Vehiculele electrice produse în China sunt cu 10.000 euro mai ieftine decât cele produse în Europa

Producătorii auto din China pot construi vehicule electrice (EV) cu 10.000 euro mai ieftine decât cele ale companiilor din Europa, un avantaj semnificativ din punct de vedere al costurilor care pune presiune pe producătorii europeni pe piaţa lor internă, a afirmat joi Patrick Koller, şeful furnizorului de componente auto Forvia, transmite Reuters.
În condiţiile în care consumatorii europeni caută vehicule electrice ieftine, Koller a declarat la CES - principalul târg anual pentru tehnologii şi electronice de larg consum - care se desfăşoară în Las Vegas - că firmele chineze produc "vehicule bune" şi Europa nu va putea stopa importurile.
Problema "este mult mai periculoasă" pentru Europa decât pentru Statele Unite, a explicat Koller într-un interviu acordat Reuters, deoarece taxele ridicate au limitat cota de piaţă a producătorilor auto chinezi în SUA.
În timp ce preţul mediu al unei maşini electrice în Europe a crescut din 2015 de la 48.942 euro la 55.821 euro, iar în Statele Unite de la 53.038 euro la 63.864 euro, în China a scăzut la 31.829 euro, de la 66.819 euro, sub preţul vehiculelor pe benzină, conform unui studiu al JATO Dynamics.
Koller a subliniat că producătorii de vehicule electrice din China produc mai ieftin deoarece au costuri mai scăzute cu cercetarea-dezvoltarea (R&D), cheltuieli de capital mai scăzute şi costuri mai mici cu forţa de muncă decât rivalii lor europeni.
Forvia, compania creată când furnizorul francez de componente auto Faurecia a preluat 82% din grupul german Hella, este al şaptelea mare producător global de componente auto, livrând şi companiilor chineze, inclusiv BYD, lider pe segmentul vehiculelor electrice low-cost.
Europa este relativ deschisă la importurile de vehicule din China, iar producătorii din statul asiatic, dar şi cei globali, cum ar fi Tesla Inc, îşi accelerează livrările.
Producătorii chinezi de vehicule electrice şi-au propus să cucerească şoferii şi marile companii din Europa cu mai multe maşini accesibile, care vin cu ratinguri de siguranţă ridicate acordate de European New Car Assessment Programme (NCAP) şi o mulţime de caracteristici de înaltă tehnologie.
În ultimele luni, câţiva producători chinezi de EV au primit cinci stele Euro NCAP - ceea ce arată că vehiculele sunt dotate cu elemente de siguranţă active şi pasive care merg dincolo de cerinţele legale. Şi sunt aşteptate noi lansări de EV din China.
"Toţi producătorii chinezi de vehicule electrice vor să obţină cinci stele Euro NCAP, pentru a fi mai competitivi pe piaţa din Europa", a explicat Brian Gu, preşedintele Xpeng, compania din China care fabrică EV. Acesta a adăugat că în ultimii trei ani firma a construit magazine şi service-uri în Danemarca, Ţările de Jos, Norvegia şi Suedia - înainte de a lansa oficial în 2023 sedanul electric P7 şi SUV-ul G9 în cele patru ţări.
Producătorii chinezi de vehicule electrice recunosc că siguranţa reprezintă o parte incredibil de importantă a procesului de vânzare, susţine Matthew Avery, director la Thatcham Research, un centru britanic de cercetare auto finanţat de companii de asigurare şi de un membru al Board-ului Euro NCAP.
Ratinguri de cinci stele Euro NCAP sunt văzute ca fiind cheia depăşirii temerilor din Europa privind calitatea maşinilor fabricate în China, după ce eşecurile la testele din 2006 şi 2007 au creat impresia că nu sunt sigure maşinile din statul asiatic.
Şi mai important, ratingurile de cinci stele Euro NCAP au deschis calea firmelor auto din China către flotele marilor companii din Europa. Vânzările de flote reprezintă aproximativ jumătate din toate vânzările auto pe pieţele importante, inclusiv Germania, Franţa şi Marea Britanie, iar mulţi cumpărători din segmentul corporate pun preţ pe siguranţă.
"Vânzările de flote sunt extrem de importante şi multe firme cer obligatoriu un rating de cinci stele pentru a cumpăra maşini", a declarat Avery.
Din ce în ce mai multe firme vor să-şi cumpere rapid vehicule electrice pentru a îndeplini obiectivele de mediu. Dar încă nu sunt suficiente EV pentru flotele din Europa, perturbările din lanţurile de aprovizionare au făcut ca timpul de aşteptare pentru unele modele să depăşească 12 luni.
Cererea ridicată pentru vehicule electrice şi perturbările din lanţurile de aprovizionare au permis producătorilor de EV din Europa să majoreze preţurile şi să se concentreze mai mult pe clienţii de retail, mai degrabă decât pe clienţi cum ar fi firmele de închirieri de maşini, care sunt mai puţin profitabile pentru ei.
