Consumul de ciocolată a crescut în România; piaţa de profil va atinge în acest an un nivel istoric de aproximativ un miliard euro (studiu)

Consumul de ciocolată a urcat semnificativ pe fondul creşterii puterii de cumpărare a românilor, astfel că piaţa de profil va atinge în acest an un nivel istoric, ce ar putea depăşi graniţa de 5 miliarde de lei (aproximativ un miliard de euro), conform unui studiu de specialitate remis miercuri AGERPRES.
Afacerile din piaţa de ciocolată au atins în 2016 nivelul de 4,5 miliarde de lei, iar datele preliminarii privind evoluţia din 2017 indică un avans de peste 20%. Potrivit studiului KeysFin, care a analizat evoluţia pieţei din 2012 până în prezent, principalul indicator care susţine dinamica sectorului îl reprezintă profitabilitatea pieţei.
Dacă în 2012, cele 786 de firme producătoare sau distribuitoare de produse din ciocolată raportau un profit net de 107,3 milioane lei, în 2017 se estimează că acesta a fost de 306,1 milioane lei, la un număr de 758 de firme.
"Piaţa ciocolatei a trecut printr-un proces de consolidare, de maturizare, eficientizarea business-ului fiind în prim-plan. Astfel s-a ajuns ca, la o cifră de afaceri relativ constantă în acest interval, profitul firmelor să crească de peste două ori. Firmele şi-au diminuat creanţele cu peste 300 milioane lei, datoriile comerciale s-au redus de la 829,5 milioane lei la 675,3 milioane de lei în 2016, iar pierderile nete au scăzut de la 138,7 milioane la 79,7 milioane lei'', afirmă analiştii.
Potrivit Eurostat, un român mănâncă în medie pe an 2,2 kilograme de ciocolată, însă cele mai noi date din piaţă arată că nivelul de consum a crescut semnificativ în ultimii 2-3 ani. Raportat la ţările occidentale, consumul la noi este încă foarte redus. Spre comparaţie, elveţienii, campionii europeni în materie, consumă 11 kilograme de ciocolată pe cap de locuitor, iar media UE este de 10 kg.
Potrivit studiului realizat de KeysFin, principalul jucător din piaţa românească pe segmentul de producţie este Nestle, cu o cifră de afaceri de 783,6 milioane lei, companie urmată, la mare distanţă, de Kandia Dulce SA, cu 161,4 milioane lei, Heidi Chocolat SA, cu 106,2 milioane lei, Mueller şi Prietenii (19,1 milioane lei) şi Marco Polo (18 milioane lei).
Pe ansamblu, cele mai multe companii din piaţa de ciocolată activează în Bucureşti (127), acolo unde, de altfel, şi consumul este cel mai mare din ţară, dovadă cifra de afaceri de 870 milioane lei înregistrată de aceste firme în 2016. Urmează judeţul Ilfov, cu 54 de companii şi afaceri de 540 milioane lei, Prahova, cu 8 companii cu un business total de 401,8 milioane lei, Argeş (22 firme/396,8 milioane lei), Timiş (19 firme/150,8 milioane lei), Braşov (13 firme/90,4 milioane lei) şi Buzău (10 firme/87,5 milioane lei). La polul opus se află judeţele Alba, Hunedoara şi Călăraşi.
Potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică (INS), un român a consumat lunar în 2016, în medie, 157 de grame de ciocolată, bomboane, rahat şi alte produse zaharoase, pe care a cheltuit 3,17 lei.
Datele statistice arată că ciocolata cu lapte este preferata a 77% dintre români, restul de aproximativ 30% fiind împărţiţi între ciocolata simplă şi cea cu creme de diverse sortimente. Ciocolata albă reprezintă numai 7,4% din totalul vânzărilor.
Dacă în România se consumă 2,2 kilograme de ciocolată pe cap de locuitor, ungurii mănâncă aproape dublu. Grecii consumă trei kg/cap de locuitor, iar în Portugalia consumul mediul este aproape de cel de la noi, de 2,25 kg de ciocolată.
Statisticile arată că pe piaţa românească există, în prezent, peste 90 de branduri de ciocolată, pe toate cele trei segmente de preţ - premium, mediu şi economic.
Raportat la nivel de sex, cei mai mulţi clienţi sunt femeile, în proporţie de 60%.
