Ministrul Educației: Nu este corect ca la Evaluarea națională să fie doar două materii

Ministrul Educației, Daniel David, a afirmat luni că nu este corect ca la Evaluarea națională de la clasa a VIII-a să fie doar două materii, atât timp cât elevilor li se cer mai multe competențe.
'Eu consider Evaluările naționale că nu sunt comprehensive, nu sunt suficient de informative. Nu poți să spui, pe de-o parte, că tu vrei să promovezi cele opt competențe-cheie, dar în Evaluările naționale tu te cam focalizezi pe două. Hai să spunem că în celelalte clase mai mici mai pui Matematică și Științe, dar în clasa a VIII-a mergi pe Matematică și pe Limba și literatura română. Nu este ok. Fiindcă întrebarea e: și cu celelalte competențe cheie ce facem?! Ele nu au nevoie de niște valori standardizate, ca să știm - le-au asimilat copiii, nu le-au asimilat, să știm cum se compară o școală cu o altă școală, să știm cum se comportă profesorii?! (...). Și atunci corect este să evaluăm toate competențele cheie. Acum este o discuție, că am fost surprinși de mișcarea pe care a făcut-o Comisia Europeană la început de an, că ați văzut că au discutat despre faptul că cele opt competențe-cheie ar trebui cumva minimal să fie reduse la cinci 'basic skills', adică cinci competențele focalizate pe abilități', a declarat Daniel David, care a prezentat 'Raportul de diagnostic al educației și cercetării din România. Realizările prezente și implicații pentru noi reforme în domeniu'.
El a spus că ia în calcul și o metodologie pentru ocuparea locurilor în licee.
'Sunt de acord și vreau să păstrez ideea bună din lege (...) ca măcar până la 50% din locurile pe care le avem la licee să poată să fie ocupate printr-un examen organizat de licee. Sigur, aici va trebui să fim atenți la ce metodologie facem, ca să avem niște standarde prin care să nu devină un business foarte personal al unor unități școlare. Cred că este un lucru important. În același timp, cred că trebuie să vină după examenul național. (...) Poate cineva în ziua respectivă chiar a avut o zi proastă când dă examenul național. Poate e foarte bun la Biologie și Chimie și pur și simplu la Matematică și Limba și literatura română, ca urmare a unei zile proaste, ne-am trezit că are o notă foarte mică. I-ai omorât orice șansă de a merge la un liceu bun, într-o zonă de Științe. El poate fi foarte, foarte bine pregătit pe acele componente. Deci, aș lăsa-o, dar după o metodologie în care să controlăm, ca să spun așa, arbitrariul și lucrurile incorecte care pot să apară', a explicat ministrul Educației.
Tot ca 'principiu', a arătat el, ar descentraliza și mai mult spre licee și spre specializări chiar, ca să acorde ponderi diferite pentru disciplinele care vor intra în Evaluarea națională.
'Din nou mi se pare că personalizăm bine educația dacă facem acest lucru. Eu am avut o problemă de la început cu acest examen de clasa VIII-a, pentru că este nenatural într-un sistem obligatoriu. Adică, când noi știm că învățământul obligatoriu va merge până la nivel de liceu, tu să faci un examen atât de greu, complicat, pe două materii, care după aceea să marcheze traiectoria de viață a copilului, cred că este incorect', a transmis ministrul Educației. AGERPRES/(A - redactor: Cătălina Matei, editor: Florin Marin, editor online: Adrian Dădârlat)
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].
