Daniel David: Este clar că nu mai putem continua cu sistemul educațional de acum
![Imagine din galeria Agerpres](https://foto.agerpres.ro/storage/watermark/17992822.jpg)
Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a declarat că sunt necesare o altă arhitectură și un alt model pentru sistemul educațional, întrucât cu cel actual 'nu se mai poate continua'.
Daniel David a participat miercuri la prezentarea primului Raport Național privind Alfabetizarea Numerică, care arată că peste o treime dintre elevi sunt afectați de analfabetismul numeric, iar 16% dintre aceștia întâmpină dificultăți semnificative.
'Cea mai mare parte a comentariilor este legată de titularizare. Știu că este o problemă și știu că este un sistem care este mai atipic, nu prea găsești în alte țări. În același timp, este un sistem cu care noi ne-am obișnuit și probabil că va trebui gândit. Cum? Nu știu încă, de aceea spuneam că vreau să fac această analiză, comparație între diverse țări. Va trebui să venim cu un sistem care să întărească lucrurile bune. Sunt temele mari - Evaluările naționale la clasa a VIII-a, mai este undeva? Sistemul nostru, când te uiți, nu prea seamănă cu ce avem în alte țări. Titularizarea, trecerea de la clasa a IV-a la a V-a acolo unde se dă examenul. Sunt multe lucruri pe care trebuie să le problematizăm, dar asta după ce facem un diagnostic. (....) Este clar că cu sistemul educațional de acum nu mai putem continua', a susținut ministrul.
În opinia sa, și Evaluarea națională ar putea fi analizată la un moment dat.
'Și Evaluarea Națională poate va trebui analizată la un moment dat. Eu nu aș avea o problemă cu modelul actual. Nu am reflexul să vin să schimb lucrurile. Vreau să salvez lucrurile bune. Numai că deocamdată, când mă uit la acest rezultate, este clar că ne trebuie o altă arhitectură și un alt model', a afirmat David.
El este de părere că, în situația în care aproape jumătate dintre absolvenții de liceu se află în zona analfabetismului funcțional, aceasta devine o problemă de securitate națională.
'Când tu scoți aproape jumătate din absolvenții de liceu, îi scoți în zona de analfabetism funcțional, nu mai este o problemă așa, corectăm ceva, cândva. Este o problemă de securitate națională', a spus Daniel David.
Potrivit acestuia, este necesară o schimbare completă a modului în care se învață în mediul rural.
'Cred că în zona rurală ne trebuie o schimbare completă. Ce avem acum nu mai poate continua. Toată lumea spune: hai să ducem școli, microbuze. După mine este o greșeală. Noi încă avem mulți copii în mediul rural, mulți. Dar nu mai este ca pe vremea lui Spiru Haret, când erau concentrați și când făceai o clasă aveai 30-40 de copii în toate comunele. Acum ai școli cu șapte-opt copii, cu 10, cu 4. Ai profesori care țin simultan lecțiile la niveluri diferite. N-ai cum să asiguri calitate, nu se poate. Ce se pilotează în acest moment la nivelul ministerului n-a fost ideea mea, dar îmi place, o întăresc și dau bani în direcția respectivă, este ideea unor campusuri în mediul rural. Adică, pe o arie, și hotărâm, nu știu, 50-70-100 de km, îi aduci pe toți copiii într-un campus în care nu mai sunt 10, sunt 50 sau sunt 70, în care poți să duci profesori de calitate pe care să-i plătești bine, în care poți asigura masă sănătoasă, dacă e nevoie și cazare. Nu mai îți trebuie 5.000 de microbuze să meargă de la un sat la altul, îți trebuie mai puține microbuze care să și funcționeze, să nu se strice pe drum', a explicat David.
Ministrul a mai spus că una dintre cele mai mari probleme în mediul rural este aceea că nu sunt suficiente resurse pentru a duce profesori de calitate în acele zone.
'Adevărul este că nu ai suficiente resurse să duci profesori de calitate în acele zone, ăsta este adevărul. (...) Ideea că mai putem funcționa așa în mediul rural eu cred că este o greșeală', a afirmat Daniel David. AGERPRES/(AS - redactor: Roberto Stan, editor: Mihai Simionescu, editor online: Anda Badea)
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].
