logo logo

Agerpres – Agenția Națională de Presă: Știri de actualitate cu informații de încredere pentru o societate bine informată.

Bucuresti

Piaţa Presei Libere nr. 1, sector 1

Telefon: +4 021.2076.110; +4 021.2076.105

[email protected]

Chiriţoiu: Reducerea concurenţei prin dispariţia Blue Air cu siguranţă a afectat preţurile la biletele de avion

Imagine din galeria Agerpres

Dispariţia Blue Air este unul dintre motivele pentru care s-au scumpit biletele de avion, iar personal îmi pare rău că nu s-a reuşit salvarea acestei companii, a declarat, sâmbătă, preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, la o conferinţă organizată la Sinaia.

"Teoretic, avem şi la Blue Air plan de restructurare. În realitate, mi-e greu să cred că Blue Air poate să redevină fiabilă. O companie aeriană care nu zboară de luni de zile, cam cum ar fi situaţia? Avioane n-a avut niciodată, iar acum nici nu zboară, deci ce s-ar putea întâmpla acolo? Personal îmi rău, deoarece cred că era bine în piaţa românească să avem un operator. Blue Air era al treilea operator, compania era în top 3, era mai mare decât TAROM înainte de criză şi dispariţia lor a dus... deci cota lor de piaţă s-a mutat la Wizz Air, preţurile au crescut - nu spun că au crescut numai din cauza dispariţiei Blue Air, dar reducerea concurenţei prin dispariţia Blue Air cu siguranţă a afectat preţurile. Sunt mai multe motive pentru care au crescut biletele de avion, ele crescut în toată Europa, nu numai la noi, dar parte din explicaţia creşterii la noi este şi dispariţia Blue Air. Deci, îmi pare rău că nu s-a reuşit salvarea acestei companii", a susţinut Chiriţoiu.

Şeful autorităţii de concurenţă a vorbit despre stadiul în care se află restructurările companiilor de stat cu probleme, cum ar Complexul Energetic Oltenia, CFR Marfă sau TAROM.

Potrivit acestuia, s-a finalizat în urmă cu un an restructurarea la CEO, însă în discuţie a rămas închiderea minelor de la Mintia

"Am reuşit să terminăm acum un an restructurarea la Oltenia. Deci, acolo statul acţionar a putut să dea bani companiei ca să o mute de pe producţia de electricitate prin cărbune pe producţie pe gaze. Oltenia ajunsese să nu mai fie nici ea rentabilă. De ce? Costul poluării a crescut foarte mult. Toate companiile care poluează şi care emit CO2 trebuie să plătească pentru poluarea aia - îi spune certificat de emisie de CO2. Deci, Oltenia care era iniţial profitabilă, crescând mult costul certificatului de CO2, care s-a dus de la 2-3 euro la 100 de euro pe tona de CO2, nici ea nu mai făcea faţă, nu mai putea să stea în piaţă până la criza din Ucraina. Şi, atunci, a fost nevoie de restructurare, care asta înseamnă: să reduc treptat capacităţile pe cărbune şi sunt înlocuite cu capacităţi pe gaze. Deci, planul ăsta a fost aprobat de Comisia Europeană. Ce a rămas în discuţie, avem închiderea de fapt la Mintia, deci la zona de huilă, Complexul Energetic al Huilei, în care, da, unele mine au intrat în proces de închidere de ani de zile şi atunci se dau nişte ajutoare de stat pentru închiderea în siguranţă a minelor, cât să nu fie riscul de accident, nu ştiu, explozii, prăbuşiri de mine. Vom rămâne cu Paroşeniul, care rămâne să funcţioneze, să ardă cărbunele care se scoate din mine, iar Mintia se transformă, se mută de pe cărbune pe gaze. Asta e deja e foarte avansat, pentru că deja de mult timp Hunedoara nu mai produce electricitate. A fost selectat investitorul care le va dezvolta facilităţile pe gaze la Mintia. Deci, subiectul trebuie să-l închidem că nu-l văd foarte complicat", a explicat Bogdan Chiriţoiu.

El a subliniat că situaţiile complicate sunt de fapt la TAROM şi CFR Marfă, însă speră să fie soluţionate în cursul acestui an.

