Ministrul Daniel David: Analfabetismul funcțional e de netolerat într-o țară care are multe ambiții în Educație

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a atras atenția, marți, asupra nivelului ridicat de analfabetism funcțional din diverse domenii și a faptului că mulți dintre adulții care au absolvit liceul au competențe îngrijorător de reduse, el reiterând necesitatea reformării planurilor-cadru pentru învățământul liceal.
În timpul unei intervenții online în cadrul dezbaterii regionale privind planurile cadru pentru liceu, eveniment organizat marți după amiaza la Universitatea ''Alexandru Ioan Cuza'' din Iași, ministrul Educației a afirmat că planurile-cadru pentru liceu reprezintă necesitatea reformării Legii Educației.
'Mă uit că intră în zona liceului copii, și eu știu ca psiholog, cu un nivel de creativitate și de inteligență comparabil cu ceea ce vedem în spațiile vestice, dar pe prea mulți îi scoatem într-o formă și cu un profil care nu ar trebui să ne placă. Adevărul este că nivelul de analfabetism funcțional în diverse domenii, competențele pe care le vedem în cazul adulților care au terminat zona de liceu arată foarte, foarte rău (...) În acest moment, modul în care se exprimă competențele adulților în România (...) analfabetismul funcțional este de netolerat pentru o țară, cu atât mai mult pentru o țară care are alte ambiții în Educație', a afirmat ministrul Daniel David.
Totodată, acesta a afirmat 'un ministru trebuie să fie responsabil pentru modul în care se face educația într-o țară, fie că-i place sau nu' și a reiterat faptul că trebuie depus un efort colectiv pentru regândirea planurilor-cadru întrucât această reformă trebuia făcută în urmă cu mai mult timp.
'Am spus că discutăm despre proiecte de planuri-cadru. Am spus că modelul pe care îl avem sau modelele pe care le avem în diverse discipline nu mai pot funcționa. (...) Modelele pe care le avem au dat greș. De 20 de ani folosim astfel de modele în diverse discipline, și zona de analfabetism funcțional, pseudo-cunoaștere, pseudo-religie, zona respectivă este de neacceptat pentru o țară modernă', a declarat ministrul Daniel David.
El a adăugat că înțelege reticența oamenilor din Educație întrucât nu au experiența unor 'dezbateri cinstite și deschise'.
'Noi suntem obișnuiți atunci când vine un ministru și pune în dezbatere ceva, de obicei în mintea noastră este că lucrurile sunt cam tranșate deja. Adică dezbaterea e de formă și lucrurile vor fi făcute cam în varianta pe care a promis-o sau a propus-o ministrul. Eu am spus foarte clar din prima zi de când am lansat proiectele de planuri-cadru: cum avem sau ce avem nu poate continua. Aici sunt niște propuneri. Vă rog să veniți cu analize, cu simulări, cu propuneri noi, astfel încât în final să avem proiecte de planuri cadru care să fie larg acceptate de sistem, și de elevi, și de părinți, și de profesori, și de autoritățile locale, și de mediul socio-economic. Dar, sigur, în primul rând contează triada elev - profesor - părinte. Mai degrabă relația directă elev - profesor', a punctat ministrul Educației.
În Aula Magna 'Mihai Eminescu' din cadrul Universității 'Alexandru Ioan Cuza' din Iași are loc dezbaterea regională privind proiectele planurilor-cadru pentru învățământul liceal (forma cu frecvență la zi), lansate în consultare publică de Ministerul Educației și Cercetării, prin Serviciul Dezvoltare Curriculum din cadrul Centrului Național pentru Politici și Evaluare în Educație.
Aceasta este cea de-a treia dezbatere organizată privind proiectele planurilor-cadru pentru învățământul liceal, după cele desfășurate la București și Cluj-Napoca. AGERPRES / (A - redactor: Daniela Malache, editor: Marius Frățilă, editor online: Adrian Dădârlat)
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].
Alte știri din categorie
Olt: Elev în clasa a IV-a la Caracal, medaliat cu aur la un concurs internațional de matematică din Thailanda
Un elev în clasa a IV-a la Școala Gimnazială 'Nicolae Titulescu' din municipiul Caracal a obținut medalia de aur la etapa finală a unui concurs internațional de matematică, 'Math Internațional Challenge', desfășurat în Thailanda, iar luni, la întoarcerea la școală, campionul a fost primit cu entuziasm de către colegi și dascăli, potr
Mureș: 'Sportul în Spital', proiect-pilot inițiat pe baza unui protocol semnat între UMFST și ANS
Universitatea de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie 'George Emil Palade' din Târgu Mureș și Agenția Națională pentru Sport vor iniția un proiect-pilot denumit 'Sportul în Spital', pentru valorificarea excelenței în cercetare în domeniul sportului și al medicinei, în baza unui protocol de colaborare semnat, luni, de
Bihor: ''Utopii pentru insecte'' în campusurile instituțiilor de învățământ superior din Alianța EU GREEN
Alianța academică europeană EU GREEN, din care face parte și Universitatea din Oradea, a lansat luni un proiect dedicat polenizatorilor, în proiectul amplu ''Insectopia'', invitând studenții din cele nouă universități europene membre să promoveze acțiuni inovatoare, creative și sustenabile pentru susținerea populațiilor de insecte.
