logo logo

Agerpres – Agenția Națională de Presă: Știri de actualitate cu informații de încredere pentru o societate bine informată.

Bucuresti

Piaţa Presei Libere nr. 1, sector 1

Telefon: +4 021.2076.110; +4 021.2076.105

[email protected]

Call-center-ul Hidroelectrica informează consumatorii de energie că au de aşteptat două luni pentru a deveni clienţii companiei

Image Imagine din galeria Agerpres

Consumatorii de energie care sună la call-center-ul Hidroelectrica pentru a încheia un contract de furnizare a energiei află de la operatori că au de aşteptat două luni pentru a se muta de la actualul furnizor, deşi legea spune că schimbarea furnizorului se face în maximum 21 de zile.

Redactorul AGERPRES a sunat la call-center-urile primilor trei furnizori cu preţul cel mai mic din Bucureşti, în calitate de client casnic de energie, pentru a afla condiţiile în care poate încheia contracte cu aceste companii.

Din păcate, doi din cei trei furnizori au oferit informaţii eronate cu privire la perioada în care se poate face schimbarea furnizorului.

Hidroelectrica este al doilea cel mai ieftin furnizor de energie, conform comparatorului de preţuri de pe site-ul ANRE, dar cea mai mare şi mai cunoscută companie din primele zece. Inclusiv ministrul Energiei, Virgil Popescu, a sfătuit populaţia în repetate rânduri să se mute la Hidroelectrica, având în vedere preţul mic.

La call-center-ul companiei, după o aşteptare de 50 de minute, redactorul AGERPRES a întrebat operatorul despre paşii pe care trebuie să îi facă un consumator ca să devină client al Hidroelectrica.

"Trimiteţi un e-mail cu documentele, primiţi contractul, îl semnaţi şi îl returnaţi semnat", a spus iniţial operatorul.

Întrebat care sunt documentele necesare, el a răspuns: "Act de identitate, act de spaţiu, ultima factură, plus formularele de pe site. Contractul poate fi încheiat doar online".

De asemenea, întrebat cât durează procesul de schimbare, operatorul a transmis: "Aproximativ două luni. Contractul vi-l trimitem în 3-4 săptămâni". "Există o perioadă de preaviz şi, în plus, sunt foarte mulţi clienţi care aşteaptă la coadă", a argumentat el.

Contactaţi de AGERPRES, reprezentanţii ANRE au arătat că, potrivit legii, schimbarea furnizorului trebuie făcută în maximum 21 de zile de la trimiterea contractului semnat. Totodată, au precizat că, dacă un apel în aşteptare durează mai mult de trei minute, clientul poate cere compensaţii băneşti de la respectiva companie.

La rândul lor, când li s-au cerut răspunsuri oficiale despre această situaţie, reprezentanţii biroului de presă al Hidroelectrica au precizat pentru AGERPRES: "Call-center-ul nostru este un serviciu externalizat. Vom lua măsuri pentru ca operatorii să fie mai bine instruiţi şi, de asemenea, vom suplimenta informaţiile de pe site, astfel încât consumatorii interesaţi să nu mai fie nevoiţi să sune la call-center pentru a afla detalii".

La call-center-ul AIK Energy, cel mai ieftin furnizor de pe lista ANRE, aşteptarea a durat patru minute. Operatorul a arătat ce acte trebuie trimise: copii ale actului de identitate, ale celui de proprietate şi ale ultimei facturi.

"După ce trimiteţi aceste documente, noi vom reveni în termen de 3-5 zile lucrătoare cu contractul, dumneavoastră trebuie să-l citiţi, să-l semnaţi şi să-l retrimiteţi şi, din momentul în care noi avem documentele semnate de dumneavoastră, parcurgem întreg procesul, care durează maximum 21 de zile din acel moment", a precizat reprezentantul companiei.

Operatorul a mai spus că noul contract se poate încheia şi la sediul companiei, nu doar online.

La call-center-ul Restart Energy, al treilea cel mai ieftin furnizor de energie din Bucureşti, operatorul a răspuns după 60 de minute de aşteptare. A indicat aceeaşi procedură: este nevoie de copii ale actului de identitate, actului de proprietate şi ultima factură, urmând ca Restart Energy să trimită un contract în 2-3 zile.

"Schimbarea efectivă se va face după minimum 21 de zile", a spus operatorul. Când i s-a atras atenţia că legea precizează maximum 21 de zile, el a răspuns: "Ar fi bine să fie aşa, dar nu, este vorba de minimum 21 de zile".

