logo logo

Agerpres – Agenția Națională de Presă: Știri de actualitate cu informații de încredere pentru o societate bine informată.

Bucuresti

Piaţa Presei Libere nr. 1, sector 1

Telefon: +4 021.2076.110; +4 021.2076.105

[email protected]

Comunicat de presă - Fundația Comunitară Timișoara

Aventuri pe două roti: două adolescente pornesc într-o aventură de 1400 de km pe bicicletă, pe Via Transilvanica

Timișoara, 1 august 2025 - Pe 4 august, două fete de 16 ani, Luisa și Tabita, vor porni într-o aventură extraordinară: vor străbate pe bicicletă întreg traseul Via Transilvanica, de la sud la nord, 1.400 km în doar 30 de zile.

Sub numele 'Aventuri pe 2 roți', cele două adolescente se vor lansa într-o călătorie plină de provocări, povești și descoperiri, de la Drobeta-Turnu Severin până la Putna. Cele două fete vor traversa toată țara și vor pedala prin patru regiuni istorice diverse și sate autentice, pentru că Luisa și Tabita își propun să inspire o nouă generație de tineri să redescopere România autentică și să creadă în forța visurilor îndrăznețe.

'Suntem Luisa și Tabita și vara asta ne-am hotărât să facem ceva nebunesc de frumos: să străbatem Via Transilvanica cap-coadă, pe bicicletă - 1.400 km de aventură, povești și oameni faini. Vrem să simțim România din plin, să ascultăm, să învățăm, să inspirăm și să arătăm că oricât de tânăr ești, poți porni la drum cu inima deschisă și să-ți urmezi visul.' - spun cele două tinere curajoase.

Cele două aventuriere sunt sportive și s-au pregătit temenic pentru această călătorie de 30 de zile. Pentru siguranță, ele vor fi însoțite de un adult, un ciclist cu experiență, care le va asigura asistența tehnică și logistică acolo unde va fi cazul.

Luisa Lagos Guillen are 16 ani și locuiește cu familia în Oțelu Roșu, Caraș Severin. Ea este pasionată de ciclism și se implică civic alături de mama ei în comunitatea din zonă: promovează mersul pe bicicletă în rândul tinerilor și copiilor, organizând tabere de vară, cursuri întreținere a bicicletei și ture cicliste în zonă.

Tabita Mihuț are și ea 16 ani și este din Marga, județul Caraș Severin. Încă de mică a început să iubească natura și muntele, făcând drumeții montane alături de familia sa, mai apoi a început sa o pasioneze ciclismul montan, alpinismul și multe alte sporturi.

Proiectul lor, 'Aventuri pe 2 roți', este sprijinit de RO Bike Valley, un program susținut de Decathlon România și Fundația Comunitară Timișoara, care promovează mobilitatea activă și implicarea tinerilor.

Alin Ușeriu, fondatorul Via Transilvanica, susține cu entuziasm inițiativa celor două fete:

'Mi-e tot mai clar, cu fiecare pas pe Via Transilvanica, că drumul acesta trebuie să fie plin de oameni tineri. La Cugir m-am întâlnit cu Luisa și Tabita. Două fete care nu au încă 17 ani și care și-ar dori din tot sufletul să pornească cu bicicletele pe toată Via Transilvanica. Le-am cerut ajutorul și le-am îndemnat să pornească. Să mă ajute să promovăm Via Transilvanica pe bicicletă.'

Dacă doriți să susțineți și voi Aventuri pe 2 roți o puteți face printr-o donație:

Guillen Lagos Luisa
Cont în lei: RO27BTRLRONCRT0CY5771701
Cont în euro: RO71BTRLEURCRT0CY5771701

Contribuțiile vor ajuta la acoperirea diferite cheltuieli neprevăzute de pe traseu și poate chiar pentru noi aventuri.

Urmăriți 'Aventuri pe 2 roți' pe rețelele sociale pentru povești zilnice, imagini din traseu și gânduri la cald de pe drumul care unește, Via Transilvanica. Călătoria Luisei și a Tabitei este un manifest pentru curaj, natură, autenticitate și o Românie vie.

