logo logo

Agerpres – Agenția Națională de Presă: Știri de actualitate cu informații de încredere pentru o societate bine informată.

Bucuresti

Piaţa Presei Libere nr. 1, sector 1

Telefon: +4 021.2076.110; +4 021.2076.105

[email protected]

Rezultatele cheie ale studiului Maturității Customer Experience 2024 - România și Republica Moldova

Image

 

Rezultatele cheie ale studiului Maturității Customer Experience 2024 - România și Republica Moldova

 

  • 59,11% dintre companii spun că obiectivele privind experiența clienților (CX) sunt măsurate și monitorizate constant, spre deosebire de 42,96% în 2023
  • 54,09% dintre companii au un sistem de colectare periodică și continuă a vocii angajaților, spre deosebire de 40.44% în 2023
  • 52,04% dintre companii au raportat că oferă soluții rapide celor care oferă feedback negativ, o creștere semnificativă față de 31,64% în 2023
  • 48,96% dintre companii spun că AI este utilizată în procesele de interacțiune cu clienții față de 16,17% în 2023

 

 

În cadrul Customer Experience Conference 2024 care a avut loc la București în luna octombrie, s-au prezentat rezultatele Studiului de Maturitate CX 2024 pentru România & Republica Moldova, realizat de Customer Experience România în parteneriat cu Staffino.  Studiul evidențiază progresul făcut de companiile din cele doua tari în direcția îmbunătățirii experienței clienților.

 

Pornind de la prioritizarea calculării și monitorizării Net Promoter Score (NPS), care a devenit esențial pentru 77% dintre companii, până la adoptarea inteligenței artificiale (AI) în aproape jumătate dintre organizațiile care au răspuns la studiu (48,96%), se conturează o imagine clară: CX a depășit stadiul unui concept abstract și devine, pas cu pas, o strategie concretă care aduce rezultate palpabile.

 

Identificarea mixului potrivit pentru clienți între a oferi atât experiențe umane, cât și digitale, reprezintă focusul companiilor pentru următoarea perioadă. În ultimul an s-a observat o evoluție rapidă a adoptării Inteligenței Artificiale în interacțiunea cu clienții, iar companiile care au adoptat o strategie CX conștientizează importanța monitorizării indicatorilor de business și operaționali împreună cu cei de satisfacție a clienților (NPS) pentru a asigura loialitatea clienților și  îndeplinirea obiectivelor companiei.  

 

„Faptul că vedem aceste progrese atât în România, cât și în Republica Moldova ne arată că experiența clienților nu este doar o prioritate – este o strategie care va diferenția companiile în fata concurenței și mai ales a clienților. Este clar că experiențele de calitate fac diferența, iar companiile care excelează în CX vor continua să domine piața,” a declarat Gabriela Ciupitu, co-fondator Customer Experience România.

 

Pentru prima dată, studiul s-a extins și în Republica Moldova și, chiar dacă multe companii sunt încă în faza de dezvoltare a strategiei CX și a clădirii unei fundații statornice prin dezvoltarea unei culturi organizaționale centrate pe client, vedem deja lideri din industrii precum banking, telecom și farmaceutice care își asumă rolul de deschizători de drumuri.

 

Rezultatele cheie ale studiului CX 2024 în Romania:

  1. Prioritatea companiilor este de a îmbunătăți experiența clienților: Aproape 60% dintre companiile din România (mai exact 59,11%) monitorizează în mod constant obiectivele CX, în creștere față de 42,96% în 2023. Observăm, astfel, că businessurile devin tot mai conștiente de importanța optimizării experienței clienților. O parte dintre companii deja au dezvoltat strategia CX, au pus în aplicare un sistem de colectare centralizată a feedbackului de la clienți (inclusiv reclamații, apeluri în Contact Center și recenzii online), iar acum iau masuri continue de îmbunătățire a experienței clienților și monitorizare a rezultatelor.