 

Foto: (c) ALEX TUDOR / AGERPRES FOTO


 

Potrivit Ordinului ANRE nr. 234 din 20 decembrie 2019 pentru aprobarea Procedurii privind schimbarea furnizorului de
energie electrică/gaze naturale de către clientul final, la articolul 5 se arată că "în procesul de schimbare a furnizorului de către un client final sunt implicaţi: clientul final, FA (furnizorul actual - n.r.), FN (furnizorul nou - n.r.), OR (operatorul de reţea - n.r.) şi PRE (partea responsabilă cu echilibrarea - n.r.), după caz, care au obligaţia de a acţiona astfel încât schimbarea efectivă a furnizorului să se producă în termen de maximum 21 de zile calendaristice de la data notificării de către clientul final, cu respectarea condiţiilor contractuale".

Piaţa de energie electrică a fost complet liberalizată la 1 ianuarie 2021.

Începând cu această dată, consumatorii care erau până acum în regim reglementat vor plăti preţuri mai mari cu 13-26%, dacă păstrează actualul contract.

Autorităţile şi specialiştii recomandă consumatorilor casnici să încheie contracte pe piaţa concurenţială, fie cu actualul furnizor, fie cu un altul, licenţiat de ANRE. AGERPRES/(AS - autor: Florentina Cernat, editor: Mariana Nica, editor online: Anda Badea)

 

Citiţi şi:

 

Hidroelectrica sfătuieşte consumatorii să trimită documentaţia online; schimbarea furnizorului se va face în termenul legal de 21 de zile

Afisari: 25

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].


Alte știri din categorie

Economic 19-06-2025 15:49

Preoteasa: CFR Călători nu va intra în faliment, dar riscă incapacitatea de plată

CFR Călători are un buget de supraviețuire, nu de dezvoltare, însă nu va intra în faliment și nici nu va opri traficul, dar riscă intrarea în incapacitate de plată, a declarat, joi, directorul general al companiei, Traian Preoteasa, într-o conferință de presă. 'Comunicatul nostru, pe care l-am dat cred că vineri a indus în spa

Economic 19-06-2025 15:24

Șeful CNAIR: Lotul 3 al Autostrăzii A0, aproape de deschidere; lucrările sunt în plin proces de finalizare

Lucrările executate pe lotul 3 al Autostrăzii A0, secțiunea Joița - Bragadiru, se află într-un stadiu avansat de finalizare, iar circulația se apropie de deschidere, a scris pe pagina sa Facebook, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol. 'Constructorul grec Aktor este în plin

Economic 19-06-2025 15:11

Spătaru: Orice discuție cu mediul de afaceri trebuie să vizeze cum creștem PIB-ul României

Orice discuție pe care o vom avea cu mediul de afaceri, când vom avea următorul guvern, trebuie să vizeze cum creștem PIB-ul României nu cum creștem nivelul de taxare ca să aducem mai multe taxe, a declarat, joi, Florin Spătaru, consilier de stat la Cancelaria prim-ministrului. 'Vreau să discutăm despre extinderea capacităților de producție de

Economic 19-06-2025 14:28

Gruia Stoica: Electroputere VFU Pașcani poate fabrica 24 de trenuri pe an

Electroputere VFU Pașcani ar putea fabrica 24 de trenuri pe an, a declarat, joi, Gruia Stoica, președinte Grampet Group, la ceremonia de lansare a trenului automotor Leon, primul tren fabricat integral în România după mai bine de opt decenii. 'În momentul de față putem să facem două trenuri pe lună. Asta înseamnă vreo 24 de trenuri

Economic 19-06-2025 13:39

Greenpeace România a protestat în fața sediului Romgaz din Capitală

Activiștii Greenpeace România au protestat, joi, în fața sediului Romgaz Black Sea Limited Nassau (Bahamas) din București, ca urmare a procesului de dizolvare intentat de companie, dar din care s-au retras chiar înainte de primul termen, informează organizația de mediu, într-un comunicat de presă transmis AGERPRES. '

Economic 19-06-2025 13:13

Fiecare român a returnat, în medie, 17 kg de ambalaje cu sigla SGR, de la lansarea Sistemului până în aprilie 2025 (analiză)

