Call-center-ul Hidroelectrica informează consumatorii de energie că au de aşteptat două luni pentru a deveni clienţii companiei


Consumatorii de energie care sună la call-center-ul Hidroelectrica pentru a încheia un contract de furnizare a energiei află de la operatori că au de aşteptat două luni pentru a se muta de la actualul furnizor, deşi legea spune că schimbarea furnizorului se face în maximum 21 de zile.
Redactorul AGERPRES a sunat la call-center-urile primilor trei furnizori cu preţul cel mai mic din Bucureşti, în calitate de client casnic de energie, pentru a afla condiţiile în care poate încheia contracte cu aceste companii.
Din păcate, doi din cei trei furnizori au oferit informaţii eronate cu privire la perioada în care se poate face schimbarea furnizorului.
Hidroelectrica este al doilea cel mai ieftin furnizor de energie, conform comparatorului de preţuri de pe site-ul ANRE, dar cea mai mare şi mai cunoscută companie din primele zece. Inclusiv ministrul Energiei, Virgil Popescu, a sfătuit populaţia în repetate rânduri să se mute la Hidroelectrica, având în vedere preţul mic.
La call-center-ul companiei, după o aşteptare de 50 de minute, redactorul AGERPRES a întrebat operatorul despre paşii pe care trebuie să îi facă un consumator ca să devină client al Hidroelectrica.
"Trimiteţi un e-mail cu documentele, primiţi contractul, îl semnaţi şi îl returnaţi semnat", a spus iniţial operatorul.
Întrebat care sunt documentele necesare, el a răspuns: "Act de identitate, act de spaţiu, ultima factură, plus formularele de pe site. Contractul poate fi încheiat doar online".
De asemenea, întrebat cât durează procesul de schimbare, operatorul a transmis: "Aproximativ două luni. Contractul vi-l trimitem în 3-4 săptămâni". "Există o perioadă de preaviz şi, în plus, sunt foarte mulţi clienţi care aşteaptă la coadă", a argumentat el.
Contactaţi de AGERPRES, reprezentanţii ANRE au arătat că, potrivit legii, schimbarea furnizorului trebuie făcută în maximum 21 de zile de la trimiterea contractului semnat. Totodată, au precizat că, dacă un apel în aşteptare durează mai mult de trei minute, clientul poate cere compensaţii băneşti de la respectiva companie.
La rândul lor, când li s-au cerut răspunsuri oficiale despre această situaţie, reprezentanţii biroului de presă al Hidroelectrica au precizat pentru AGERPRES: "Call-center-ul nostru este un serviciu externalizat. Vom lua măsuri pentru ca operatorii să fie mai bine instruiţi şi, de asemenea, vom suplimenta informaţiile de pe site, astfel încât consumatorii interesaţi să nu mai fie nevoiţi să sune la call-center pentru a afla detalii".
La call-center-ul AIK Energy, cel mai ieftin furnizor de pe lista ANRE, aşteptarea a durat patru minute. Operatorul a arătat ce acte trebuie trimise: copii ale actului de identitate, ale celui de proprietate şi ale ultimei facturi.
"După ce trimiteţi aceste documente, noi vom reveni în termen de 3-5 zile lucrătoare cu contractul, dumneavoastră trebuie să-l citiţi, să-l semnaţi şi să-l retrimiteţi şi, din momentul în care noi avem documentele semnate de dumneavoastră, parcurgem întreg procesul, care durează maximum 21 de zile din acel moment", a precizat reprezentantul companiei.
Operatorul a mai spus că noul contract se poate încheia şi la sediul companiei, nu doar online.
La call-center-ul Restart Energy, al treilea cel mai ieftin furnizor de energie din Bucureşti, operatorul a răspuns după 60 de minute de aşteptare. A indicat aceeaşi procedură: este nevoie de copii ale actului de identitate, actului de proprietate şi ultima factură, urmând ca Restart Energy să trimită un contract în 2-3 zile.