Alte știri din categorie
Raport al ministrului Educației: Învățământul preuniversitar, ineficient; risc de securitate națională
Educația este ineficientă în învățământul preuniversitar, generând absolvenți cu o calitate slabă a competențelor, abandon școlar mare și analfabetism funcțional crescut, aspecte care devin risc de securitate națională, relevă un raport prezentat, luni, de ministrul Educației, Daniel David. Documentul, intitulat 'Raportul de diagnos
Ministrul David spune că evaluarea profesorilor ar putea fi făcută mai complex - de părinți, colegi, elevi
Ministrul Educației, Daniel David, a anunțat luni că ia în calcul un nou sistem de evaluare a cadrelor didactice, urmând să aibă consultări cu sindicatele și cu colegii, sistem ce va porni de la câteva principii 'care vor rezolva problemele', unul dintre acestea fiind acela ca evaluarea să fie făcută și de părinți. Daniel David a prez
Ministrul Educației, Daniel David: Stăm foarte prost la învățarea pe parcursul vieții
Ministrul Educației, Daniel David, a declarat luni că România 'stă foarte prost' la capitolul învățarea pe parcursul vieții și că a existat o presiune extraordinară pentru ca Autoritatea Națională pentru Calificări să fie preluată de Ministerul Muncii, considerând că ar fi fost o greșeală. 'Învățarea pe parcursul vie
Daniel David: Bugetul pentru cercetare-dezvoltare, insuficient; evaluarea va fi încheiată până la sfârșitul anului
Bugetul pentru cercetare, dezvoltare și inovare este insuficient, iar evaluarea unităților din domeniu va fi încheiată până la sfârșitul anului, a anunțat, luni, ministrul Educației, Daniel David. El a prezentat 'Raportul de diagnostic al Educației și Cercetării din România. Realizările prezente și implicații pentru noi refo
Prezidențiale2025/Rectorul TUIASI, plăcut impresionat că 80% dintre studenți l-au votat pe Nicușor Dan
Rectorul Universității Tehnice 'Gheorghe Asachi' Iași, Dan Cașcaval, afirmă, prin intermediul rețelelor de socializare, că 80% dintre studenți l-au votat pe Nicușor Dan, susținând astfel educația, valorile naționale și europene, dialogul decent, reconcilierea și construirea unei 'altfel de Românii'. 'Dragi stude
Mențiune pentru România la Olimpiada Internațională de Filosofie
România a fost reprezentată la Olimpiada Internațională de Filosofie, care s-a desfășurat în Italia, la Bari, de doi elevi, unul dintre aceștia obținând o mențiune, a informat, duminică, Ministerul Educației și Cercetării. La olimpiadă, țara noastră a fost reprezentată de Matei-David Șerban, elev al Colegiului Național 'E
Bihor: Târgul ofertelor educaționale pentru învățământul profesional și dual, pe 22 mai
Inspectoratul Școlar Județean Bihor a anunțat vineri că organizează, în 22 mai, în parteneriat cu AJOFM Bihor, Târgul ofertelor educaționale pentru învățământul profesional și dual, la Sala Polivalentă Arena Oradea. Potrivit unui comunicat de presă, activitatea are ca scop informarea și consilierea elevilor cu pri
Bistrița-Năsăud: Elevi premiați de ADI Deșeuri cu biciclete pentru cantitățile de reciclabile colectate
Șase elevi din județul Bistrița-Năsăud au fost premiați cu câte o bicicletă de Asociația de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) Deșeuri, pentru cantitățile de reciclabile colectate în cadrul celei de-a șaptea ediții a concursului școlar 'Reciclezi pentru viitorul tău', potrivit directorului asociației, Cristian Niculae. Elevii
Tulcea: Taberele din județ sunt deschise publicului, chiar dacă nu primesc fonduri de la bugetul de stat
Direcția Județeană de Sport (DJS) din Tulcea nu are niciun buget anul acesta pentru activitățile de întreținere a celor două tabere din administrare, dar acestea sunt deschise publicului în limita personalului pe care a reușit să-l reangajeze, în funcție de veniturile proprii. Din anul 2022, în urma adoptării hotăr&acir
Prezidențiale2025/ Unitățile de învățământ din București - program cu prezență fizică luni; doar 14 au orar modificat
Toate unitățile de învățământ din București vor desfășura luni activitate cu prezență fizică, însă 14 unități din Sectoarele 6 și 3 au solicitat modificarea programului și reducerea orelor, a declarat, pentru AGERPRES, inspectorul general al Inspectoratului Școlar al Municipiului București, Florian Lixandru. Duminică are loc
Sibiu: Crucea Roșie lansează cel mai important proiect de prim ajutor în școli
Crucea Roșie a lansat vineri, cel mai important proiect de prim ajutor din școlile sibiene, prin care aproximativ 750 de cadre didactice și elevi din județ vor învăța începând din toamnă, să acorde prim ajutor premedical, potrivit unui comunicat de presă. 'Prim Ajutor în Școli este un proiect pilot, inițiat de Cruce
Timiș: O replică a lucrării lui Caravaggio 'Copil mușcat de șopârlă', material de studiu la Facultatea de Arte și Design
O replică a lucrării 'Copil mușcat de șopârlă', semnată în anul 1597 de Michelangelo Merisi da Caravaggio, care a atras peste 30.000 de vizitatori la Muzeul Național de Artă din Timișoara (MNArT), în perioada noiembrie 2024 - martie 2025, se găsește în laboratorul de conservare - restaurare al Facultății de Arte și Design (FAD) din cad
Evaluarea la clasa a II-a continuă cu proba la Matematică și explorarea mediului
Evaluarea națională la clasa a II-a continuă, joi, cu proba la Matematică și explorarea mediului, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educației și Cercetării. Evaluarea Națională la clasa a II-a a început marți cu proba de Limbă și comunicare (scris) - Limba română. Vineri, elevii din partea minorităților naționale vor susț
Designul și artele aplicate, dar și game-art sunt atracții pentru masteranzii UVT
Designul și artele aplicate au devenit un domeniu foarte căutat, pentru că a început să aibă solicitare pe piața muncii, atât din perspectiva șanselor pe care absolvenții unor astfel de studii le au de a fi angajați, dar și a șanselor ca aceștia să-și deschidă o afacere în domeniu și să devină antreprenori, afirmă profesorul universitar Iosif Mihail