Companiile aeriene testează toleranţa consumatorilor pentru preţuri mai mari la biletele de avion (analiză)
Companiile aeriene din SUA şi Europa vor încerca să îşi majoreze profiturile în acest an prin scumpirea biletelor de avion, pe măsură ce vor încerca să profite la maximum de boom-ul călătoriilor post-COVID şi să contracareze costurile ridicate create de lipsa de avioane, susţin investitorii şi directorii intervievaţi de Reuters.
Marile companii aeriene se chinuie să introducă mai multe zboruri pentru a face faţă cererii, dar au probleme din cauza întârzierilor apărute în livrarea de avioane noi de la marii producători Airbus şi Boeing precum şi de pe urma blocării la sol a avioanelor care utilizează motoare de tip RTX, care ar putea avea unele defecte. Livrările limitate de noi avioane ţin preţurile la bilete la un nivel ridicat, ceea ce permite transportatorilor aerieni să transfere costurile ridicate la carburant, mânca de lucru şi mentenanţă.
Această situaţie a dus venitul mediu per pasager, sau randamentele, la 6,2% anul trecut, al patrulea an consecutiv de creştere, potrivit datelor furnizate de Asociaţia Internaţională a Transportatorilor Aerieni (IATA). Randamentele ar urma să continue să crească şi în 2024, chiar dacă într-un ritm mai lent, de aproximativ 1,8%, prognozează IATA.
La vară, cea mai aglomerată perioadă a anului, randamentele companiilor aeriene europene ar urma să depăşească valorile de anul trecut, atingând un maximum de 8,5%, şi vor creşte şi mai mult în 2025 pe măsură ce va continua cererea de călătorii iar întârzierile în livrarea de noi avioane vor persista, potrivit analiştilor de la Bernstein. Conform acestora, cererea va fi mai mare cu 15-20% în această vară comparativ cu 2019, în timp ce capacităţile abia s-au mişcat.
"Tarifele mai mari în această vară vor impulsiona profiturile. Companiile aeriene vor face mai mulţi bani pentru că clienţii sunt în continuare dispuşi să plătească mai mult", crede Jamie Lindsay, investitor în companii aeriene la Artemis Investment.
Interviurile efectuate de Reuters cu mai mulţi analişti, directori şi investitori precum şi analiza datelor arată rezilienţa companiilor aeriene pe măsură ce îşi revin din pandemie, când avioanele au fost blocate la sol, graniţele au fost închise şi au contractat datorii în valoare de miliarde de euro pentru a rămâne pe linia de plutire. De asemenea, analizele arată importanţa acordată de consumatori călătoriilor şi experienţelor, după mai multe luni de restricţii în timpul pandemie, fenomen cunoscut sub numele de "revenge travel" (-călătorie din răzbunare-nr.).
Un exemplu este Wizz Air, companie unde randamentele ar urma să înregistreze în vara acestui an o creştere similară cu cea din 2023, chiar dacă capacităţile nu se vor modifica, spune directorul responsabil pentru Marea Britanie, Marion Geoffroy. "Dacă există o capacitate limitată, atunci politica de preţuri este în creştere", a spus Marion Geoffroy, fără a oferi mai multe detalii cu privire la amploarea creşterii.
Datele furnizate de Airlines Reporting Corp (ARC) arată că numărul biletelor de avion vândute în luna ianuarie de agenţiile de turism din SUA au atins cel mai ridicat nivel din istorie pentru această lună, iar preţul mediu al unui bilet a crescut cu 3% în ritm anual. Aceasta în condiţiile în care începând din 2019 şi până în prezent preţul unei călătorii cu avionul în America de Nord a crescut cu 30% în timp ce în Europa a crescut cu 25%, potrivit firmei ForwardKeys.
Până acum, preţurile mai mari nu au avut un impact asupra cererii. Compania aeriană United Airlines spune că rezervările şi randamentele pe rutele transatlantice sunt aşteptate să rămână la un nivel solid în acest an.
