START-UP NATION va fi lansat pe 15 aprilie – 250.000 lei nerambursabili

Ministerul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului și Turismului (MEDAT) a publicat în Monitorul Oficial al României, pe 21.03.2025, PROCEDURA FINALĂ a programului START-UP NATION.
Depunerea aplicațiilor în cadrul primei etape a programului Start-up Nation va începe pe data de 15.04.2025.
Programul se va desfășura în 2 etape. În prima etapă se va depune documentația pentru înscrierea persoanelor fizice, pentru cursul antreprenorial obligatoriu, iar după absolvirea cursului, se va depune documentația (cererea de finanțare) pentru obținerea finanțării nerambursabile.
Bugetul programului Start-up Nation 2024 – 2025:
Pilonul 1: Activarea potențialului antreprenorial al tinerilor
- Beneficiari eligibili: tineri sub 30 ani
- În ce regiune se poate accesa: Toate regiunile României
Bugetul programului:
-29.750.000 euro – Regiunea București-Ilfov
- 266.000.000 euro – Restul regiunilor din România (Nord Est, Sud Est, Sud Muntenia, Sud Vest Oltenia, Vest, Nord-Vest, Centru)
Pilonul 2: Sprijin pentru dezvoltarea antreprenoriatului în rândul persoanelor din grupul țintă
Beneficiari eligibili:
1. persoane până în 35 ani neîmpliniți
2. persoane care au domiciliul în mediul rural
3. persoane aflate în căutarea unui loc de muncă
4. șomeri, șomeri de lungă durată sau persoane inactive
5. persoane din grupurile dezavantajate pe piața muncii
-În ce regiune se poate accesa: Nord Est, Sud Est, Sud Muntenia, Sud Vest Oltenia, Vest, Nord-Vest, Centru
- Buget: 150.435.295 euro – pentru regiunile: Nord Est, Sud Est, Sud Muntenia, Sud Vest Oltenia, Vest, Nord-Vest, Centru)
BENEFICIARI ELIGIBILI pentru obtinerea finantarii nerambursabile:
- Firma este înființată în urma participării la cursului de competente antreprenoriale
-Societatea are sediul social și implementează afacerea în regiunea de dezvoltare în care are domiciliul persoana fizică eligibilă în cadrul programului
- Firma se încadrează în categoria IMM
-Asociații/acționarii firmei ce aplică la Start-up Nation nu trebuie să mai dețină calitatea de acționar/asociat majoritar într-o altă firmă la depunerii formularului de înscriere.
Prin Program se finanțează formularele de înscriere la finanțare în ordinea descrescătoare a punctajelor obținute, în următoarele condiții:
Alocație Financiară Nerambursabilă (AFN) - maximum 250.000 lei/beneficiar, sumă care poate reprezenta maximum 90% din valoarea totală a cheltuielilor eligibile aferente formularului de înscriere;
Contribuție proprie – minim 10% din valoarea totală a cheltuielilor eligibile aferente formularului de înscriere;
Conform procedurii programului, sunt eligibile următoarele domenii de activitate: PRODUCȚIE; IT; INDUSTRII CREATIVE (activități medicale / sportive); SERVICII.
CHELTUIELI ELIGIBILE:
a) Echipamente tehnologice, cu excepția jocurilor de noroc mecanice, electrice, electronice, meselor de biliard, automatelor muzicale. Prin echipamente tehnologice, conform grilei de punctaj, se înțeleg toate activele corporale din categoria mijloacelor fixe descrise în grupele 2.1, 2.2. și 2.3.6 din Catalogul privind clasificarea și duratele normale de funcționare a mijloacelor fixe aprobat prin H.G. nr. 2139/2004, cu excepția celor specificate de prezenta procedură de implementare la art. 5.2, alin. (2), punctele b), c) si g). În categoria echipamentelor tehnologice eligibile sunt asimilate și activele corporale din categoria mijloacelor fixe pentru locurile de joacă, săli de sport, fitness, drone, x-body și de forță.
