Comunicat de presă - World Vision România
Drumul spre liceu începe în gimnaziu: World Vision România sprijină 205 elevi din mediul rural pentru a-și continua studiile gimnaziale
București, noiembrie 2025 - Tranziția către liceu rămâne o perioadă critică pentru elevii din mediul rural, mulți dintre ei confruntându-se cu dificultăți materiale, educaționale și emoționale care le limitează șansele de a-și continua studiile. Conform studiului 'Bunăstarea copiilor din mediul rural (2024)', 41% dintre elevi declară că nu vor să continue la liceu, orientându-se către muncă sau cursuri de calificare.
Datele arată că ieșirea din educație începe încă de la vârsta de 13 ani, pe fondul repetenției și al lipsei de sprijin, iar pentru copiii din comunitățile vulnerabile riscul de a nu fi înscriși la școală este de șase ori mai mare față de alți copii.
Pentru a combate fenomenul de abandon școlar și pentru a îmbunătăți performanțele elevilor, Fundația World Vision România continuă programul 'Pregătit pentru liceu', prin care oferim o pregătire atât din punct de vedere psiho-educațional, cât și din punct de vedere academic pentru 205 elevi de gimnaziu, din 6 județe ale țării.
Începând cu anul școlar 2025, Sphera Franchise Group, prin intermediul KFC România se alătură acestei misiuni, sprijinind 60 de elevi din mediul rural, din județele Iași, Giurgiu și Călărași pentru a finaliza ciclul gimnazial și pentru a fi pregătiți pentru oportunitățile educaționale viitoare, respectiv tranziția către liceu.
Profilul elevului de gimnaziu din mediul rural - o realitate vulnerabilă (studiu World Vision România)
- Ieșirea din educație începe cel mai frecvent la 13 ani, deseori din cauza repetenției;
- După gimnaziu, timpul de deplasare până la școală aproape se dublează, iar lipsa de transport devine un obstacol major;
- Părinții sunt nemulțumiți de lipsa activităților extrașcolare (68%), dar și de orientarea școlară (56%);
- 1 din 5 copii nu are timp liber, pe fondul muncilor gospodărești;
- Media generală a evaluării calității vieții de către copii este de 8,2 puncte din 10 posibile, dar scade semnificativ odată cu creșterea în vârstă a copiilor (în directă corelație cu implicarea lor în muncă);
- 3% dintre părinți declară că elevii de 11-15 ani au o stare de sănătate proastă sau foarte proastă;
- 46% dintre copiii 5-17 ani s-au îmbolnăvit cel puțin o dată în ultimul an;
- 71,5% dintre copii consumă trei mese pe zi, iar 18,4% dintre copii consumă mai mult de o pâine pe zi, ceea ce indică o alimentație dezechilibrată;
Programul 'Pregătit pentru liceu' - intervenție încă din gimnaziu
Programul 'Pregătit pentru liceu' reprezintă o intervenție educațională esențială pentru elevii de clasa aVII-a și a VIII-a din mediul rural, care se confruntă cu riscul abandonului școlar în perioada de tranziție către liceu. Prin acest program, World Vision România își propune să crească rata de promovare la Evaluarea Națională și să asigure continuarea studiilor la nivel liceal.
Tinerii elevi beneficiază în cadrul programului de:
- Pregătire academică la disciplinele de examen (limba română și matematică);
- Sesiuni de mentorat și consiliere pentru dezvoltarea încrederii și orientarea vocațională;
- Activități non-formale pentru dezvoltarea competențelor de viață;
- Implicarea părinților în procesul educațional.
'Parteneriatele dintre mediul privat și organizațiile non-guvernamentale sunt esențiale pentru a sprijini educația și pentru a preveni abandonul școlar. Alături de KFC România, prin programul Pregătit pentru liceu, susținem 60 de elevi din mediul rural care provin din medii vulnerabile, cu resurse limitate, dar cu dorință reală de a merge mai departe la liceu. Prin sprijin academic, de la sesiuni individuale de pregătire, până la acces la platforme de meditații pentru disciplinele de examen, precum limba română și matematică, ne propunem să îi motivăm pe acești elevi, să le oferim încredere și să le deschidem drumul către continuarea studiilor.', a declarat Mihaela Nabăr, Director Executiv, World Vision România
Rezultatele programului confirmă eficiența intervenției (anul școlar 2024-2025):
- În 2025, 91% dintre elevii înscriși în programul 'Pregătit pentru liceu' au obținut medii peste 5 la Evaluarea Națională;
- În anul școlar 2024-2025, programul a sprijinit 340 de elevi din mediul rural, din 6 județe (12 comunități rurale)
- 11 unități de învățământ partenere
- 3.641 sesiuni de pregătire academică (limba română și matematică)
- 8 sesiuni de mentorat și 2 sesiuni de consiliere individuală
- 18 ateliere, workshop-uri și webinarii adresate părinților și cadrelor didactice pe tematică de bunăstare emoțională la care au participat 322 de părinți și 26 de cadre didactice
- 7 școli de vară organizate
Despre Sphera Franchise Group S.A.
Sphera Franchise Group este cel mai mare grup din industria de food service din România, deținând companiile care operează în sistem de franciză brandurile KFC, Pizza Hut și Taco Bell în România și KFC în Chișinău, Republica Moldova și în anumite zone din Italia si de asemenea, brandul Cioccolatitaliani in Italia. Sphera Group a achiziționat și drepturile de franciză pentru deschiderea de restaurante Hard Rock Cafe în România și Republica Moldova. Grupul deține peste 175 de restaurante pe cele trei piețe și are aproximativ 5.000 de angajați. Sphera Franchise Group este listată pe Bursa de Valori București din 2017, sub simbolul SFG, fiind singura companie din HoReCa inclusă în indicele principal BET, precum și în indicele MSCI Frontier Markets.
Despre World Vision România
World Vision România este o organizație care desfășoară programe de educație, intervenție umanitară de urgență, dezvoltare și advocacy, punând în centrul activității sale bunăstarea copilului. Organizația se concentrează asupra muncii cu copiii, familiile și comunitățile, în scopul depășirii sărăciei și nedreptății. Fundația lucrează cu persoanele cele mai vulnerabile din lume, indiferent de religie, rasă, etnie sau gen. World Vision România face parte din parteneriatul World Vision International, prezent în aproape 100 de țări din întreaga lume. În 34 de ani de prezență în România, am ajutat peste 1 milion de copii și adulți, în peste 3000 de comunități din 41 județe.
Pentru mai multe informații, vizitați www.woldvision.ro și http://fb.com/WorldVisionRomania
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.