Media cantității de ambalaje cu simbolul SGR, returnate de către fiecare român de la lansarea Sistemului de Garanție-Returnare până în aprilie 2025, este de 17 kilograme, reiese dintr-o analiză întocmită de Asociația Ecoteca, în parteneriat cu RetuRO, și publicată pe platforma CumStăm.ro. Conform datelor centraliz

Economic 19-06-2025 12:52

AHK România: Schimburile comerciale dintre România și Germania s-au diminuat cu 6,1%, în primul trimestru

Volumul schimburilor comerciale dintre România și Germania a scăzut cu 6,1%, în primul trimestru din 2025, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, până la valoarea de 10,36 miliarde de euro, arată datele publicate, joi, de Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană (AHK România). Potrivit unui comunicat

Economic 19-06-2025 12:36

Niculescu (ANRE): Analizăm dacă valoarea de 1,45-1,55 lei/KWh este sustenabilă din punct de vedere al achiziției de energie electrică

Președintele Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei, George Sergiu Niculescu, a cerut demararea unei analize pentru a vedea exact modalitatea de formare a prețului la energie electrică și pentru a determina dacă valoarea de 1,45-1,55 lei/KWh anunțată de furnizori este sustenabilă. 'Eu am avut săptămâna trecu

Economic 19-06-2025 12:36

ASF: Activele totale ale sistemului de pensii private au ajuns la 9,44% din PIB la 31 martie 2025

Piața pensiilor private din România a ajuns, la finalul primului trimestru din 2025, la active totale de 165,2 miliarde de lei, în creștere cu 18% comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent și cu 5,6% față de sfârșitul anului 2024, a anunțat joi Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF). Ca pondere în Produsul

Economic 19-06-2025 11:53

Niculescu (ANRE): Aproximativ 3,5 milioane de gospodării vor beneficia de voucherul pentru energie; acesta ar putea fi de 36 sau 72 de lei

Aproximativ 3,5 milioane de gospodării vor beneficia de voucherul pentru energie care se va aplica de la 1 iulie și care ar putea fi în valoare de 36 de lei sau 72 de lei, potrivit președintelui Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei, George Sergiu Niculescu. 'Din analizele care s-au făcut la nivelul Ministe

Economic 19-06-2025 11:34

ANCOM atenționează utilizatorii serviciilor de roaming asupra costurilor practicate în țări din afara SEE

Persoanele care călătoresc în afara României trebuie să verifice condițiile de utilizare a serviciilor de roaming, în special dacă destinația nu este în Spațiul Economic European (SEE), informează Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM), într-un comunicat de presă transmis, joi, AGERPRES.

Economic 19-06-2025 10:46

AI promite să schimbe radical industria imobiliară, dar nu va putea înlocui deciziile bazate pe relații interumane (sondaj)

Inteligența artificială promite să schimbe radical industria real estate, dar nu va putea înlocui încrederea, empatia și deciziile bazate pe relații interumane, arată un sondaj realizat de Colliers în cadrul summit-urilor CoreNet din perioada 2024 - 2025, la care au participat 422 de profesioniști din regiunile EMEA, America de Nord și APAC.

Economic 19-06-2025 10:09

Volumul lucrărilor de construcții, în creștere cu aproape 7%, în primele 4 luni

Volumul lucrărilor de construcții a crescut în primele patru luni ale anului în curs, ca serie brută, cu 6,9%, iar ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate, cu 8,5%, raportat la perioada similară din 2024, potrivit datelor Institutului Național de Statistică (INS), remis joi AGERPRES. &Ici

Economic 19-06-2025 10:05

ANAF atenționează contribuabilii cu privire la apariția unui site fals care imită identitatea ANAF

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) atrage atenția contribuabililor asupra apariției unui site fraudulos, cu o interfață similară celei oficiale, care are ca scop colectarea ilegală de date personale ale utilizatorilor. 'Site-ul identificat, https://anaf-ro.web.app/public/index.html, care folosește denumiri și elemente grafice

Economic 19-06-2025 10:03

INS: Industria prelucrătoare a raportat o creștere de 1,6% a comenzilor noi, în primele patru luni

Volumul comenzilor noi din industria prelucrătoare a crescut cu 1,6%, în primele patru luni ale acestui an față de intervalul similar din 2024, arată datele publicate, joi, de Institutul Național de Statistică (INS). Conform statisticii oficiale, în perioada 1 ianuarie - 30 aprilie 2025, au fost înregistrate majorări ale come