b) echipamente/tehnologii/soluții/sisteme specifice care generează energie regenerabilă pentru a desfășura activitatea pentru care solicită finanțare. Exemple: sisteme de panouri fotovoltaice, eoliene și mini eoliene, instalații solare termice, centrale și minicentrale hidroelectrice, instalații geotermale și/sau pompe de căldură care utilizează energie geotermală;
c) Achiziția de echipamente digitale/tehnologii/soluții/sisteme/aplicații cu impact asupra economisirii de resurse. Exemple: boilere industriale de înaltă eficiență, pompe de căldură altele decît cele care utilizează energie geotermală, sisteme de ventilație, sisteme de încălzire/răcire, arzătoare industriale, schimbătoare de căldură industriale, surse neîntreruptibile de energie UPS, cazane/centrale în condensare pe gaz, sisteme de cogenerare și trigenerare, sisteme de măsurare și monitorizare a utilităților; La această categorie sunt eligibile și tehnologii/echipamente/sisteme/soluții/servicii etc. de colectare, reciclare, reutilizare a deșeurilor. Exemple: echipamente de colectare selectivă și reciclare a deșeurilor, separatoare, prese de balotat deșeuri, tocătoare fixe sau mobile, stații de compostare sau bio-uscare, stații sortare și/sau tratare mecanică/automată deșeuri, sisteme integrate de producere combustibili alternativi din deșeuri, sisteme de reciclare;
d) Cheltuielile pentru înființarea întreprinderii în valoare eligibilă maximă de 1000 lei. Această activitate poate fi efectuată înainte de semnarea contractului de acordare a AFN-ului (Anexa 4).
e) Achiziționarea de mobilier, aparatură birotică și sisteme de protecție a valorilor umane și materiale, conform grupei nr. 3 din Catalogul privind clasificarea și duratele normale de funcționare a mijloacelor fixe aprobat prin H.G. nr. 2139/2004;
f) Salariile, utilitățile (energie electrică, apă, gaze, salubritate, abonament telefon și internet), serviciile de contabilitate și cheltuielile aferente chiriilor pentru spații de producție; Pentru aplicanții, care își asumă crearea și menținerea a două locuri de muncă prin intermediul Programului, valoarea acestor cheltuieli (salarii, utilități, servicii de contabilitate și chirii) reprezintă o sumă forfetară de maximum 80.000 lei[1] din valoarea cheltuielilor eligibile aprobate în urma verificării formularului de înscriere la finanțare, respectiv din suma cheltuielilor aprobate la decont. Decontarea se face în baza cererii beneficiarului însoțită de documentele care să ateste crearea a minimum 2 locuri de muncă;
g) Site de prezentare a activității, magazin on-line, cheltuieli înregistrare domeniu, cheltuieli de promovare a site-ului / magazinului on-line, soft/softuri necesar/necesare desfășurării activității, semnătură electronică, echipamente IT, tehnică de calcul tip PC, unitate centrală, server, monitor, imprimantă/copiator/multifuncțională, inclusiv sisteme portabile, licențe necesare desfășurării activității, telefoane smart, tablete. Cheltuiala cu semnătura electronică este eligibilă și înainte de semnarea acordului de finanțare.
h) Consultanță pentru întocmirea documentației în vederea obținerii finanțării în cadrul prezentului Program și pentru implementarea proiectului, în valoare eligibilă de maximum 10.000 lei. Această activitate poate fi efectuată înainte de semnarea contractului de acordare a AFN. Furnizorii de servicii de consultanță eligibili în cadrul Programului pot fi numai organizații furnizoare de consultanță care au dreptul legal de a desfășura acest tip de activitate, respectiv au activitatea de consultanță în statut sau sunt întreprinderi care au ca activitate autorizată a fi desfășurată una dintre activitățile incluse în cod CAEN Rev. 3, diviziunea 70. Societățile care furnizează servicii de consultanță în cadrul Programului Start –up Nation, nu pot avea calitatea de furnizori pentru alte cheltuieli eligibile în cadrul proiectului, sub sancțiunea nedecontării tuturor cheltuielilor aferente respectivului furnizor.