În plus, călătoriile în China, una dintre ultimele pieţe care a ridicat restricţiile, şi-au revenit şi ele, iar veniturile din turism au depăşit valorile de dinainte de pandemie în timpul sărbătorilor de Anul Nou Lunar.
Atâta timp cât perspectivele economice rămân stabile, consumatorii ar putea să tolereze în continuare preţurile ridicate, susţin investitorii şi analiştii.
Însă unii se tem că acest trend ar putea dispărea, în special având în vedere recesiunile recente din Japonia, Marea Britanie şi Germania.
Lanţurile hoteliere Hilton Worldwide şi Marriott International, precum şi agenţia de turism online Expedia, au semnalat deja că fenomenul de "revenge travel" s-a terminat. "Dacă vom vedea o continuă deteriorare a pieţei muncii, asta ar putea începe să afecteze cererea", spune Madeleine Ronner, manager de portofoliu la DWS Smart Industrial Technologies, care investeşte în Lufthansa şi TUI. AGERPRES/(AS-autor: Constantin Balaban, editor: Andreea Marinescu, editor online: Adrian Dădârlat)
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].
Alte știri din categorie
Rezerva Federală americană a început prima sa ședință de politică monetară din era Trump 2.0
Membrii comitetului de politică monetară de la Rezerva Federală americană (Fed) au demarat marți prima lor reuniune din era Trump 2.0, care a avertizat deja că își va exprima dezacordul cu deciziile referitoare la dobânzi adoptate de Fed, informează AFP. Reuniunea Comitetului de politică monetară de la Fed (FOMC) a început marți la ora locală
Nassim Taleb spune că prăbușirea Nvidia este doar un indiciu cu privire la ce urmează
Nassim Taleb, eseistul care a scris 'Lebăda neagră', a avertizat că prăbușirea acțiunilor Nvidia Corp. este doar un indiciu a ceea ce urmează, pentru investitorii care au urmat orbește avansul la bursă al acțiunilor din domeniul Inteligenței Artificiale, transmite Bloomberg. Viitoarele prăbușiri ar putea fi de două și chiar trei ori mai mari decâ
Eurostat: Consumul și veniturile gospodăriilor din UE au crescut în trimestrul trei din 2024
Consumul real al gospodăriilor per capita a crescut cu 0,8% în trimestrul trei din 2024, în Uniunea Europeană și în zona euro, după un avans de 0,1% în precedentele trei luni, arată datele publicate marți de Oficiul european pentru Statistică (Eurostat). În același timp, veniturile reale ale gospodăriilor per capi
Eurostat: Prețul mediu al unui hectar de teren arabil, 11.791 euro în UE și 8.414 euro în România, în 2023
Prețul mediu al unui hectar de teren arabil în Uniunea Europeană era, în 2023, de 11.791 euro, în România fiind 8.414 euro, în timp ce prețul mediu anual de închiriere pentru terenul arabil sau pășunile permanente se situa la 173 euro pe hectar, arată datele publicate marți de Oficiul European de Statistică (Eurostat).
