logo logo

Agerpres – Agenția Națională de Presă: Știri de actualitate cu informații de încredere pentru o societate bine informată.

Bucuresti

Piaţa Presei Libere nr. 1, sector 1

Telefon: +4 021.2076.110; +4 021.2076.105

contact@agerpres.ro

Generaţiile mai tinere cred că experienţele online le pot substitui semnificativ pe cele offline (studiu)

Imagine din galeria Agerpres

Generaţiile mai tinere cred că experienţele online le pot substitui semnificativ pe cele offline, iar conţinutul generat de utilizatori le satisface nevoia de conectare cu o comunitate, în timp ce jocurile video contribuie la creşterea încrederii în sine, relevă datele unui studiu Deloitte, dat joi publicităţii.

Experienţele online captează tot mai mult atenţia consumatorilor, în special pe cea a generaţiilor mai tinere, potrivit raportului Deloitte Digital Media Trends 2023. Jumătate dintre respondenţii din Generaţia Z şi Millennials cred că experienţele online le pot substitui semnificativ pe cele offline şi afirmă că petrec mai mult timp interacţionând cu alte persoane pe reţelele de socializare decât în lumea reală. În acelaşi timp, doar 20% dintre respondenţii Generaţiei X, Baby Boomers şi Matures sunt de aceeaşi părere şi au acest comportament.

Pe primele trei poziţii în clasamentul activităţilor digitale de divertisment preferate de consumatori se regăsesc vizionarea emisiunilor TV sau a filmelor (30% dintre Generaţia Z şi Millennials; 55% dintre Generaţia X, Baby Boomers şi Matures), ascultarea muzicii (26% dintre Generaţia Z şi Millennials; 22% dintre Generaţia X, Baby Boomers şi Matures) şi vizionarea conţinutului generat de utilizatori (19% dintre Generaţia Z şi Millennials; 6% dintre Generaţia X, Baby Boomers şi Matures). Topul este completat de jocurile video (19% dintre Generaţia Z şi Millennials; 6% dintre Generaţia X, Baby Boomers şi Matures) şi ascultarea podcasturilor (4% dintre Generaţia Z şi Millennials; 2% dintre Generaţia X, Baby Boomers şi Matures).

Generaţiile mai tinere apelează la diferite tipuri de activităţi digitale pentru a-şi satisface nevoia de conectare socială, subliniază raportul. Respondenţii din Generaţia Z şi Millennials se simt cel mai conectaţi cu o comunitate atunci când urmăresc conţinut generat de utilizatori (27%), joacă jocuri video (19%), vizionează emisiuni TV sau filme (18%), ascultă muzică (17%) sau podcasturi (10%). La polul opus, 45% dintre consumatorii din generaţiile X, Baby Boomers şi Matures declară că nu se simt o conectaţi social în timp ce desfăşoară aceste tipuri de activităţi.

"Observăm că ramurile din peisajul media şi de divertisment au devenit mai interconectate şi interdependente. Raportul ne arată că jumătate dintre consumatori urmăresc adesea emisiuni sau filme prin intermediul platformelor de streaming video după ce au aflat despre ele pe reţelele de socializare, descoperă frecvent muzică nouă atunci când joacă jocuri video şi le-ar plăcea ca mai multe dintre filmele şi emisiunile TV preferate să fie transpuse în experienţe de gaming. În acest context, devine evidentă necesitatea transformării modului în care brandurile se conectează cu diferitele categorii de consumatori, integrând toate aceste noi realităţi în strategiile de business pe baza cărora vor dezvolta şi promova produse şi servicii", a declarat Andrei Ionescu, Partener coordonator, Consultanţă şi Managementul Riscului, Deloitte România, Liderul industriei de tehnologie, media şi telecomunicaţii.

Deşi momentan nu este cea mai populară activitate online, vizionarea de conţinut generat de utilizatori câştigă tot mai mult teren. Consumatorii aleg să urmărească acest tip de conţinut pentru că este disponibil în mod gratuit (39%), este relevant (35%), poate fi accesat oricând şi de oriunde (30%) şi oferă mereu ceva nou (28%), conform studiului.

În plus, pentru mulţi oameni, creatorii de conţinut nu sunt doar surse de divertisment, ci influenceri, de părerile cărora ţin cont atunci când acordă încredere unui brand şi când iau decizii de cumpărare. Nu mai puţin de 64% dintre reprezentanţii Generaţiei Z, 57% dintre Millennials, urmaţi de 41% dintre respondenţii Generaţiei X şi 16% dintre Baby Boomers şi Matures afirmă că sunt mai predispuşi să achiziţioneze un produs după ce vizionează recenzia unui creator de conţinut sau influencer pe care îl urmăresc, arată studiul.

