Aproximativ 3.500 de lei, salariul mediu net în transport şi distribuţie (platformă de recrutare)

Aproximativ 3.500 de lei este salariul mediu net al celor care lucrează în transport şi distribuţie, în condiţiile în care două treimi dintre angajaţi câştigă maximum 4.000 de lei net, pe lună, potrivit unui studiu publicat luni de o platformă de recrutare online.
Conform eJobs, un curier are, în medie, un salariu de 2.800 de lei, un dispecer auto 4.000 de lei, iar un şofer 2.700 de lei.
Peste 2.600 de locuri de muncă în transport şi distribuţie au fost postate de angajatori de la începutul anului şi până acum pe eJobs.ro, acesta fiind unul dintre domeniile care recrutează masiv, dar şi care atrage, lunar, un număr mare de aplicări - peste 60.000 înregistrate doar în luna ianuarie.
Cele mai multe dintre aceste locuri de muncă se adresează candidaţilor entry level şi fără experienţă, urmaţi de cei mid level (care au între doi şi cinci ani de experienţă în domeniu). Potrivit sursei citate, mult mai puţin căutaţi, la acest început de an, sunt seniorii şi managerii.
"Asta se întâmplă pentru că vorbim despre un domeniu cu fluctuaţie mare de personal pe aceste segmente - entry şi mid level. În plus, volumele de business ale angajatorilor din sector au crescut considerabil în ultimii doi ani, astfel încât şi de aici a venit nevoia unor extinderi fireşti ale echipelor. Spre exemplu, numai pentru curieri, unul dintre cele mai căutate profile de candidaţi din transport şi distribuţie, avem în acest moment peste 700 de joburi deschise în platformă", a afirmat Roxana Drăghici, Head of Sales în cadrul eJobs, cea mai mare platformă de recrutare din România.
Potrivit datelor Salario, comparatorul salarial marca eJobs, salariul mediu al celor care lucrează în transport şi distribuţie este de 3.500 de lei pe lună. Un promoter câştigă 2.800 de lei, în timp ce media pentru un dispecer auto ajunge la 4.000 de lei. Şoferii au salarii medii de 2.700 de lei, însă acest plafon este aplicabil doar celor a căror activitate nu implică deplasări în alte oraşe sau în afara ţării.
"În ceea ce-i priveşte pe şoferi, plaja salarială este foarte largă şi depinde de program, de timpul de autovehicul condus şi, desigur, de distanţele pe care trebuie să le parcurgă. Astfel, salariul unui şofer de camion urcă la o medie de aproape 3.800 de lei pe lună, iar cel al unui şofer de tir pe curse internaţionale poate depăşi 13.000 - 14.000 de lei", completează Roxana Drăghici.
Deşi media salarială din acest domeniu este de 3.500 de lei şi mai mult de jumătate dintre poziţiile deschise vizează candidaţi entry level, pentru joburile de specialişti sau manageri, salariile oferite pot ajunge să depăşească media generală pieţei pentru poziţii similare.
Astfel, au fost introduse şi salarii de 20.000 de lei pentru funcţia de director economic, 18.000 de lei pentru Chief Technological Officer, 16.000 de lei pentru project manager sau 13.000 de lei pentru un director administrativ.
În ultima lună, pe eJobs.ro au fost înregistrate 61.000 de aplicări pentru locurile de muncă din transport & distribuţie. 90% dintre aplicări sunt pentru joburile din ţară şi 5,3% pentru cele din străinătate. Pentru locurile de muncă entry level, diferenţa de salarizare dintre România şi ţări din vestul Europei poate fi şi de 1 la 5.
4,7% din aplicări sunt pentru joburile remote, spune eJobs.
Cele mai mici salarii medii nete introduse până în acest moment de angajaţii din transport şi distribuţie sunt pentru: operator calculator - 2.300 de lei, curier - 2.500 de lei, gestionar depozit - 2.700 de lei, tehnician - 2.700 de lei, contabil junior - 2.800 de lei.
Oraşele cu cele mai mici salarii medii nete din transport & distribuţie sunt: Galaţi: 1.800 de lei, Vaslui: 2.300 de lei, Buzău: 2.500 de lei, Brăila: 2.500 de lei, Zalău: 2.700 de lei.