"Schimbarea efectivă se va face după minimum 21 de zile", a spus operatorul. Când i s-a atras atenţia că legea precizează maximum 21 de zile, el a răspuns: "Ar fi bine să fie aşa, dar nu, este vorba de minimum 21 de zile".
Foto: (c) ALEX TUDOR / AGERPRES FOTO
Potrivit Ordinului ANRE nr. 234 din 20 decembrie 2019 pentru aprobarea Procedurii privind schimbarea furnizorului de
energie electrică/gaze naturale de către clientul final, la articolul 5 se arată că "în procesul de schimbare a furnizorului de către un client final sunt implicaţi: clientul final, FA (furnizorul actual - n.r.), FN (furnizorul nou - n.r.), OR (operatorul de reţea - n.r.) şi PRE (partea responsabilă cu echilibrarea - n.r.), după caz, care au obligaţia de a acţiona astfel încât schimbarea efectivă a furnizorului să se producă în termen de maximum 21 de zile calendaristice de la data notificării de către clientul final, cu respectarea condiţiilor contractuale".
Piaţa de energie electrică a fost complet liberalizată la 1 ianuarie 2021.
Începând cu această dată, consumatorii care erau până acum în regim reglementat vor plăti preţuri mai mari cu 13-26%, dacă păstrează actualul contract.
Autorităţile şi specialiştii recomandă consumatorilor casnici să încheie contracte pe piaţa concurenţială, fie cu actualul furnizor, fie cu un altul, licenţiat de ANRE. AGERPRES/(AS - autor: Florentina Cernat, editor: Mariana Nica, editor online: Anda Badea)
Citiţi şi:
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].
Alte știri din categorie
FPIOR transmite un ghid de informare privind acordarea voucherelor de vacanță pe card
Federația Patronatelor din Industria Ospitalității din România (FPIOR) a transmis miercuri un ghid de informare referitor la acordarea voucherelor de vacanță pe card, după adoptarea de către Guvern a mecanismului de decontare a voucherelor de vacanță. Astfel, un angajat poate primi voucherele de vacanță pe card dacă semnează o declarație
Ministrul Energiei: Nu există risc de black-out în România
Ministrul Energiei, Sebastian Burduja, a transmis miercuri că nu există risc de black-out în România, în condițiile actuale, chiar dacă în prima și a doua zi de Paște vom produce mai multă energie electrică decât necesarul de consum. 'Transmit din capul locului ceea ce specialiștii mi-au transmis: nu există ri
ANRE a acordat autorizația de înființare pentru Centrala de la Mintia, cu o capacitate totală de peste 1.677 MW
Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) a emis autorizația de înființare pentru o centrală electrică cu ciclu combinat la Mintia, cu o capacitate totală de 1.677,12 MW, a anunțat miercuri autoritatea. ''Este cea mai mare autorizație de înființare pentru o singură locație aprobată până &
Bursa de Valori București a închis miercuri în scădere pe majoritatea indicilor
Bursa de Valori București (BVB) a închis miercuri în scădere pe aproape toți indicii, iar rulajul a fost de 45,49 milioane de lei (9,14 milioane de euro), din care 37,07 milioane de lei (7,44 milioane de euro) au reprezentat tranzacțiile cu acțiuni. Cele mai lichide titluri au fost cele ale Banca Transilvania, cu t
Metrorex a primit finanțare în valoare de 71,58 milioane de lei pentru îmbunătățirea serviciilor de acces în rețeaua de metrou
Metrorex caută soluții de creștere a atractivității rețelei de metrou prin amplasarea unor sisteme de facilitare a accesului călătorilor în stații, în special pentru persoanele cu dizabilități sau mobilitate redusă. Potrivit unui comunicat al companiei, remis AGERPRES, joi a avut loc semnarea contractului de finanțare, în val
ASF: România face un pas decisiv spre aderarea la OCDE prin reformarea sistemului de pensii private
România face un pas decisiv spre aderarea la Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE) după ce Guvernul a adoptat un act normativ ce vizează modificări ale cadrului legislativ care guvernează piața pensiilor private, se arată într-un comunicat de presă al Autorității de Supraveghere Financiară (ASF). ''Guv
