UNTRR: Germania, Austria şi Ungaria au impus restricţii de călătorie şoferilor profesionişti români; solicităm intervenţia Guvernului şi Preşedinţiei

Transportatorii rutieri din România solicită Preşedinţiei şi Guvernului să intervină, pe cale diplomatică, pe lângă autorităţile din Germania, Austria, Ungaria şi alte state membre UE, pentru a permite şoferilor profesionişti români să circule cu autoturisme, inclusiv vehicule de transport persoane de 8+1 locuri, să-şi poată prelua camioanele şi să opereze transporturi rutiere conform contractelor în curs cu partenerii externi.
"Firmele de transport rutier din România au aproape 60.000 de camioane care lucrează în Europa de Vest şi contribuie, în principal, la exportul de servicii de 5,95 miliarde euro, generat anul trecut de transportul rutier de marfă. O parte din aceste camioane româneşti lucrează în continuare pentru industria alimentară, farmaceutică, chimică (dezinfectanţi, echipamente de protecţie etc.), prelucrătoare şi deţin cea mai mare pondere în exportul de servicii al României. Oricum accesul la piaţa de transport din UE este atacat serios prin Pachetul Mobilitate 1, astfel că solicităm măsuri urgente care să permite accesul şoferilor la autovehiculele de transport marfă operate. Germania, Austria, Ungaria, dar şi alte state membre UE au impus restricţii de călătorie şoferilor profesionişti români, iar acestea contravin principiului liberei circulaţii a lucrătorilor din transporturi, instituit prin comunicarea Comisiei Europene 2020/C 96 I/01 din data de 24.03.2020, referitoare la implementarea culoarelor verzi în temeiul Orientărilor privind măsurile de gestionare a frontierelor în vederea protejării sănătăţii şi a asigurării disponibilităţii mărfurilor şi serviciilor esenţiale", susţin reprezentanţii Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), într-un comunicat.
Conform transportatorilor rutieri, "aşa cum Germania a intervenit pe cale diplomatică şi a solicitat lucrători români pentru a fi angajaţi în agricultură", se solicită autorităţilor române "să depună toate demersurile diplomatice pe lângă autorităţile din Germania, Austria, Ungaria şi alte state membre, pentru a permite şoferilor profesionişti români să-şi ridice camioanele şi să opereze transporturi rutiere conform contractelor în curs".
"În lipsa unei intervenţii urgente din partea autorităţilor, România va pierde 5,95 miliarde de euro, cât reprezintă exportul de servicii pentru ramura de transport rutier, cu efecte majorare asupra deficitului de cont curent, cursului de schimb şi inflaţiei. UNTRR solicită intervenţia urgentă a autorităţilor române şi a Comisiei Europene, pentru a stopa aceste restricţii abuzive de călătorie pentru şoferii profesionişti români, îndemnând Germania, Austria, Ungaria, dar şi alte state membre, să respecte liniile directoare ale CE şi să asigure libera circulaţie în UE a lucrătorilor români implicaţi în transportul internaţional, pentru a evita blocajele economice în contextul dificil al focarului COVID-19 în UE", susţine Uniunea.
UNTRR subliniază că, în conformitate cu deciziile Comisiei Europene (CE), statele membre trebuie să ia măsuri pentru a asigura libera circulaţie în UE a tuturor lucrătorilor implicaţi în transportul internaţional, din toate modurile de transport, precum conducătorii auto, navigatorii, piloţii, echipajele, inspectorii de vagoane, lucrătorii de întreţinere.
"CE arată că ar trebui să se renunţe la norme precum restricţiile de călătorie şi carantina obligatorie a lucrătorilor din sectorul transporturilor care nu prezintă simptome, iar lucrătorii nu ar trebui să fie împiedicaţi să treacă o frontieră internă pentru a-şi îndeplini funcţiile în domeniul transporturilor: certificatele de competenţă profesională recunoscute la nivel internaţional ar trebui să fie considerate suficiente pentru a demonstra că un lucrător este activ în domeniul transportului internaţional. În pofida liniilor directoare ale CE, reprezentanţii vămilor germane şi austriece sunt detaşaţi la trecerea de frontieră a României cu Ungaria (Nădlac I) şi refuză accesul şoferilor români care călătoresc cu maşina în Ungaria, în Austria sau Germania pentru a-şi prelua camioanele", notează transportatorii români.
