logo logo

Agerpres – Agenția Națională de Presă: Știri de actualitate cu informații de încredere pentru o societate bine informată.

Bucuresti

Piaţa Presei Libere nr. 1, sector 1

Telefon: +4 021.2076.110; +4 021.2076.105

[email protected]

Oamenii preferă divertismentul local și spectacolele live însă tehnologia rămâne un element esențial (studiu)

Image

Activitățile locale (48%) și live (46%) reprezintă cele mai frecvente alegeri ale consumatorilor în materie de divertisment la nivel global în ultimul an, iar generațiile mai în vârstă apreciază formatele facilitate de tehnologie într-o măsură comparabilă cu Generația Z, relevă un studiu privind atitudinea consumatorilor în context global, dat vineri publicității.

Prima ediție a sondajului Media & Entertainment (M&E) Pulse Poll analizează percepțiile, atitudinile și intențiile consumatorilor din întreaga lume în materie de activități de divertisment cu participare fizică, precum croaziere, parcuri de distracții tematice, activități de divertisment locale, competiții sportive, spectacole live și cazinouri și complexuri turistice.

Realizat în aprilie 2025, sondajul, bazat pe un eșantion de peste 4.000 de consumatori din SUA, Marea Britanie, Europa de Vest și regiunea Asia-Pacific, oferă o perspectivă unică cu privire la atitudinea consumatorilor într-o perioadă de schimbări majore și incertitudine în economia globală.

Concluziile cercetării subliniază atracția consumatorilor la nivel global pentru activitățile de divertisment cu participare fizică. Respondenții au indicat activitățile de divertisment locale și spectacolele live drept cele mai frecvente achiziții de media și divertisment în ultimul an, cu procente de 48%, respectiv 46%. Mai mult, 21% dintre consumatorii din întreaga lume intenționează să crească cheltuielile pentru fiecare dintre aceste activități în următorul an. Există și diferențe semnificative între regiuni, americanii fiind mai predispuși să achiziționeze o vizită la un cazinou în următoarele 12 luni (66% față de 49% la nivel global), în timp ce consumatorii din regiunea Asia-Pacific preferă mai mult parcurile de distracții tematice decât cei din alte regiuni (74% față de 65% la nivel global).

'Domeniul media și divertisment, care oferă spectacole live, a devenit unul dintre cele mai atractive în ultimul an, iar acest trend se anunță în creștere. Într-o lume marcată de fluctuații economice, tensiuni geopolitice și progrese rapide în tehnologie, consumatorii caută refugiu în experiențele de divertisment locale și live. Această cerere robustă oferă oportunități semnificative pentru furnizorii de servicii, care trebuie să înțeleagă motivațiile și preferințele variate ale consumatorilor, inclusiv utilizarea eficientă a tehnologiei pentru a răspunde așteptărilor în creștere', a declarat Adriana Tabac, director Marketing și Comunicare, EY România, în prezentarea studiului EY.

Studiul a evidențiat și rolul tehnologiei, pe care toți consumatorii, inclusiv cei din categoriile demografice mai în vârstă, o indică drept un factor important în îmbunătățirea activităților de divertisment. Cele trei funcționalități digitale pe care consumatorii din toată lumea le consideră cele mai utile sunt biletele digitale, hărțile și instrumentele de orientare, precum și plățile și accesul contactless. În cazul generațiilor mai tinere, dorința de rapiditate și eficiență face ca tehnologia să fie deosebit de importantă: două treimi (66%) dintre respondenții din Generația Z intenționează să achiziționeze bilete cu acces rapid și/sau prioritar în parcurile de distracții tematice în următorul an, comparativ cu 59% la nivelul tuturor consumatorilor.

În ceea ce privește criteriile de achiziție, costul total și raportul calitate-preț au reieșit ca cel mai important factor pentru consumatori (59%) în alegerea unei activități de divertisment. Așa cum era de așteptat, persoanele cu venituri mai mici sunt mai sensibile la factorul preț decât cele cu venituri mai mari. De asemenea, consumatorii au indicat prețul/costul ridicat ca fiind cel mai mare factor de descurajare (52%), înaintea aglomerației și a timpilor mari de așteptare (ambele cu 42%). În plus, apar diferențe interesante în funcție de vârstă: de exemplu, respondenții din Generația Z acordă o importanță mai mare curățeniei (27%) decât media consumatorilor de la nivel global (21%).

Dintre cei care au achiziționat bilete la marile parcuri de distracții tematice sau croaziere în ultimul an, aproximativ jumătate (49%) au ales opțiuni suplimentare sau servicii premium, la fel ca peste o treime dintre cei care au achiziționat sejururi la cazinouri/complexuri turistice sau bilete la evenimente sportive. În majoritatea cazurilor, consumatorii consideră că acele cheltuieli suplimentare au meritat: 56% dintre cei care au cumpărat opțiuni suplimentare pentru vizitele la parcuri de distracții tematice afirmă că acestea le-au îndeplinit așteptările, ceea ce reflectă dorința pentru o mai mare eficiență. Persoanele din regiunea Asia-Pacific sunt semnificativ mai predispuse decât media globală să achiziționeze pachete premium pentru activități de divertisment, precum mari parcuri de distracții tematice (59% față de 49% la nivel global), evenimentele sportive (42% față de 37%) și spectacole live (37% față de 26%).