i) Două plăcuțe informative obligatorii, sub sancțiunea neacordării AFN, în valoare de minim 10 lei, dar nu mai mult de 500 de lei din valoarea cheltuielilor eligibile, care vor fi plasate astfel:
- una în interiorul spațiului de la locația de implementare a proiectului (indoor), în locul cu vizibilitatea cea mai bună pentru vizitatori (recepție, secretariat, loc de așteptare etc);
- una în exteriorul spațiului de la locația de implementare a proiectului (outdoor), în locul cu vizibilitatea cea mai bună pentru clienți, pe lângă spațiul unde se desfășoară activitatea (fațadă stradală, intrare în clădire etc).
j) Cheltuieli financiare aferente creditelor/ garanțiilor obținute pentru creditele contractate de beneficiari de la banca parteneră, în vederea realizării proiectelor acceptate în cadrul Programului, pentru solicitanții care utilizează creditul, pentru implementarea proiectului.
k) i)Mijloace de transport, autoturisme, autobuze, microbuze, biciclete, mopede, motociclete, kart-uri, UTV-uri, ATV-uri, rulote cu sau fără motor, remorci și semiremorci, platforme, izoterme și frigorifice, doc plutitor, șalupe maritime pentru călători, ambarcațiuni de agrement, aparate de zbor, autoutilitare și autovehicule cu destinație specială.
ii) Pentru activitățile de rent-a-car, școli de șoferi și pilotaj și transporturi cu taxi-uri, nu sunt limitate valoarea maximă/autoturism și numărul de autoturisme achiziționate.
iii) Cu excepția activităților prevăzute la alin. (2), autoturismele sunt eligibile pentru toate activitățile din cadrul Programului în valoare eligibilă de maximum 50.000 lei și maximum 1 autoturism / beneficiar.
Va reamintim ca la editia a III-a a programului START-UP NATION (2022), toate proiectele care au avut cel puțin 50 de puncte (din 100 puncte posibile) și au fost eligibile, au fost selectate pentru a primit finanțare nerambursabilă de 200.000 lei. Tot ce au trebuit sa faca aplicantii, a fost sa depună proiecte scrise corespunzător, care să aibă cel puțin 50 de puncte.
În contextul noii ediții a programului Start-Up Nation, Velcea & Partners își reafirmă angajamentul de a sprijini antreprenorii să-și transforme ideile în afaceri de succes. Cu peste 1.000 de proiecte aprobate și o experiență vastă în atragerea fondurilor europene, Velcea & Partners și-a dovedit eficiența în ghidarea clienților către succes.
La ediția precedentă a Start-Up Nation, echipa Velcea & Partners a obținut aprobarea a peste 300 de proiecte, facilitând accesul clienților săi la finanțare. Specialiștii oferă consultanță personalizată, asigurând pregătirea fiecărui proiect pentru a obține punctajul maxim.
Contact și Consultanță
Pentru mai multe informații despre cum Velcea & Partners poate sprijini proiectul tău, îi puteți contacta la:
Velcea & Partners oferă consultanță pentru afacerile din România, specializat în accesarea fondurilor europene și implementarea de proiecte complexe. Cu o echipă diversificată și un procent ridicat de succes, oferă suport antreprenorilor în demersurile lor pentru a naviga eficient în mediul de afaceri.
Contact:
- Telefon: 0764447755
- Email: [email protected]
- velcea-partners.ro
- sursa foto: facebook.com/velceapartnersro/
AGERPRES nu îşi asumă responsabilitatea pentru informaţiile conţinute de comunicatele primite şi publicate în fluxul de ştiri sau pe site-ul public. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului comunicatului de presă.
Agenţia Naţională de Presă AGERPRES nu poate fi trasă la răspundere pentru informaţii inexacte/false transmise de către emitenţii comunicatelor de presă.
AGERPRES îşi rezervă dreptul de a nu publica comunicatele de presă care conţin exprimări injurioase, atacuri la persoană şi/sau acuzaţii, încălcări ale drepturilor altor persoane, garantate de Constituţia României.
