logo logo

Agerpres – Agenția Națională de Presă: Știri de actualitate cu informații de încredere pentru o societate bine informată.

Bucuresti

Piaţa Presei Libere nr. 1, sector 1

Telefon: +4 021.2076.110; +4 021.2076.105

[email protected]

Românii vor să cumpere online, dar decizia finală de achiziţie se ia după vizita în magazinul fizic (retaileri)

Imagine din galeria Agerpres

Clienţii îşi doresc interacţiuni de achiziţie foarte simple, în online, însă în procesul de cumpărare prezenţa într-un magazin fizic are un impact mai mare în decizia finală de alegere a produsului, sunt de părere reprezentanţii pieţei de retail din România.

"Oamenii, într-adevăr, sunt în magazine şi cred că dacă ne uităm un pic şi post-pandemic, inclusiv la traficul de clienţi şi mă refer acum la nivel european, nu neapărat în România, şi pe pieţele mari mai digitalizate, traficul se menţine semnificativ în retail. Are maximum o scădere de 25%, cred. Clienţii vor să vină în magazine, chiar dacă în acelaşi timp îşi doresc interacţiuni foarte simple şi în digital. Retailul este relevant pentru experienţă. În retail înseamnă să găseşti produsele şi serviciile pe care doreşti să le achiziţionezi, să fie prezentate într-un mod atractiv, să le poţi testa şi să ai acces la o experienţă de cumpărare completă. Asta înseamnă să ai expertiză din partea consultantului de vânzări pentru produsele respective. Evident că peste toate aceste lucruri vedem o evoluţie semnificativă în momentul în care vom avea din ce în ce mai multe "use case"-uri, de exemplu de 5G, care vor îmbunătăţi şi completa semnificativ experienţa din magazine. Este important pentru client să fie susţinut de o interacţiune simplă şi uşoară cu tot ce înseamnă digital. Deci, vedem retailul simbiotic, cu toată experienţa digitală", a explicat Laura Spătaru, director vânzări Consumer Business Unit la Vodafone România, în cadrul unui eveniment dedicat pieţei de retail.

La rândul său, Raul Filip, director de achiziţii la Altex România, a susţinut că experienţa pe care clientul o are în magazinul fizic este cu un impact mai mare în decizia finală de a cumpăra un produs.

"Segmentul digital sau componenta digitală se referă în special la primii paşi în procesul de cumpărare, cel de informare, documentare, studiu al ofertelor. Cel fizic are un impact mai mare în decizia finală, cea de alegere a produsului, prin suportul sau experienţa cu produsul din magazinele fizice. Bineînţeles că există şi comenzi full online şi comenzi full offline, dar în ultimii ani am văzut cum clientul foloseşte uşor tehnologia şi procesele pe care le-am digitalizat în magazine şi se bucură de toate avantajele, pe de o parte, de confortul informării şi documentării, pe de altă parte de experienţa cu produsele. Cred că e valabil pentru majoritatea categoriilor de produse, pentru majoritatea industriilor. Cu siguranţă putem identifica nişte produse şi servicii care au o componentă digitală aproape de 100% poate, dar în general, în medie, cred că noi, în poziţia de client, avem nevoie de experienţă fizică cu un produs sau cu un consultant. E important pentru client să rămână cu percepţia sau să-i construim percepţia reală că a ales ce trebuia. Când te duci acasă şi nu ştii clar dacă ai cumpărat ce-ţi trebuia sau ai avut ales dintr-o mie de articole pe care nu prea le înţelegi, experienţa cu produsul în sine nu e o plăcere maximă", a spus Filip.

O analiză recentă realizată de KeysFin & RetailZoom a estimat o valoare a pieţei de retail din România de peste 108 miliarde de lei, în 2022, în creştere cu aproape 11,7% faţă de 2020.

Conform monitorizărilor RetailZoom, vânzările magazinelor de tip LKA au înregistrat în 2022 o creştere valorică de 11,6% faţă de 2021, nivel aflat sub valoarea medie a inflaţiei - aspect regăsit şi în descreşterea uşoară a vânzărilor în bucăţi, de -1,6% versus 2021. Chiar dacă performanţa vânzărilor din comerţul local a fost inferioară comerţului internaţional din România pentru 2022 (+17,2% versus 2021), reţelele locale îşi consolidează poziţia în retail printr-un profil accentuat de proximitate - specific nu doar prin topul produselor din coşul de cumpărături, cât şi prin sortimentul local ori regional.