"Complicate sunt TAROMUL şi CFR Marfă. Deci, la TAROM, încercăm să terminăm în lunile următoare, iar planul de restructurare să fie agreat de Comisia Europeană. Idem la CFR Marfă, unde ideea este de a crea o nouă companie (Carpatica Feroviar - n. r.), deci de a extrage din actualul CFR Marfă partea viabilă. Asta înseamnă contractele care sunt profitabile şi echipamentele - locomotive şi vagoane - necesare pentru derularea acestor contracte viabile, iar restul vor fi vândute ca să acopere datoriile pe care le are CFR Marfă către stat. Deci, astea sunt lucrurile importante care ne-au rămas pe zona de restructurare a companiilor de stat problematice şi sperăm să terminăm aceste planuri în acest an", a mai spus acesta. AGERPRES/(A - autor: Oana Tilică, editor: Nicoleta Gherasi, editor online: Ady Ivaşcu)

Afisari: 11

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].


Alte știri din categorie

Economic 22-05-2025 17:27

ANAF: Conducerea instituției susține necondiționat demersurile organelor de urmărire penală

Conducerea ANAF susține necondiționat demersurile organelor de urmărire penală și asigură implementarea tuturor măsurilor legale necesare prevenirii și combaterii corupției, a anunțat joi instituția, în condițiile în care procurorii DNA efectuează percheziții într-un dosar în care funcționari ai Fiscului sunt acuzați că protejau firme de ridesharing c

Economic 22-05-2025 15:06

Grindeanu: Estimez că anul acesta pot fi dați în circulație 160-170 kilometri de autostradă din A7

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat, joi, în Prahova, că circa 160-170 kilometri de autostradă din A7 ar putea fi dați în circulație anul acesta, urmând ca restul de circa 70 de kilometri să fie inaugurați în prima parte a anului viitor. Grindeanu a verificat lucrările pe șantierul lotului 2 al tronsonului de autostra

Economic 22-05-2025 14:24

Ministrul Boloș: 9,4% este gradul de atragere a fondurilor UE pe 2021-2027; sunt cereri de plată pregătite

Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Marcel Boloș, a declarat joi că gradul de absorbție a fondurilor europene pe perioada 2021-2027 este de 9,4% în acest moment, menționând că este 'o perioadă în care absorbția începe să intre în normalitate'. Întrebat, după ședința de guvern, care este gradul de absorbț

Economic 22-05-2025 14:23

Christian Plate (Ambasada Germaniei): România este un partener fantastic în turism

România este pentru noi un partener fantastic în turism, iar Germania are multe de oferit turiștilor români, a declarat, joi, la Conferința Anuală de Presă a Organizației Germane pentru Turism, Christian Plate, atașatul de afaceri al Ambasadei Germaniei la București. 'România este pentru noi un partener fantastic în turism. Su

Economic 22-05-2025 14:13

AFM a publicat modelul cererii de finanțare pentru Programul 'Rabla' 2025

Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) pune la dispoziția persoanelor fizice modelul cererii de finanțare din cadrul programului 'Rabla' 2025. 'De anul acesta, în premieră, persoanele fizice se vor înscrie direct în aplicația informatică pentru Rabla Auto. De aceea, consider că este important ca viitorii solicitanți să cunoască

Economic 22-05-2025 14:09

Circa trei sferturi dintre companii investesc în instrumente de securitate echipate cu Inteligență Artificială (raport)

Aproape trei sferturi dintre companiile globale (73%) investesc în instrumente de securitate echipate cu Inteligență Artificială (IA), în condițiile în care atacurile de tip malware, phishing și ransomware rămân în topul amenințărilor cibernetice, arată rezultatele Data Threat Report 2025, publicate joi. Conform datelor centraliza

Economic 22-05-2025 14:00

CFR Călători: Tren direct de la București către Varna, Sofia, Istanbul (Halkali) și retur, din 13 iunie

Trenul internațional 'România' va asigura zilnic legătura directă din București cu Varna (din 13 iunie), dar și cu Sofia și Istanbul/Halkali (din 14 iunie), informează CFR Călători, într-un comunicat transmis, joi, AGERPRES. Potrivit sursei citate, trenul va circula pe noul traseu în perioada 13 iunie - 13 octombrie 2025, iar un bilet