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – [email protected].
Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.
Business OTS
Vocea ta, vizibilitatea ta: articolele tale, în lumina reflectoarelor!
Aderarea României la spațiul Schengen: Oportunități pentru sectorul industrial și spațiile de producție
La 1 ianuarie 2025, România a devenit membru cu drepturi depline al spațiului Schengen. Această integrare strategică are efecte profunde asupra economiei românești, în special asupra sectorului industrial, logistic și imobiliar. Una dintre cele mai vizibile consecințe este creșterea cererii pentru spații moderne, precum orice hală de închiriat, adaptată noilor nevoi de producție și distribuție rapidă în spațiul european.
Cum arată un apartament de lux într-o vilă neoromânească de acum 100 de ani, scos la vânzare pe Storia cu 550.000 de euro
Un apartament într-o vilă în stil neoromânesc, ce datează din prima parte a secolului XX din cartierul evreiesc, se vinde cu 550.000 euro pe Storia, platforma de
Intră în cercul solidarITății! Donează echipamente IT pentru educația digitală
15 mai 2025 – București ECOTIC și Ateliere Fără Frontiere lansează o nouă ediție a campaniei naționale „Intră în cercul solidarITății!”, un program național de colectare și pregătire pentru reutilizare a echipamentelor IT destinate școlilor care au nevoie de sprijin în dotarea digitală. Donează ec
ROMBAT sărbătorește 45 de ani de inovație și performanță în industria bateriilor auto și inaugurează o linie de producție de ultimă generație pentru baterii Heavy Duty EFB
Bistrița, 15.05.2025 – ROMBAT, singurul producător integrat 360° de baterii auto din România, aniversează 45 de ani de activitate neîntreruptă, traversând cu succes toate etapele majore ale istoriei recente, trecând prin perioada comunistă, tranziția post-revoluționară, deschiderea către economia de piață, aderarea României la Uniunea Europeană, integrarea într-un grup internațional și transformarea continuă prin digitalizare, sustenabilitate și extindere globală. Astăzi, R
MIRSANU INVESTORS SUMMIT 2025
Jurnalul de tranzactii MIRSANU.RO organizeaza pe 26 iunie evenimentul MIRSANU INVESTORS SUMMIT 2025 pentru investitori strategici, fonduri de venture capital, fonduri de private equity, asset management, fonduri de pensii, institutii financiare internationale, investitori in real estate si in infrastructura MIRSANU INVESTORS SUMMIT 2025 Uncertainty navigators. Opportunity makers. Investors. Jurnalul de t
Narcisa Calotă, CEC Dental Clinic: Noi, femeile, avem o ambiție aparte în business. Iar faptul că sunt mamă îmi amplifică ambiția și claritatea în decizii
Pentru Narcisa Calotă, fondatoarea CEC Dental Clinic, antreprenoriatul nu este doar o carieră, ci o formă de responsabilitate asumată cu viziune, disciplină și mult curaj. Este medic și antreprenor, iar mai presus de toate – mamă. Iar această triplă identitate îi definește nu doar stilul de lucru, ci și motivația profundă din spatele fiecărei decizii. „Sunt o fire perseverentă, poate uneori prea precaută, dar tocmai această prudență mă ajută să construiesc solid. Îmi analizez foarte bine deciziile, vreau ca viziunea mea să aibă fundament, nu să fie doar o idee frumoasă fără aplicabilitate”, mărturisește Narcisa
Digi Communications N.V. raportează venituri consolidate și alte venituri de 532 milioane de euro
Digi Communications N.V. raportează venituri consolidate și alte venituri de 532 milioane de euro. Venituri și alte venituri de 553 milioane de euro (incl. vânzarea extraordinară de active).