Alte știri din categorie
Raport național: Peste o treime dintre elevi sunt afectați de analfabetismul numeric
Peste o treime dintre elevi sunt afectați de analfabetismul numeric, iar 16% dintre aceștia întâmpină dificultăți semnificative, arată primul Raport Național privind Alfabetizarea Numerică prezentat miercuri de Asociația pentru Valori în Educație (AVE România) și Brio. Conform raportului, care a analizat populația școlară din toate cicl
Candidații la Bacalaureat vor susține proba de evaluare a competențelor digitale
Candidații la prima sesiune a examenului de Bacalaureat vor susține, de miercuri și până vineri, proba de evaluare a competențelor digitale - proba D, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educației. Elevii beneficiari ai unor burse de studiu în străinătate care nu pot participa la probele A, B, C și D din cadrul examenului n
VIDEO Roxana Mînzatu, la București: Pentru a fi puternici în competiția globală, trebuie ca abilitățile de bază ale elevilor români să se îmbunătățească
Abilitățile de bază ale elevilor români trebuie să se îmbunătățească, pentru ca România și Uniunea Europeană să fie mai puternice în competiția globală, a declarat marți, într-o conferință de presă la București, vicepreședinta executivă a Comisiei Europene (CE) Roxana Mînzatu, răspunzând unei întrebări despre planurile
Simularea probelor examenelor naționale: Au fost publicate programele pentru Evaluarea Națională și Bacalaureat
Ministerul Educației anunță că au fost publicate programele pentru susținerea simulărilor probelor scrise la Evaluarea Națională și Bacalaureat în acest an. ''Au fost publicate programele valabile pentru susținerea simulării Evaluării Naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a și a simulării probelor scrise ale examenului națio
David: În luna mai vom veni cu o propunere de planuri-cadru care să aibă o susținere largă
Ministrul Educației, Daniel David, a declarat, marți, că în luna mai va veni cu o propunere de planuri-cadru pentru liceu care să aibă o 'susținere largă', menționând că nu trebuie să rămână în picioare din start proiectul Ministerului. 'Suntem în faza de dezbatere a planurilor-cadru, o fază de dezbatere un pic mai ati
Ligia Deca - numită secretar general al Comisiei Naționale a României pentru UNESCO
Ligia Deca a fost numită secretar general al Comisiei Naționale a României pentru UNESCO, potrivit unei decizii a premierului Marcel Ciolacu publicate în Monitorul Oficial. Numirea acesteia vine după ce Madlen Șerban a fost eliberată, la cerere, din această calitate. La 29 iunie 2015, Ligia Deca a fost numită consili
Daniel David: O atenție specială va fi acordată dezvoltării curriculumului legat de cultura și identitatea națională
Ministrul Educației, Daniel David, a transmis, luni, într-o postare pe blogul personal, că va fi acordată o atenție ''specială'' dezvoltării curricul
Geografia ''a dispărut'' dintre disciplinele de la clasele a XI-a și a XII-a, conform proiectelor de plan-cadru - atenționează Societatea de Geografie
Disciplina Geografie ''a dispărut'' dintre materiile studiate la clasele a XI-a și a XII-a, conform proiectelor de plan-cadru pentru liceu lansate în dezbatere publică de Ministerul Educației și Cercetării, a atenționat, luni, Societatea de Geografie din România. ''Tocmai în timp ce Societatea de Geogr
Timiș: Școli și asociații din patru județe au primit 100 de biciclete pentru fi împrumutate către elevi
Un număr de 100 de biciclete noi au ajuns, cu titlu gratuit, la școli din mai multe localități din județele Timiș, Arad, Hunedoara și Caraș Severin, pentru a fi împrumutate de elevi sau folosite în activități de recreere, mișcare sau educație rutieră, în cadrul proiectului Ro Bike inițiat de Fundația Comunitară Timișoara. Bic
Vaslui: Un asteroid descoperit în proiectul EURONEAR va purta numele muzeografului Ciprian Vîntdevară
Un asteroid descoperit în anul 2015, în cadrul proiectului EURONEAR, va purta numele muzeografului Ciprian Vîntdevară, șef-secție la Observatorul Astronomic din cadrul Muzeului ''Vasile Pârvan'' din Bârlad și coordonator al Astroclubului ''Perseus''. Inițiativa aparține astronomului
Iași: Universitatea ''Alexandru Ioan Cuza'' oferă 231 de programe de studii la 15 facultăți
Universitatea ''Alexandru Ioan Cuza'' din Iași (UAIC) a anunțat, luni, că la cele 15 facultăți candidații au la dispoziție 231 programe de studii, dintre care 98 la studii de licență și 133 la studii de masterat. Potrivit unui comunicat de presă, oferta de anul acesta pentru admiterea la UAIC cuprinde nouă specializări noi, din
Galați: Au fost înmânate cheile primelor 29 de microbuze electrice destinate transportului elevilor
Președintele Consiliului Județean (CJ) Galați, Costel Fotea, a înmânat, luni, cheile primelor 29 de microbuze electrice destinate transportului elevilor, investiție în valoare de 30,2 milioane de lei, realizată prin PNRR. ''Astăzi, facem un pas concret spre un viitor mai sigur, mai modern și mai ecologic pentru elevii
Cluj: UMF 'Iuliu Hațieganu', prima în țară la concursul de rezidențiat
Absolvenții Universității de Medicină și Farmacie (UMF) 'Iuliu Hațieganu' din Cluj-Napoca s-au clasat pe primul loc în țară la examenul de rezidențiat, atât în ceea ce privește rata de promovare, cât și și privința punctajelor realizate. 'Performanță constantă: absolvenții UMF 'Iuliu Hațieganu' din nou î
Bogdan Cristescu (Ministerul Educației) despre planurile-cadru: Nu s-a scos nicio disciplină
Secretarul de stat în Ministerul Educației și Cercetării, Bogdan Cristescu, a precizat luni, referindu-se la planurile-cadru puse în consultare, că nu a fost eliminată nicio disciplină. 'Unul dintre lucrurile pe care simțim nevoia să le precizăm este că definiția trunchiului comun a fost modificată. Deci, rugăm colegii profesori că atunci c&aci