Economic 22-05-2025 13:43

Președintele Asociației Aeroporturilor: Traficul aerian românesc înregistrează o creștere mai accelerată decât cel european

Președintele Asociației Aeroporturilor din România (AAR), David Ciceo, a anunțat, joi, că traficul aerian din țară înregistrează o creștere mai accelerată decât traficul de la nivel european, fiind vorba despre o creștere aproape dublă față de cea înregistrată în Europa. 'Cele mai recente date ne arată că traficul aerian din R

Economic 22-05-2025 13:25

Burduja: Lansăm un apel de proiecte pentru mediul economic românesc; 315 milioane euro pentru sprijinirea autoconsumului

Ministrul Energiei lansează un apel de proiecte pentru mediul economic românesc, de 315 milioane euro, pentru sprijinirea autoconsumului, a afirmat, joi, ministrul Energiei, Sebastian Burduja, la un eveniment de specialitate. 'Lansăm un apel foarte important, cred că este cel mai important apel de proiecte pentru mediul economic rom&

Economic 22-05-2025 13:06

Maximescu (OMV Petrom): Proiectul Neptun Deep va spori securitatea energetică în regiune și va oferi stabilitate României

Proiectul Neptun Deep va spori securitatea energetică în regiune și va contribui la strategia României pentru o economie cu emisii reduse și zero carbon, a declarat, joi, vicepreședintele OMV Petrom, Alexandru Maximescu, la cea de-a IX-a ediție a evenimentului 'Black Sea and Balkans Security Forum', 'Sunt foarte bucuros

Economic 22-05-2025 12:47

Sterian (Transgaz): Potențialul Mării Negre este fantastic, iar infrastructura de transport a gazelor naturale este esențială

Infrastructura de transport a gazelor naturale este esențială, iar potențialul Mării Negre este fantastic și nu mă refer numai la partea ce ține de România, a declarat, joi, directorul general al Transgaz, Ion Sterian, la cea de-a IX-a ediție a evenimentului 'Black Sea and Balkans Security Forum'. 'Infrastructura de transport

Economic 22-05-2025 12:39

Burduja, despre liberalizarea pieței de energie: 6 milioane de consumatori ar putea primi subvenții, de la 1 iulie

Piața de energie se va liberaliza de la 1 iulie, iar sprijinul statului urmează să fie direcționat către consumatorii vulnerabili, a afirmat, joi, ministrul Energiei, Sebastian Burduja, la un eveniment de specialitate. 'De la 1 iulie expiră schema de compensare - plafonare și sprijinul statului va fi direcționat către consumatorii vulnerab

Economic 22-05-2025 12:31

Burduja: Centrala de la lernut ar putea să fie finalizată anul acesta; mai avem 3% de completat

Centrala pe gaze de la Iernut ar putea să fie finalizată în acest an și sperăm să folosim aceste gaze pentru a revitaliza industria de îngrășăminte, industria agricolă și cea farmaceutică, să le utilizăm cât mai mult posibil în economia locală, a declarat, joi, ministrul Energiei, Sebastian Burduja, la cea de-a IX-a ediție a evenimentului '

Economic 22-05-2025 12:17

Hanga (BVB): Programul Fidelis a fost și va rămâne în continuare o sursă stabilă de finanțare

Programul Fidelis a fost și va rămâne în continuare o sursă stabilă de finanțare pentru stat, a declarat, joi, președintele Consiliului de Administrație al Bursei de Valori București, Radu Hanga. 'Programul Fidelis a fost și va rămâne în continuare o sursă stabilă de finanțare, un punct de contact între Minist

Economic 22-05-2025 11:53

CNS Cartel Alfa susține demersul pentru apărarea drepturilor lucrătorilor italieni

Confederația Națională Sindicală Cartel Alfa, membră a Confederației Europene a Sindicatelor (ETUC-CES), susține demersul pentru apărarea drepturilor lucrătorilor italieni și face un apel către toți românii care au drept de vot în Italia și către cetățenii italieni care locuiesc în România să participe la referendumul care are loc pe 8 și 9 iu