Ministrul Educației a avut mai multe întâlniri în SUA; discuții despre cercetare-inovare, relația transatlantică, competitivitate

Ministrul Educației, Daniel David, aflat în vizită în Statele Unite, a avut întâlniri cu reprezentanții mai multor organisme și instituții, printre care Fondul Monetar Internațional, Congressional Office for International Leadership (COIL), Atlantic Council, dar și cu reprezentanți ai diasporei românești.
Conform paginii de Facebook a ministerului, în cadrul întâlnirii cu reprezentanții Congressional Office for International Leadership, agenție a Congresului american, discuțiile s-au focalizat asupra impactului potențial al marilor schimbări paradigmatice actuale la nivelul ordinii internaționale asupra educației și cercetării-inovării și asupra modului în care România poate învăța din reziliența și leadershipul american în fața acestor schimbări.
Ministrul Educației a precizat, potrivit sursei citate, că doar parteneriatul SUA-UE este 'cartea câștigătoare' în aceste schimbări majore, iar România euroatlantică este o susținătoare activă a acestui angajament.
De asemenea, David a punctat viziunea ministerului asupra modului în care educația trebuie să promoveze cultură și știință în societate, ca antidot la pseudoștiință.
'Pentru a facilita activitățile COIL în România, am agreat să avem o persoană de contact pentru COIL în cadrul Ministerului Educației și Cercetării. Echipa COIL a fost condusă de Jane Sargus, executive director, incluzându-l și pe Matt Tucker, senior program manager', a explicat ministrul.
La Fondul Monetar Internațional (FMI), Daniel David a discutat cu directorul executiv Jeroen Clicq, care răspunde și de România, discuția focalizându-se pe programul educațional de internship al FMI și despre cum România poate avea o prezența mai puternică, inclusiv prin implicarea Ministerului Educației și Cercetării.
Totodată, Daniel David a prezentat impactul situației economico-financiare a țării asupra educației și cercetării-inovării, menționând și asumarea domeniului ca prioritate națională de către coaliția aflată la guvernare, inclusiv creșterea ușoară a bugetului față de anul trecut.
'Am punctat că, în general, aceste domenii trebuie protejate atunci când se propun de FMI măsuri prudente/de austeritate, deoarece din aceste domenii se naște competitivitatea care poate contribui apoi la redresare și dezvoltarea economico-financiară', a mai spus ministrul Educației și Cercetării.
În timpul întâlnirii cu reprezentanții Atlantic Council - unul dintre cele mai puternice think-tankuri americane, având ca scop promovarea cooperării atlantice -, David a discutat cu directorul pentru Europa, Jorn Fleck, și cu ambasadorul Daniel Fried.
'Discuția s-a focalizat asupra schimbărilor paradigmatice internaționale cu impact pe educație (ex. mobilitățile academice) și cercetare-inovare. Am punctat că, în contextul acestor schimbări, Uniunea Europeană (deci și România euroatlantică) și SUA trebuie să-și întărească parteneriatul atlantic, pentru a fi în final câștigători în aceste reașezări internaționale, iar educația și cercetarea-inovarea pot fi astfel de platforme de conectare', a mai arătat David.
Ministrul s-a întâlnit și cu reprezentanți ai diasporei românești și a vizitat o școală americană unde studiază copii ai românilor din Washington DC. AGERPRES/(AS - redactor: Roberto Stan, editor: Florin Marin, editor online: Adrian Dădârlat)
Sursa foto: Ministerul Educației - România / Facebook
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].
Alte știri din categorie
Tulcea: Schimb de experiență România-Republica Moldova în domeniul educației
Cadre didactice din România și Republica Moldova au participat, zilele trecute, la un schimb de experiență în județul Tulcea în cadrul unui proiect transfrontalier educațional intitulat 'Porți deschise spre Prut'. Proiectul, susținut din donații, a început în anul 2019 și este derulat printr-un parteneriat
Cluj: UBB lansează inițiativa europeană 'Plastic Pirates în România'
Universitatea 'Bebeș-Bolyai' (UBB) din Cluj-Napoca, prin Facultatea de Știința și Ingineria Mediului, va lansa inițiativa europeană 'Plastic Pirates în România', un proiect de cercetare participativă (Citizen Science) finanțat prin programul Horizon Europe. 'Această inițiativă marchează debutul participării Rom&
Timiș: Olimpiada de Astronomie și Astrofizică se desfășoară în premieră la Timișoara; participă 229 de elevi din țară
Municipiul Timișoara găzduiește, în premieră, Olimpiada Națională de Astronomie și Astrofizică (ONAA), în perioada 5-10 mai, organizată de Ministerul Educației și Cercetării și Inspectoratul Școlar Județean Timiș, la care vor participa 229 de elevi din țară, însoțiți de 34 de profesori. Județul Timiș este reprezentat de șase
Ziua Națională a Tineretului/Daniel David: Educația de calitate este calea principală spre succesul personal și social
Educația de calitate este calea principală spre succesul personal și social, de aceea trebuie respectată și promovată, se arată în mesajul ministrului Educației și Cercetării, Daniel David, de Ziua Națională a Tineretului. 'Prin educație formală, nonformală și informală Ministerul Educației și Cercetării are un rol cheie în via
Ordinul privind monitorizarea audio-video în unitățile de învățământ - publicat în MOf; David: Școlile devin mai sigure
Ministrul Educației, Daniel David, a salutat joi publicarea în Monitorul Oficial a ordinului legat de monitorizarea audio-video în cadrul unităților de învățământ, subliniind că, și prin acest element, școlile devin mai sigure. 'Ca ministru am responsabilitatea ca actul educațional să se desfășoare nu doar eficient,
Prezidențiale2025/ Inspectoratul Școlar București: Toate unitățile de învățământ vor desfășura luni cursuri cu prezență fizică
Toate unitățile de învățământ din București vor desfășura luni activitate cu prezență fizică, însă în anumite situații, acolo unde se organizează secții de votare, clasele vor avea programul decalat cu o oră sau două, a declarat, pentru AGERPRES, inspectorul general al Inspectoratului Școlar al Municipiului București, Florian Lixandru.