Uniunea atenţionează asupra faptului că mai multe companii româneşti de transport rutier au semnalat că şoferii lor profesionişti nu au avut voie să părăsească România şi să călătorească în Germania sau Austria cu maşinile pentru a-şi prelua camioanele şi a opera transporturi rutiere în aceste state membre, conform contractelor încheiate de companiile româneşti, deşi şoferii au prezentat reprezentantului vamal austriac/german toate documentele necesare (permisul de conducere, certificatul de pregătire periodică a conducătorilor auto, cardul tahograf, certificatul pentru lucrătorii din sectorul transporturilor internaţionale conform UE - culoare verzi, anexa 3 CE), scrisoare de la angajator în limbile română, maghiară, germană, în care se preciza motivul deplasării, documente suplimentare necesare pentru tranzitul prin cele două ţări, contractul cu partenerul german şi contractul de muncă al şoferului în limba română şi germană.
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizaţie profesională şi patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice, care promovează şi apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern şi internaţional, înregistrând de la înfiinţare până în prezent peste 16.000 de firme înscrise - operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane. AGERPRES/(AS - autor: Daniel Badea, editor: Oana Tilică, editor online: Simona Aruştei)
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].
Alte știri din categorie
Ministerul Agriculturii modifică unele termene de sprijin financiar pentru fermierii din sectorul vitivinicol
Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) modifică unele termene de sprijin financiar în favoarea fermierilor din sectorul vitivinicol afectați de condițiile meteorologice nefavorabile din primăvara acestui an. Ministerul a publicat în transparență decizională proiectul de Ordin pentru completarea anexei la Ordinul nr. 1
Grindeanu: Lucrările la drumul de legătură dintre A1 (Arad - Timișoara) și DN 69 se apropie de 70%
Stadiul lucrărilor la drumul de legătură dintre Autostrada A1 (Arad - Timișoara) și DN 69 se apropie de 70%, a declarat, sâmbătă, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, într-o postare pe Facebook.
Alexandru Bociu (ANSVSA): Siguranța alimentară este rezultatul unui efort colectiv
Siguranța alimentară este rezultatul unui efort colectiv: autorități, profesioniști din industrie, cercetători și consumatori, a afirmat, sâmbătă, dr. Alexandru Bociu, președintele Autorității Naționale Sanitar Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA), de Ziua Internațională a Siguranței Alimentare, sărbătorită anual pe 7 iunie.
BNR: Rata creditelor neperformante a urcat la 2,53%, la finele lunii martie 2025
Rata creditelor neperformante era, la finele lunii martie 2025, de 2,53%, în creștere față de nivelul din decembrie 2024, de 2,48%. În martie 2024, rata creditelor neperformante a fost de 2,41%, conform datelor centralizate de Banca Națională a României (BNR). La sfârșitul lunii martie, în Româ
România trebuie să acționeze urgent pentru combaterea sărăciei energetice și reducerea volatilității pieței (federații din energie)
O eventuală reducere a TVA la energie este o măsură echitabilă, cu potențialul de a atenua efectele volatilității pieței, iar România trebuie să adopte de urgență mai multe măsuri concrete și echitabile pentru a combate sărăcia energetică, consideră Federația Asociațiilor Companiilor de Utilități din Energie (ACUE) și Federația Patronală a Energiei (FPE).
