Comunicat de presă - Opera Națională București
Triumf fără precedent la ONB pentru Faust cu Anita Hartig, Ștefan Pop și Erwin Schrott, în deschiderea Bucharest Opera Festival
'S-a jucat cu casa închisă, am aplaudat îndelung, am respirat operă!' - o spectatoare, după finalul grandios al spectacolului.
Publicul bucureștean a trăit duminică, 15 iunie, o seară ca la Metropolitan Opera: Spectacolul Faust de Charles Gounod, în viziunea lui Alexandru Tocilescu, cu o distribuție de top mondial, a deschis oficial ediția din acest an a Bucharest Opera Festival într-o sală arhiplină.
'Organizatorii au ridicat standardul festivalului încă de la primul spectacol!' - un spectator la ieșirea din sală, care și-a cumpărat bilete pentru încă trei spectacole.
Distribuția - potrivită pentru orice scenă lirică internațională - i-a reunit pe Anita Hartig (Margareta), Ștefan Pop (Faust) și Erwin Schrott (Mefisto), trei artiști cu parcursuri impresionante în teatrele lirice ale lumii. Publicul a fost martorul unei interpretări care a oscilat între tandrețe și forță, între vulnerabilitate și ironie, toate integrate într-o montare scenică revizuită vizual de scenograful Dragoș Buhagiar.
https://youtu.be/3kanB8sPLJs (concept video: Virgil Oprina/ Opera Națională București)
La pupitru a fost dirijorul Tiberiu Soare, care a condus cu rigoare și claritate o seară în care muzica a conturat drama interioară a personajelor cu o acuratețe emoțională greu de ignorat.
Producția, semnată regizoral de Alexandru Tocilescu și reluată în forma sa actuală pentru prima oară după aproape trei decenii, a păstrat spiritul original, dar i-a adăugat o expresivitate vizuală adaptată sensibilității contemporane. În viziunea lui Tocilescu, opera nu devine un simplu pretext pentru spectacol, ci un teren de reflecție asupra alegerii, a ispitei și a rătăcirii interioare.
Inspirată de legenda medievală a lui Faust, povestea îl urmărește pe savantul obosit de zădărnicia cunoașterii și de singurătate, care încheie un pact cu diavolul pentru a recăpăta tinerețea și a cunoaște iubirea. Gounod transformă această temă în una dominată de sensibilitate, concentrându-se pe drama Margaretei - o tânără prinsă între iubire și distrugere. Este o operă despre tentație, alegeri și pierdere, dar mai ales despre umanitatea personajelor, aflate într-un continuu balans între dorință și vinovăție.
'Fiecare detaliu, de la decoruri la gesturi scenice, de la intervenția corului până la finalul muzical abrupt, dar eliberator - a fost o parte integrantă a unei experiențe care ne-a ținut în priză până la ultimul bis.' - un alt spectator venit la spectacol cu cei doi copii.
Anita Hartig este una dintre cele mai apreciate soprane ale generației sale, remarcându-se prin interpretarea profund emoționantă a rolului Mimi din La boheme, care a consacrat-o pe scene prestigioase precum Royal Opera House și Metropolitan Opera din New York. Cu o carieră internațională strălucită, a dat viață unor roluri iconice din repertoriul liric, de la Violetta și Susanna, la Micaëla și Contesa, colaborând cu dirijori de renume și teatre de top din întreaga lume.
Tenorul Ștefan Pop s-a impus pe marile scene internaționale încă de la începutul carierei, câștigând prestigiosul concurs Operalia la doar 23 de ani și debutând fulminant în rolul Alfredo la Teatro dell'Opera din Roma, în legendara producție semnată de Franco Zeffirelli. Cu o voce lirică remarcabilă și o prezență scenică puternică, a cântat pe scene precum Wiener Staatsoper, Opera Bastille din Paris și Festivalul de la Salzburg, consolidându-și reputația ca unul dintre cei mai valoroși tenori ai generației sale.
Bas-baritonul Erwin Schrott este una dintre cele mai carismatice prezențe ale scenei lirice internaționale, cucerind publicul de pe marile scene - de la Teatro alla Scala și Metropolitan Opera, la Royal Opera House și Opera de Stat din Viena - cu interpretările magnetice ale rolurilor Don Giovanni, Leporello sau Escamillo. Câștigător al prestigiosului concurs Operalia, Schrott îmbină forța vocală cu un extraordinar simț teatral, iar cariera sa include roluri emblematice, albume premiate și un angajament activ în cauze caritabile.
Bucharest Opera Festival este un eveniment de zece zile care aduce la București cele mai importante teatre de operă și balet din România și nu numai, dând posibilitatea publicului de a experimenta călătorii culturale diverse.
Programul festivalului este disponibil în link-ul: https://operanb.ro/calendar/?luna=06&anul=2025
Bilete pe http://tickets.operanb.ro/ și de la Casa de Bilete a Operei Naționale București.
Remember BOF 2024: https://www.youtube.com/watch?v=Xt1ffMgS-HQ (Video concept: Virgil Oprina / Opera Națională București)
Sponsori: Crama de Matei, Aqua Carpatica, BCR, Rețele Electrice și PPC Romania.
Parteneri: Market Aroma, Yokko The Fashion Store, Secuiana, Marelbo, Pop Cola, Phoenixmedia, Euromedia, Cocor, Băneasa Shopping City, Cineplex, Imperia Club, CompasCoffee, Nissa, Douglas, Casa Espana, Sansha.
Partener cultural de mobilitate: Suzuki.
Parteneri media: Digi24, Antena 3, România TV, TVR Cultural, Radio România Cultural, Radio România Muzical, Radio România Actualități, RFI România, Romantic FM, Radio Itsy Bitsy, Zile și Nopți, Agerpres, Spot Media, Ziarul Metropolis, News București, Q Magazine, Marea Dragoste, Leviathan, Ordinea Zilei, București Business, Reușita.ro, 9am.ro, Kudika, Garbo, Romania Journal, Grupul de Presă SEMNAL, Nine O'Clock, A7 TV, Observatorul Prahovean, Ziarul Puterea, Mediatrust.
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].