Pentru produsele nealimentare, după Top 10 produse similare în comerţul local faţă de cel internaţional (detergenţi de rufe, hârtie igienică, deodorant, prosoape de hârtie, balsam de rufe, produse de curăţenie, şampon, produse pentru igiena intimă), alegerile cumpărătorilor arată o poziţie superioară în vânzări pentru detergentul de vase şi săpun, pentru bureţi & lavete şi insecticide.

În acelaşi timp, un studiu Reveal Marketing Research evidenţiază faptul că 30% dintre români aleg să comande online de pe site-urile magazinelor de profil, iar aproape jumătate dintre aceştia menţionează că obişnuiesc să meargă înainte în magazinele fizice pentru a vedea sau testa produsul înainte de a plasa comanda, într-o măsură semnificativ mai mare bărbaţii (53% vs. 41% femei) şi rezidenţii din mediul urban (52% vs. 39% rural).

Jucători de pe piaţa locală de retail dezbat, miercuri, în cadrul ZF Retail Summit 2023, starea actuală a acestui segment de comerţ, precum şi dacă o temperare a inflaţiei ar putea însemna scăderi de preţuri. AGERPRES/(AS - autor: Daniel Badea, editor: Andreea Marinescu, editor online: Anda Badea)

Afisari: 15

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].


Alte știri din categorie

Economic 23-05-2025 11:14

UNSAR: 60.000 de euro, cea mai mare despăgubire achitată în 2024 în baza unei asigurări de călătorie

Cea mai mare despăgubire achitată, anul trecut, în baza unei asigurări de călătorie, de către o companie-membră a Uniunii Naționale a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România (UNSAR) a fost de circa 60.000 de euro, mai mare cu peste 33% față de recordul din 2023. Potrivit unui comunicat de presă transmis, vineri, AGERPR

Economic 23-05-2025 10:45

Peste 30 de milioane de euro din PNRR, investite de orașele mari, în insule 'smart' de colectare a deșeurilor (analiză)

Orașe mari din România, precum Brașov, Iași și Cluj-Napoca, investesc, în total, peste 30 milioane de euro în insule 'smart' de colectare separată a deșeurilor, arată o analiză de specialitate, dată publicității vineri, Potrivit datelor centralizate de Clean Recycle, unele dintre investiții au fost începute &ici

Economic 23-05-2025 09:57

INS: Volumul cifrei de afaceri din comerțul cu autovehicule și motociclete a crescut cu 4,3%, ca serie brută, în T1

Volumul cifrei de afaceri din comerțul cu autovehicule și motociclete a crescut, în primele trei luni din acest an, față de perioada similară din 2024, atât ca serie brută, cu 4,3%, cât și ca serie ajustată, în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate, cu 1,1%, arată datele publicate, vineri, de Institutul Național de Statistic

Economic 23-05-2025 09:22

Afacerile din serviciile de piață prestate populației au scăzut cu 2,6%, ca serie brută, în primul trimestru (statistică)

Activitatea de servicii de piață prestate populației a înregistrat o cifră de afaceri în scădere cu 2,6%, ca serie brută, în primele trei luni din acest an, față de aceeași perioadă din 2024, reiese din datele publicate, vineri, de Institutul Național de Statistică (INS). Conform statisticii oficiale, în perioada ianuar

Economic 23-05-2025 09:09

Companii românești au prezentat proiecte pentru atragerea de investiții la un forum România - EAU

Un număr de 14 companii românești, din domenii precum petrol și gaze, IT sau industria alimentară, și-au prezentat proiectele de investiții în cadrul unui forum de afaceri România - Emiratele Arabe Unite (EAU), organizat, joi, de Camera de Comerț și Industrie (CCI) Prahova. Potrivit unui comunicat de presă al Camerei prahoven

Economic 22-05-2025 17:27

ANAF: Conducerea instituției susține necondiționat demersurile organelor de urmărire penală

Conducerea ANAF susține necondiționat demersurile organelor de urmărire penală și asigură implementarea tuturor măsurilor legale necesare prevenirii și combaterii corupției, a anunțat joi instituția, în condițiile în care procurorii DNA efectuează percheziții într-un dosar în care funcționari ai Fiscului sunt acuzați că protejau firme de ridesharing c