 

  1. Adoptarea inteligenței artificiale (AI): Aproape 49% dintre companiile din România folosesc deja AI pentru a optimiza interacțiunile cu clienții, față de doar 16,17% anul trecut. Inteligența Artificiala devine mai mult decât un buzzword pentru companii în ciuda temerilor legate de utilizarea în business și se îndreaptă către a fi un pilon de suport real în interacțiunea cu clienții atât în mediul online, dar și pentru self-service și contact center.

 

  1. Ascultarea vocii angajaților (VoE): 54,09% dintre companii au implementat un sistem de colectare a feedback-ului angajaților, comparativ cu 40,44% în 2023. Angajații care interacționează direct cu clienții sunt o sursă valoroasă de feedback privind percepția acestora. Totodată, companiile își încurajează angajații să utilizeze produsele și serviciile proprii, atât pentru a genera idei de îmbunătățire, cât și pentru a înțelege mai bine perspectivele clienților.

 

  1. Managementul feedback-ului negativ de la clienți: 52,04% dintre companii au raportat că oferă soluții rapide clienților care oferă feedback negativ atât în cadrul chestionarelor de satisfacție, dar și prin recenziile oferite online. O creștere semnificativă față de 31,64% în 2023. Această abordare pro activă subliniază cât de mult au evoluat organizațiile în a-și pune clienții pe primul loc.

 

 

 

Evoluții observate pentru companiile din Republica Moldova:

 

În Moldova s-au făcut pași importanți în domeniul CX în ultimii 2 ani. Sunt companii avansate, unele dintre ele care se pot compara cu companii similare din România, din domeniile banking, telecomunicații, farmaceutic. Este foarte bine că sunt companii la acest nivel, deoarece sunt deschizătoare de drumuri, ca și în România în urma cu câțiva ani bunele practici vor genera o schimbare la nivelul pieței.

 

Totuși, nivelul general de înțelegere și aplicare a CX-ului este mai mult la nivel de bază a servirii clienților, fără a se aplica un nivel avansat și complex al metodologiilor CX

 

Un mare avantaj al domeniului CX în Moldova, este ca profesioniștii sunt în legătură strânsă cu cei din România și fac schimb de informații și practici.

 

Imaginea generala a rezultatelor din studiu, arată că evoluția este una naturală și urmează logica dezvoltării și implementării strategiei CX:

 

1.  O parte dintre companii au început sa dezvolte o strategie pentru crearea unui plan de acțiuni în anii următori.

2. Procesele și tehnologiile stabilite pe baza analizei interacțiunilor cu clienții  sunt în curs de implementare. Metodologiile moderne precum Customer Journey Mapping și Design Thinking susțin echipele sa conștientizeze și să acționeze din perspectiva clienților în fiecare moment al interacțiunii cu o companie.

3. Colectarea vocii clienților are spațiu de creștere prin centralizarea informațiilor din toate canalele de comunicare cu clienții, o analiza amănunțita inclusiv cu ajutorul unor platforme omnichannel și a inteligenței artificiale, respectiv implementarea unor acțiuni specifice de îmbunătățire a proceselor și a interacțiunii cu clienții.

 

Provocări și tendințe pentru 2025:

În ciuda progresului rapid, provocările nu lipsesc. Studiul ne arată că, la fel ca și în anii anteriori, companiile încă se luptă cu:

- Definirea clară a modului în care se pot evalua acțiunile de îmbunătățire a experienței clienților poate să fie corelată cu beneficii reale și măsurabile în indicatorii de business.

- Schimbarea culturii organizaționale pornește de la mentalitatea și prioritățile angajaților, astfel încât aceștia să acționeze din perspectiva clientului - să găsească timp și soluții creative pentru clienți, dar și sustenabile pentru profitul afacerii.

