Şeful Renault cere un fond european pentru a contracara concurenţa automobilelor electrice chineze

Directorul general de la Renault, Luca de Meo, a făcut marţi un apel pentru un fond european care să finanţeze subvenţiile şi materiile prime necesare pentru automobilele electrice, precum şi planificarea în comun a infrastructurii, în ideea de a contracara concurenţa intensă venită din China, informează Financial Times.
Într-un apel către politicieni înaintea alegerilor europene din iunie, Luca de Meo promovează avantajele unei abordări transfrontaliere când vine vorba de dezvoltarea şi finanţarea industriei automobilelor electrice, în loc de simpla stabilirea a unor termene limită pentru eliminarea automobilelor care funcţionează pe benzină şi motorină. O astfel de abordare ar include punerea la comun a cheltuielilor pentru subvenţiile acordate consumatorilor şi crearea de zone economice "verzi" cu facilităţi fiscale pentru angajaţii din cadrul uzinelor.
"Atunci când stabileşti un termen limită pe 12 ani şi spui că în 12 ani nu se vor mai produce autoturisme cu motoare pe combustie, iar dacă nu faci asta vei fi amendat, şi ne vedem peste 12 ani la capătul tunelului, asta nu este o strategie. Noi propunem să încercăm să punem la punct un plan cu autorităţile publice, cu oameni din toate industriile, cu organizaţiile non-profit şi cu organismele ştiinţifice... în joc este aproximativ 10% din producţia Europei", a declarat Luca de Meo într-un interviu pentru Financial Times.
Declaraţiile lui Luca de Meo au fost însoţite de o scrisoare deschisă către politicienii europeni. În document, şeful Renault recomandă investiţii în dezvoltarea regională de software şi semiconductori precum şi o abordare mai puţin restrictivă când vine vorba de reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în Europa.
Industria auto se confruntă cu o încetinire a vânzărilor de automobile electrice în Europa, în condiţiile în care constructorii auto au investit sume mari pentru a produce automobile electrice dar acestea sunt prea scumpe pentru consumatorii afectaţi de inflaţie.
Un motiv serios de îngrijorare este ameninţarea automobilelor electrice ieftine venite din China. Comisia Europeană a deschis o investigaţie asupra subvenţiilor de care beneficiază automobilele produse în China şi are în vedere posibilitatea de a introduce tarife vamale.
Luca de Meo nu a dorit să dezvăluie care este punctul său de vedere cu privire la tarifele vamale dar a spus că Europa trebuie să îşi protejeze piaţa în contextul tranziţiei la automobilele electrice în timp ce găseşte un rol pentru competitorii chinezi, unul dintre motive fiind şi acela că producătorii europeni ar putea să înveţe de la o ţară care este cu "un pas în faţă" în ceea ce priveşte industria automobilelor electrice.
"Dacă vrem să accelerăm avansul automobilelor electrice în Europa, trebuie să ajungem la un acord cu chinezii", a spus Luca de Meo, care este de părere că chinezii sunt dispuşi să încheie un astfel de acord.
Asta ar putea include stimularea producătorilor auto chinezi din Europa să utilizeze furnizori europeni sau încurajarea furnizorilor chinezi să demareze afaceri în Europa, copiind politicile chineze care se aplică producătorilor externi, a spus Luca de Meo.
Grupul Renault, care deţine şi mărcile Dacia şi Alpine, are deja parteneriate cu producătorul auto chinez Geely, inclusiv unul cu privire la afacerile din domeniul motoarelor pe combustie. Renault are de asemenea un acord de producţie comună în Coreea de Sud.
Renault este unul dintre cei mai mici constructori auto europeni, producând aproximativ 2,2 milioane de automobile pe an, comparativ cu şase milioane pentru Stellantis şi 9,2 milioane în cazul Volkswagen.
Cu toate acestea, Luca de Meo a subliniat că şi rivalii său ar beneficia de pe urma unei abordări europene mai ample şi mai strategice. "Dacă vrei să accelerezi, nu îţi doreşti să ajungi în situaţia în care în Norvegia ponderea automobilelor electrice este de 90% în timp ce în Spania este de 4%. Ar trebui să punem toate fondurile disponibile într-un singur coş care să fie acordate celor care nu au bani pentru aceste investiţii", a apreciat şeful Renault. AGERPRES/(AS-autor: Constantin Balaban, editor: Andreea Marinescu, editor online: Adrian Dădârlat)
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].
Alte știri din categorie
Germania: Angajații Ford au declanșat pentru prima dată o mișcare de protest, din cauza planificatelor concedieri
Angajații Ford de la fabricile din Koln, Germania, au început miercuri prima grevă de la înființarea unităților, în 1930, sindicatul IG Metall rispostând față de planurile de reducere a costurilor și a concedierilor, transmite DPA. Angajații au înființat pichete în fața porților uzinelor, unde greviștii primesc coduri pentru
Microsoft concediază mii de angajați
Gigantul tehnologic american Microsoft Corp a anunțat că va renunța la 6.000 de angajați din companie, în cadrul eforturilor de a reduce forța sa de muncă, transmit Bloomberg și AP. Planificatele concedieri reprezintă mai puțin de 3% din totalul forței de muncă și se vor desfășura în întreaga lume, la toate nivelurile, inclusiv la platforma L
Nissan concediază 15% din forța sa de muncă, după ce a raportat pierderi anuale de 4,5 miliarde de dolari
Nissan Motor Corp va concedia, pe plan global, aproximativ 15% din forța sa de muncă până în martie 2028, sau 20.000 de angajați, după ce marți producătorul auto nipon a raportat pierderi anuale, în urma scăderii vânzărilor de vehicule în China și alte țări, și a extinderii eforturilor de restructurare, transmit DPA și AP.
