Mai puţine opţiuni pentru cei care vor să intre rapid în posesia unui nou automobil

Atunci când Emilie Malherbe şi soţul ei au fost nevoiţi să aleagă culoarea noului lor Renault Arkana SUV au avut de ales între doar trei variante: negru, alb perlat şi gri, însă asta nu i-a deranjat pentru că cel mai important ei era să intre cât mai rapid în posesia noului automobil, transmite Reuters.
"Am auzit la televizor că trebuie să aşteptăm şase până la opt luni pentru un nou automobil. La final am primit maşina în 15 zile, ceea ce este grozav", spune Emilie Malherbe, care locuieşte în regiunea Calvados din nordul Franţei.
Confruntaţi cu un deficit global de semiconductori şi perturbarea lanţurilor de aprovizionare, constructorii auto din Europa oferă mai puţine opţiuni astfel încât clienţii să poată intra în posesia unei noi maşini înainte de sfârşitul sezonului de vacanţe.
Aceasta reprezintă o schimbare majoră de direcţie pentru o industrie care s-a bazat puternic pe personalizare, care complică procesul de producţie şi erodează profiturile. În schimb, constructorii auto tradiţionali urmează exemplul constructorului american Tesla Inc a cărui abordare simplificată cu privire la opţiunile disponibile i-a permis că îşi crească profiturile.
Dacă vor să intre rapid în posesia unui nou autoturism, consumatorii au puţine alegeri la dispoziţie.
Oferta de tip "Fast track" lansată de Renault pentru modelul Arkana garantează că noul automobil va fi livrat în maximum 30 de zile, comparativ cu o perioadă medie de aşteptare de până la cinci luni.
Însă, automobilele sunt disponibile în doar trei culori (negru, alb perlat şi gri) faţă de gama obişnuită de şase culori. În plus, este disponibilă doar varianta RS Line şi o singură opţiune de motor. Dacă cumpărătorii vor opţiuni suplimentare, livrarea nu mai este garantată, potrivit Renault.
O sursă din apropierea Renault a declarat pentru Reuters că producătorul auto francez se aşteaptă ca aceste oferte simplificate să se extindă de-a lungul întregii industrii auto pentru că problemele de aprovizionare nu vor dispărea prea curând.
"Asta trimite un mesaj că reducerea diversităţii comerciale şi tehnice este compatibilă cu afacerile bune", a apreciat sursa citată.
Timp de mai mulţi ani constructorii auto tradiţionali au urmat o abordare conform căreia capacitatea de a personaliza culoarea, dotarea şi accesoriile, inclusiv capacitatea de a urmări de la distanţă cum progresează construcţia automobilului tău, este crucială în procesul de vânzare.
O analiză din 2020 a firmei de consultanţă J.D. Power realizată la nivelul întregii industrii auto arată că 98% dintre combinaţiile de modele vând mai puţin de 50 de modele fiecare şi în total reprezintă doar 25% din vânzările totale. În schimb, restul de 2% din combinaţii sunt responsabile pentru trei sferturi din vânzările totale.
O parte dintre marii constructori au vorbit în repetate rânduri despre nevoia de a reduce numărul de opţiuni însă până acum au avut dificultăţi în a pune în practică acest lucru. Situaţia ar putea să se schimbe acum din cauza problemelor apărute de-a lungul lanţului de aprovizionare şi a necesităţii de a simplifica procesele industriale pentru a face faţă costurilor mari ale electrificării.
"Reducerea diversităţii de produse face mai uşor pentru clienţi să găsească modelele pe care le doresc în stoc. Toată lumea beneficiază de pe urma reducerii diversităţii. Şi toată lumea va urma acest trend, chiar şi germanii", consideră Denis Schemoul, analist la S&P Global Mobility.
De exemplu, oferta "Up & Go" lansată de marca Dacia se concentrează pe reducerea opţiunilor de motor şi dotări în loc de reducerea opţiunilor de culoare.