 

 

Pentru România, maturizarea domeniului Customer Experience este evidentă: companiile au trecut de la teorie la aplicarea metodologiilor CX, cu rezultate clare în eficientizarea proceselor, fidelizarea clienților și angajaților și optimizarea interacțiunilor prin Contact Center. În 2024, companiile și-au ajustat acțiunile specifice de Customer Experience în funcție de impactul real asupra clienților și businessului. Strategiile CX nu mai sunt în faza de dezvoltare, ci trec rapid în zona de implementare cu focus pe practicalitate și eficientizare.

Succesul în 2025 va depinde de concentrarea pe tehnologiile avansate, pe echilibrarea utilizării Inteligenței Artificiale cu interacțiunile umane și pe oferirea de experiențe personalizate, dar empatice, care să răspundă la așteptările tot mai sofisticate ale clienților.

 

 

DESPRE CUSTOMER EXPERIENCE ROMANIA


Customer Experience Romania este o organizație care promovează practicile centrate pe client în mediul de afaceri. Suntem experți certificați în experiența clienților și ajutăm companiile să adopte o abordare axată pe client, care să genereze loialitate atât din partea clienților, cât și a angajaților și să crească profitabilitatea. Oferim servicii precum evaluarea CX, ateliere de instruire și consultanță, ajutând organizațiile să își optimizeze strategiile CX, să dezvolte o cultură organizațională orientată spre client și să îmbunătățească experiențele atât pentru angajați, cât și pentru clienți.

Cu o expertiză internațională, contribuim la dezvoltarea experienței clienților în regiune prin crearea Comunității Profesioniștilor CX din România, oferind membrilor acces la informații noi și la cele mai bune practici. Sprijinim companiile românești să obțină recunoaștere internațională pentru proiectele lor care au un impact semnificativ asupra experienței clienților și angajaților.

 

CONTACT

[email protected]

+40-771.779.412
+40-754.222.004

Aleea Coloana Infinitului 8, București, România

 

AGERPRES nu îşi asumă responsabilitatea pentru informaţiile conţinute de comunicatele primite şi publicate în fluxul de ştiri sau pe site-ul public. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului comunicatului de presă.

Agenţia Naţională de Presă AGERPRES nu poate fi trasă la răspundere pentru informaţii inexacte/false transmise de către emitenţii comunicatelor de presă.

AGERPRES îşi rezervă dreptul de a nu publica comunicatele de presă care conţin exprimări injurioase, atacuri la persoană şi/sau acuzaţii, încălcări ale drepturilor altor persoane, garantate de Constituţia României.

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – [email protected].

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Business OTS

Vocea ta, vizibilitatea ta: articolele tale, în lumina reflectoarelor!

16-06-2025 14:38

Proiect CONSTRUIND VIITORUL - ID proiect: 309790

Program - Educație și Ocupare 2021 – 2027 (PEO) Prioritate P08 – Creșterea accesibilității, atractivității și calității învățământului profesional și tehnic Apelul pentru proiecte: PEO/76/PEO_P8/OP4/ESO4.5/PEO_A3 - Adaptarea serviciilor educaționale adresate elevilor și personalului didactic din ÎPT – Stagii de practică pentru elevi_Regiuni mai putin dezvoltate

16-06-2025 13:34

Ventilatiecurecuperarecaldura.ro - pentru soluții din prezent la situațiii arzătoare încă din trecut

  În locuințele din România, sistemele de ventilație cu recuperator de căldură sunt tot mai întâlnite. Și nu doar în case, ci și în birouri sau spații comerciale. De ce sunt atât de populare? Pentru că îmbunătățesc aerul de respirat, reduc costurile la energie și susțin o atmosferă mai sănătoasă pentru trai. De unde le putem comanda și noi? De pe site-ul Ventilatiecurecuperarecaldura.ro - de la firma Altecovent.   Prin administrarea eficientă a ciclului de aer și prin reținerea căldurii la interior, sistemele de ventilație cu recuperare de căldură, sunt o investiție smart pentru cei care d