Bihor: Colocviu ''Ziua Internațională a Limbii Materne'', organizat de Facultatea de Litere a Universității din Oradea
Facultatea de Litere a Universității din Oradea organizează miercuri colocviul ''Ziua Internațională a Limbii Materne'', menit să celebreze bogăția lingvistică și culturală din această regiune, a anunțat, într-un comunicat, Biroul de presă al Universității din Oradea. ''A devenit o tradiție deja ca Facultatea de L
Elevii din București se întorc de luni la cursuri
Elevii din București se întorc de luni la cursuri după o săptămână de vacanță. Între 10 februarie și 2 martie, fiecare Inspectorat Școlar decide în ce perioadă elevii din județul respectiv sau din București au vacanță pentru o săptămână. Astfel, între 17 și 21 februarie, au fost în vacan
Cluj: UBB organizează un atelier de gândire critică pentru elevi și studenți
Universitatea 'Babeș-Bolyai' (UBB) din Cluj-Napoca organizează un atelier de gândire critică pentru elevi și studenți, în perioada 3 martie - 14 aprilie. 'Muzeul Alexandru Duma al Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca anunță debutul celui de-al doilea 'Atelier de gândire critică' din anul universitar
Ministrul Educației: E important ca noile planuri-cadru să fie larg îmbrățișate de sistem
Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a declarat vineri, la Blaj, că noile planuri-cadru pentru liceu trebuie să fie 'larg îmbrățișate de sistem' și să 'nu antagonizeze', ci să unească actorii din sistemul de învățământ. Prezent la Conferința Națională a Asociației Colegiilor și Liceelor Pedagogice
Timiș: Universitatea de Vest a fost selectată de Comisia Europeană pentru a contribui la viitorul program Erasmus
Universitatea de Vest din Timișoara (UVT) este unica instituție de învățământ superior din România selectată să participe la evenimentul de lansare a pregătirilor pentru viitorul program Erasmus, post-2027, Erasmus+ and European Solidarity Corps Stakeholders Conference, organizat de către Comisia Europeană în 18 februarie.
Ministrul Educației și reprezentanții părinților au discutat despre adaptarea planurilor-cadru la realitățile actuale
Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a avut joi o întrevedere cu reprezentanții Federației Naționale a Părinților - Edupart, discuțiile vizând modernizarea planurilor-cadru și adaptarea acestora la realitățile economice și sociale actuale. Potrivit unui comunicat remis AGERPRES, printre principalele concluzii ale întrevederii se n
REPORTAJ/Timiș: Chimia este studiată tot mai puțin experimental; dotările laboratoarelor sunt deficitare
Chimia s-a lăsat modelată pe parcursul istoriei, vechii egipteni, de exemplu, folosindu-se de ea pentru îmbălsămare a morților, extragerea metalelor din minereuri, fabricarea sticlei, fermentarea berii sau obținerea de leacuri pentru diverse boli. Mesopotamienii au folosit-o pentru fabricarea cărămizilor din argilă arse la soare și a ceramicii, iar chine
Elevii din București se întorc de luni la cursuri
Elevii din București se vor întoarce de luni la cursuri după o săptămână de vacanță. Între 10 februarie și 2 martie, fiecare Inspectorat Școlar decide în ce perioadă elevii din județul respectiv sau din București vor avea vacanță pentru o săptămână. Astfel, între 17 și 21 februarie - sunt &ici
Ministrul Educației: Planurile-cadru pentru liceu vor fi adoptate în mai; manualele, probabil, o să le avem anul viitor
Ministrul Educației, Daniel David, a afirmat joi că planurile-cadru pentru liceu vor fi adoptate în luna mai, iar ulterior se va lucra la programă, subliniind că din 2026, elevii de clasa a IX-a ar putea să studieze după noile manuale. 'Trebuie să privim pe termen mai scurt, în sensul că dacă planurile-cadru, dacă găsim o formu
Ministrul Educației: Am avut o întâlnire cu geografii; mi-au dat un alt model de a regândi Geografia la nivelul liceului
Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a declarat joi că a avut o întâlnire, pe marginea proiectului de planuri-cadru, cu geografii din universități, din Academia Române, din 'societatea profesională', care i-au prezentat un alt model de a 'regândi' disciplina Geografie la nivelul liceului.
David: Nu susțin interzicerea totală a telefoanelor în școală; trebuie asigurat un control 'riguros' în privința utilizării acestora
Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a afirmat, joi, că nu susține interzicerea totală a telefoanelor mobile în școală, însă, în spiritul practicilor psihopedagogice și al reglementărilor legale existente, trebuie să fie asigurat un control 'riguros' în privința utilizării acestora în sălile de curs, pentru a ajuta când