"Prin ghidarea clienţilor spre două opţiuni de motor şi un singur finisaj, nu mai există stânjeneala alegerii...şi graţie acestui lucru, din punct de vedere industrial, este mult mai uşor să ne programăm, să ne facem un calendar", spune directorul de logistică de la Dacia, Dimitri Manoussis.
Acest program reduce cu 40 de zile perioada în care este livrat automobilul. Dacia susţine că oferta "Up & Go", care este disponibilă în doar 14 combinaţii, este responsabilă pentru 30% din vânzările de SUV-uri Duster în Franţa, iar alte 400 de combinaţii pentru restul de 70%. SUV-ul Duster este al doilea cel mai bine vândut model Dacia.
"Dacă reducem diversitatea produselor, putem face lucrurile mult mai fluide", spune Manoussis.
Dacia va extinde oferta "Up & Go" pentru toată gama sa şi de asemenea o va extinde şi în ţări precum Belgia, Maroc şi Portugalia până la finele acestui an, urmând ca în 2023 să ajungă şi în Marea Britanie. AGERPRES/(AS-autor: Constantin Balaban, editor: Andreea Marinescu, editor online: Adrian Dădârlat)
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].
Alte știri din categorie
Renault va produce drone în Ucraina, susține franceinfo
Constructorul auto francez Renault urmează să se instaleze în Ucraina pentru a produce drone, potrivit unui reportaj difuzat duminică de postul de radio franceinfo, preluat de
Un oficial de la BCE crede că instituția monetară nu ar trebui să reacționeze exagerat dacă inflația coboară sub 2%
Banca Centrală Europeană nu ar trebui să 'reacționeze în mod exagerat' dacă inflația în zona euro va coborî sub ținta de 2%, deoarece există motive să credem că prețurile vor reveni pe creștere, a declarat guvernatorul Băncii Naționale a Croației, Boris Vujcic, care este și membru al consiliului guvernatorilor BCE, pentru Reuters.
BTA: Bulgaria a avut în aprilie cea mai redusă rată a șomajului de la aderarea la UE
În luna aprilie 2025 Bulgaria a avut o rată a șomajului de 3,3%, cel mai scăzut nivel de la aderarea la Uniunea Europeană în 2007, potrivit datelor furnizate de Eurostat, transmite BTA. Aceasta a fost și una din cele mai scăzute rate ale șomajului din Uniunea Europeană. Potrivit Eurostat, țările membre cu cele mai scăzute rate ale
Beijingul propune un 'canal verde' pentru exporturile de metale rare spre UE
China a propus înființarea unui 'canal verde' pentru accelerarea procesului de eliberare a licențelor necesare pentru exporturile de metale rare spre Uniunea Europeană, a anunțat, sâmbătă, Ministerul chinez al Comerțului, în contextul în care Beijingul a restricționat exporturile de metale rare ca răspuns la tarifele vamale americane,
Industria germană a pierdut 100.000 de locuri de muncă într-un an (analiză)
Criza economică în curs în Germania a costat industria din această țară peste 100.000 de locuri de muncă într-un an, sectorul auto cheie al țării fiind cel mai afectat, potrivit unei analize realizate de firma de audit și consultanță EY, citat sâmbătă de dpa. În sectorul auto, aproximativ 45.400 de locuri de muncă
Politica fiscală americană și datoria publică influențează dolarul, care rămâne cea mai importantă monedă (analiști)
Dolarul rămâne cea mai importantă monedă pentru rezervele valutare ale statelor, dar analiștii atrag atenția privind viabilitatea politicii fiscale americane și sustenabilitatea datoriei publice a SUA. Un raport de cercetare al CFA Institute din Statele Unite ale Americii, intitulat 'Privilegiul exorbitant al dolarului', și dat s
Discuții comerciale sino-americane luni, la Londra (Trump)