16-06-2025 12:26

Costa Cruises revoluționează industria croazierelor: noi itinerarii combinate cu experiențe inedite pe mare și în destinații. Unde merg turiștii români și cât plătesc pentru o croazieră de 7 nopți

  Croazierele revin în forță în preferințele de vacanță ale românilor. După ani în care zborurile sau vacanțele all-inclusive dominau alegerile turistice, tot mai mulți călători aleg anual experiențele pe mare, în special în Marea Mediterană sau Europa de Nord. Asta și pentru că operatorii de croazieră precum Costa Cruises au ales să revoluționeze vacanța standard prin introducerea unui concept unic de navigare, denumit Sea & Land Destinations, prin care oferă turiștilor destinații inedite, greu accesibile altfel, îmbinate cu experiențe la sol captivante. Turiștii din România aleg cel mai des croaziere cu intinerarii care cuprind opriri în orașe vibrante din Italia, Franța, Spania pentru a descoperi locuri ca Parcul Național Calanq

16-06-2025 11:21

Brașovul se alătură celui mai amplu program pentru susținerea micilor producători: Raftul cu Bunătăți Locale

  Județul Brașov devine, din luna iunie, parte a celui mai amplu program național de susținere a micilor producători locali. Profi a deschis oficial Raftul cu Bunătăți Locale în magazine selectate din județul Brașov, oferind producătorilor locali posibilitatea să aducă în retailul modern bunătățile făcute după rețete tradiționale. Raftul cu Bunătăți Locale oferă gustul inconfundabil al unor produse proaspete din carne, lactate,  patiserie, panificație, produse apicole și paste făinoase. Pentru început, peste 20 de mici producători alimentează Raftul cu Bunătăți Locale din magazinele Profi selectate din județul Brașov.

16-06-2025 10:54

Cum să te pregătești corect pentru un eveniment business

  Un eveniment business este o oportunitate atât din punct de vedere al companiei, cât și din punct de vedere al vieții profesionale, la nivelul fiecărui participant. De succesul organizării lui depind multe reușite, promovarea la locul de muncă, creșterea prestigiului personal și altele. De aceea, este esențial să te pregătești cum se cuvine și să nu omiți niciunul dintre aspectele prezentate mai jos, în acest articol. Asigură-te că știi detaliile evenimentului Întârzierile, blocajul în trafic, alegerea

16-06-2025 10:44

Topper moale vs. topper ferm: Care este alegerea potrivită pentru tine?

  Sursă foto: Shutterstock Schimbarea modului în care te odihnești nu trebuie să implice mereu cumpărarea unei saltele noi. Dacă ai remarcat că patul nu mai oferă susținerea dorită sau simți că nu te relaxezi complet peste noapte, introducerea unui topper poate fi o soluție simplă și eficientă. Totul ține

16-06-2025 10:38

Cum să impresionezi printr-un design personalizat al zonei de conferință?

  Participanții la un eveniment profesional rețin detaliile vizuale mult mai mult decât prezentările în sine. Așadar, cum să impresionezi printr-un design personalizat al zonei de conferință?  Răspunsul stă în armonia dintre funcționalitate, confort și stil. Când spațiul transmite profesionalism și atenție la detalii, publicul devine mai receptiv. Mulți organizatori aleg deja soluții eficiente direct de la

16-06-2025 10:27

Diferența dintre verificarea tehnică periodică și revizia tehnică obligatorie a instalației de gaze naturale de la domiciliu

  În cadrul preocupărilor pentru siguranța ta și a locuinței tale, întreținerea instalațiilor de gaze trebuie să ocupe un loc esențial. Adesea, termeni precum „verificare tehnică periodică la 2 ani” și „revizie tehnică obligatorie la 10 ani” pot părea similari, dar fiecare joacă un rol specific în asigurarea unei funcționări optime și sigure a instalației de gaze pe care o folosești.   Înțelegerea diferenței dintre aceste două acțiuni obligatoriu de efectuat îți sporește certitudinea că locuința ta este protejată împotriva riscurilor asociate cu exploatarea instalației de gaze naturale. Descoperă în acest articol ce presupune fi

