Cei mai mulţi dintre români nu îşi schimbă electrocasnicele dacă nu sunt stricate (studiu)

Cei mai mulţi dintre români (70%) achiziţionează aparate electrocasnice noi atunci când cele vechi se strică, în timp ce 31% declară că le cumpără atunci când descoperă promoţii avantajoase, iar 17% deoarece îşi doresc dotarea casei cu tehnologii noi, arată cel mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research.
Femeile se diferenţiază ca fiind mai pragmatice, acestea obişnuind în mai mare măsură să înlocuiască un aparat electrocasnic ce s-a stricat cu unul nou (75% vs. 65% bărbaţi), iar bărbaţii ca fiind mai atraşi de urmărirea şi achiziţionarea noilor tehnologii (21% vs. 14% femei).
De asemenea, presiunile economice îi fac pe români mai chibzuiţi, procentul celor care aleg să repare electrocasnicele stricate crescând semnificativ comparativ cu 2021, ajungând de la 6% la 15% în prezent.
Tot din dorinţa de economisire, programul Rabla pentru electrocasnice se bucură de o popularitate crescută în rândul românilor, 64% manifestându-şi interesul de a se înscrie în program, în timp ce un procent de 6% declară că sunt deja înscrişi, arată studiul citat, care şi-a propus să evalueze preferinţele şi comportamentele de achiziţie ale românilor privind categoria electrocasnicelor şi modul în care acestea au evoluat comparativ cu studiul similar desfăşurat în februarie 2021.
Majoritatea consumatorilor (70%) aleg electrocasnicele în funcţie de preţ, iar promoţiile la electrocasnice (46%) s-au dublat ca importanţă în decizia de achiziţie comparativ cu anul 2021. "Principalele criterii în funcţie de care consumatorii achiziţionează electrocasnice au rămas aceleaşi ca în urmă cu 2 ani, românii fiind atenţi în primul rând la preţ (70%), la performanţă(54%) - în special cei cu vârste între 44-55 ani (66%), şi la consumul de energie (54%) - în special persoanele mature peste 55 ani (70%). Este important de semnalat amploarea pe care au căpătat-o promoţiile în contextul scumpirilor constante din ultima perioadă, acestea fiind menţionate de 46% dintre români comparativ cu 21% în 2021", potrivit studiului realizat de Reveal Marketing Research.
În ceea ce priveşte importanţa mărcii la achiziţia produselor electrocasnice, comparativ cu rezultatele studiului realizat în 2021 se observă o creştere semnificativă a importanţei acestui criteriu, de la 14% la 22% dintre români care menţionează importanţa mărcii, în mai mare măsură cei cu vârsta între 45 şi 55 ani (27%).
În ceea ce priveşte metodele de informare înainte de achiziţionarea electrocasnicelor, în topul preferinţelor sunt regăsite site-urile magazinelor (48%), recenziile din cadrul magazinelor online (43%) şi solicitarea de informaţii direct din magazin (39%).
Studiul relevă că atât site-urile magazinelor, cât şi recenziile online din cadrul acestora sunt preferate într-o măsură semnificativ mai mare de persoanele între 45-55 ani, acestea înregistrând scoruri de 57%, respectiv 50%, pe când persoanele mature de peste 55 ani preferă mai degrabă să solicite informaţii direct de la personalul din magazin (49%).
Alte alternative la care apelează românii pentru a se informa sunt sfaturile apropiaţilor (33%), reclamele online (32%) sau reclamele TV (23%). 7 din 10 români preferă magazinul fizic pentru a-şi cumpăra electrocasnicele dorite.
"Dacă ne referim la modalitatea de achiziţie a electrocasnicelor dorite, 7 din 10 români preferă mai degrabă să meargă în magazine fizice, această alegere facilitând interacţiunea directă cu produsele şi cu personalul din magazine. Aşadar, aceştia optează pentru magazinele de profil (44%), secţiunea de electrocasnice a hypermarket-urilor (15%) şi în mai mică măsură pentru magazinele producătorilor (9%)", se mai arată în studiul citat.