Întrebați care sunt principalele motivații emoționale pentru achiziționarea unei activități de divertisment, majoritatea consumatorilor la nivel global afirmă că își doresc momente de bucurie și entuziasm (62%) și să petreacă momente memorabile alături de cei dragi (55%). Însă, persoanele mai tinere (din Generația Z și milenialii) sunt mai înclinate să menționeze 'îmbunătățirea sănătății mintale' comparativ cu generațiile mai în vârstă (32% Generația Z și 27% milenialii față de 23% la nivel global).

Când achiziționează activități de divertisment, atributele sustenabile pentru care consumatorii la nivel global sunt cel mai dispuși să plătească în plus sunt alimentele provenite din surse locale (69%) și susținerea comunităților locale (67%). Nu este deloc surprinzător faptul că generațiile mai tinere sunt semnificativ mai receptive la ideea de a plăti un preț mai mare cu cel puțin 26% pentru toate atributele sustenabile, printre care compensarea emisiilor de carbon (28% Generația Z și 16% milenialii față de 12% la nivel global), reducerea amprentei de carbon (25% Generația Z și 15% milenialii, față de media globală de 11%) și practicile de conservare a apei (23% Generația Z și 15% milenialii, față de media globală de 11%). Faptul că tinerii sunt dispuși să plătească în plus pentru atribute sustenabile este remarcabil, având în vedere că, în general, se încadrează în categoria cu cel mai scăzut nivel socio-economic, consideră sociologii.

EY Global a realizat un studiu cantitativ pe un eșantion reprezentativ statistic de 4.000 de consumatori din toată lumea, cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani, care au achiziționat activități din domeniul media și divertisment în ultimele 12 luni, precum croaziere, parcuri de distracții tematice, concerte și evenimente sportive. Eșantionul a inclus 1.000 de consumatori reprezentativi la nivel național din SUA, 1.000 de consumatori reprezentativi la nivel național din Marea Britanie, 1.000 de consumatori din Europa de Vest (distribuiți egal între Franța, Spania, Italia, Germania, Elveția, Finlanda, Suedia și Norvegia) și 1.000 de consumatori din regiunea Asia-Pacific (distribuiți egal între Japonia, China, Coreea de Sud și Australia). Reprezentativitatea statistică este calculată la un interval de încredere de 95%, cu o marjă de eroare globală de +/- 1,5 puncte.

EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 392.995 de angajați în peste 700 de birouri în 150 de țări și venituri de aproximativ 51,2 miliarde de dolari americani în anul fiscal încheiat la 30 iunie 2024. Prezentă în România încă din anul 1992, EY furnizează, prin intermediul celor peste 1.000 de angajați din România și Republica Moldova, servicii integrate de audit, asistență fiscală, juridică, strategie și tranzacții, consultanță către companii multinaționale și locale. AGERPRES/(AS - redactor: Cristian Anghelache, editor: Andreea Marinescu, editor online: Simona Aruştei)

Afisari: 246

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].


Alte știri din categorie

Economic 07-06-2025 14:20

ONRC: 6.584 firme și-au suspendat activitatea în primele patru luni ale anului

Numărul firmelor care și-au suspendat activitatea în primele patru luni din 2025 a fost de 6.584, în scădere cu 13,3% comparativ cu perioada similară din 2024, conform datelor publicate de Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC). Cele mai multe companii care și-au suspendat activitatea au fost din București, respectiv 759

Economic 07-06-2025 12:16

Ministerul Agriculturii modifică unele termene de sprijin financiar pentru fermierii din sectorul vitivinicol

Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) modifică unele termene de sprijin financiar în favoarea fermierilor din sectorul vitivinicol afectați de condițiile meteorologice nefavorabile din primăvara acestui an. Ministerul a publicat în transparență decizională proiectul de Ordin pentru completarea anexei la Ordinul nr. 1

Economic 07-06-2025 12:02

Grindeanu: Lucrările la drumul de legătură dintre A1 (Arad - Timișoara) și DN 69 se apropie de 70%

Stadiul lucrărilor la drumul de legătură dintre Autostrada A1 (Arad - Timișoara) și DN 69 se apropie de 70%, a declarat, sâmbătă, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, într-o postare pe Facebook.

Economic 07-06-2025 10:18

Alexandru Bociu (ANSVSA): Siguranța alimentară este rezultatul unui efort colectiv

Siguranța alimentară este rezultatul unui efort colectiv: autorități, profesioniști din industrie, cercetători și consumatori, a afirmat, sâmbătă, dr. Alexandru Bociu, președintele Autorității Naționale Sanitar Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA), de Ziua Internațională a Siguranței Alimentare, sărbătorită anual pe 7 iunie.