RO Bike Valley este mișcarea României către economia circulară, mobilitate, comunități active și stil de viață sănătos, susținută de Decathlon. Aceasta își propune să creeze o comunitate de parteneri, alături de care să contribuie la dezvoltarea circulară a întregului lanț economic și social de producție, folosire, reciclare a bicicletelor, precum și creșterea accesului, infrastructurii și unor comunități prietenoase cu ciclismul. Viziunea economiei circulare este surprinsă în cei patru piloni ai programului RO Bike Valley, care urmăresc impactul economic și social al utilizării bicicletelor: producție, dezvoltare, acces, comunitate.

PRODUCȚIE: În viziunea economiei circulare, RO Bike Valley își propune să crească producția locală pe întregul ciclu de viață al bicicletei: de la producția locală de componente și materii prime, la dezvoltarea produselor și serviciilor conexe de utilizare, prelungire a duratei de viață, reparație și reciclare a bicicletelor.

DEZVOLTARE: RO Bike Valley investește în dezvoltarea industriei prin susținerea directă și prin consolidarea unor parteneriate intersectoriale pentru ciclism. Inițiativele se vor concentra pe infrastructură, comunități, antreprenoriat, educație și, mai ales, pe colaborările cu actorii locali, pentru a sprijini idei și proiecte care răspund filosofiei RO Bike Valley.

ACCES & COMUNITATE: Perspectiva economică RO Bike Valley este completată de cea socială, iar în această direcție Decathlon va investi în creșterea accesului la biciclete pentru tot mai mulți români, prin dezvoltarea know-how-ului în domeniul ciclismului, încurajarea practicării ciclismului și dezvoltarea unor comunități prietenoase cu bicicletele.

www.robikevalley.ro
FB: RO Bike Valley

DESPRE FUNDAȚIA COMUNITARÃ TIMIȘOARA

Fundația Comunitară Timișoara face parte din mișcarea Fundațiilor Comunitare din România și a fost înființată în anul 2016, fiind cea de-a 16-a fundație comunitară. Misiunea Fundației Comunitare Timișoara este de a sprijini inițiativele care produc schimbare socială în Regiunea de Vest, pentru o viață mai bună împreună. Am dezvoltat 19 programe, proiecte, evenimente și platforme prin care care am investit în comunitate peste 12.000.000 lei, am finanțat 486 proiecte din domenii diverse. Astfel am sprijinit cca. 250 organizații neguvernamentale și grupuri de inițiativă atât din Timișoara cât și din regiunea de Vest.

www.fundatiacomunitaratimisoara.ro
FB: FundatiaComunitaraTimisoara

DESPRE FUNDAȚIA COMUNITARÃ BANATUL MONTAN

Fundația Comunitară Banatul Montan (FCBM) este o organizație independentă, apolitică, transparentă și sustenabilă ce vine în întâmpinarea nevoilor comunității din zona Banatului Montan. Obiectivul FCBM este acela de a mobiliza resurse din interiorul comunității pentru a susține cauze care răspund nevoilor identificate și care pot produce schimbări pozitive pentru comunitatea locală. Ne concentrăm în principal pe procesul identificării și dezvoltării mecanismelor de finanțare și acțiuni pe termen lung de grant-making.

https://fundatiacomunitarabanatulmontan.ro/
FB: FCBanatulmontan

DESPRE DECATHLON ROMÂNIA

Decathlon, cel mai important retailer european de articole sportive, deține în momentul de față 31 de magazine la nivel național, la care se adaugă și platforma online, fiind prezent pe piața de retail sportiv din România încă din 2009, cu aproximativ 1600 de coechipieri în 2024. Decathlon oferă iubitorilor de sport articole și echipamente pentru mai mult de 80 de sporturi, conform celor mai înalte standarde de calitate și inovație în domeniu, păstrând în permanență obiectivul strategic de a face sportul accesibil cât mai multor români prin oferirea unui raport calitate - preț foarte bun. Magazinele includ produse aparținând mărcilor proprii, precum: Quechua, Btwin, Domyos, Tribord, Van Rysel, Kiprun, Solognac etc, dar și altor mărci internaționale, adresându-se atât începătorilor, cât și sportivilor de nivel avansat sau profesionist. Inca din 2005, Decathlon colaborează cu mai mulți producători industriali, fabricând astfel chiar în România produse marcă proprie pentru drumeții montane, trekking și escaladă (încălțăminte), dar și pentru ciclism (articole textile și biciclete pentru adulți și copii), vândute în întreaga Europă cu eticheta' Fabricat în România'.

www.decathlon.ro
FB: Decathlon

Afisari: 74

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].