Pe de altă parte, 30% dintre români declară că aleg să comande online de pe site-urile magazinelor de profil. Mai mult decât atât aproape jumătate dintre românii care aleg să comande online electrocasnice (47%) menţionează că obişnuiesc să meargă înainte în magazinele fizice pentru a vedea sau testa produsul înainte de a plasa comanda, într-o măsură semnificativ mai mare bărbaţii (53% vs. 41% femei) şi rezidenţii din mediul urban (52% vs. 39% rural).
De asemenea, 74% dintre români sunt dispuşi să achiziţioneze electrocasnice smart pentru a-şi dota casa, principalul motiv fiind reducerea costurilor de energie electrică. Referitor la electrocasnicele smart mai mult de două treimi dintre români (74%) îşi manifestă intenţia de a investi în astfel de produse, principalele beneficii percepute fiind reducerea costurilor de energie electrică (79% vs. 62% în 2021), eficienţa dispozitivelor (61% vs. 48% în 2021) şi uşurarea activităţilor casnice (51% vs. 42% în 2021).
Cu toate acestea, ceea ce i-ar împiedica pe români să cumpere electrocasnice smart ar fi preţul ridicat al acestora, motiv menţionat de către 73% dintre respondenţi. Un procent de 23% dintre români consideră că nu sunt utile, iar 17% sunt de părere că ar fi greu de folosit.
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piaţă full-service, cu o expertiză în peste 20 de industrii.
Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 25 aprilie - 2 mai 2023 pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, utilizatori de internet, din mediul urban şi rural. Mărimea eşantionului a fost de 1.009 respondenţi, iar eroarea maximă de eşantionare este +/-3,1 % la un nivel de încredere de 95%. AGERPRES/(AS - autor: Mariana Nica, editor: Nicoleta Gherasi, editor online: Gabriela Badea)
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].
Alte știri din categorie
Pistol (CNAIR): Stadiul fizic al lucrărilor pe cei aproximativ 10 km dintre Tigveni și Curtea de Argeș a ajuns la 73,75%
Stadiul fizic al lucrărilor pe cei aproximativ 10 km dintre Tigveni și Curtea de Argeș a ajuns la 73,75%, cea mai dificilă structură din acest șantier fiind tunelul Momâia, a anunțat, vineri, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, pe pagina sa de Facebook. 'Constr
Consiliul Concurenței a autorizat preluarea de către Medicover Investment a companiilor din România ale Synlab International
Consiliul Concurenței a autorizat tranzacția prin care Medicover Investment BV intenționează să preia companiile, din România, care aparțin Synlab International GmbH. Potrivit unui comunicat de presă al instituției, transmis vineri AGERPRES, companiile care aparțin Synlab International GmbH sunt: Synlab West SRL, Laboratoarele Synlab SRL
Indicele ROBOR la trei luni a crescut ușor, vineri, la 7,29%
Indicele ROBOR la trei luni, în funcție de care se calculează costul creditelor de consum în lei cu dobândă variabilă, a urcat vineri la 7,29%, de la 7,28% pe an în ședința precedentă, conform datelor publicate de Banca Națională a României (BNR). La începutul acestui an, indicele era de 5,92% pe an, dar a &
UNSAR: 60.000 de euro, cea mai mare despăgubire achitată în 2024 în baza unei asigurări de călătorie
Cea mai mare despăgubire achitată, anul trecut, în baza unei asigurări de călătorie, de către o companie-membră a Uniunii Naționale a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România (UNSAR) a fost de circa 60.000 de euro, mai mare cu peste 33% față de recordul din 2023. Potrivit unui comunicat de presă transmis, vineri, AGERPR
Peste 30 de milioane de euro din PNRR, investite de orașele mari, în insule 'smart' de colectare a deșeurilor (analiză)
Orașe mari din România, precum Brașov, Iași și Cluj-Napoca, investesc, în total, peste 30 milioane de euro în insule 'smart' de colectare separată a deșeurilor, arată o analiză de specialitate, dată publicității vineri, Potrivit datelor centralizate de Clean Recycle, unele dintre investiții au fost începute &ici
INS: Volumul cifrei de afaceri din comerțul cu autovehicule și motociclete a crescut cu 4,3%, ca serie brută, în T1