16-06-2025 10:25

Rolul recenziilor în alegerea unui cazinou online sigur

  Astăzi, alegerea unui cazinou online sigur a devenit o provocare din ce în ce mai vastă. Ai la dispoziție o gamă ofertantă de opțiuni, iar recenziile devin unul dintre cele mai valoroase instrumente pentru a face o alegere bine informată.   Pornind de la evaluarea serviciilor oferite până la identificarea potențialelor capcane, recenziile te pot ghida în direcția potrivită, ajutându-te să eviți site-urile dubioase și să te concentrezi pe experiențe de joc plăcută și sigure.  

16-06-2025 10:23

Anvelope-oferte - Platforma online care simplifică alegerea anvelopelor potrivite

  Anvelope-oferte a devenit, în ultimii ani, una dintre cele mai de încredere platforme online din România pentru achiziția de anvelope auto. Cu un catalog extins, prețuri competitive și livrare rapidă la nivel național, site-ul oferă o experiență completă pentru șoferii care își doresc calitate, siguranță și simplitate într-un singur loc. Totul pentru siguranța ta pe drum Anvelopele sunt, poate, cele mai importante componente de siguranță ale unei mașini. Tocmai de aceea, echipa a construit o platformă care fac

16-06-2025 10:20

Top 5 unelte esențiale pentru începătorii în vânătoare

  Începerea unei pasiuni pentru vânătoare poate fi o aventură captivantă și plină de satisfacții, dar alegerea echipamentului potrivit poate face diferența dintre o experiență reușită și una mediocră.   Dacă ești la început de drum și nu știi exact de unde să începi, acest articol îți va prezenta cele cinci unelte esențiale care nu ar trebui să lipsească din trusa unui vânător debutant.   Fiecare unealtă este aleasă

16-06-2025 10:18

Vrei să îți schimbi jobul dar ai nevoie de câteva calificări în plus? Iată ce poți face!

  Trăim într-o perioadă în care schimbarea este constantă, iar flexibilitatea profesională a devenit o necesitate. Fie că simți că ai stagnat în actualul tău loc de muncă, fie că îți dorești un domeniu complet nou, este firesc să vrei mai mult de la viața ta profesională. Cu toate acestea, una dintre cele mai mari piedici întâmpinate de cei care vor să facă o astfel de schimbare este lipsa calificărilor necesare. Dar vestea bună este că există soluții. Iată ce poți face concret pentru a te reinventa profesional — și cum un credit de nevoi personale de la un IFN, cum este Hopcredit.ro, poate să îți ofere sprijinul financiar de care ai nevoie.

16-06-2025 10:09

Beneficiile unei parcări cu servicii complete în apropierea aeroportului

  Planificarea unei călătorii cu avionul poate aduce cu sine o serie de provocări, iar găsirea unei parcări adecvate pentru mașina ta este una dintre ele. Alegerea unei parcări cu servicii complete în apropierea aeroportului se dovedește a fi o decizie inteligentă pentru orice călător. Descoperă cum supravegherea video 24/7, transferul gratuit și alte facilități îți pot transforma experiența de călătorie într-una lipsită de griji. Explorează în detaliu beneficiile și motivele pentru care o astfel de parcare reprezintă un aliat de nădejde atunci când îți lași vehiculul în grija specialiștilor și pornești în aventuri globale!  