Monocristaline sau policristaline? Cum alegi panourile fotovoltaice potrivite pentru tine
Pe măsură ce energia solară devine tot mai accesibilă, tot mai mulți români aleg să investească în sisteme fotovoltaice pentru a-și reduce costurile lunare, a-și asigura independența energetică și a contribui activ la protejarea mediului. În acest context, o întrebare apare frecvent în rândul celor interesați: „Ce tip de panouri să aleg – monocristaline sau policristaline?” Răspunsul nu este universal, dar alegerea corectă devine simplă atunci când înțelegi diferențele de bază dintre cele două variante și le corelezi cu spațiul de care dispui, bugetul tău și
Ald Autoland deschide porțile pentru un eveniment dedicat pasionaților de mașini: test drive-uri, reduceri exclusive, tombolă și activități pentru toată familia!
COMUNICAT DE PRESĂ Ald Autoland deschide porțile pentru un eveniment dedicat pasionaților de mașini: test drive-uri, reduceri exclusive, tombolă și activități pentru toată familia! Cluj-Napoca, 14 iunie 2025 – Ald Autoland, cu sprijinul tbi bank, sponsor principal, organizează un eveniment special destinat publicului larg: „Porțile Deschise Ald Autoland”, care va avea loc sâmbătă, 14 iunie 2025
Ghid pentru închirierea unui cabinet de psihoterapie
Pentru un psiholog sau psihoterapeut aflat la început de drum ori într-o etapă de reorganizare profesională, găsirea unui spațiu adecvat de lucru poate deveni un obstacol neașteptat. Între nevoia de flexibilitate, bugetul limitat și dorința de a oferi clienților un mediu sigur și profesional, alegerea formei potrivite de închiriere devine o decizie esențială. Acest ghid vine să aducă claritate și repere concrete într-un proces care, deși pare simplu, influențează profund modul în care îți desfășori practica terapeutică zi de zi. Ce să alegi între cumpărare, închiriere full-time și închiriere cu ora? Pentru un psihoterapeut la început de drum sau aflat într-o
Stona: Soluții din piatră naturală și finisaje pentru proiecte de construcții și amenajări
COMUNICAT DE PRESĂ Stona își consolidează prezența pe piața materialelor de construcție de înaltă calitate printr-o selecție impresionantă de piatră naturală, atent aleasă pentru a satisface cele mai exigente standarde estetice și tehnice. Fie că este vorba de spații rezidențiale cu caracter distinctiv, proiecte comerciale avangardiste sau interioare exclusiviste, Stona oferă soluții versatile, rafinate și durabile pentru fiecare viziune arhitecturală. Materialele naturale continuă să domine tendințele în designul interior și exterior, datorită durabilității, esteticii atemporale și unicității fiecăre
COMUNICAT DE PRESĂ
„FICTION FIESTA” – 10 personaje desprinse din literatură merg în 10 licee din județul Constanța Asociația pentru Cultură, Creație și Educație Global Art derulează, în perioada 19 – 30 mai 2025, proiectul „FICTION FIESTA”, un spectacol itinerant ce aduce în prim-plan 10 personaje emblematice din literatura română, reinterpretate pentru liceenii din județul Constanța. Într-un format original – o petre
Rutina de învățare a elevilor de top: ce obiceiuri îi ajută să aibă succes?