Economic 22-05-2025 15:06

Grindeanu: Estimez că anul acesta pot fi dați în circulație 160-170 kilometri de autostradă din A7

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat, joi, în Prahova, că circa 160-170 kilometri de autostradă din A7 ar putea fi dați în circulație anul acesta, urmând ca restul de circa 70 de kilometri să fie inaugurați în prima parte a anului viitor. Grindeanu a verificat lucrările pe șantierul lotului 2 al tronsonului de autostra

Economic 22-05-2025 14:24

Ministrul Boloș: 9,4% este gradul de atragere a fondurilor UE pe 2021-2027; sunt cereri de plată pregătite

Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Marcel Boloș, a declarat joi că gradul de absorbție a fondurilor europene pe perioada 2021-2027 este de 9,4% în acest moment, menționând că este 'o perioadă în care absorbția începe să intre în normalitate'. Întrebat, după ședința de guvern, care este gradul de absorbț

Economic 22-05-2025 14:23

Christian Plate (Ambasada Germaniei): România este un partener fantastic în turism

România este pentru noi un partener fantastic în turism, iar Germania are multe de oferit turiștilor români, a declarat, joi, la Conferința Anuală de Presă a Organizației Germane pentru Turism, Christian Plate, atașatul de afaceri al Ambasadei Germaniei la București. 'România este pentru noi un partener fantastic în turism. Su

Economic 22-05-2025 14:13

AFM a publicat modelul cererii de finanțare pentru Programul 'Rabla' 2025

Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) pune la dispoziția persoanelor fizice modelul cererii de finanțare din cadrul programului 'Rabla' 2025. 'De anul acesta, în premieră, persoanele fizice se vor înscrie direct în aplicația informatică pentru Rabla Auto. De aceea, consider că este important ca viitorii solicitanți să cunoască

Economic 22-05-2025 14:09

Circa trei sferturi dintre companii investesc în instrumente de securitate echipate cu Inteligență Artificială (raport)

Aproape trei sferturi dintre companiile globale (73%) investesc în instrumente de securitate echipate cu Inteligență Artificială (IA), în condițiile în care atacurile de tip malware, phishing și ransomware rămân în topul amenințărilor cibernetice, arată rezultatele Data Threat Report 2025, publicate joi. Conform datelor centraliza

Economic 22-05-2025 14:00

CFR Călători: Tren direct de la București către Varna, Sofia, Istanbul (Halkali) și retur, din 13 iunie

Trenul internațional 'România' va asigura zilnic legătura directă din București cu Varna (din 13 iunie), dar și cu Sofia și Istanbul/Halkali (din 14 iunie), informează CFR Călători, într-un comunicat transmis, joi, AGERPRES. Potrivit sursei citate, trenul va circula pe noul traseu în perioada 13 iunie - 13 octombrie 2025, iar un bilet

Economic 22-05-2025 13:43

Președintele Asociației Aeroporturilor: Traficul aerian românesc înregistrează o creștere mai accelerată decât cel european

Președintele Asociației Aeroporturilor din România (AAR), David Ciceo, a anunțat, joi, că traficul aerian din țară înregistrează o creștere mai accelerată decât traficul de la nivel european, fiind vorba despre o creștere aproape dublă față de cea înregistrată în Europa. 'Cele mai recente date ne arată că traficul aerian din R

Economic 22-05-2025 13:25

Burduja: Lansăm un apel de proiecte pentru mediul economic românesc; 315 milioane euro pentru sprijinirea autoconsumului

Ministrul Energiei lansează un apel de proiecte pentru mediul economic românesc, de 315 milioane euro, pentru sprijinirea autoconsumului, a afirmat, joi, ministrul Energiei, Sebastian Burduja, la un eveniment de specialitate. 'Lansăm un apel foarte important, cred că este cel mai important apel de proiecte pentru mediul economic rom&

Economic 22-05-2025 13:06

Maximescu (OMV Petrom): Proiectul Neptun Deep va spori securitatea energetică în regiune și va oferi stabilitate României

Proiectul Neptun Deep va spori securitatea energetică în regiune și va contribui la strategia României pentru o economie cu emisii reduse și zero carbon, a declarat, joi, vicepreședintele OMV Petrom, Alexandru Maximescu, la cea de-a IX-a ediție a evenimentului 'Black Sea and Balkans Security Forum', 'Sunt foarte bucuros