AFIR: Finanțare nerambursabilă de 84,6 de milioane de euro pentru achiziția de utilaje agricole
Un număr de 76 de proiecte vor primi finanțare nerambursabilă, în valoare de 84,6 de milioane de euro, pentru achiziția de utilaje agricole, în urma finanțării suplimentare din Programul Național de Dezvoltare Rurală (PNDR), a anunțat Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR). Conform raportului de selecție suplimentar,
Guvernul a suplimentat cu 50 de milioane de lei bugetul ANSVSA pentru prevenirea răspândirii febrei aftoase
Guvernul a aprobat, în ședința de miercuri, alocarea sumei de 50 de milioane de lei din Fondul de rezervă bugetară, pentru suplimentarea bugetului Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA) pe 2025, se arată într-un comunicat al Autorității. Fondurile sunt destinate achiziției de vaccinuri &i
Consiliul Concurenței are îngrijorări față de intenția Vodafone și Digi de a prelua Telekom
Consiliul Concurenței are o serie de îngrijorări cu privire la tranzacțiile prin care Vodafone România S.A. intenționează să preia Telekom România Mobile Communications S.A., iar Digi România S.A. anumite active ale aceleiași companii. 'Este esențial ca, în urma acestor tranzacții, calitatea serviciilor oferite consumatorilor
APCE îndeamnă prosumatorii din România care pleacă de acasă, de Paște, să oprească invertoarele
Asociația Prosumatorilor și a Comunităților de Energie din România (APCE) îndeamnă prosumatorii din România care pleacă de acasă, de Paște, să oprească invertoarele prin siguranța dedicată acestui echipament și pentru a se asigura un echilibru în sistemul energetic național. Conform unui comunicat al APCE, același apel este adre
ANSVSA: Peste o tonă de carne de miel, fără acte, oprită la intrarea în București
Inspectorii sanitari-veterinari au oprit, miercuri, intrarea în Capitală a unei cantități de peste o tonă de carne de miel, pentru care nu existau acte, informează Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA). 'În dimineața zilei de 16.04.2026, inspectorii ANSVSA, împreună cu reprezentanți ai Poliției
Hyundai Inster a fost desemnată cea mai bună mașină electrică urbană din România, în 2025
Modelul auto electric Hyundai Inster a fost desemnat, miercuri, ce mai bună mașină electrică urbană în România, la prima ediție a competiției 'Best Electric City Car 2025', organizată de Grupul de presă BestAuto, cu sprijinul Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor (MMAP). Decernarea premiilor a avut loc în cadrul unei conferințe o
Pistol: Din luna mai, se va putea circula pe autostradă de la Curtea de Argeș la București
Circulația de la Curtea de Argeș la București se va putea face pe autostradă, din luna mai, a anunțat directorul general al CNAIR, Cristian Pistol. 'Autostrada Sibiu - Pitești (A1): din ce în ce mai aproape de deschiderea circulației pe întreaga secțiune Pitești - Curtea de Argeș (30,35 km)! Antreprenorul italian (Webuild SPA) execută ultimele
#DreptulLaBanking: Consumatorii trebuie să verifice autenticitatea site-urilor pe care le folosesc pentru cumpărături
Consumatorii trebuie să verifice autenticitatea site-urilor pe care le folosesc pentru cumpărături, pentru a evita capcanele online, în condițiile în care, în perioada sărbătorilor, volumul tranzacțiilor online și activitatea infractorilor digitali cresc semnificativ, potrivit platformei dreptullabankin
ANPC: Amendă de 6.000 de lei unei unități din comuna Domnești, care comercializa produse de origine animală
Comisarii pentru Protecția Consumatorilor au aplicat sancțiuni contravenționale în valoare de 6.000 de lei unei unități din comuna Domnești, care funcționează și comercializează pe persoană fizică produse de origine animală, unde au fost găsite o serie de nereguli privind normele de protecție a mediului și sănătății publice.