Fiecare elev învață în felul lui. Unii rețin mai ușor vizual, alții preferă să asculte sau să scrie. Unii funcționează mai bine dimineața, alții se concentrează mai eficient seara. Iar ritmul, stilul și motivațiile pot fi complet diferite, chiar și între colegi din aceeași clasă. Tocmai de aceea, nu există o rețetă unică pentru performanță. Dar ceea ce au în comun elevii de top nu sunt doar rezultatele, ci o serie de obiceiuri care le susțin progresul pe termen lung. Indiferent de stilul personal de învățare, aceste comportamente pot fi adaptate și aplicate de orice elev care își dore
Speakeri de top, premieră de material rulant și parteneriate strategice te așteaptă! | Conferința de Operatorie Feroviară & Material Rulant, Oradea
Explorând Viitorul Feroviar: Conferinţele Club Feroviar - Operatorie Feroviară & Material Rulant Vino să iei parte la o ediție specială a Conferinței de Operatorie Feroviară & Material Rulant, care aduce împreună liderii industriei feroviare, autorități, operatori și furnizori de tehnologie într-un oraș cu investiții strategice în transportul feroviar. De ce să participați? Line-up de speakeri de top Prezentarea în premieră a primului tren electric regional RE-R comandat de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) Teme actuale, cu impact concret Networking de calitate Oportunități de parteneriat – vizibilitate și conexiuni valoroas 17 Mai - Rezervați-vă poziția printre liderii industriei și valorif
Simulator de tren, experiență VR și zeci de angajatori la Târgul de Carieră Feroviară în România
Vizitatorii Târgului de Carieră Feroviară în România vor avea parte, în premieră, de o experiență interactivă unică: vor putea testa un simulator real de conducere tren – SMART Lite și un sistem de realitate virtuală dedicat domeniului feroviar – VRail. Cele două echipamente vor fi aduse în România de compania poloneză SIM Factor și vor fi disponibile în cadrul componentei fizice a evenimentului, în perioada 4–5 iunie 2025, la Hotel MyContinental, București. Cea de-a X-a ediție a Târgului de Carieră Feroviară
Certiro – Soluția completă pentru Certificare ISO
Într-o economie tot mai competitivă și reglementată, încrederea a devenit una dintre cele mai valoroase resurse pentru o afacere. Fie că vorbim despre clienți, furnizori, parteneri sau instituții publice, toți vor să colaboreze cu firme care funcționează după reguli clare, transparente și verificabile. Iar una dintre cele mai directe și recunoscute modalități de a demonstra acest lucru este prin obținerea unei certificări ISO. În timp ce unii antreprenori încă percep certificarea ISO ca pe o formalitate birocratică, realitatea din piață arată că ea este un atu strategic. Ajută companiile să se diferențieze, să câștige încredere și să obțină contracte mai ușor. Iar cu sprijinul unei firme precum Cer
Endava contribuie la accelerarea erei AI agentic în parteneriat cu Google Agentspace
Endava contribuie la accelerarea erei AI agentic în parteneriat cu Google Agentspace București, 14 Mai, 2025 – Endava, grupul specializat în transformarea afacerilor prin soluții digitale avansate, a cărui abordare AI-nativă îmbină inovația de ultimă generație cu o expertiză solidă în industrie, este acum partener de implementare pentru Google Agentspace și va sprijini accelerarea adoptării acestuia la scară largă.
Calitate fără compromis - cum livrează Serdim Solutions produse eficiente la prețuri accesibile
Știm deja că atunci când vrem să cumpărăm ceva, comparăm atent fiecare produs de pe raft, însă ce nu știm este munca brandurilor din spate. Astfel, diferențierea reală vine din calitatea conținută în fiecare ambalaj, nu din notorietatea mărcii, fapt pentru care brandurile mici câștigă teren destul de greu. Cu toate acestea, Serdim și-a construit identitatea punând accent atât pe selecția riguroasă a produselor, cât și pe transmiterea informației către retaileri că brandurile mici chiar își fac treaba. Conform fondatorului Serdim Solutions, responsabilitatea de informare a publicului revine distribuitorilor: „Noi trebuie să le transmitem clienților noștri că dacă achiziționează un produs mai ieftin, e la fel de calitativ ca un altul mai scump din piață.”
Romanian Creative Week debutează la Iași cu Noaptea Muzeelor și cu un maraton de expoziții și concerte neconvenționale
A cincea ediție a Romanian Creative Week (RCW), evenimentul-fanion dedicat industriilor creative din România și cel mai amplu de acest tip din Uniunea Europeană, a început miercuri, la Iași. Între 14 și 25 mai, capitala Moldovei devine o scenă vibrantă pentru artă, design, muzică, conferințe și instalații multidisciplinare, într-un program bogat și accesibil publicului larg. Mircea Cantor, câștigătorul prestigiosului premiu Duchamp (2011), prezintă la Baia Turcească o expoziție inedită: „