Volumul cifrei de afaceri din comerțul cu autovehicule și motociclete a crescut, în primele trei luni din acest an, față de perioada similară din 2024, atât ca serie brută, cu 4,3%, cât și ca serie ajustată, în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate, cu 1,1%, arată datele publicate, vineri, de Institutul Național de Statistic
Afacerile din serviciile de piață prestate populației au scăzut cu 2,6%, ca serie brută, în primul trimestru (statistică)
Activitatea de servicii de piață prestate populației a înregistrat o cifră de afaceri în scădere cu 2,6%, ca serie brută, în primele trei luni din acest an, față de aceeași perioadă din 2024, reiese din datele publicate, vineri, de Institutul Național de Statistică (INS). Conform statisticii oficiale, în perioada ianuar
Companii românești au prezentat proiecte pentru atragerea de investiții la un forum România - EAU
Un număr de 14 companii românești, din domenii precum petrol și gaze, IT sau industria alimentară, și-au prezentat proiectele de investiții în cadrul unui forum de afaceri România - Emiratele Arabe Unite (EAU), organizat, joi, de Camera de Comerț și Industrie (CCI) Prahova. Potrivit unui comunicat de presă al Camerei prahoven
ANAF: Conducerea instituției susține necondiționat demersurile organelor de urmărire penală
Conducerea ANAF susține necondiționat demersurile organelor de urmărire penală și asigură implementarea tuturor măsurilor legale necesare prevenirii și combaterii corupției, a anunțat joi instituția, în condițiile în care procurorii DNA efectuează percheziții într-un dosar în care funcționari ai Fiscului sunt acuzați că protejau firme de ridesharing c
Grindeanu: Estimez că anul acesta pot fi dați în circulație 160-170 kilometri de autostradă din A7
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat, joi, în Prahova, că circa 160-170 kilometri de autostradă din A7 ar putea fi dați în circulație anul acesta, urmând ca restul de circa 70 de kilometri să fie inaugurați în prima parte a anului viitor. Grindeanu a verificat lucrările pe șantierul lotului 2 al tronsonului de autostra
Ministrul Boloș: 9,4% este gradul de atragere a fondurilor UE pe 2021-2027; sunt cereri de plată pregătite
Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Marcel Boloș, a declarat joi că gradul de absorbție a fondurilor europene pe perioada 2021-2027 este de 9,4% în acest moment, menționând că este 'o perioadă în care absorbția începe să intre în normalitate'. Întrebat, după ședința de guvern, care este gradul de absorbț
Christian Plate (Ambasada Germaniei): România este un partener fantastic în turism
România este pentru noi un partener fantastic în turism, iar Germania are multe de oferit turiștilor români, a declarat, joi, la Conferința Anuală de Presă a Organizației Germane pentru Turism, Christian Plate, atașatul de afaceri al Ambasadei Germaniei la București. 'România este pentru noi un partener fantastic în turism. Su
AFM a publicat modelul cererii de finanțare pentru Programul 'Rabla' 2025
Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) pune la dispoziția persoanelor fizice modelul cererii de finanțare din cadrul programului 'Rabla' 2025. 'De anul acesta, în premieră, persoanele fizice se vor înscrie direct în aplicația informatică pentru Rabla Auto. De aceea, consider că este important ca viitorii solicitanți să cunoască
Circa trei sferturi dintre companii investesc în instrumente de securitate echipate cu Inteligență Artificială (raport)
Aproape trei sferturi dintre companiile globale (73%) investesc în instrumente de securitate echipate cu Inteligență Artificială (IA), în condițiile în care atacurile de tip malware, phishing și ransomware rămân în topul amenințărilor cibernetice, arată rezultatele Data Threat Report 2025, publicate joi. Conform datelor centraliza
CFR Călători: Tren direct de la București către Varna, Sofia, Istanbul (Halkali) și retur, din 13 iunie
Trenul internațional 'România' va asigura zilnic legătura directă din București cu Varna (din 13 iunie), dar și cu Sofia și Istanbul/Halkali (din 14 iunie), informează CFR Călători, într-un comunicat transmis, joi, AGERPRES. Potrivit sursei citate, trenul va circula pe noul traseu în perioada 13 iunie - 13 octombrie 2025, iar un bilet