Comunicat de presă - Primăria Municipiului Ploiești
Regia Autonomă de Servicii Publice Ploiești intră într-un plan de reorganizare și redresare financiară !
La propunerea executivului municipalității ploieștene, consilierii locali au votat astăzi, în cadrul unei ședințe extraordinare, două proiecte de hotărâre importante care permit punerea în aplicare a Planului de reorganizare, restructurare și redresare financiară a Regiei Autonome de Servicii Publice Ploiești.
În ultimele luni, administrația publică ploieșteana a trecut printr-o serie de procese de decizii responsabile pentru eficientizarea activității și a bugetului propriu de funcționare.
După primărie, S.C Transport Călători Express Ploiești S.A, Filarmonica 'Paul Constantinescu', Regia Autonomă de Servicii Publice Ploiești (RASP) va trece, în perioada următoare, printr-un proces de reorganizare, menit să optimizeze cheltuielile administrative, fără a fi afectate serviciile oferite populației.
RASP Ploiești desfășoară următoarele activități principale la nivelul municipiului Ploiești:
- Monitorizarea și controlul contractelor de servicii publice încheiate de Municipiul Ploiești cu operatorii serviciilor publice de:
- Distribuție a apei și canalizare.
- Iluminat public.
- Salubrizare.
- Alimentare cu energie termică produsă centralizat.
- Administrare a domeniului public și privat.
- Dispecerat permanent pentru cetățeni;
- Monitorizarea post-închidere a depozitului ecologizat Teleajen;
- Supravegherea aspectelor de mediu și a impactului factorilor de mediu la nivelul Municipiului Ploiești;
- Monitorizarea programelor de investiții derulate de operatorii de servicii publice;
Planul de reorganizare, restructurare și eficientizare a instituției a fost aprobat și de către Consiliul de Administrație al RASP cu consultarea sindicatelor.
Acest plan stabilește direcțiile de redresare, în raport cu posibilitățile și specificul activității regiei.
În acest context, s-a impus reducerea numărului total de posturi, de la 105 la 74 posturi, prin reducerea a 31 de posturi (20 de posturi conform Planului de organizare și 11 posturi odată cu predarea stației de epurare către operatorul S.C. Apa Nova Ploiești SRL).
Consiliul Local Ploiești a adoptat favorabil Bugetul de venituri și cheltuieli al Regiei Autonome de Servicii Publice Ploiești pe anul 2025, inclusiv estimări pentru anii 2026-2027, precum și noua organigramă, statului de funcții și Regulamentului de Organizare și Funcționare ale Regiei Autonome de Servicii Publice Ploiești.
Treptat, ne îndreptăm spre o administrație locală mai eficientă, mai transparentă și mai aproape de nevoile cetățenilor. Scopul final al acestor reorganizări și reduceri de cheltuieli este creșterea eficienței în funcționarea acestor structuri ale administrației ploieștene.
Proiectele de hotărâre adoptate favorabil astăzi pot fi consultate detaliat aici: https://www.ploiesti.ro/sedinteCL.php
Împreună facem pași importanți pentru o administrație publică mai eficientă !
DIRECȚIA COMUNICARE, RELAȚII PUBLICE ȘI SITUAȚII DE URGENȚÃ
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].