''Există un studiu faimos în lumea ştiinţifică care face o legătură directă între consumul de ciocolată dintr-o ţară şi numărul premiilor Nobel. Elveţia conduce atât în clasamentul consumului de ciocolată, cât şi în cel al premiilor Nobel obţinute şi se spune că o contribuţie semnificativă o au flavonoidele care se găsesc în ciocolată, dar şi în vin, şi care cresc semnificativ activitatea cerebrală, interesul pentru cunoaştere, intuiţia. Dincolo de teorii, cert este că ciocolata reprezintă un produs care şi în România devine semnificativ, iar investiţiile în domeniu sunt pe măsură. Piaţa are un potenţial de creştere semnificativ, iar 2018 va confirma, cu siguranţă, această tendinţă'', au mai spus experţii KeysFin.
Africa reprezintă principalul furnizor de cacao din lume. Coasta de Fildeş acoperă 30% din cererea globală, urmată de Ghana, Indonezia şi Nigeria. Cel mai mare exportator de ciocolată din lume este Germania (4,5 miliarde dolari), urmată de Belgia (2,9 miliarde dolari), Olanda (1,8 miliarde dolari) şi Italia (1,7 miliarde dolari). Elveţia ocupă abia locul 10 în clasamentul global potrivit datelor World's Top Exports pe 2016.
Cel mai mare producător de ciocolată din lume este Mars (afaceri de 18 miliarde dolari), urmat de Ferrero (12 miliarde dolari), Mondelez (11,6 miliarde dolari), Meiji (9,6 miliarde dolari) şi Nestle (8,8 miliarde dolari). Urmează, în top Hershey's, Lindt, Glico, Haribo şi Arcor. Împreună, cei mai mari 10 producători de ciocolată din lume au avut vânzări de peste 80 de miliarde de dolari în 2016. AGERPRES/(AS - autor: Carmen Marinescu, editor: Andreea Marinescu, editor online: Gabriela Badea)
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].
Alte știri din categorie
Bogdan Ivan a propus industriei IT&C înființarea unui grup de lucru de debirocratizare și de transformare digitală a României
Ministrul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului și Turismului, Bogdan Ivan, a propus reprezentanților industriei IT&C și conducătorilor de companii prezenți, miercuri, la ANIS International Summit 2025, înființarea unui grup de lucru de debirocratizare și de transformare digitală a României. El a precizat că aceeași prop
Badea (BNR): România se află la un nivel semnificativ inferior mediei europene în privința intermedierii financiare
România se află la un nivel semnificativ inferior mediei europene în privința intermedierii financiare, fiind pe ultimul loc între economiile din Europa Centrală și de Est, la o distanță considerabilă față de restul regiunii, a afirmat, miercuri, Leonardo Badea, prim-viceguvernator al Băncii Naționale a României (BNR).
Jianu (senator): Am depus o inițiativă legislativă care să susțină spiritul antreprenorial în grupa de vârstă 16-18 ani
O inițiativă legislativă care să susțină spiritul antreprenorial în grupa de vârstă 16-18 ani a fost depusă, în această săptămână, astfel încât tinerii din această categorie să poată crea o firmă, a afirmat miercuri senatorul Florin Jianu, fost președinte IMM România, în cadrul unui eveniment de specialitate.
