logo logo

Agerpres – Agenția Națională de Presă: Știri de actualitate cu informații de încredere pentru o societate bine informată.

Bucuresti

Piaţa Presei Libere nr. 1, sector 1

Telefon: +4 021.2076.110; +4 021.2076.105

contact@agerpres.ro

Comunicat de presă - Gospodărie Comunală SA

Pierderile de apă nedepistate pot genera costuri ridicate. Verificați periodic rețeaua proprie

Gospodărie Comunală SA primește frecvent sesizări din partea consumatorilor care se confruntă cu facturi de apă neobișnuit de mari, cauzate de pierderile semnificative înregistrate după propriile contoare. Din păcate, compania nu poate anula aceste sume, întrucât responsabilitatea pentru consumul înregistrat după apometrul principal revine utilizatorului.

Reamintim că orice pierdere de apă care are loc înaintea contorului principal (adică apometrul de branșament aflat la limita de proprietate - în cazul caselor particulare, sau contorul de scară - în cazul blocurilor de locuit) nu este în sarcina consumatorului, indiferent de circumstanțe.

În cazul blocurilor, diferențele de consum afișate pe factură se datorează neconcordanței dintre contorul principal - un dispozitiv de înaltă precizie, avizat metrologic - și apometrele individuale din apartamente. Repartizarea acestei diferențe este în sarcina asociației de proprietari, nu a Gospodăriei Comunale SA.

În schimb, dacă pierderile de apă se produc după contorul principal, acestea intră în responsabilitatea consumatorului, indiferent dacă sunt cauzate de fisuri pe țevi sau de îmbinări defectuoase, și indiferent de cantitatea de apă pierdută.

Directorul tehnic al companiei, Eszter Bacs Benke, le recomandă consumatorilor să își inspecteze periodic rețeaua de apă, în special dacă anterior au fost efectuate intervenții, pentru a preveni eventualele pierderi.
'Nu putem obliga consumatorii să verifice periodic rețeaua de apă aflată pe proprietatea lor, dar le recomandăm insistent să facă acest lucru, mai ales în zonele unde au avut loc intervenții anterioare, cum ar fi: reparații ale conductelor, înlocuirea apometrului sau montarea unor robinete noi. E bine ca aceste puncte să fie verificate cel puțin o dată la 1-2 luni, pentru a observa dacă există scurgeri, picurări sau alte semne neobișnuite. În cele mai multe cazuri nu apar probleme, dar atunci când acestea totuși apar, o detectare timpurie poate preveni pagube mari și costuri ridicate. Dacă observați nereguli, vă sfătuim să apelați imediat la un instalator autorizat. Acest sfat este valabil și pentru locatarii blocurilor - nimeni nu dorește să plătească inutil pentru pierderi de apă care ar fi putut fi evitate', a explicat ing. Eszter Bacs Benke.

Gospodărie Comunală SA

Biroul de Presă

Afisari: 71

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.