Astfel, s-au creat oportunităţi pentru producătorii chinezi de vehicule electrice, care deja au luat-o înaintea majorităţii rivalilor străini în China, de departe cea mai mare piaţă globală pentru maşini electrice.
În octombrie, compania germană de închirieri de maşini Sixt a anunţat că va cumpăra aproximativ 100.000 EV de la BYD, începând cu SUV-ul Atto 3 al companiei chineze, care a primit cinci stele Euro NCAP în aceeaşi lună.
Grupul chinez Great Wall Motors a primit cinci stele Euro NCAP în septembrie, pentru SUV-ul hibrid WEY brand Coffee 01 şi sedanul electric ORA Funky Cat.
Şi producătorii de vehicule electrice din Europa caută să obţină cinci stele pentru maşinile lor electrice şi hibride, de la modelul iX al BMW la modelele ID.4 şi ID.5 ale Volkswagen. În octombrie, Mercedes a obţinut ratingul de top pentru sedanul EQE.
Producătorul chinez de vehicule electrice Aiways a investit în măsuri suplimentare de siguranţă pentru modelul său electric U6 electric, pentru flotele din Europa, când va fi lansat, în 2023, a afirmat Alexander Klose, şeful operaţiunilor din afara Chinei. Acesta a adăugat: "Va fi o cerere naturală pentru vehicule cum sunt ale noastre, care sunt complet echipate şi vin la preţuri extrem de competitive". Aiways speră să vândă 30.000 EV în Europe în 2023, faţă de un nivel estimat de 5.000 în acest an.
Compania franceză de consultanţă auto Inovev a informat că aproximativ 155.000 maşini produse în China au fost vândute în Europa în primele nouă luni din 2022, sau 1,4% din piaţă. Firmele din China sunt în grafic pentru a atinge 150.000 maşini vândute în 2022, aproape dublu faţă de cele 80.000 vândute în 2021. Aproape jumătate din maşinile chinezeşti vândute sunt EV, astfel încât cota lor de piaţă în Europa ajunge la 5,8%, arată datele Inovev.
Vicepreşedintele Inovev, Jamel Taganza, susţine că în următorii ani toate vehiculele din China vândute în Europa vor fi electrice, urmând să fie lansate mai multe modele cu preţ mai scăzut.
Până în 2030, Inovev estimează că vehiculele electrice vor reprezenta 40% din vânzările de maşini noi în Europa, iar brandurile din China vor reprezenta între 12,5% şi 20% din piaţa vehiculelor complet electrice, cu vânzări între 725.000 şi 1,16 milioane unităţi.
BYD lansează trei modele în câteva ţări din Europa şi anul viitor se va extinde pe alte pieţe şi va aduce noi modele, toate cu rating de top în domeniul siguranţei, a afirmat Michael Shu, directorul subsidiarei BYD din Europa.
Modelul ORA Funky Cat al Great Wall Motor va fi lansat anul acesta în Marea Britanie, Germania, Irlanda şi Suedia. AGERPRES/(AS-autor: Mihaela Dicu, editor: Mariana Nica, editor online: Anda Badea)
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].
Alte știri din categorie
Cerul Europei este mai aglomerat ca niciodată, o veste bună pentru cererea de carburant
Cerul Europei este mai aglomerat decât era înainte de pandemia de Covid, ceea ce reprezintă o veste bună pentru companiile de rafinare din regiune care furnizează combustibil pentru avion, transmite Bloomberg. Un raport al Eurocontrol, organismul care monitorizează traficul aerian al Europei, arată că săptămâna trecută s-a aj
Comisia Europeană își va da acordul pentru aderarea Bulgariei la zona euro începând din 2026
Comisia Europeană va da undă verde, cel mai probabil în data de 4 iunie, pentru aderarea Bulgariei la zona euro începând cu 1 ianuarie 2026, au declarat pentru Reuters mai mulți oficiali din zona euro. Miercurea următoare, executivul comunitar urmează să dea publicității un 'raport de convergență' cu privire la î
Lukașenko îi îndeamnă pe fermierii din Belarus să cultive mai mulți cartofi pentru a putea hrăni Rusia
Președintele Belarusului, Aleksandr Lukașenko, a lansat miercuri un apel către fermieri să cultive mai mulți cartofi, în contextul unei grav deficit înregistrat în prezent la acest produs important și a creșterii cererii din partea țării vecine Rusia, transmite DPA. 'Trebuie să cultivăm o cantitate suficientă pentru nevoi
Ministrul italian de Finanțe ar putea demisiona din cauza viziunilor diferite în interiorul executivului cu privire la UniCredit
Ministrul italian al Economiei și Finanțelor, Giancarlo Giorgetti, a spus miercuri că va demisiona dacă se va trece peste el când vine vorba de condițiile pe care guvernul le-a impus la oferta de preluare lansată de banca UniCredit asupra rivalei Banco BPM, transmite Reuters. Giorgetti, membru al partidului populist de extremă-dreapta Li
