Valoarea despăgubirilor în baza asigurărilor de călătorie s-a dublat anul trecut

Companiile de asigurare membre ale Uniunii Naţionale a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România (UNSAR) au plătit anul trecut despăgubiri în valoare de peste 36,2 milioane lei în baza asigurărilor de călătorie, mai mult decât dublu faţă de 2021, potrivit unui comunicat al organizaţiei.
Organizaţia menţionează că interesul în creştere pentru aceste poliţe reiese şi din numărul asigurărilor de acest tip încheiate anul trecut, în creştere cu peste 26% faţă de 2021, de la aproape 270.000 de contracte la peste 339.000 de contracte emise în 2022.
La nivel de percepţie, aproape două treimi (61%) dintre respondenţii cercetării sociologice anuale ce sondează modul în care românii percep riscurile, Barometrul UNSAR - IRES, declară că au în plan să plece în vacanţă anul acesta. Dintre aceştia, 68% au luat în considerare achiziţionarea unei astfel de asigurări - ceea ce reflectă un interes crescut privind acest tip de poliţe.
"Pe lângă faptul că reprezintă o investiţie în confortul şi în liniştea turiştilor, asigurările de călătorie sunt şi un instrument vital de protecţie împotriva situaţiilor neprevăzute care pot apărea în timpul unei călătorii. Indiferent că vorbim despre incidente medicale, pierderi de bagaje, zboruri întârziate sau pierdute, o asigurare de călătorie oferă un sprijin financiar important, permiţând oamenilor să-şi continue vacanţele fără griji, ori să facă faţă mai uşor anumitor situaţii dificile. Mai mult decât oricând, asigurările reprezintă un aspect important pe care trebuie să-l luăm în considerare atunci când ne planificăm o călătorie", a declarat Alexandru Ciuncan, preşedinte şi director general UNSAR.
Conform aceleiaşi cercetări sociologice, românii sunt, în principal, interesaţi să se protejeze financiar în cazul unor boli sau accidente survenite în străinătate (20%), împotriva riscului de anulare a călătoriei (9%), dar şi în situaţia în care se îmbolnăvesc sau se accidentează în România (7%). Studiul mai arată şi că, pentru 26% dintre români, a crescut interesul cu privire la asigurările de călătorie.
Riscurile menţionate de români se regăsesc şi în topul situaţiilor pentru care asigurătorii au plătit cele mai multe şi mari despăgubiri. Astfel, anul trecut s-au plătit 29 milioane lei pentru acoperirea cheltuielilor medicale de urgenţă care au vizat restabilirea sănătăţii asiguraţilor pe perioada vacanţelor, cum ar fi consultaţii şi tratamente medicale, intervenţii chirurgicale de urgenţă, spitalizare în urma unei boli/unui accident, intervenţii stomatologice, accidente rezultate în urma practicării unor sporturi de sezon, infectării cu COVID-19, servicii de ambulanţă, servicii de repatriere medicală sau chiar repatriere în caz de deces etc.
Diferenţa de 7,2 milioane lei a fost acordată pentru acoperirea altor cheltuieli non-medicale, precum anularea călătoriei din cauze independente de voinţa persoanei asigurate, pierderea / întârzierea / furtul bagajelor, întreruperea / extinderea călătoriei, servicii de asistenţă rutieră, pierderea documentelor, răspunderea civilă legală, etc.
"Aceste cifre ne dovedesc încă o dată importanţa existenţei unei asigurări de călătorie. Aceasta poate prelua costurile care se pot ivi în anumite situaţii dificile şi ne poate ajuta să ne continuăm vacanţa alături de cei dragi", a completat reprezentantul UNSAR.
Înfiinţată în 1994, UNSAR - Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România reprezintă 21 de companii de profil car deţin o pondere de aproximativ 90% din piaţa locală de asigurări. Din anul 2007, UNSAR este membru cu drepturi depline al Federaţiei Asigurătorilor şi Reasigurătorilor Europeni - Insurance Europe. AGERPRES/(AS - autor: Nicoleta Bănciulea, editor: Andreea Marinescu, editor online: Adrian Dãdârlat)
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].