Totodată, oraşele cu cele mai mari salarii medii nete din transport & distribuţie sunt: Bucureşti - 4.000 de lei, Cluj - Napoca - 3.800 de lei, Timişoara - 3.500 de lei, Sibiu - 3.300 de lei, Arad - 3.000 de lei
Poziţiile pentru care s-au înregistrat cele mai mari valori salariale din acest domeniu sunt: director economic, salariul mediu net la nivel naţional fiind de 6.500 de lei, salariul maxim introdus în Salario - 20.000 lei; project manager, cu un salariu mediu net la nivel naţional de 6.000 de lei, salariul maxim introdus în Salario - 16.000 lei; director transporturi, salariul mediu net la nivel naţional - 6.000 de lei, salariul maxim introdus în Salario - 15.000 de lei; dispecer transport, salariul mediu net la nivel naţional - 4.000 de lei, salariul maxim introdus în Salario - 13.000 lei şi specialist recrutare, salariul mediu net la nivel naţional - 3.500 lei, salariul maxim introdus în Salario - 12.000 de lei.
În acest moment, pe eJobs.ro, cea mai mare platformă de recrutare din România, sunt disponibile 33.000 de locuri de muncă. Peste 550.000 de specialişti şi-au introdus veniturile până în prezent în Salario comparatorul de salarii marca eJobs.
eJobs.ro are peste 4,9 milioane de CV-uri şi peste 2 milioane de vizitatori unici pe lună. AGERPRES/(AS - autor: Nicoleta Bănciulea, editor: Oana Tilică, editor online: Gabriela Badea)
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].
Alte știri din categorie
România, cel mai ieftin stat din UE la alimente și băuturi nealcoolice în 2024 (statistică)
România înregistra cele mai mici preţuri la alimente şi băuturi nealcoolice în anul 2024, urmată de Slovacia şi Polonia, arată datele publicate, vineri, de Institutul Naţional de Statistică (INS). Conform INS, care are la bază datele Eurostat, România era în 2024 cel mai ieftin stat din UE pentru grupa 'Alimente și băutu
Plafonarea adaosului comercial la alimentele de bază, prelungită până la 30 septembrie 2025 (proiect)
Plafonarea adaosului comercial pentru alimentele de bază va fi prelungită cu trei luni, până la data de 30 septembrie 2025, conform unui proiect de Ordonanță de Urgență, publicat joi pe site-ul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR). 'Prezenta ordonanță reglementează prorogarea unor termene, după cum urmează: prelunge
Tichet electronic de energie de 50 lei/lună pentru persoanele vulnerabile (proiect)
Persoanele vulnerabile ar urma să beneficieze de un tichet electronic de energie în valoare de 50 lei pe lună, după data de 1 iulie, când încetează schema de compensare/plafonare, conform unui proiect de Ordonanță de Urgență publicat joi pe site-ul Ministerului Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale. Ar urma s
Sporul pentru condiții periculoase sau vătămătoare ar putea fi stabilit până la 300 lei brut/lună, pentru bugetari (proiect)
Cuantumul sporului pentru condiții periculoase sau vătămătoare ar putea fi stabilit până la 300 lei brut lunar, pentru toate categoriile de personal plătit din fonduri publice, conform unui proiect de Ordonanță de Urgență publicat joi pe site-ul Ministerului Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale. ''În rapor
Dinescu (UNTRR): Transportul rutier acoperă 50,4% din mobilitatea colectivă în Europa; în România, procentul este doar de 34 %
Transportul rutier acoperă 50,4% din mobilitatea colectivă în Europa, în timp ce în România acest procent este doar de 34%, ceea ce ne arată că pe piața locală este loc de creștere substanțială în perioada următoare, a declarat, joi, președintele IRU și secretar general al Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România (
Președintele ANSVSA propune optimizarea operațiunilor de export cu Republica Algeriană
Președintele Autorității Naționale Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA), Alexandru Bociu, a propus partenerilor algerieni elaborarea unui draft de contract legat de operațiunile de export de ovine vii, în vederea optimizării schimburilor comerciale viitoare. Potrivit unei
