logo logo

Agerpres – Agenția Națională de Presă: Știri de actualitate cu informații de încredere pentru o societate bine informată.

Bucuresti

Piaţa Presei Libere nr. 1, sector 1

Telefon: +4 021.2076.110; +4 021.2076.105

[email protected]

Comunicat de presă - Romanian Creative Week

Catwalk digital impresionant pentru publicul Romanian Fashion Week.

Povestea desginerului care face genți sculptate în sticlă

Romanian Fashion Week, parte a Romanian Creative Week - cel mai amplu eveniment dedicat industriilor creative din UE, transformă, în acest weekend, Iașul într-o scenă vibrantă a modei, inovației și expresiei artistice. Timp de trei zile, Grădinile Palas, Palatul Culturii și Sala Pașilor Pierduți din cadrul Universității 'Al. I. Cuza' vor găzdui colecții ce îmbină tehnologia cu tradiția, sustenabilitatea cu estetica rafinată și meșteșugul cu designul contemporan.

Noua structură a Romanian Fashion Week, susținută de Pepsi, glo, Iulius, Banca Transilvania, Stella Artois, Zano, Mionetto, Printco și PromoTOP, include două direcții importante pentru formarea tinerilor, curatoriate de Ioana Ciolacu și Lucian Broscățean: RFW New Wave, dedicat designerilor emergenți, și RFW Academia, concepută pentru studenții, masteranzii și doctoranzii invitați de la șase instituții de învățământ superior.

Podiumul publicului din New Media District

În cele trei zile dedicate secțiunii New Media District, odată cu lăsarea întunericului, Cartierul Copou se transformă într-un spectacol de lumini în aer liber. Peste 40 de artiști, studenți, și creatori vor oferi publicului o experiență multisenzorială, în unul dintre cele mai ample proiecte de acest fel din țară. New Media District aduce în fața publicului ieșean instalații interactive și noi forme de exprimare artistică, care prind viață începând cu ora 20:00, de la Parcul Voievozilor până la Casa Universitarilor. Vernisajul secțiunii va avea loc vineri, ora 22:00.

În ediția aniversară, New Media District se va remarca printr-o instalație artistică interactivă impresionantă, susținută de Raiffeisen Bank România, care va transforma zona Copou într-un spațiu efervescent. Această îmbinare armonioasă între tehnologie și artă va oferi vizitatorilor o experiență unică, similară cu atmosfera de pe catwalk-ul RFW, ce domină ultimul weekend al Romanian Creative Week.

'Instalația interactivă Raiffeisen Bank transformă clasicul podium de modă într-un catwalk digital spectaculos, construit din ecrane LED. Vizitatorii sunt invitați să pășească pe această platformă imersivă, unde fiecare pas devine o experiență vizuală unică - un mix între tehnologie, artă și participare activă', a transmis Andrei Cozlac, dublu premiat UNITER pentru video mapping, curatorul secțiunii New Media, susținută de Raiffeisen Bank, Vodafone și Audi.

'Raiffeisen Bank susține secțiunea New Media ca parte a angajamentului nostru de a sprijini arta și cultura, contribuind astfel la dezvoltarea creativității și inovației în comunitate. Credem că acest eveniment unic, care îmbină arta cu tehnologia aduce un plus de valoare societății și stimulează dialogul intercultural. Parteneriatul nostru reflectă dorința de a încuraja noi talente și de a susține artiștii care transformă orașele în spații vibrante și inspiraționale. Ne bucurăm să fim parte din Romanian Creative Week în acest demers artistic inedit', a explicat Laura Mihăilă, director de Marketing, Comunicare & CX, Raiffeisen Bank România.

Genți sculptate în sticlă și colecție inspirată din arta încondeierii ouălor

Una dintre prezențele din acest an la Romanian Fashion Week este Ramona Bizbac, absolventă UNArte București, care îmbină în colecțiile sale materiale naturale, tehnici artizanale și un stil atemporal. Brandul său se distinge prin piese sustenabile și sofisticate, dar și prin accesorii realizate din materiale neconvenționale precum lemnul sau sticla. Artista a colaborat cu un maestru sticlar din orașul său natal, Botoșani, pentru a crea genți sculptate din sticlă, transformând obiectul de accesorizare într-o piesă de artă unicat.

'Mă inspir din memoriile copilăriei, senzații tactile, olfactive, iar toate colecțiile mele sunt realizate exclusiv din materiale naturale. Îmi doresc să cred că sunt un designer sustenabil', spune Ramona Bizbac, care își va prezenta noua colecție sâmbătă, în cadrul New Wave Selection. 'Pentru Iași, mi-am întrecut limitele din toate punctele de vedere', a adăugat aceasta.