Alte știri din categorie
INS: Producția de țiței a României a scăzut cu 7,4% în primul trimestru din 2025; importurile s-au majorat cu 28,5%
România a produs, în primele trei luni din 2025, o cantitate de țiței de 631.700 tone echivalent petrol (tep), cu 50.300 tep mai mică (-7,4%) față de cea din perioada similară a anului anterior, conform datelor centralizate de Institutul Național de Statistică (INS). În schimb, importurile de țiței au totalizat, în ianu
Reportul la tragerea Joker depășește 3,7 milioane de euro
Reportul la tragerea Joker la categoria I a ajuns la peste 18,93 milioane de lei (peste 3,7 milioane de euro), informează Loteria Română. Duminică, vor avea loc noi trageri Loto 6/49, Noroc, Joker, Noroc Plus, Loto 5/40 și Super Noroc, după ce la tragerile loto de joi Loteria Română a acordat peste 22.800 de câștiguri î
INS: Producția de cărbune a scăzut cu 2,2% în trimestrul I 2025; importurile s-au redus cu 50,5%
Producția de cărbune a României s-a cifrat în primele trei luni din 2025 la 505.000 tone echivalent petrol (tep), fiind cu 2,2% mai mică (minus 11.200 tep) față de cea din perioada similară a anului trecut, conform datelor centralizate de Institutul Național de Statistică (INS). Importurile de cărbune au fost, în perioada men
Bitdefender: Escrocherie deepfake cu candidații la Președinție
Producătorul global de soluții de securitate informatică Bitdefender avertizează asupra unei noi escrocherii online care folosește tehnologia deepfake pentru a crea videoclipuri false cu figuri politice cunoscute, în preajma alegerilor prezidențiale din România. 'Aceste clipuri generate cu ajutorul inteligenței artificiale &ici
Greenpeace, despre cererea de chemare în judecată formulată de Romgaz: Nu am primit nicio înștiințare de plată
Greenpeace România transmite că nu a primit nicio înștiințare de plată privind cheltuielile de judecată către Romgaz, că nu este în incapacitatea de plată și că acest dosar este doar o încercare de intimidare. Aceste precizări vin în urma anunțului de vineri al ministrului Energiei, Sebastian Burduja, conform căro
Control operativ al ANPC la depozitele Antrefrig din sectorul 2; amenzi de 207.000 lei
Comisarii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor au efectuat vineri un control operativ la depozitele Antrefrig din sectorul 2 și au aplicat, în urma deficiențelor constatate, amenzi în valoare de 207.000 lei, informează ANPC printr-un comunicat.
TPBI prelungește programul mai multor linii, pentru transportul spectatorilor meciului FCSB - Universitatea Craiova
Liniile 1, 4, 10, 40, 55, 86, 90, 104 și 311 vor avea un program de circulație prelungit în seara zilei de sâmbătă, 17 mai, pentru a asigura transportul spectatorilor ce vor asista la meciul de fotbal FCSB - Universitatea Craiova, programat de la ora 20:00, pe Arena Națională, informează Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucu
O schemă frauduloasă de colectare a datelor personale și bancare utilizează identitatea brandului Notino (DNSC)
O tentativă de fraudă care folosește numele brandului Notino este în desfășurare în mediul online, iar această schemă este menită să colecteze datele personale și bancare ale utilizatorilor, atenționează Directoratul Național pentru Securitate Cibernetică (DNSC), într-o
Experții DNSC avertizează asupra unui risc cu impact ridicat de malware livrat prin Google Calendar
Un malware este livrat prin intermediul invitațiilor din Google Calendar care conțin linkuri către fișiere sau pagini controlate de către hackeri, avertizează experții Directoratului Național pentru Securitate Cibernetică (DNSC), într-un articol postat, vineri, pe site-ul instituției. 'Cercetătorii în securitate cibernetică de
BNR: Rata anuală a inflației își va prelungi evoluția fluctuantă până în trimestrul III 2025
Rata anuală a inflației își va prelungi evoluția fluctuantă până în trimestrul III 2025, pe fondul unor efecte de bază și al expirării schemei de plafonare a prețului la energia electrică, dar va descrește apoi, timp de patru trimestre, potrivit unui comunicat de presă al Băncii Naționale a României. În ședința de
Prezidențiale2025 / Boloș: Am votat astăzi la Bruxelles pentru calea europeană a României
Ministrul Investițiile și Proiectelor Europene, Marcel Boloș, a transmis că a votat vineri, la Bruxelles, pentru calea europeană a României, deoarece Uniunea Europeană, 'cu toate rigiditățile ei', ne-a împins să facem reforme necesare pentru țară. 'Am votat astăzi la Bruxelles. Din inima Europei, pentru calea europeană
BNR: Perioada electorală prelungită și tensiunile politice în creștere au inversat mișcările de capital de pe piața financiară locală
Perioada electorală prelungită și tensiunile politice în creștere au inversat mișcările de capital de pe piața financiară locală, iar în ultima perioadă, ieșirile de capital au crescut semnificativ, sub diverse forme, se arată într-un comunicat al Băncii Naționale a României. Potrivit BNR, aceste schimbări au avut un im
BNR menține dobânda cheie la 6,50% pe an
Consiliul de Administrație al Băncii Naționale a României a decis, vineri, să mențină rata dobânzii de politică monetară la nivelul de 6,50% pe an, informează banca centrală printr-un comunicat. De asemenea, CA al BNR a hotărât păstrarea ratei dobânzii pentru facilitatea de creditare (Lombard) la 7,50% pe an și a ratei
ANCOM: Sectorul de telecomunicații din România a raportat venituri în scădere cu 5%, în 2024
Veniturile sectorului de telecomunicații din România au scăzut, în cursul anului trecut, față de 2023, cu 5%, până la 16,1 miliarde de lei (aproximativ 3,2 miliarde de euro), reiese din datele publicate, vineri, de Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM). Raportul de date statist
Oamenii preferă divertismentul local și spectacolele live însă tehnologia rămâne un element esențial (studiu)
Activitățile locale (48%) și live (46%) reprezintă cele mai frecvente alegeri ale consumatorilor în materie de divertisment la nivel global în ultimul an, iar generațiile mai în vârstă apreciază formatele facilitate de tehnologie într-o măsură comparabilă cu Generația Z, relevă un studiu privind atitudinea consumatorilor în context