logo logo

Agerpres – Agenția Națională de Presă: Știri de actualitate cu informații de încredere pentru o societate bine informată.

Bucuresti

Piaţa Presei Libere nr. 1, sector 1

Telefon: +4 021.2076.110; +4 021.2076.105

[email protected]

Comunicat de presă - Biroul pentru Imigrări al Județului Teleorman

REZULTATELE OBȚINUTE DE POLIȚIȘTII BIROULUI PENTRU IMIGRÄ‚RI AL JUDEȚULUI TELEORMAN ÎN PRIMELE CINCI LUNI ALE ANULUI 2025

Activitatea desfășurată în această perioadă reflectă atât obligația noastră față de respectarea legislației în domeniul migrației, cât și preocuparea constantă pentru oferirea de servicii eficiente și accesibile străinilor care aleg să locuiască, să muncească sau să studieze în Județul Teleorman.

În perioada 1 ianuarie - 31 mai 2025, polițiștii de imigrări au gestionat șederea și rezidența pentru 124 de persoane. Dintre acestea, 106 sunt cetățeni din state terțe, cei mai mulți provenind din Nepal și Sri Lanka. De asemenea, 12 sunt cetățeni ai Uniunii Europene, Spațiului Economic European sau Confederației Elvețiene, majoritatea din Germania. Scopurile principale pentru care aceștia și-au stabilit reședința în România au fost angajare în muncă și reîntregirea familiei.

Ca urmare a aprobării dreptului de ședere, au fost emise 112 permise de ședere, dintre care 106 pentru ședere temporară și 6 pentru ședere pe termen lung. Totodată, au fost eliberate 11 certificate de înregistrare și o carte de rezidență permanentă pentru cetățenii Uniunii Europene, Spațiului Economic European și Confederației Elvețiene.

În domeniul ocupării forței de muncă, activitatea a fost una intensă. În această perioadă, au fost înregistrate 710 cereri pentru eliberarea avizelor de angajare în muncă, fiind emise 549 de avize pentru lucrători permanenți și detașați. 146 de cereri au fost respinse, iar 15 cereri sunt în curs de soluționare. De asemenea, au fost înregistrate 4 invitații pentru cetățeni din state terțe, din care au fost aprobate 3, iar în ceea ce privește reîntregirea familiei, au fost depuse două cereri, una dintre acestea fiind soluționată favorabil și una respinsă.

Pe linia prevenirii și combaterii muncii nedeclarate a străinilor, activitatea polițiștilor de imigrări s-a concentrat pe respectarea cadrului legal și pe creșterea gradului de siguranță al cetățenilor. În perioada analizată, au fost organizate 25 de activități de control, atât cu forțe proprii, cât și în cooperare cu alte structuri care au competență în domeniul migrației, în urma cărora 13 străini au fost depistați în situații ilegale, cei mai mulți provenind din SRI LANKA.

Ca urmare a acestor constatări, au fost emise 9 decizii de returnare cu termen de plecare voluntară de 15 sau 30 de zile, 7 dintre acestea fiind pentru ședere ilegală, iar 2 ca urmare a revocării dreptului de ședere. Față de 5 străini a fost instituită măsura nepermiterii intrării pe teritoriul statelor membre ale Uniunii Europene, Spațiului Economic European și Confederației Elvețiene, pentru perioade cuprinse între 3 luni și un an, în conformitate cu prevederile Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 194 din 2002, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

Tot în această perioadă, a fost emisă o decizie de returnare sub escortă, ca urmare a nerespectării deciziei de returnare cu plecare voluntară și a riscului sustragerii de la măsura de îndepărtare, persoana fiind introdusă într-un centru de custodie publică, în vederea îndepărtării de pe teritoriul României.

În urma activităților desfășurate, pentru nerespectarea prevederilor legale au fost aplicate 22 de sancțiuni contravenționale, în valoare totală de 44.200 de lei, în baza Ordonanței de Urgență nr. 194 din 2002 privind regimul juridic al străinilor, respectiv a Ordonanței Guvernului nr. 25 din 2014, privind încadrarea în muncă și detașarea străinilor în România.

Un element de noutate important în activitatea din anul 2025 este digitalizarea procesului de emitere a avizelor de muncă și detașare. Acestea sunt acum generate în format electronic, semnate cu semnătură electronică calificată și transmise automat la adresa de e-mail a solicitantului, fără a mai fi necesară prezența la ghișeu. De asemenea, aplicația Portal IGI a fost optimizată, astfel încât solicitanții își pot programa online data și ora prezentării la ghișeu, fiind eliminate cozile și timpii de așteptare.

Toate aceste activități și rezultate reliefează implicarea constantă și responsabilitatea cu care polițiștii de imigrări din Județul Teleorman își desfășoară misiunea. Eforturile noastre sunt orientate în permanență către întărirea unui cadru legal pentru toți cetățenii, indiferent de naționalitate.

BIROUL PENTRU IMIGRÃRI AL JUDEȚULUI TELEORMAN

Afisari: 58

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].