logo logo

Agerpres – Agenția Națională de Presă: Știri de actualitate cu informații de încredere pentru o societate bine informată.

Bucuresti

Piaţa Presei Libere nr. 1, sector 1

Telefon: +4 021.2076.110; +4 021.2076.105

[email protected]

Comunicat de presă - Casa de Asigurări de Sănătate Tulcea

Un nou lot de carduri naționale de sănătate, duplicat, vor fi distribuite către asigurați.

Pentru cererile privind eliberarea unui card duplicat urmare a pierderii, furtului, deteriorării sau defecțiunii, depuse în perioada septembrie 2024 - martie 2025, au fost emise 1.085 carduri naționale de sănătate.

'Asigurații a căror card național de asigurări sociale de sănătate s-a deteriorat, a fost pierdut, furat sau prezintă defecțiuni tehnice de funcționare pot solicita eliberarea unui nou card atât la sediul Casei de asigurări de sănătate Tulcea, cât și online, la adresa de mail card.naț[email protected]', a transmis Eugenia Vasile, Director General, Casa de Asigurări de Sănătate Tulcea.

În perioada următoare, Casa de Asigurări de Sănătate Tulcea va distribui prin Compania Națională Poșta Română un număr de 1.085 carduri naționale de sănătate. În cazul în care beneficiarul nu va fi găsit la domiciliu, în urma a două avizări consecutive, Compania Națională Poșta Română va returna cardul la sediul Casei de asigurări de sănătate Tulcea, str. Isaccei, nr. 6, de unde poate fi ridicat de luni până joi, între orele 8:30-17:00, respectiv vineri între orele 8:30-14:30.

Dacă nu a fost găsit la domiciliu de către factorul poștal, beneficiarul poate verifica pe site-ul instituției, în link-ul următor https://www.castl.ro/card/qintreb_TL.php , dacă cardul solicitat se află la sediul instituției.

La ora actuală, un număr de 5.637 de carduri, emise în perioada 2014-2025, nu au fost încă ridicate de beneficiari și se află la sediul Casei de Asigurări de Sănătate Tulcea.
Cardul național de sănătate este instrumentul personal și netransmisibil de acces la servicii medicale, medicamente, dispozitive medicale din pachetul de bază și are ca scop principal transparentizarea și eficientizarea fondurilor utilizate în sistemul de asigurări sociale de sănătate.

Asigurații vor plăti contravaloarea serviciilor de producție și distribuire prin poștă a noului card în cazul pierderii/distrugerii cardului inițial, respectiv suma de 20,02 RON. Plata se va face la sediul Casei de asigurări de sănătate Tulcea sau prin virament bancar conform informațiilor de pe site https://cas.cnas.ro/castl/card-national-asigurati.

Cardul național de sănătate primit de asigurat conține datele de identificare ale asiguratului, pe card și în memoria electronică a cardului sunt imprimate următoarele informații:

- Numele și prenumele asiguratului;

- Codul unic de identificare în sistemul de asigurări sociale de sănătate;

- Numărul de identificare al cardului național de asigurări sociale de sănătate (CID);

- Data nașterii;

- Termenul de valabilitate al cardului (7 ani).

Persoanele asigurate cu vârsta de peste 18 ani primesc cardul național de sănătate. Copiii cu vârsta de până la 18 ani beneficiază de servicii medicale gratuite conform legii. Activarea cardului de sănătate se va face la orice furnizor de servicii medicale (cabinet de medicină primară, spital, ambulatoriu, laborator) la care asiguratul va apela prima dată după primirea cardului. Nu este necesar ca asiguratul să meargă special la medic pentru activarea cardului. Operațiunea de activare durează maxim 30 de secunde și constă în înlocuirea codului PIN inițial al cardului (000) cu un cod PIN din patru cifre ales de asigurat, pe care acesta nu trebuie să îl divulge.

Odată activat, cardul de sănătate va fi prezentat ori de câte ori asiguratul apelează la furnizorii aflați în contract cu casa de asigurări de sănătate pentru servicii medicale sau farmaceutice. Furnizorul va introduce cardul în cititor, iar asiguratul va tasta codul PIN.

Utilizarea cardului reprezintă dovada că asiguratul a fost prezent la furnizorul de servicii medicale. În acest fel se validează serviciul de care a beneficiat, în vederea decontării din fondul de asigurări sociale de sănătate. Pentru serviciile medicale de urgență, nu este necesară utilizarea cardului de sănătate. Aceste servicii fac parte din pachetul minim de servicii medicale, care se acordă atât persoanelor asigurate, cât și celor neasigurate.

Director General,
ec.Eugenia Vasile

Afisari: 108

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].