacalaureat. Deși lipsa acestei diplome poate părea un obstacol major, realitatea este că există numeroase oportunități de angajare care nu impun această condiție. În acest articol îți oferim 10 sfaturi utile care te pot ajuta să-ți găsești un job stabil și bine plătit chiar și fără Bacalaureat. Cunoaște-ți punctele forte Primul pas când cauți
Tilly Lockey, influencerul cu brațe bionice, vine la Bucharest Tech Week
București, 29 mai 2025 Tilly Lockey, una dintre cele mai cunoscute voci internaționale în domeniul augmentării umane și al tehnologiei wearable, va urca pe scena Innovation Summit, pe 16 iunie, în prima zi dedicată conceptului Business Summits, parte din Bucharest Tech Week 2025. La doar 19 ani, Tilly este speaker motivațional, social media influencer, model, prezentatoare și ambasador activ al companiei Open Bionics, implicându-se direct în dezvoltarea protezelor Hero Arm – brațe bionice imprimate 3D. Prin exemplul personal, ea oferă o perspectivă autentică asupra modului în care tehnologia poate sprijini incluziunea și mobilitatea.
„Harvard a întors spatele lumii”. Studenții internaționali, printre care și români, afectați de o decizie istorică. Ce spune un absolvent român al universității și fondator Upgrade Education
Pe 22 mai 2025, o veste a zguduit lumea academică internațională: administrația Trump a anunțat retragerea temporară a autorizației Universității Harvard de a primi studenți internaționali. Măsura vizează una dintre cele mai respectate instituții de învățământ din lume și afectează direct zeci de mii de tineri care privesc către Statele Unite ca spre epicentrul excelenței academice. Brusc, visul Harvard a devenit o incertitudine globală. Printre vocile care trag un semnal de alarmă se numără și Tinu Bo
Comunicat de presă - Societatea GRADINSTAL SRL
Comunicat de presa “PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Digitalizarea societatii GRADINSTAL SRL prin achizitia de active specifice
AXIS P1518-LE, camera tip box cu vedere panoramică, detalii precise și iluminare IR
Axis Communications, liderul global în domeniul supravegherii video, lansează noua cameră tip box cu 2 senzori și procesare AI - AXIS P1518-LE Box Camera. Aceasta este ideală pentru supravegherea clădirilor și a perimetrelor, oferind simultan imagini panoramice și de detaliu din aceeași scenă, indiferent de condițiile de lumină. Imagini panoramice și de detaliu, 24/7
Cortina Elysium și Phenomena Laboratory marchează o premieră în arhitectura rezidențială din România în cadrul Romanian Design Week 2025
Eden Capital Development și Phenomena Laboratory au făcut parte din „Feelings – Shapes of Emotions”, un proiect transdisciplinar, care aduce un nou concept de arhitectură rezidențială în România, transpus în proiectul Cortina Elysium – eveniment integrat în programul RDW Design GO!, parte din Romanian Design Week 2025. Conferința, organizată pe 23 mai 2025, în cadrul Galeriei Cortina Elysium – galerie ce a putut fi vizitată în perioada 19-25 mai și a adunat un public numeros pe parcursul întregii săptămâni – a reunit personalități marcante din domeniul arhitecturii, artei și designului, ce au explorat modul în care emoțiile pot deveni elemente esențiale ale spați
Comunicat de presă – Eveniment ”Poate fi inversată tendința din piața telecom?”
Astăzi 29 mai 2025 a avut loc evenimentul „May Romanian Telecom market trend be reversed?”, în organizarea asociațiilor INTERLAN, ANISP (Asociația Națională a Internet Service Providerilor din România) și Asociației pentru Dezvoltarea Internetului (ISOC Romania Chapter). Inițiativa evenimentului a apărut în urma unui studiu publicat în situl web al Internet Society, studiu care concluzionează că piața românească este caracterizată de un nivel slab de concurență, precum și de o reziliență medie a Internetului în sine. Studiul menționat poate fi accesat aici:
Comunicat lansare „Dezvoltarea societatii KISS BENCE CROOD CONSTRUCT SRL prin achizitia de echipamente performante”, cod SMIS 320208
Comunicat lansare „Dezvoltarea societatii KISS BENCE CROOD CONSTRUCT SRL prin achizitia de echipamente performante”, cod SMIS 320208 Scopul proiectului: