logo logo

Agerpres – Agenția Națională de Presă: Știri de actualitate cu informații de încredere pentru o societate bine informată.

Bucuresti

Piaţa Presei Libere nr. 1, sector 1

Telefon: +4 021.2076.110; +4 021.2076.105

[email protected]

Transportatorii solicită Executivului sprijin pentru deblocarea camioanelor ce aşteaptă zile întregi la frontiera cu Bulgaria

Imagine din galeria Agerpres

Transportatorii români solicită decuplarea României de Bulgaria în procesul de aderare la Schengen, deoarece timpii de aşteptare la trecerea frontierei Bulgaria - România pentru camioanele româneşti care duc sau aduc marfă din Austria sunt extrem de ridicaţi, ajungând şi la şapte zile şi, totodată, cer implicarea Guvernului pentru stoparea controalelor abuzive ale autorităţilor bulgare.

Într-un comunicat al Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), remis miercuri AGERPRES, transportatorii fac apel la intervenţia urgentă a premierului, României, ministrului Transporturilor şi Infrastructurii, ministrului Afacerilor Externe şi ambasadorului României la Sofia pentru stoparea controalelor abuzive ale autorităţilor bulgare asupra camioanelor înmatriculate în România care transportă mărfuri către şi din Austria, blocate timp de şapte zile la frontiera Bulgaria-România.

"În lipsa unor măsuri urgente de rezolvare a acestei situaţii grave semnalate încă de anul trecut şi care s-a înrăutăţit anul acesta, transportatorii români solicită decuplarea României de Bulgaria în procesul de aderare la Schengen, având în vedere timpii extrem de ridicaţi de aşteptare pentru camioane la trecerea frontierei BG-RO care şi pe timpul verii au ajuns la 72 ore la toate punctele de frontiera comune. Transportatorii arată că, dacă oricum aşteaptă zile întregi să treacă frontiera BG-RO, aderarea României la Schengen fără Bulgaria ar rezolva timpii de aşteptare dintre România şi Ungaria, timpi care se ridică de la 6 la 15 ore uzual şi în timpul sărbătorilor din Ungaria au înregistrat un maxim istoric de 4 zile", precizează organizaţia.

UNTRR a sesizat aceasta problemă încă de la începutul anului Comisiei Europene, precum şi autorităţilor relevante din România şi Bulgaria, însă autorităţile bulgare îşi menţin practicile de a imobiliza timp de 7 zile vehiculele care transporta marfă pentru Austria.

"Această practică nu vizează doar autovehiculele înmatriculate în România, ci toate autovehiculele care transportă mărfuri către Austria", se precizează în comunicat.

Conform sursei citate, de la începutul acestui an, situaţia timpilor de aşteptare la frontiera României cu Bulgaria s-a înrăutăţit semnificativ, din cauza intensificării controalelor autorităţilor bulgare pentru mărfurile care circulă din şi către Austria în toate punctele de trecere a frontierei Bulgaria-România, precum şi pe reţeaua rutiera a Bulgariei, în urma angajamentului luat de Bulgaria faţa de Austria de a spori controalele la frontierele terestre în contextul procesului de aderare la Schengen.

Potrivit UNTRR, din cauza acestor controale amănunţite ale autorităţilor bulgare, se înregistrează perioade lungi de staţionare a vehiculelor inspectate.

"Camioanele transportatorilor români încărcate cu marfă pentru Austria sunt blocate la Ruse, unde transportatorii se plâng ca sunt reţinute 7 zile, conform deciziei autorităţilor bulgare, fără a li se comunica în scris acest aspect şi operatorilor de transport. Unui transportator român din Giurgiu nu i se permite sa treacă frontiera pentru ca are camionul încărcat cu mărfuri pentru Austria, dar nu este lăsat să treacă nici măcar cu capul tractor fără remorcă, doar pentru a ajunge la domiciliul său din Giurgiu", susţine UNTRR.

Controalele excesive ale autorităţilor bulgare pentru mărfurile către Austria agravează situaţia transportatorilor rutieri români la frontiera RO-BG, unde aceştia sunt puternic afectaţi "de funcţionarea netransparentă a noului sistem de coadă virtuală la trecerea frontierei introdus de autorităţile bulgare din vara anului trecut şi gestionat abuziv de operatorul privat TIR Parking Ruse, stăpânul absolut al frontierei Ruse", Acesta, spun transportatorii români, gestionează "după bunul plac", atât coada virtuală, cât şi majoritatea locurilor de parcare pentru camioane de la frontiera BG-RO.