Jocurile video reprezintă o altă activitate de divertisment care le oferă consumatorilor diferite beneficii, mai arată studiul. Acestea pot sprijini nevoile emoţionale ale jucătorilor, precum creşterea încrederii în sine (73% dintre respondenţii Generaţiei Z şi Millennials; 47% dintre Generaţia X, Baby Boomers şi Matures) şi îmbunătăţirea imaginii de sine (49% dintre respondenţii Generaţiei Z şi Millennials; 19% dintre Generaţia X, Baby Boomers şi Matures). Consumatorii care joacă în mod regulat jocuri video afirmă că această activitate le oferă şi beneficii sociale, 75% dintre aceştia declarând că le place să joace cu familiile lor, în timp ce 62% simt că întâlnirea cu prietenii lor în jocurile video este o modalitate importantă de a petrece timp împreună.

Raportul Deloitte Digital Media Trends 2023 a fost realizat în rândul a peste 2.000 de consumatori din Statele Unite.

Deloitte furnizează la nivel global servicii de audit, consultanţă fiscală şi juridică, consultanţă, consultanţă financiară şi managementul riscului. Cu o istorie de peste 175 de ani, Deloitte acoperă peste 150 de ţări şi teritorii. Obiectivul său este să creeze un impact vizibil în societate cu ajutorul celor aproximativ 415.000 de profesionişti la nivel mondial. AGERPRES/(AS - autor: Oana Tilică, editor: Mariana Nica, editor online: Gabriela Badea) 

Afisari: 19

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.


Alte știri din categorie

Economic 10-06-2025 18:43

România a încasat aproximativ 1,3 miliarde euro pentru cererea de plată nr. 3 din PNRR

România a primit de la Comisia Europeană aproximativ 1,3 miliarde de euro, pentru țintele și jaloanele din cererea de plată nr. 3 din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) care au fost îndeplinite integral, a anunțat marți Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE). Valoarea netă a cererii de plată nr. 3 es

Economic 10-06-2025 17:23

Banca Mondială a revizuit în scădere previziunile privind evoluția economiei României în 2025 și 2026

Economia românească va înregistra un avans de 1,3% în acest an, față de un nivel de 2,1% previzionat în luna ianuarie, conform celui mai recent raport privind ''Perspectivele Economice Globale'' (Global Economic Prospects), publicat marți de Banca Mondială. De asemenea, în 2026 creșterea PIB-ului R

Economic 10-06-2025 16:53

Misiunea OCDE în România, interesată de cauzele deficitului bugetar la o întâlnire cu sindicaliști din BNS

Reprezentanți ai conducerii Blocului Național Sindical (BNS) au avut, marți, o întâlnire cu membri ai misiunii Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE), care s-au arătat interesați, în special, de cauzele deficitului bugetar și de modul în care politicile publice influențează competitivitatea economică și echilibrul pieței

Economic 10-06-2025 16:29

COTAR solicită includerea ASF pe lista scurtă a instituțiilor din România care trebuie ''reformate de urgență''

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) trebuie să se regăsească pe lista scurtă a instituțiilor importante care trebuie reformate de urgență în România, consideră oficialii Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR), într-o scrisoare deschisă adresată președintelui Nicușor Dan și președintelui Senatulu

Economic 10-06-2025 15:45

TAROM și-a vândut acțiunile la RFS către Air British Petroleum

Compania națională de transport aerian TAROM a anunțat, marți, că a atins o nouă țintă din Planul de restructurare, după ce a finalizat, recent, contractul de vânzare a pachetului de 50% din acțiunile companiei Romanian Fueling Services S.R.L. către Air Brithish Petroleum, informează un comunicat al operatorului aerian, remis AGERPRES. O

Economic 10-06-2025 14:45

Ministerul Finanțelor a împrumutat marți 805,1 milioane lei de la bănci

Ministerul Finanțelor (MF) a împrumutat, marți, 805,1 milioane de lei de la bănci, printr-o emisiune de obligațiuni de stat de tip benchmark, cu o maturitate reziduală la 88 luni, la un randament mediu de 7,50% pe an, potrivit datelor publicate de Banca Națională a României (BNR). Valoarea nominală a emisiunii de marți a fost de 40