VIDEO Pîslaru, despre PNRR: Segmente din A7 și A8 nu au înregistrat progres fizic; să nu ne amăgim că pot fi terminate până la sfârșitul anului viitor
Segmente din Autostrada Moldovei (A7) și Autostrada Unirii (A8), finanțate prin Planul Național de Redresare și Reziliență, nu au înregistrat un progres fizic pe construcția respectivă, astfel că nu vor putea fi terminate până anul viitor, a afirmat joi ministrul Investițiilor și Fondurilor Europene (MIPE), Dragoș Pîslaru. Po
Hidroelectrica: Instanța a închis procedura insolvenței împotriva Hidroserv
Instanța a închis procedura insolvenței împotriva debitoarei SSH Hidroserv SA, prin reinserție în circuitul economic, informează Hidroelectrica, printr-un comunicat remis, joi, Bursei de Valori București. ''Hidroelectrica informează acționarii și investitorii asupra faptului că, în conformitate cu Hotărâre
Tudorel Andrei (INS): Între 12 și 15% din transportul pentru turism este realizat cu autobuze și autocare
Între 12 și 15% din transportul pentru turism este realizat prin intermediul autobuzelor și autocarelor, cea mai mare parte fiind curse regulate, a declarat, joi, președintele Institutului Național de Statistică (INS), Tudorel Andrei, la un eveniment de specialitate. ''Activitatea de transport în perioada 2021 - 2024 a cres
Voican (ANAT): Tăind voucherele de vacanță, oamenii se duc în concedii în străinătate și duc banii afară; una spunem și alta aplicăm
Începutul anului turistic 2025 este slab, iar sectorul riscă să sufere atât pe fondul scăderii nivelului de trai al populației, dar și al majorării TVA la 19%, a afirmat, joi, pentru AGERPRES, vicepreședintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT), Adrian Voican, în marja unui eveniment. Întrebat cum pare s
VIDEO Pîslaru, despre PNRR: Au ieșit din finanțare 100 de școli care erau incluse în programul de digitalizare
Ministrul Investițiilor și Fondurilor Europene (MIPE), Dragoș Pîslaru, a afirmat joi că au ieșit din finanțare prin PNRR 100 de școli care erau incluse în programul de digitalizare, iar pentru 409 de unități de învățământ profesional și tehnic nu există timpul fizic să fie pusă zona de laboratoare. Pe de altă parte, 57
VIDEO Pîslaru, despre PNRR: Există un număr de patru, cinci spitale care nu au progres deloc; încercăm să salvăm ce se mai poate salva
Ministrul Investițiilor și Fondurilor Europene (MIPE), Dragoș Pîslaru, a afirmat joi că patru, cinci spitale nu au înregistrat niciun progres în ceea ce privește investițiile din PNRR, iar pentru acestea nu crede că cineva ar putea susține că se pot face până anul viitor.
Daraban (CCIR): Portul Constanța - punct nodal în comerțul cu țările din regiunea Mării Negre, Balcanii de Vest și Asia
Portul Constanța este un punct nodal pentru comerțul cu țările din regiunea Mării Negre, Balcanii de Vest și Asia, a declarat, joi, la Forumul de Afaceri România - Japonia, președintele Camerei de Comerț și Industrie a României (CCIR), Mihai Daraban. ''Portul Constanța reprezintă astăzi mult mai mult decât o simplă in
Voican (ANAT): Uniformizarea turismului la cota maximă standard a TVA de 19% este o măsură proastă
Creșterea TVA în turism la 19% este o măsură proastă, iar primul sacrificat pare să fie turismul de incoming, a declarat, joi, pentru AGERPRES, vicepreședintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT), Adrian Voican, în marja unui eveniment. ''E clar că acest guvern trebuie să facă ceva, toți știm, dar am vrea să
VIDEO Ministrul Investițiilor, despre PNRR: 7,8 miliarde de euro, suma proiectelor de investiții cu semnul întrebării privind implementarea
Suma proiectelor de investiții care ridică un semn de întrebare în acest moment privind capacitatea de a fi implementate prin Planul Național de Redresare și Reziliență se ridică la 7,8 miliarde de euro, a afirmat, joi, ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE), Dragoș Pîslaru.