logo logo

Agerpres – Agenția Națională de Presă: Știri de actualitate cu informații de încredere pentru o societate bine informată.

Bucuresti

Piaţa Presei Libere nr. 1, sector 1

Telefon: +4 021.2076.110; +4 021.2076.105

[email protected]

Comunicat de presă - Muzeul de Istorie Roman

'Șarm și eleganță masculină în fotografii de epocă' - expoziție în cadrul Muzeului de Istorie Roman

Vineri, 27 iunie 2025, de la orele 13, are loc vernisajul expoziției temporare 'Șarm și eleganță masculină în fotografii de epocă', în cadrul Muzeului de Istorie Roman (Casa dr. Fălcoianu), str. Cuza Vodă, nr. 19.

Expoziția valorifică fotografii de la sfârșitul sec. XIX și prima jumătate a sec. XX din patrimoniul Muzeului de Istorie Roman, din colecțiile de istorie modernă și contemporană și de iatroistorie romașcană, la care s-au adăugat fotografii de epocă din colecția particulară Rețeanu Toma Tudor.

Prin această nouă expoziție se propune o ilustrare a universului masculin, prin două concepte ce converg în a conferi individualitate/unicitate și a distinge între categoriile sociale: șarm și eleganță. Eleganța poate fi văzută drept o emblemă a civilizației, presupune ca individul să fie, deopotrivă, educat și bine îmbrăcat, aspectul vestimentar fiind asortat cu un stil specific, bune maniere în felul de a se comporta în societate, gesturi atent măsurate, un limbaj adecvat. Șarmul reprezintă acel 'je ne sais quoi', farmecul personal al individului, greu de definit, dar surprins în anumite calități ale persoanei.

Secolul XX a adus o democratizare în maniera în care era înțeleasă eleganța, fiind mai accesibilă datorită mijloacelor de informare (revistele de modă, ulterior cinematograful), tipurilor de oferte care se diversifică. Influențele culturale variază, iar centrele mondiale ale modei (Paris, Londra, New York) impuneau fiecare stilul său. Ritmul de viață cotidiană (în creștere la începutul secolului XX) a influențat considerabil alegerile făcute de bărbați, preferințele înclinând către o reprezentare mai permisivă pentru un spirit dinamic, întreprinzător. Elita orașului de provincie, dispunând de o mai mare mobilitate și putere financiară, avea posibilitatea de a se îmbrăca de la magazine din capitală ori din străinătate. Clasa de mijloc, cu mai puține resurse, apela mai mult la oferta locală, iar Romanul avea destule magazine și ateliere de modă, dintre care unele aveau deja tradiție în preajma primului război mondial. Politicieni, afaceriști, medici, militari de carieră, profesori romașcani sunt prezenți în fotografiile expuse, dintre care cea mai veche datează din anul 1870.Invităm publicul doritor de cunoștințe, experiențe noi și relaxare să viziteze această expoziție până la data de 30 iulie 2025.

Organizatori: Consiliul Județean Neamț, Complexul Muzeal Național Neamț - Muzeul de Istorie Roman și Asociația Cultural - Științifică Urbana.

Responsabil de proiect: muzeograf Iulia Cristina Lazăr

Afisari: 49

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].