Elevii intră miercuri, după cursuri, în minivacanța de 1 Mai
Elevii vor intra de miercuri, după finalizarea cursurilor, într-o minivacanță de patru zile, cu prilejul zilei de 1 Mai, urmând să se întoarcă la școală luni, 5 mai. Vacanța de vară va începe pe 20 iunie, după terminarea cursurilor. Pentru clasa a VIII-a, anul școlar are o durată de 35 de săptămâni
Ministerul Educației a pus în consultare un proiect privind bursele în străinătate
Ministerul Educației a lansat în consultare publică un proiect de Hotărâre de Guvern care asigură cadrul legislativ pentru acordarea burselor de studii în străinătate pentru cetățenii români, conform prevederilor Legii învățământului superior. Potrivit proiectului, se vor acorda: * burse &icir
Ministrul Educației, despre sistemul de educație din ultimii 30 de ani: Mi se pare că treptat ne-am pierdut viziunea
Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a afirmat, marți, cu privire la sistemul educațional din România, că elevii care termină școala trebuie să fie 'buni specialiști, buni cetățeni și oameni mulțumiți cu propria viață'. Întrebat, în cadrul Conferinței educaționale V.R.E.M. de la Târgu Jiu, care consi
Ministrul Educației, despre problema drogurilor și a violenței în școli: Trebuie făcută curățenie
Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a declarat, marți, în ceea ce privește situația drogurilor și a violenței în școli, că trebuie acționat pe mai multe niveluri și că în jurul școlilor 'trebuie făcută curățenie'. El a menționat că profesorii trebuie să fie antrenați mai bine în a detecta primele se
Echipa României s-a clasat pe primul loc la Olimpiada Balcanică de Matematică
Echipa României s-a clasat pe locul întâi, cu patru medalii de aur și două de argint, la Olimpiada Balcanică de Matematică (BMO), care se desfășoară în perioada 25-30 aprilie, la Sarajevo, în Bosnia și Herțegovina, a informat, luni seara, Ministerul Educației și Cercetării. Elevii Emanuel Mazăre d
Timiș: UVT a premiat echipa CSH Timișoara care a ocupat locul III la Campionatul Mondial de Robotică
Universitatea de Vest Timișoara (UVT) a premiat, luni, echipa de robotică Team CSH a Colegiului Național Pedagogic ''Carmen Sylva'' din Timișoara, pentru rezultatele excepționale obținute la FIRST Championship Houston 2025 - Campionatul Mondial de Robotică FTC, unde s-a clasat pe locul III mondial. Profesorul coordonator al tin
Ministerul Educației a pus în consultare un proiect privind Cadrul Național al Calificărilor
Ministerul Educației și Cercetării a pus în consultare publică un proiect de Hotărâre de Guvern privind aprobarea Cadrului Național al Calificărilor (CNC), care are scopul de a îmbunătăți transparența, comparabilitatea și recunoașterea calificărilor cetățenilor care doresc să aibă acces pe piața muncii europeană. Modificarea
Tulcea: O elevă din Sibiu a câștigat marele premiu al Olimpiadei naționale de limba engleză
Ana Sofia Greavu, elevă în clasa a VII-a la Colegiul Național 'Gheorghe Lazăr' din Sibiu a câștigat, luni, marele premiu al Olimpiadei naționale de limba engleză care constă într-o tabără de studiu în Oxford, Marea Britanie, după ce a obținut cel mai mare punctaj al concursului. Olimpiada națională de limba engleză a reunit la T
Constanța: Universitatea Ovidius lansează proiectul de antreprenoriat studențesc PILDAS, finanțat de Ministerul Educației
Universitatea Ovidius din Constanța lansează pe 29 aprilie proiectul de antreprenoriat studențesc PILDAS, în valoare de 237.000 de lei, finanțat prin Fondul de Dezvoltare Instituțională 2025 al Ministerului Educației și Cercetării. Proiectul face parte din viziunea instituției academice constănțene de a deveni o universitate antreprenorială și un motor d