Tentativă de fraudă folosind identitatea DNSC
Directoratul Național de Securitate Cibernetică atrage atenția asupra unei noi tentative de înșelătorie care circulă online sub forma unei așa-zise citații oficiale. Potrivit unei postări pe pagina de Facebook a in
Consumatorii de energie care depășesc 255 kWh pe lună ar putea beneficia de facturi mai mici, din iulie
Aproximativ 1,45 milioane locuri de consum, 17% din total, au un consum mediu lunar mai mare de 255 kWh, unde prețul final facturat al energiei electrice nu poate depăși 1,3 lei/kWh, iar pentru aceștia, după 1 iulie, facturile ar putea să scadă cu 20%, a precizat vineri ministrul Energiei, Sebastian Burduja. 'Din 8,7 milioane de locuri de consum casnic, pe
Alte 47 de entități publice vor beneficia de finanțare pentru capacități de energie electrică din surse regenerabile
Ministrul Energiei, Sebastian Burduja, a semnat vineri noi contracte de finanțare cu alte 47 entități publice pentru investiții în capacități de producere a energiei electrice din surse regenerabile pentru autoconsum, finanțate din Fondul pentru Modernizare, valoarea totală a investițiilor ridicându-se la aproape 325 milioane de lei. Conform unui c
DNSC: Vulnerabilitate critică de securitate cibernetică, descoperită la nivelul Cisco
O vulnerabilitate critică de securitate cibernetică, prin care un atacator neautentificat poate avea acces la rețea, folosind date de autentificare generate identic în anumite versiuni și platforme, a fost identificată la nivelul Cisco, informează Directoratul Național de Securitatea Cibernetică (DNSC), într-un comunicat de presă publicat vineri. &
Eurostat: România a avut în T1 cel mai semnificativ declin al ratei de ocupare a forței de muncă din UE
Rata de ocupare a forței de muncă a crescut cu 0,2% în zona euro și a rămas stabilă în UE, în primul trimestru al acestui an, comparativ cu precedentele trei luni, însă România a fost statul membru UE care a înregistrat cel mai semnificativ declin al ratei de ocupare de la un trimestru la altul, arată datele publicate vineri de Ofi
CONAF: 200 de elevi testați și consiliați vocațional în Gorj vor participa la ateliere de carieră
Aproximativ 200 de elevi testați și consiliați vocațional în Gorj vor participa la atelierele de carieră facilitate de 19 profesori consilieri școlari, potrivit unui comunicat al Confederației Naționale pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF). Astfel, dintre cei 1.000 de elevi de gimnaziu (clasele a VIII a și a VII a) testați și consiliați
CCIR: Parteneriatul economic România-India depășește 1 miliard de euro
Comerțul dintre România și India a crescut la aproximativ 1 miliard de euro în 2024, țara noastră exportând aproape 155 de milioane de euro către India, dintre care 24 de milioane în servicii IT și software, potrivit secretarului general al Camerei de Comerț și Industrie a României (CCIR), Ovidiu Silaghi. Conform
FMI recomandă României renunțarea la cota unică de impozitare a veniturilor, creșterea TVA, a accizelor și a impozitului pe dividende
O echipă de experți de la Fondul Monetar Internațional au publicat vineri un set de recomandări pentru reformarea sistemului de taxe din România și transferului poverii fiscale dinspre taxarea muncii spre taxarea consumului și, într-o mai mică măsură, a capitalului, instituția estimând că, dacă sunt implementate integral, aceste propuneri ar putea g
Afacerile din comerțul cu amănuntul au crescut cu 3,8%, ca serie brută, la patru luni (INS)
Volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete) a crescut, ca serie brută, cu 3,8% în primele patru luni ale acestui an, comparativ cu intervalul similar din 2024, conform datelor publicate, vineri, de Institutul Național de Statistică (INS). Astfel, în perioada ianuarie -
Produsul Intern Brut a stagnat în primul trimestru din acest an
Produsul Intern Brut a stagnat în primul trimestru al acestui an, comparativ cu trimestrul precedent, iar față de același trimestru din anul 2024 avansul PIB a fost de 0,3%, potrivit datelor provizorii (1) ale Institutului Național de Statistică, publicate vineri. Conform INS, Produsul Intern Brut - date ajustate sezonier - estimat pentr