Președintele american Donald Trump a anunțat vineri că noi discuții comerciale sino-americane vor avea loc, luni, la Londra, în încercarea de a se ajunge la un 'acord' între cei doi giganți aflați într-o dispută vamală, relatează AFP. Liderul de la Casa Albă a precizat pe rețeaua sa Truth Social că din delegația
Germania riscă încă doi ani de recesiune dacă războiul comercial cu SUA escaladează, avertizează Bundesbank
O escaladare a războiului comercial cu SUA ar putea prelungi recesiunea în Germania pentru încă doi ani, din cauza reculului exporturilor și incertitudinilor asupra investițiilor, a avertizat vineri Banca Centrală a Germaniei (Bundesbank), informează AFP. Germania este singura țară G7 care nu a înregistrat o creștere a PIB-ul
Noile cote la importurile de produse agricole din Ucraina în UE vor fi mai mari decât înainte de război (comisar)
Uniunea Europeană și Ucraina negociază un nou acord care va fixa cote la importurile de produse agricole din Ucraina, cote care vor fi 'undeva între' nivelurile actuale și scutirile temporare acordate Ucrainei în 2022, după începerea invaziei rusești, a declarat comisarul european pentru Agricultură, Christophe Hansen, citat de Reuters.
Economia europeană a înregistrat un avans de 0,6% în primul trimestru; economia României a stagnat
Economia zonei euro și cea a Uniunii Europene au înregistrat o creștere peste așteptări în primul trimestru al acestui an, comparativ cu trimestrul precedent, însă economia România a stagnat, conform datelor revizuite publicate vineri de Eurostat. Potrivit acestor date, Produsul Intern Brut al Uniunii Europene, precum ș
FAO: Prețurile mondiale la alimente au scăzut în mai, grație ieftinirii cerealelor, zahărului și uleiului
Indicele global al prețurilor produselor alimentare a scăzut în luna mai, grație diminuării cotațiilor la cereale, zahăr și uleiuri vegetale, a anunțat, vineri, Organizația Națiunilor Unite pentru Alimentație și Agricultură (FAO), transmite Reuters. FAO publică lunar propriul său Food Price Index, care măsoară modificările de prețuri înregistrate l
UE și-a dat aprobarea finală pentru posibila sacrificare a lupilor
Consiliul Uniunii Europene a adoptat, joi, modificarea Directivei privind habitatele, care modifică nivelul de protecție a lupului din 'strict protejat' în 'protejat', informează DPA. Această actualizare aliniază directiva la Convenția de la Berna actualizată, acordul internațional pentru protecția plantelor, a animalelor
Acțiunile Hello Kitty au un rulaj mai mare la bursă decât cele ale gigantului auto Toyota
Acțiunile Sanrio Co, proprietarul Hello Kitty, au avut luna trecută un rulaj mai mare la bursa de la Tokyo decât titlurile celei mai mari companii japoneze, producătorul auto Toyota Motor Corp, grație includerii firmei în MSCI index și a presupusei sale rezistențe la riscurile create de tarifele vamale, transmite Bloomberg. Acțiuni
Trump spune că a discutat cu Xi despre comerț și că echipele lor se vor întâlni în curând
Președintele american Donald Trump a declarat că discuția telefonică purtată joi cu omologul său chinez Xi Jinping a avut ca subiect comerțul și s-a încheiat 'în manieră foarte bună', convenindu-se continuarea negocierilor între țările lor pentru aplanarea divergențelor legate de taxele vamale, care au perturbat economia mondială, transmit Reuters ș
Un grup de state din UE, inclusiv România, cer o finanțare adecvată a Politicii Agricole Comune
Un grup de state membre ale UE, inclusiv România, au solicitat Comisiei Europene o Politică Agricolă Comună (PAC) 'bine finanțată și cu personalitate juridică și instituțională proprie'. Într-o scrisoare trimisă comisarului european pentru buget, Piotr Serafin, aceste țări cer de asemenea ca PAC să fie 'separată de restul politicilor co