Comunicat de presă - Universitatea Politehnica Timișoara
De la pregătirea teoretică, la cea pentru piața muncii. Studenții UPT au învățat să-și pună ideile în practică la Open Space Lab
În vederea unei integrări cât mai bune pe o piață a muncii aflată în schimbare, Universitatea Politehnica Timișoara a lansat mai multe proiecte de practică pentru studenți, ce vizează atât punerea în aplicare a noțiunilor teoretice învățate, cât și obținerea de competențe noi, în special antreprenoriale și de comunicare. Unul dintre acestea, derulat recent la sediul Cowork Timișoara a fost evenimentul Open Space Lab din cadrul proiectului Perform-UP, Stagii de practică și performanță academică pentru studenții de la UPT în domeniile Electronicii, Telecomunicațiilor și Tehnologiilor Informaționale, Cod SMIS 310508.
Scopul principal al proiectului, care are o durată de doi ani, este sprijinirea studenților in anul 3 pentru găsirea de locuri de practică la companii din domeniu. În timpul perioadelor de transmitere de cunoștințe, studenții au fost angrenați în diferite activități cum ar fi cursuri pentru formarea de competențe socio-emoționale, îndrumare pentru realizarea CV-ului și a scrisorii de intenție.
Evenimentul Open Space Lab a avut ca scop facilitarea interacțiunii dintre studenți și reprezentanți ai mediului economic din Timișoara. Au participat peste 100 de studenți de la Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologii Informaționale, membrii ai grupului țintă din cadrul proiectului.
Din partea Serviciului de Accesare și Implementare Fonduri Europene au participat Roxana Sîrbu, șefa serviciului și Teodor Suciu, iar din partea Facultății de Electronică, Telecomunicații și Tehnologii Informaționale au participat conf.dr.ing. Septimiu Mischie managerul proiectului, conf.dr.ing. Adrian Popovici și conf.dr.ing Janos Gal, experți grup țintă, precum și ș.l. dr. ing. Adrian Avram și ș.l. dr. ing. Liliana Mâțiu-Iovan. De asemenea, au participat reprezentanți de la Business Saga, partener în proiect.
În cadrul evenimentului au avut loc o serie de activități. La prima dintre acestea au fost invitate personalități din mediul economic care au avut succes în implementarea unor start-up-uri, care au împărtășit studenților încercările prin care au trecut până când au reușit să-și consolideze afacerea.
Studenții participanți au fost împărțiți în echipe, în funcție de temele pe care le-au realizat cu echipamentele achiziționate în cadrul proiectului Perform-UP sau în cadrul unor companii. În cadrul celei de-a doua activități, studenții au fost îndrumați cum să transforme realizarea lor într-un produs, folososind metoda Lean Canvas. Provocarea a fost să raspundă la întrebări despre denumirea produsului, care au fost principalele probleme pe care acesta va trebui sa le rezolve, ce soluții propun în acest sens, care sunt posibilii benefiaciari și care ar fi produsele concurente care exista pe piață.
Apoi echipele de studenți au intrat în legătură cu câte 3 mentori din domeniul economic cu care au discutat despre produsul realizat, caracteristicile acestuia, segmentul de piață pentru care se pretează, preț, după care i-au îndrumat cum să-și prezinte produsul în fața juriului.
La final, o echipă formată din patru membri marcanți de la companii de prestigiu din Timișoara a jurizat toate echipele, rezultând în acest fel o ierarhie. S-au acordat premii în valoare de 12.000 de lei.
Premiul 1 a revenit echipei formate din studenții Crinuța Popa și George Aniței, cu un proiect numit 'Flota UGV' ( Unmanned Ground Vehicle), scopul acestuia fiind cartografiere indoor, explorarea rețelelor 5G (LTE și nu numai) prin mapare autonomă în cadrul unei flote de roboți.
Premiul 2 a revenit echipei formate din studenții Raul Muntean, Victor Georgieș, Larisa Cerbu și Mihai Pânzariu, cu un un proiect numit Robo Rescue, un robot autonom, compact și inteligent, conceput pentru a salva vieți în situații de urgență, precum incendii sau spații inaccesibile.
Premiul 3 a revenit echipei formate din studenții Bogdan Roșet, Alexandru Pîrlog, Gabriel Safta, Lucian Țurăi, Darius Mihălcescu și Andreea Vîrtaci, care au creat un robot menit să ajute persoanele cu dizabilități de vedere și auz, în ghidarea lor pe stradă, acest robot ținând locul câinilor dresați.
Universitatea Politehnica Timișoara (www.upt.ro), cea mai veche instituție de învățământ superior din vestul țării, a fost înființată prin Decretul Regal semnat de Regele Ferdinand la 11 noiembrie 1920. Universitate de cercetare avansată și educație, UPT este astăzi una dintre școlile românești cu tradiție, recunoscută în plan național și internațional, atât prin activitatea generațiilor de cadre didactice și cea a unor academicieni prestigioși, cât și prin cei peste 140.000 de absolvenți care au dus renumele acesteia peste tot în lume. Având și o bază materială de invidiat, cele 10 facultăți ale universității asigură programe de studii pentru aproximativ 13.500 studenți.
Dimensiunea internațională a Universității Politehnica Timișoara este evidențiată și prin faptul că este parte a consorțiului european de universități E³UDRES² - Engaged and Entrepreneurial European University as Driver for European Smart and Sustainable Regions, inițiativă sprijinită de Comisia Europeană prin programul Erasmus+. E³UDRES² reunește universități europene de top pentru a colabora în dezvoltarea regiunilor inteligente și sustenabile prin educație inovatoare, cercetare aplicată și cooperare transdisciplinară. Mai multe informații sunt disponibile pe site-ul oficial: https://www.eudres.eu/.
Pentru detalii suplimentare:
Lucian Ronkov
Departament Comunicare si Imagine
Telefon: 0725890978
Email: [email protected]
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].