BTA: Un exercițiu de gestionare a unei scurgeri de petrol pe Dunăre s-a derulat la Ruse
Un exercițiu pe scară largă vizând limitarea unei scurgeri de petrol pe Dunăre a fost organizat miercuri în apropiere de Ruse (Bulgaria), a spus guvernatorul regional din Ruse, Dragomir Draganov, transmite BTA. Draganov a subliniat că acesta este al doilea mare astfel de exercițiu efectuat în ultimii 20 de ani pe secțiunea di
Polonia va căuta un partener pentru cea de-a doua centrală nucleară în luna iunie
Polonia va începe procesul de selecție a partenerului care să fie implicat în proiectul celei de-a doua centrale nucleare în luna iunie, a declarat miercuri cel mai important responsabil pentru securitatea energetică din Polonia, Wojciech Wrochna, transmite Reuters. Anterior, același Wojciech Wrochna spunea că procesul va dem
Europa vrea să devină un motor al întreprinderilor nou-înființate și al întreprinderilor în curs de extindere
Comisia Europeană a lansat, miercuri, Strategia UE privind întreprinderile nou înființate și extinderea acestora, 'Alegeți ca Europa să înceapă și să extindă', pentru a transforma Europa într-un loc excelent pentru a începe și a dezvolta întreprinderi bazate pe tehnologie la nivel mondial, informează un comunicat de presă a
Eurostat: Copiii bulgari, spanioli și români, cei mai expuși riscului de sărăcie și excluziune socială din UE
Aproximativ 19,5 milioane de copii din Uniunea Europeană erau expuși, anul trecut, riscului de sărăcie și excluziune socială, Bulgaria, Spania și România înregistrând cel mai ridicate valori în rândul țărilor membre UE, arată datele publicate
Noul director general al Stellantis va fi Antonio Filosa
Noul director general al Stellantis va fi Antonio Filosa, începând din 23 iunie, a anunțat miercuri producătorul auto franco-italiano-american, transmite Reuters. Fostul CEO Carlos Tavares și-a anunțat plecarea surprinzătoare din fruntea grupului Stellantis în decembrie 2024, după o scădere dramatică a vânzărilo
Președinta BCE, Christine Lagarde, nu va renunța la mandat (purtător de cuvânt)
Președinta Băncii Centrale Europene, Christine Lagarde, este decisă să finalizeze mandatul de opt ani în fruntea instituției, a anunțat miercuri un purtător de cuvânt al BCE, după ce publicația Financial Times a informat că Lagarde ar putea deveni viitorul președinte al Forumului Economia Mondial, transmite Reuters. 'Președinta
Bloomberg: SUA avertizează Pirelli asupra posibilelor restricții de vânzări, din cauza temerilor privind investitorul chinez
Statele Unite au avertizat Pirelli că vânzările de vehicule care au anvelope (Cyber Tyres) echipate cu o tehnologie capabilă să colecteze date în timpul rulării și să transfere informațiile în timp real către vehicul ar putea fi restricționate, din cauza temerilor privind influența investitorului chinez asupra producătorului italian de anvelope, pot
Premierul Italiei cere finalizarea uniunii piețelor de capital din UE
Premierul italian Giorgia Meloni a cerut marți finalizarea uniunii piețelor de capital (CMU) în Uniunea Europeană, pentru a preveni exodul de capital din blocul comunitar, transmite Reuters. 'Considerăm necesar să finalizăm rapid uniunea piețelor de capital', a declarat Meloni la adunarea națională a principalei organizații patronale din Italia (
Producătorii auto obțin mai mult timp pentru a îndeplini obiectivele climatice ale UE
Statele membre UE au aprobat marți relaxarea noilor limite privind emisiile de CO2 pentru autoturisme, ceea ce va acorda producătorilor auto mai mult timp pentru a îndeplini obiectivele climatice ale blocului comunitar, transmite DPA. Conform precedentelor reglementări anunțate de Comisia Europeană, nivelul mediu al emisiilor tuturor veh
Cele mai multe companii din UE vor fi exceptate de la plata taxei pe carbon
Statele membre UE au sprijinit marți planurile de reducere a taxei pe carbon, pentru a acoperi doar 10% din companiile incluse în schemă în prezent, deoarece acestea sunt responsabilitatea pentru majoritatea emisiilor implicate, transmite Reuters. În urma deciziei statelor membre UE se deschide calea pentru reducerea drastică
Germania: Indicele bursier DAX a atins un nou nivel record
Indicele principal DAX 40 al Bursei de la Frankfurt a depășit valoarea de 24.000 puncte, în pofida dificultăților cu care se confruntă economia germană și a turbulențelor de pe piețele internaționale, transmite DPA. În timpul ședinței bursiere de marți, indicele DAX, care cuprinde primele 40 de companii germane în funcție de