Eurostat: UE a înregistrat anul trecut un excedent de 39,2 miliarde de euro în comerțul cu produse agricole
Anul trecut, UE a exportat produse agricole în valoare de 234,1 miliarde de euro și a importat produse agricole în valoare de 194,9 miliarde de euro, generând un surplus de 39,2 miliarde de euro, arată datele publicate marți de Oficiul European pentru Statistică (Eurostat). Comparativ cu 2023, exporturile și importurile au cr
Institutul economic german IW se așteaptă la recesiune în 2025, din cauza taxelor vamale americane
PIB-ul Germaniei se va contracta cu 0,2% anul acesta, arată un studiu publicat marți de institutul economic german IW, ceea ce ar reprezenta al treilea an de recesiune pentru cea mai mare economie a Europei, transmite DPA. Țara este în mod special afectată de conflictul comercial declanșat de taxele vamale impuse de președintele Donald T
Nissan va suspenda activitatea unor fabrici din Japonia, ca parte a eforturilor de restructurare
Producătorul auto nipon Nissan Motor a decis suspendarea operațiunilor la unele fabrici din Japonia, ca parte a eforturilor de restructurare, a anunțat marți publicația de afaceri Nikkei, transmite Reuters. Spre finalul zilei ar urma să fie prezentate detaliile privind numele uzinelor afectate și dacă acestea vor fi închise temporar sau
BERD: Europa Centrală și Balcanii, regiuni afectate de războiul comercial declanșat de SUA
Războiul comercial declanșat de președintele american Donald Trump afectează grav mai multe țări din Europa Centrală și din Balcani, foarte dependente de economia germană, care se confruntă cu dificultăți, a avertizat marți Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), informează AFP. 'Schimbările recente în politica com
Banca Rusiei se așteaptă la o stabilizare a cotației barilului de petrol la 60 de dolari
Banca Centrală a Rusiei vede o stabilizare a cotațiilor țițeiului la 60 de dolari pe baril, în condițiile în care se așteaptă la o redresare a cererii globale, în urma atenuării restricțiilor comerciale, se arată în minuta ședinței de politică monetară din 25 aprilie, publicată luni, transmite Reuters. La reuniunea din
CTK: Comisia Europeană a cerut Cehiei să amâne semnarea contractului cu grupul sud-coreean KHNP
Comisia Europeană a cerut Cehiei să amâne semnarea contractului cu grupul sud-coreean KHNP privind construcția de noi reactoare nucleare, a anunțat luni agenția cehă de presă CTK, citând o scrisoare către Ministerul Industriei de la Praga, transmite Reuters. Amânarea ar prelungi perioada în care Executivul comunitar poa
Experții previzionează perspective sumbre de viitor pentru Ford în Europa
Producătorul auto american Ford se confruntă cu un viitor sumbru în Europa, avertizează Ferdinand Dudenhöffer, directorul Centrului de cercetări auto din Bochum, Germania, transmite DPA. 'Situația este proastă și perspectivele sunt chiar mai sumbre. Ford este o companie prea mică pe segmentul vehiculelor de pasageri pentru a fi
Investițiile străine în Germania au scăzut, în 2024, pentru al treilea an consecutiv
Numărul investițiilor străine în Germania a scăzut, în 2024, pentru al treilea an consecutiv, conform unei analize publicate, luni, de Agenția de Dezvoltare Economică Germany Trade & Invest (GTAI), transmite Reuters. În 2024, numărul proiectelor înființate și extinse s-a situat la 1.724, în scădere de la 1.759
Toyota, cel mai expus producător auto mondial la taxele vamale americane
Toyota Motor Corp este cel mai mare producător auto mondial și, de asemenea, cel mai mare perdant din industria auto în privința pierderilor estimate de pe urma războiului comercial declanșat de către președintele Donald Trump, transmite Bloomberg. Taxele vamale impuse mașinilor și componentelor auto importate au forțat General Motors Co să-și reducă est
SUA vorbesc de 'progrese substanțiale' în negocierile comerciale cu China
SUA au raportat 'progrese substanțiale' la finalul a două zile de negocieri cu China la Geneva, pentru a reduce tensiunile comerciale între cele două economii, cele mai mari din lume, relatează AFP. Duminică, secretarul american al Trezoreriei, Scott Bessent, a afirmat că discuțiile au dus la 'progrese substanțiale', &ici
Stellantis este aproape de o decizie cu privire la noul director general, favorit fiind șeful diviziei americane
Producătorul auto Stellantis NV se apropie de finalul procesului de selecție a unui nou director general iar responsabilul pentru operațiunile din America de Nord, Antonio Filosa este cel mai bine cotat candidat, au declarat pentru Bloomberg mai multe surse din apropierea acestui dosar. Fostul CEO Carlos Tavares și-a anunțat plecarea surprinză
Tinerii germani și-au pierdut apetitul pentru sparanghel, leguma favorită a țării
Tinerii germani strâmbă din ce în ce mai mult din nas față de una din cele mai iubite delicatese sezoniere: sparanghelul, transmite DPA. Un sondaj de opinie efectuat de institutul de cercetări YouGov pentru agenția de presă DPA arată că 42% din tinerii cu vârsta între 18 și 24 de ani nu le place deloc sau au o opinie ma