De asemenea, un alt moment special al Romanian Fashion Week 2025 este prezentarea colecției coordonate de prof. univ. dr. ing. Antonela Curteza, inspirată din arta încondeierii ouălor, un meșteșug cu profunde rădăcini în Bucovina. Realizată de un colectiv de șapte designeri, colecția aduce pe podium, vineri seară, 15 ținute ce traduc în limbajul contemporan motivele, cromatica și simbolistica acestei tradiții. 'Este o temă veche, dragă mie, pe care am reușit să o valorific la adevăratul ei potențial. Am dorit să transpunem încondeierea ouălor în vestimentație, prin formă și prin print, cu ajutorul imprimării 3D', a declarat designera Iuliana Streba, parte din echipa de designeri.

Elementele colecției sunt inspirate inclusiv din exponatele Muzeului Oului din Vama, aflat în inima Bucovinei, iar albastrul de Voroneț și motivele executate cu ceară se vor regăsi în imprimeurile de pe materiale.

Programul Romanian Fashion Week 2025

Vineri, 23 mai - Academia Competition la ora 17:00, la Universitatea 'Alexandru Ioan Cuza', Sala Pașilor Pierduți.

RFW Academia se axează pe proiectele unor studenți, masteranzi și doctoranzi de la șase instituții de învățând. Cei șapte finaliști vor fi jurizați în cadrul acestui eveniment, iar câștigătorul va primi un premiu de 1.500 de euro.

Vineri, 23 mai - Bodies That Matter la ora 17:00, la Universitatea 'Alexandru Ioan Cuza', Sala Pașilor Pierduți.

'Bodies That Matter' este un proiect colectiv realizat de studenții din anul I, de la secția Modă - Universitatea Națională de Arte din București, coordonat de lector univ. dr. Sergiu Chihaia și Marian Pălie. Proiectul este sprijinit de Irina Schrotter.

Vineri, 23 mai - Academia Selection la ora 20:30, în Grădinile Palas.

Sunt prezentate colecțiile finaliștilor competiției RFW Academia, colecția câștigătorului concursului desfășurat în 2024 - FREUDENBERG Innovation, precum și șase colecții de grup, câte una de la fiecare din Departamentele de Modă ale universităților invitate

Sâmbătă, 24 mai - Creative Brunch by Alist Magazine la ora 11:00, la Sala Vivaldi din Palas.

Sâmbătă, 24 mai - New Wave Competition la ora 17:00, la Palatul Culturii.

Secțiunea dedicată tinerilor designeri, fie studenți, fie absolvenți care și-au lansat deja propriul brand. Câștigătorul va primi suma de 3.000 de euro, plus șansa de a-și prezenta colecția anul viitor în cadrul RCW.

Sâmbătă, 24 mai - New Wave Selection la ora 20:30, în Grădinile Palas.

Sunt prezentate atât colecțiile câștigătorilor competiției RFW New Wave, cât și colecțiile designerilor din selecția curatorială.

Duminică, 25 mai - Designeri români la ora 20:30, la Grădinile Palas.

Pe podium vor urca zeci de designeri consacrați, care își vor prezenta cele mai recente colecții, în cadrul secțiunii Romanian Designers, curatoriată de Ovidiu Buta. Printre designeri se numără Axente, Bol Fashion Of Nature by Oana Lupaș, Ioana Ciolacu, Tudor Halațiu, Cristina Lazăr, Lenca, Lunar Laboratories, Raluc, Scapadona, Irina Schrotter și Andrea Tincu. Machiajul este realizat de echipa Lancôme, coordonată de Alexandru Abagiu (NMA), iar hairstylingul este asigurat de echipa Philips, coordonată de ambasadorul Sorin Stratulat.

Despre Romanian Creative Week

Romanian Creative Week este organizat de Federația Patronatelor din Industriile Creative, singura federație patronală reprezentativă la nivel național ce activează în sectorul industriilor creative. S-a înființat în Iași, în august 2011. A organizat până acum, direct sau prin patronatele membre, mai mult de 100 de acțiuni de promovare națională și internațională a industriilor creative.

Parteneri instituționali ai RCW 2025: Primăria Municipiului Iași, Ministerul Culturii, Consiliul Județean Iași, Muzeul Național al Literaturii Române Iași, Complexul Muzeal Național Moldova Iași, Uniunea Artiștilor Plastici din România Filiala Iași, Universitatea 'Al. I. Cuza' din Iași, Centrul Internațional de Artă Contemporană, Ordinul Arhitecților din România - Iași, Muzeul Municipal 'Regina Maria', Universitatea Națională de Arte 'George Enescu' Iași, Aeroportul Iași, FontIS.

Parteneri: UniCredit Bank, Iulius, Pepsi, Audi, glo, Raiffeisen Bank, Lancôme, Banca Transilvania, Vodafone, Philips, Stella Artois, Zano, Pioneer Grup, Mionetto, Greentek Lighting, Jidvei, Godmother, Omni Mind, Murali, Siniat, Wink, Printco, Promotop, Centric, Grand Hotel Traian.

Parteneri media: Pro TV, Protv.ro, Digi 24, HotNews.ro, Newsweek România, Ziarul de Iași, Europa FM, Agerpres, Virgin Radio, Radio HIT, Investigatoria.ro, MediaQuality.ro, ArtHood.ro.

Afisari: 78

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].