13-06-2025 14:30

Grupul SGS își consolidează poziția de lider în domeniul sustenabilității printr-un parteneriat cu The PLEDGE

Grupul SGS a încheiat un parteneriat strategic cu The PLEDGE on Food Waste, o terță parte recunoscută la nivel mondial pentru auditurile de certificare destinată să ajute furnizorii de servicii alimentare să-și reducă sistematic risipa de alimente și să-și îmbunătățească sustenabilitatea operațiunilor. Având la bază un cadru riguros format din șapte piloni și 95 de criterii, The PLEDGE on Food Waste ghidează furnizorii de servicii alimentare în fiecare etapă a operațiunilor lor, de la achiziții și preparare, până la comercializare și eliminarea deșeurilor. Obiectivul The PLEDGE este de a construi o lume în care zero deșeuri alimentare devine o normă, nu o excepție.

13-06-2025 12:42

Comunicat de presă

Data: 13.06.2025   COMUNICAT DE PRESA Lansarea proiectului “INVESTITII IN DIGITALIZAREA Clinica Noua SRL”  

13-06-2025 11:32

Beneficiile instalării unui sistem de fotovoltaice în 2025

Tot mai mulți români aleg să investească în soluții sustenabile și să își reducă dependența de rețeaua tradițională de energie. În acest context, instalarea unui sistem de fotovoltaice în 2025 nu este doar o alegere responsabilă pentru mediu, ci și o investiție inteligentă în viitorul financiar al unei gospodării. Dacă te gândești să faci acest pas, iată care sunt cele mai importante beneficii, dar și cât de ușor poți trece de la intenție la implementare în cursul acestui an!   Economii semnificative la facturile de energie electrică

13-06-2025 11:27

Cum să te pregătești pentru primul tău zbor cu avionul? 5 sfaturi utile

  Primul zbor cu avionul vine cu emoții, entuziasm și, uneori, cu o mulțime de întrebări. Ce trebuie să iei cu tine? Ce reguli sunt în aeroport? Cum funcționează tot procesul de îmbarcare și de unde trebuie să începi? Dacă ești la început de drum în lumea călătoriilor aeriene, am pregătit pentru tine 5 sfaturi esențiale care îți vor transforma primul zbor într-o experiență plăcută și lipsită de stres, pe care îți vei dori s-o repeți cât mai curând! 1. Alege zborul care ți se potrivește  Pentru un prim zbor, e important să mergi la sigur: alege o comp

13-06-2025 11:05

O vilă interbelică din fostul cartier evreiesc al Capitalei, se vinde cu 890.000 euro pe platforma Storia

O vilă grandioasă în stil neoromânesc, ce datează din prima parte a secolului XX, din cartierul evreiesc, se vinde cu 890.000 euro

13-06-2025 10:33

Raport de Securitate Fizica Genetec 2025: Adoptarea solutiilor hibride in cloud se accelereaza, iar influenta strategica a IT-ului este tot mai mare

 Genetec Inc. (“Genetec”), lider global in dezvoltarea de solutii software pentru securitate fizica, a publicat rezultatele raportului anual State of Physical Security 2025. Bazat pe raspunsurile a peste 5.600 de profesionisti din domeniu – utilizatori finali, integratori, parteneri si consultanti, raportul ofera o analiza detaliata a tendintelor emergente care definesc securitatea fizica la nivel mondial. Organizatiile se indreapta spre solutii hibride in cloud, cautand flexibilitate si control

13-06-2025 10:15

Închirierea unei mașini din aeroportul Cluj-Napoca nu a fost niciodată mai simplă.

  Cu Napoca Rent a Car Cluj, clienții din toată țara se pot bucura de un serviciu rapid, eficient și complet transparent, chiar de la ieșirea din terminalul de sosiri. Fără microbuze, fără timp pierdut, fără așteptare – mașina rezervată online te așteaptă la doar câțiva pași.   Napoca Rent a Car Cluj este o companie românească cu peste 7 ani de experiență în domeniul mobilității, orientată spre satisfacția clientului și flexibilitatea totală.  Flota noastră este diversificată și acoperă toate preferințele –