"Nu există nicio procedură de informare şi raportare către publicul larg şi nici pentru utilizatori. Transportatorii români sunt discriminaţi în parcările operate de TIR Parking Ruse, în care sunt obligaţi să plătească tarife de peste trei ori mai mari decât competitorii lor bulgari şi să aştepte peste 30 de ore pentru a trece frontiera BG-RO, în timp ce transportatorii bulgari sunt lăsaţi să treacă mult mai repede frontiera", se mai spune în document.

Potrivit sursei citate, toţi operatorii de transport care aleg să utilizeze alte parcări din Ruse aşteaptă un timp considerabil mai mare să treacă frontiera decât dacă utilizează TIR Parking Ruse.

"Sesizăm un conflict de interese major prin împuternicirea unui jucător de a arbitra jocul, în speţă prin acordarea dreptului TIR Parking Ruse de a gestiona coada virtuală pentru toate camioanele, în condiţiile în care acesta este şi operatorul a două dintre cele 8 parcări de camioane de la Ruse, dar care gestionează circa 75% din capacitatea locurilor de parcare camioane din Ruse prin parcările proprii, fără nicio supraveghere sau monitorizare sau raportare către autorităţile din Bulgaria. Astăzi operatorii de transport români acuză un tratament discriminatoriu din partea autorităţilor bulgare şi operatorului cozii virtuale şi parcărilor din Ruse, precum şi favorizarea transportatorilor bulgari, care treptat preiau contractele dintre România şi Bulgaria, pentru că pot face mai multe curse într-o săptămână, spre deosebire de transportatorii români care sunt limitaţi la o cursă pe săptămână", precizează organizaţia.

Astfel, UNTRR solicită implicarea Guvernului României în acţiuni urgente pentru deblocarea camioanelor transportatorilor români care aşteaptă zile întregi pentru a trece frontiera BG-RO, precum şi intensificarea intervenţiilor pentru eliminarea imediată a discriminării transportatorilor români la parcările din Ruse.

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizaţie profesională şi patronală, neguvernamentală, independenta, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice, care promovează şi apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern şi internaţional, înregistrând de la înfiinţare până în prezent peste 16.000 de firme înscrise - operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane. AGERPRES/(AS - autor: Nicoleta Bănciulea, editor: Oana Tilică, editor online: Irina Giurgiu)

Afisari: 22

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].


Alte știri din categorie

Economic 17-05-2025 12:27

INS: Producția de cărbune a scăzut cu 2,2% în trimestrul I 2025; importurile s-au redus cu 50,5%

Producția de cărbune a României s-a cifrat în primele trei luni din 2025 la 505.000 tone echivalent petrol (tep), fiind cu 2,2% mai mică (minus 11.200 tep) față de cea din perioada similară a anului trecut, conform datelor centralizate de Institutul Național de Statistică (INS). Importurile de cărbune au fost, în perioada men

Economic 16-05-2025 18:50

Bitdefender: Escrocherie deepfake cu candidații la Președinție

Producătorul global de soluții de securitate informatică Bitdefender avertizează asupra unei noi escrocherii online care folosește tehnologia deepfake pentru a crea videoclipuri false cu figuri politice cunoscute, în preajma alegerilor prezidențiale din România. 'Aceste clipuri generate cu ajutorul inteligenței artificiale &ici

Economic 16-05-2025 18:02

Greenpeace, despre cererea de chemare în judecată formulată de Romgaz: Nu am primit nicio înștiințare de plată

Greenpeace România transmite că nu a primit nicio înștiințare de plată privind cheltuielile de judecată către Romgaz, că nu este în incapacitatea de plată și că acest dosar este doar o încercare de intimidare. Aceste precizări vin în urma anunțului de vineri al ministrului Energiei, Sebastian Burduja, conform căro

Economic 16-05-2025 17:27

Control operativ al ANPC la depozitele Antrefrig din sectorul 2; amenzi de 207.000 lei

Comisarii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor au efectuat vineri un control operativ la depozitele Antrefrig din sectorul 2 și au aplicat, în urma deficiențelor constatate, amenzi în valoare de 207.000 lei, informează ANPC printr-un comunicat.