Economic 10-06-2025 13:51

Burduja: Piața energetică europeană e unică doar pe hârtie; în practică, e nevoie de infrastructură conectivă transfrontalieră

Piața energetică europeană are nevoie de infrastructură conectivă transfrontalieră - de 'sârme' care trec granița - pentru ca energia să circule liber, iar prețurile din statele membre să fie similare, a precizat marți ministrul Energiei, Sebastian Burduja. 'De ce energia costă pe piața zilei de astăzi 84 euro în România, 25 euro

Economic 10-06-2025 13:50

Consiliul Concurenței a autorizat preluarea Argenta SRL de către antreprenorii Adrian Crețoiu și Iulian Stanciu

Consiliul Concurenței a autorizat tranzacția prin care oamenii de afaceri Adrian Crețoiu, prin intermediul First All Energy Europe SRL, și Iulian Stanciu, prin intermediul Inspire Asset Management SRL, intenționează să preia Argenta SRL. First All Energy Europe SRL și Inspire Asset Management SRL sunt două companii cu sediul în România, care desfăș

Economic 10-06-2025 13:09

Reportul la Loto 6/49 depășește 1,16 milioane euro, iar la Joker este de 4,28 milioane euro

Reportul la Loto 6/49, la categoria I, este de peste 5,86 milioane de lei (peste 1,16 milioane de euro), în timp ce reportul la Joker, la categoria I, a ajuns la peste 21,59 milioane de lei (peste 4,28 milioane de euro), informează, marți, Loteria Română. Joi, vor avea loc noi trageri Loto 6/49, Noroc, Joker, Noroc Plus, Loto 5/40 și Super Noroc, d

Economic 10-06-2025 13:04

Aproape trei sferturi dintre cumpărători apelează la GenAI în deciziile de shopping (studiu)

Șapte din zece (72%) consumatori de tehnologie folosesc în mod frecvent instrumente precum Inteligența Artificială Generativă (GenAI) în procesul de cumpărare, iar jumătate dintre utilizatorii activi spun că au cumpărat produse la recomandarea AI, relevă un studiu publicat marți de Accenture. În plus, un cumpărător din zece consideră AI cea m

Economic 10-06-2025 12:10

APIA: Cererile de plată pentru Campania 2025 se depun până pe data de 13 iunie

Fermierii pot depune cereri de plată pentru Campania 2025 până la data de 13 iunie, anul curent, informează Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA), într-un comunicat de presă transmis, marți, AGERPRES. 'Campania de primire a Cererilor de plată se apropie de final, drept pentru care fac apel către fermierii care încă nu

Economic 10-06-2025 10:57

UNSAR: Piața asigurărilor de viață a crescut cu 16%, în 2024

Piața asigurărilor de viață a crescut cu 16% în 2024, față de anul precedent, acest tip de asigurări fiind în topul celor de care românii sunt interesați, potrivit unei analize UNSAR, dată marți publicității. Astfel, peste 37.000 de români care au economisit și investit prin asigurări de viață au încasat indemnizațiile prevăzute l

Economic 10-06-2025 10:52

Bursa de la București a deschis pe roșu ședința de marți

Bursa de Valori București (BVB) a deschis în scădere pe toți indicii ședința de tranzacționare de marți, iar rulajul se cifra la 7,3 milioane de lei (1,44 milioane de euro), după 30 de minute de la debutul tranzacțiilor. Indicele principal BET, care arată evoluția celor mai lichide 20 de companii, înregistra o depreciere de 0,15%, iar indicele BET-

Economic 10-06-2025 09:51

Veniturile totale medii în România au crescut cu 15,3%, în 2024; cheltuielile au avut o pondere de 84,8% în total venituri (INS)

Veniturile totale medii lunare în fiecare gospodărie din România au ajuns, în anul 2024, în termeni nominali, la valoarea de 8.270 de lei (+15,3%), din care 84,8% au mers către cheltuieli, arată datele publicate, marți, de Institutul Național de Statistică (INS). Conform statisticii oficiale, în cursul anului trecut, veniturile bă

Economic 10-06-2025 09:28

INS: Deficitul comercial a crescut cu 24,5%, în primele patru luni

Deficitul balanței comerciale (FOB/CIF) în perioada 1 ianuarie - 30 aprilie 2025 a fost de 11,606 miliarde euro, mai mare cu 2,284 miliarde euro (+24,5%) decât cel înregistrat în perioada similară din 2024, potrivit datelor Institutului Național de Statistică, publicate marți. În primele patru luni ale anului, exporturile FOB au &