Comunicat de presă - Primăria Municipiului Sibiu
Din 29 mai, Municipiul Sibiu emite cărți electronice de identitate
Spațiul Serviciului de Evidență a Persoanelor din sediul de pe b-dul Victoriei, modernizat complet.
De joi, 29 mai, Serviciul Public Comunitar de Evidență a Persoanelor din cadrul Primăriei Sibiu va emite cartea electronică de identitate.
Cine poate obține o astfel de carte de identitate electronică? Persoanele care au împlinit 14 ani și care au domiciliul în Municipiul Sibiu sau în cele 7 comune arondate Sibiului pe linie de evidență a persoanelor: Cristian, Gura Râului, Marpod, Poplaca, Rășinari, Roșia și Vurpăr. Precizăm că puteți solicita o carte electronică de identitate chiar dacă dețineți în prezent o carte de identitate clasică, încă în termen de valabilitate.
Ce informații va conține cartea electronică de identitate:
- numele și prenumele titularului, precum și prenumele părinților,
- adresa de domiciliu din România, precum și adresa de reședință din țară,
- data și locul nașterii, CNP-ul, cetățenia, genul
- fotografia titularului,
- semnătura olografă, certificate digitale pentru autentificare sau semnătură electronică.
- impresiunile papilare a două degete ale titularului; menționăm că, după imprimarea documentului, amprentele înscrise în cartea electronică de identitate sunt șterse complet din baza de date a autorității care îl realizează
Care sunt avantajele cărții electronice de identitate:
- Asigură accesul la servicii electronice și poate fi utilizată pentru semnătura electronică
- Are elemente avansate de securitate și protecție împotriva falsificării și a furtului de identitate;
- Poate fi utilizată ca document de călătorie
- Are o dimensiune mai mică, similară cardurilor bancare.
NU sunteți obligat deocamdată să obțineți o carte electronică de identitate. Puteți opta pentru o carte de identitate simplă pe format nou, dar fără CIP și date biometrice. De asemenea, puteți să solicitați în continuare cartea de identitate în formatul în care circulă în prezent.
Procedura de obținere:
- Faceți o programare online:
Pentru cartea electronică de identitate, programarea se face exclusiv pe https://hub.mai.gov.ro/cei/programari/harta. Veți primi un e-mail pe care trebuie să confirmați programarea în termen de 30 de minute de la primirea acestuia.
Pentru cartea de identitate simplă, în format nou, fără CIP, pentru cartea de identitate provizorie și pentru cartea de identitate emisă în prezent, programările se fac în continuare pe site-ul Primăriei Sibiu: http://eportal.sibiu.ro/dm_sibiu/programari.nsf/Programare?OpenForm&TipProgramare=ProgEvidPers
- Prezentați-vă la ghișeu cu actele necesare, în data și la ora programată. În cazul cărții electronice de identitate, funcționarii de la ghișeu vor scana direct documentele în original, vor completa cererea electronică pe care o veți semna pe un PAD (un ecran).
- Termenul de eliberare al cărții electronice de identitate va fi mult mai scurt decât cel de emitere a cărții de identitate actuale!
Cât costă noua carte de identitate?
- Prima carte electronică de identitate se eliberează gratuit pentru că, prin PNRR se acoperă costurile primelor 5 milioane de documente emise. După epuizarea acestor fonduri, se va achita o taxă de 67 de lei, iar pentru eliberarea cărții de identitate simple taxa va fi de 38 de lei, care se pot achita la CEC BANK sau la automatele de tip SelfPay.
- Pentru cartea de identitate în formatul actual, taxa rămâne de 7 lei și se poate achita online, pe platforma de e-administrației a Primăriei Sibiu - https://e-plati.sibiu.ro/payment/plata-online - sau pe https://www.ghiseul.ro/ghiseul/public/. Aceasta se poate plăti și fizic, la casieriile din sediile Primăriei, la ghișeele Direcției Fiscale Locale Sibiu sau la oficiile poștale din Sibiu.
Se înnoiește cartea de identitate, dar și spațiul Primăriei dedicat relației cu publicul în domeniul evidenței persoanelor. În cadrul lucrărilor de modernizare a sediului Primăriei de pe bulevardul Victoriei, și spațiul dedicat Serviciului de Evidență Persoanelor a fost reamenajat, având acum dotări superioare, adaptate eliberării noilor cărți de identitate. Acest punct de relații publice are 4 ghișee de preluare a documentelor, din care 3 sunt destinate cărții electronice de identitate și unul pentru primirea documentelor pentru cartea de identitate simplă în format nou, cartea de identitate actuală și cartea de identitate provizorie. Alte două ghișee separate sunt rezervate eliberării cărților de identitate.
Serviciul Comunicare, Sănătate Publică și Tineret
Primăria Municipiului Sibiu
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].