logo logo

Agerpres – Agenția Națională de Presă: Știri de actualitate cu informații de încredere pentru o societate bine informată.

Bucuresti

Piaţa Presei Libere nr. 1, sector 1

Telefon: +4 021.2076.110; +4 021.2076.105

[email protected]

Comunicat de presă - Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopție

Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopție și Serviciul de Telecomunicații Speciale dezvoltă un proiect de modernizare a numărului unic național 119 destinat raportării cazurilor de abuz, neglijare, exploatare și orice altă formă de violență asupra copilului

Linia unică națională destinată copiilor - 119 se dezvoltă și se modernizează în cadrul unui proiect finanțat din fonduri europene, derulat de Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopție (ANPDCA), în parteneriat cu Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS).

Astăzi a avut loc conferința de lansare a proiectului 'Sistem Next Generation - 119' - cod SMIS 319768, care presupune dezvoltarea și modernizarea unor soluții digitale avansate de alertare, identificare și intervenție pentru copii, asociate numărului unic național 119, număr destinat raportării cazurilor de abuz, neglijare, exploatare și orice altă formă de violență asupra copilului.

Astfel, pe lângă eficientizarea și dezvoltarea actualei linii telefonice 119, printre schimbările aduse de noul sistem se numără integrarea unei platforme care va furniza o hartă interactivă, pe care vor fi afișate atât elementele de localizare pentru echipa de intervenție și apelant, precum și diverse resurse și puncte de interes (spitale, centre de îngrijire, organizații de asistență etc).

De asemenea, în cadrul noului site 119 ce va fi operaționalizat în perioada următoare, va fi dezvoltată o aplicație de tip Chatbot pentru informare și suport, care va putea răspunde, în timp real, la întrebări frecvente, cele mai multe sugerate chiar de copiii consultați pentru construirea acestui instrument. Aplicația va permite și conectarea celui care o accesează cu personalul specializat din cadrul DGASPC.

Totodată, va fi introdusă o aplicație mobilă pentru intervenții pe teren, care va permite echipelor de specialiști inițierea apelurilor de voce/video securizate către centrul de comandă, precum și consultarea fișelor de caz în timp real, permițând comunicarea rapidă și eficientă cu operatorii 119.
Helena-Omna Raicu, președintele Autorității Naționale pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopție:

'Proiectul acesta a fost gândit pentru a fi realmente o mână de ajutor întinsă copiilor care caută sprijin și poate nu au la cine apela, sau se simt în pericol și nu știu cum să procedeze. Modernizarea liniei 119 înseamnă, concret, faptul că ne vor putea suna și vom putea să acționăm și să intervenim mult mai rapid, să-i ascultăm sau să le dăm un sfat atunci când au nevoie. În plus, ne vor putea scrie, chiar și anonim, și vor primi răspunsuri la întrebări care îi frământă sau vor citi despre situații în care s-ar putea regăsi. Cred că putem vorbi astfel, fără să greșim, despre o schimbare de abordare a modului în care apărăm și garantăm drepturile tuturor copiilor, în special dreptul la a fi și a se simți în siguranță.'
General ing. Ionel-Sorin Bălan, directorul Serviciului de Telecomunicații Speciale:

'Serviciul de Telecomunicații Speciale este partenerul tehnic în modernizarea digitală a sistemului 119. Implementăm acum o nouă etapă, cu retehnologizări moderne și îmbunătățiri importante pe care le-am învățat din experiența acumulată în acești ani. Totodată, aducem cele mai noi și inovative soluții IT&C ale momentului, care pot fi utilizate pentru o linie de contact dedicată suportului pentru copii. Modernizarea sistemului 119 înseamnă mai mult decât infrastructură și securitate a datelor - înseamnă acces egal la sprijin și soluții digitale adaptate nevoilor reale ale copiilor, familiilor și specialiștilor din domeniu. Ne reafirmăm angajamentul de a susține comunitățile vulnerabile și de a facilita accesul eficient la suport pentru copii, prin tehnologie de ultimă generație. NextGen 119 devine un instrument digital esențial care apropie persoanele vulnerabile de ajutorul specializat, în timp real și într-un mediu sigur.'

În cei doi ani și jumătate de implementare, proiectul urmărește extinderea facilităților oferite de serviciul 119 prin dezvoltarea acestor noi aplicații și platforme necesare asigurării asistenței pentru copiii care sunt victime ale abuzului, neglijării, exploatării și oricărei alte forme de violență, asigurarea unor aplicații și programe suport pentru specialiștii implicați în gestionarea numărului unic 119, precum și asigurarea unor sesiuni de formare a angajaților din instituțiile din domeniul protecției copilului.

Implementarea proiectului a început în octombrie 2024 și se va încheia în februarie 2027, cofinanțarea fiind asigurată de Uniunea Europeană, prin Programul Creștere Inteligentă, Digitalizare și Instrumente Financiare 2021-2027, P2.Digitalizare în administrația publică centrală și mediul de afaceri.

Valoarea totală a contractului de finanțare este de 66.866.408,12, TVA inclus.

Biroul de presă al ANPDCA
Biroul de presă al STS

Afisari: 61

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].