BCE: Băncile din zona euro au înăsprit accesul firmelor la creditare în trimestrul patru din 2024
Băncile din zona euro au înăsprit accesul firmelor la creditare în trimestrul patru din 2024 și tendința ar urma să continue în primele trei luni din 2025, consolidând necesitatea unor noi reduceri ale dobânzii, pentru a stimula creșterea economiei, arată datele unui studiu publicat joi de Banca Centrală Europeană (BCE), transmite Reuter
Germania trebuie să-și rezolve problemele structurale pentru a-și menține ratingul de credit 'AAA' (Scope)
Germania trebuie să-și depășească slăbiciunea structurală dacă vrea să-și păstreze pe termen lung ratingul de credit 'AAA', a afirmat Eiko Sievert, director general al agenției europene de evaluare financiară Scope Ratings, într-un interviu acordat Reuters. 'Doar creșterea mai slabă a PIB-ului nu reprezintă o amenințare imedi
Rho Motion: Vânzările globale de vehicule electrice vor depăși 20 de milioane de unități în 2025
Vânzările globale de vehicule complet electrice și hibride plug-in vor crește anul acesta cu cel puțin 17%, la peste 20 de milioane de mașini, pe fondul extinderii subvențiilor din China, conform previziunilor publicate marți de firma de cercetare de piață Rho Motion, transmite Reuters. Europa, a doua mare piață globală de vehicule elect
Bloomberg: Cei mai bogați oameni din lume au pierdut 108 miliarde dolari, după turbulențele bursiere de luni
Cei mai bogați 500 de oameni din lume, conduși de cofondatorul Nvidia, Jensen Huang, au pierdut în mod combinat 108 miliarde de dolari, pe fondul declinului semnificativ al acțiunilor companiilor tehnologice, în contextul succesului fulminant al asistentului AI dezvoltat de startup-ul chinez DeepSeek, transmite Bloomberg. Miliardar
Retragere masivă de produse Coca-Cola în Europa din cauza conținutului ridicat de clorat
Îmbuteliatorul european al băuturilor Coca-Cola a anunțat luni o operațiune de retragere masivă de pe piață a unor produse vândute în Europa, din cauza unui conținut mult prea mare de clorat, informează AFP. Retragerea vizează dozele și sticlele cu băuturi mărcile Coca-Cola, Sprite, Fanta, Fuze Tea, Minute Maid, Nalu, Royal B
Valoarea de piață a Nvidia a scăzut cu 465 de miliarde de dolari, cel mai mare declin din istorie
Acțiunile companiei americane Nvidia Corp. s-au prăbușit luni la bursă, în contextul succesului fulminant al asistentului AI dezvoltat de startup-ul chinez DeepSeek, ceea ce a șters o parte record din capitalizarea bursieră a celei mai valoroase companii din lume, transmite Bloomberg. La scurt timp după deschiderea bursei, acțiunile Nvid
UE va amâna cu o lună publicarea strategiei privind eliminarea restului combustibililor rusești
Comisia Europeană ar putea amâna data la care urmează să își publice foaia de drum privind eliminarea ultimilor combustibili pe care îi mai importă din Rusia, inclusiv gazele naturale lichefiate, au declarat pentru Bloomberg mai multe surse din apropierea acestui dosar. Executivul comunitar ar putea să își prezinte plan
Europa ar trebui să ceară ca o parte dintre componente să fie produse local, susține sindicatul IG Metall
Companiile străine care vând în Europa ar trebui să producă, cel puțin o parte dintre componente, în Europa, au susținut luni reprezentanții IG Metall, cel mai puternic sindicat german, care s-au declarat deschiși investitorilor chinezi în Germania, transmite AFP. Europa ar trebui să ceară 'o cotă obligatorie de com
Prețul cafelei arabica a atins un nou record pe fondul disputelor dintre SUA și Columbia
Cotația livrei de cafea arabica a atins luni un nou maxim istoric, pe măsură ce traderii evaluează consecințele amenințărilor formulate de președintele Donald Trump de a impune tarife și sancțiuni economice Columbiei, informează Dow Jones Newswires. Luni la prânz, la bursa ICE, cotațiile futures la cafeaua arabica erau în creștere
Auchan dezminte, încă odată, speculațiile referitoare la o vânzare a afacerilor din Rusia
Subsidiara din Rusia a lanțului de supermarketuri Auchan, una dintre puținele companii franceze care mai este încă prezentă pe această piață, a dezmințit luni, încă odată, zvonurile referitoare la o vânzare iminentă, adăugând că operează în continuare în beneficiul populației locale, informează AFP. '&Ic
Tesla, BMW și producătorii chinezi de vehicule electrice contestă la CJUE taxele vamale impuse de UE
Tesla s-a alăturat BMW și producătorilor chinezi de vehicule electrice în depunerea unei contestații la Curtea de Justiție a Uniunii Europene contra taxelor vamale suplimentare impuse de UE la vehiculele electrice fabricate în statul asiatic, conform unui document publicat luni pe site-ul CJUE, transmite Reuters. Contestația deschi