Economic 07-06-2025 08:58

BNR: Rata creditelor neperformante a urcat la 2,53%, la finele lunii martie 2025

Rata creditelor neperformante era, la finele lunii martie 2025, de 2,53%, în creștere față de nivelul din decembrie 2024, de 2,48%. În martie 2024, rata creditelor neperformante a fost de 2,41%, conform datelor centralizate de Banca Națională a României (BNR). La sfârșitul lunii martie, în Româ

Economic 06-06-2025 19:00

România trebuie să acționeze urgent pentru combaterea sărăciei energetice și reducerea volatilității pieței (federații din energie)

O eventuală reducere a TVA la energie este o măsură echitabilă, cu potențialul de a atenua efectele volatilității pieței, iar România trebuie să adopte de urgență mai multe măsuri concrete și echitabile pentru a combate sărăcia energetică, consideră Federația Asociațiilor Companiilor de Utilități din Energie (ACUE) și Federația Patronală a Energiei (FPE).

Economic 06-06-2025 16:54

Tentativă de fraudă folosind identitatea DNSC

Directoratul Național de Securitate Cibernetică atrage atenția asupra unei noi tentative de înșelătorie care circulă online sub forma unei așa-zise citații oficiale. Potrivit unei postări pe pagina de Facebook a in

Economic 06-06-2025 16:37

Consumatorii de energie care depășesc 255 kWh pe lună ar putea beneficia de facturi mai mici, din iulie

Aproximativ 1,45 milioane locuri de consum, 17% din total, au un consum mediu lunar mai mare de 255 kWh, unde prețul final facturat al energiei electrice nu poate depăși 1,3 lei/kWh, iar pentru aceștia, după 1 iulie, facturile ar putea să scadă cu 20%, a precizat vineri ministrul Energiei, Sebastian Burduja. 'Din 8,7 milioane de locuri de consum casnic, pe

Economic 06-06-2025 15:16

Alte 47 de entități publice vor beneficia de finanțare pentru capacități de energie electrică din surse regenerabile

Ministrul Energiei, Sebastian Burduja, a semnat vineri noi contracte de finanțare cu alte 47 entități publice pentru investiții în capacități de producere a energiei electrice din surse regenerabile pentru autoconsum, finanțate din Fondul pentru Modernizare, valoarea totală a investițiilor ridicându-se la aproape 325 milioane de lei. Conform unui c

Economic 06-06-2025 15:06

DNSC: Vulnerabilitate critică de securitate cibernetică, descoperită la nivelul Cisco

O vulnerabilitate critică de securitate cibernetică, prin care un atacator neautentificat poate avea acces la rețea, folosind date de autentificare generate identic în anumite versiuni și platforme, a fost identificată la nivelul Cisco, informează Directoratul Național de Securitatea Cibernetică (DNSC), într-un comunicat de presă publicat vineri. &

Economic 06-06-2025 13:22

Eurostat: România a avut în T1 cel mai semnificativ declin al ratei de ocupare a forței de muncă din UE

Rata de ocupare a forței de muncă a crescut cu 0,2% în zona euro și a rămas stabilă în UE, în primul trimestru al acestui an, comparativ cu precedentele trei luni, însă România a fost statul membru UE care a înregistrat cel mai semnificativ declin al ratei de ocupare de la un trimestru la altul, arată datele publicate vineri de Ofi

Economic 06-06-2025 12:39

CONAF: 200 de elevi testați și consiliați vocațional în Gorj vor participa la ateliere de carieră

Aproximativ 200 de elevi testați și consiliați vocațional în Gorj vor participa la atelierele de carieră facilitate de 19 profesori consilieri școlari, potrivit unui comunicat al Confederației Naționale pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF). Astfel, dintre cei 1.000 de elevi de gimnaziu (clasele a VIII a și a VII a) testați și consiliați

Economic 06-06-2025 11:17

CCIR: Parteneriatul economic România-India depășește 1 miliard de euro

Comerțul dintre România și India a crescut la aproximativ 1 miliard de euro în 2024, țara noastră exportând aproape 155 de milioane de euro către India, dintre care 24 de milioane în servicii IT și software, potrivit secretarului general al Camerei de Comerț și Industrie a României (CCIR), Ovidiu Silaghi. Conform

Economic 06-06-2025 10:08

FMI recomandă României renunțarea la cota unică de impozitare a veniturilor, creșterea TVA, a accizelor și a impozitului pe dividende

O echipă de experți de la Fondul Monetar Internațional au publicat vineri un set de recomandări pentru reformarea sistemului de taxe din România și transferului poverii fiscale dinspre taxarea muncii spre taxarea consumului și, într-o mai mică măsură, a capitalului, instituția estimând că, dacă sunt implementate integral, aceste propuneri ar putea g

Economic 06-06-2025 09:25

Afacerile din comerțul cu amănuntul au crescut cu 3,8%, ca serie brută, la patru luni (INS)

Volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete) a crescut, ca serie brută, cu 3,8% în primele patru luni ale acestui an, comparativ cu intervalul similar din 2024, conform datelor publicate, vineri, de Institutul Național de Statistică (INS). Astfel, în perioada ianuarie -