Economic 16-05-2025 17:01

TPBI prelungește programul mai multor linii, pentru transportul spectatorilor meciului FCSB - Universitatea Craiova

Liniile 1, 4, 10, 40, 55, 86, 90, 104 și 311 vor avea un program de circulație prelungit în seara zilei de sâmbătă, 17 mai, pentru a asigura transportul spectatorilor ce vor asista la meciul de fotbal FCSB - Universitatea Craiova, programat de la ora 20:00, pe Arena Națională, informează Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucu

Economic 16-05-2025 16:37

O schemă frauduloasă de colectare a datelor personale și bancare utilizează identitatea brandului Notino (DNSC)

O tentativă de fraudă care folosește numele brandului Notino este în desfășurare în mediul online, iar această schemă este menită să colecteze datele personale și bancare ale utilizatorilor, atenționează Directoratul Național pentru Securitate Cibernetică (DNSC), într-o

Economic 16-05-2025 15:45

Experții DNSC avertizează asupra unui risc cu impact ridicat de malware livrat prin Google Calendar

Un malware este livrat prin intermediul invitațiilor din Google Calendar care conțin linkuri către fișiere sau pagini controlate de către hackeri, avertizează experții Directoratului Național pentru Securitate Cibernetică (DNSC), într-un articol postat, vineri, pe site-ul instituției. 'Cercetătorii în securitate cibernetică de

Economic 16-05-2025 15:43

BNR: Rata anuală a inflației își va prelungi evoluția fluctuantă până în trimestrul III 2025

Rata anuală a inflației își va prelungi evoluția fluctuantă până în trimestrul III 2025, pe fondul unor efecte de bază și al expirării schemei de plafonare a prețului la energia electrică, dar va descrește apoi, timp de patru trimestre, potrivit unui comunicat de presă al Băncii Naționale a României. În ședința de

Economic 16-05-2025 15:31

Prezidențiale2025 / Boloș: Am votat astăzi la Bruxelles pentru calea europeană a României

Ministrul Investițiile și Proiectelor Europene, Marcel Boloș, a transmis că a votat vineri, la Bruxelles, pentru calea europeană a României, deoarece Uniunea Europeană, 'cu toate rigiditățile ei', ne-a împins să facem reforme necesare pentru țară. 'Am votat astăzi la Bruxelles. Din inima Europei, pentru calea europeană

Economic 16-05-2025 15:29

BNR: Perioada electorală prelungită și tensiunile politice în creștere au inversat mișcările de capital de pe piața financiară locală

Perioada electorală prelungită și tensiunile politice în creștere au inversat mișcările de capital de pe piața financiară locală, iar în ultima perioadă, ieșirile de capital au crescut semnificativ, sub diverse forme, se arată într-un comunicat al Băncii Naționale a României. Potrivit BNR, aceste schimbări au avut un im

Economic 16-05-2025 15:05

BNR menține dobânda cheie la 6,50% pe an

Consiliul de Administrație al Băncii Naționale a României a decis, vineri, să mențină rata dobânzii de politică monetară la nivelul de 6,50% pe an, informează banca centrală printr-un comunicat. De asemenea, CA al BNR a hotărât păstrarea ratei dobânzii pentru facilitatea de creditare (Lombard) la 7,50% pe an și a ratei

Economic 16-05-2025 14:55

ANCOM: Sectorul de telecomunicații din România a raportat venituri în scădere cu 5%, în 2024

Veniturile sectorului de telecomunicații din România au scăzut, în cursul anului trecut, față de 2023, cu 5%, până la 16,1 miliarde de lei (aproximativ 3,2 miliarde de euro), reiese din datele publicate, vineri, de Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM). Raportul de date statist

Economic 16-05-2025 14:25

Oamenii preferă divertismentul local și spectacolele live însă tehnologia rămâne un element esențial (studiu)

Activitățile locale (48%) și live (46%) reprezintă cele mai frecvente alegeri ale consumatorilor în materie de divertisment la nivel global în ultimul an, iar generațiile mai în vârstă apreciază formatele facilitate de tehnologie într-o măsură comparabilă cu Generația Z, relevă un studiu privind atitudinea consumatorilor în context

Economic 16-05-2025 13:51

Încep lucrările de modernizare la terminalele Aeroportului Internațional Henri Coandă, o investiție de peste 112,4 milioane de lei

Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) a transmis vineri ordinul de începere a lucrărilor de modernizare la terminalele Aeroportului Internațional Henri Coandă, o investiție de 112,422 milioane de lei, din fonduri proprii. 'Ca urmare a aprobării proiectului tehnic 'Modernizarea terminalelor și a corpurilor de clădire existente la AIHCB',

Economic 16-05-2025 13:39

Moneda națională continuă să se deprecieze față de euro, cursul ajunge la 5,1033 lei/euro

Moneda națională s-a depreciat vineri în raport cu euro, care a fost calculat de Banca Națională a României (BNR) la 5,1033 lei, în creștere cu 0,01 bani față de cotația precedentă, de 5,1032 lei. Leul a pierdut teren și în fața dolarului american, care a fost cotat la 4,5563 lei, în urcare cu 0,09 bani (+0,02%), comparati