Transelectrica: Nu s-au înregistrat deteriorări de echipamente energetice la Rafinăria Petrotel Lukoil Ploiești în urma incidentului de miercuri
Funcționarea Rafinăriei Petrotel Lukoil Ploiești a fost afectată miercuri dimineața de un incident în zona Teleajen, județul Prahova, dar nu s-au înregistrat deteriorări de echipamente energetice, instalații ale rafinăriei și nici victime umane. Potrivit unui comunicat al Transelectrica, incidentul a condus la declanșarea mai multo
Bolojan: Sectorul IT&C a devenit un pilon esențial al economiei românești
Sectorul IT&C a devenit un pilon esențial al economiei românești, cu peste 250.000 de profesioniști, o contribuție de aproape 8% din PIB și exporturi de servicii care depășesc zece miliarde de euro anual, a declarat președintele interimar Ilie Bolojan, într-un mesaj transmis, miercuri, la un eveniment de specialitate, de către Dragoș Anastasiu, antrep
Isărescu: Dezvoltarea competențelor financiare în rândul tinerilor devine o prioritate;o societate educată financiar devine mai rezilientă
Banca Națională a României și Academia de Studii Economice sunt două instituții care au jucat un rol esențial în dezvoltarea și modernizarea României, formând specialiști de elită care au conturat direcțiile strategice ale economiei naționale și au avut un impact profund asupra progresului țării noastre, a declarat, miercuri, guvernatorul Bănc
Lazea: Există o mare reticență a firmelor românești în a accesa creditarea bancară; e mai riscant să iei credit comercial
România se află pe ultimul loc în Uniunea Europeană în ceea ce privește ponderea creditului bancar în PIB, dar pe primul loc în ceea ce privește ponderea creditului comercial, acesta din urmă având o rată a neperformanței de aproape trei ori mai mare decât creditul bancar, susține economistul-șef al Băncii Naționale a Rom&aci
Platforma eVOTE a lansat la Bursa de Valori București eVotePRO, extensia destinată investitorilor instituționali
eVOTE, platforma pentru participarea electronică la Adunările Generale ale Acționarilor (AGA) din cadrul companiilor listate la Bursa de Valori București (BVB), se dezvoltă începând de miercuri prin lansarea extensiei platformei cu eVotePRO, prima soluție de vot electronic destinată accesului investitorilor instituționali. Platforma eVOTE, dezvolta
Metrorex va derula, de săptămâna viitoare, lucrări de modernizare și înlocuire a aparatelor de cale între stațiile Tineretului și Piața Unirii 2
Metrorex va derula, în perioada 7-18 aprilie 2025, lucrări de modernizare și înlocuire a aparatelor de cale între stațiile Tineretului și Piața Unirii 2, pe Magistrala II, lucrările urmând să se desfășoare exclusiv pe timp de noapte, pentru a minimiza impactul asupra circulației trenurilor. Conform unui comunicat al Met
Peste 34.900 de locuri de muncă sunt disponibile la nivel național și alte 232 în Spațiul Economic European
Peste 34.900 de locuri de muncă sunt disponibile la nivel național în timp ce alte 232 sunt vacante în Spațiul Economic European, a anunțat, miercuri, Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM). În România, cele mai multe locuri de muncă sunt oferite pentru muncitor necalificat la demolarea clădirilor, căptușeli zidărie,
Eliminarea facilităților fiscale, unul dintre factorii care pot afecta atractivitatea României în domeniul serviciilor de afaceri (raport)
Eliminarea facilităților fiscale și lipsa unei strategii naționale de educație și formare profesională pot afecta atractivitatea României pe termen lung în domeniul serviciilor de afaceri, arată cel mai recent raport realizat de Asociația Business Service Leaders în România (ABSL), în colaborare cu Deloitte România. '&Ic
România are în continuare unele dintre cele mai ieftine credite ipotecare din regiune (analiză)
România are unele dintre cele mai ieftine credite ipotecare din Europa Centrală și de Est și la un nivel similar cu statele din vestul Europei, luând în considerare salariile medii la nivel național și costurile cumpărării unui apartament cu două camere printr-un credit ipotecar contractat pe o perioadă de 25 de ani, potrivit unui raport realizat de un brok
Opt din zece angajați primesc beneficii extrasalariale în compania pentru care lucrează (platformă de recrutare)
Aproximativ 83% dintre angajați primesc beneficii extrasalariale în compania pentru care lucrează, cele mai frecvente fiind tichetele de masă, primele de sărbători, abonamentele medicale și posibilitatea de a lucra remote, reiese dintr-un sondaj realizat de o platformă de recrutare online. Conform cercetării eJobs, tichetele de masă cont
ANAF: O companie de construcții din București nu a plătit niciodată impozitele și contribuțiile reținute de la salariați
O companie din București care activează în domeniul lucrărilor de construcții nu a achitat niciodată impozitele și contribuțiile reținute de la salariați, se arată într-un comunicat al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). 'Inspectorii antifraudă din cadrul Direcției generale antifraudă fiscală (DGAF) au verificat modul de în
Prețurile producției industriale au crescut cu 4% în ritm anual, în februarie
Prețurile producției industriale pe total (piața internă și piața externă) au crescut cu 4% în februarie 2025, față de luna februarie 2024, și au crescut cu 3,6% comparativ cu ianuarie 2025, potrivit datelor Institutului Național de Statistică, publicate miercuri. La nivelul pieței interne, indicele prețurilor producției industriale a &i