Comunicat de presă - Romanian Creative Week
Zeci de studenți la competiția UniCredit Fintech Hackathon: 48 de ore intense pentru viitorul bankingului, la Romanian Creative Week
Romanian Creative Week (RCW), cel mai amplu eveniment dedicat industriilor creative din Uniunea Europeană, și UniCredit Bank i-au provocat pe studenții ieșeni la un maraton de soluții digitale cu o durată de două zile.
Nu mai puțin de 45 de tineri s-au reunit, în luna mai, în nouă echipe interdisciplinare pentru a crea soluții inovatoare, valorificându-și cunoștințele de coding, design și marketing și având șansa să câștige premii de mii de euro și de a fi sprijiniți de organizații de top în dezvoltarea proiectelor lor.
Evenimentul, găzduit de Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor (FEAA), din cadrul Universității 'Alexandru Ioan Cuza' din Iași și susținut de UniCredit Bank, a reprezentat mai mult decât o competiție; a fost un catalizator al învățării aplicate și un spațiu de conexiune între educație, tehnologie și industrie. Studenți din domenii variate și-au testat limitele, au colaborat, au învățat și au inovat, într-un format care a pus accent pe creativitate, gândire critică și lucru în echipă.
Aflat la a doua ediție, evenimentul a adus o noutate: o sesiune de pitching în care studenții au învățat cum să își susțină cat mai bine proiectul în fața unui juriu. La finalul celor două zile de lucru, echipele și-au prezentat proiectele în fața unui juriu format din specialiști, experți fintech și reprezentanți ai mediului academic.
'Ne dorim să devenim banca viitorului și, de aceea, trebuie să încurajăm tânăra generație să creeze, să gândească liber și să colaboreze. Prin acest proiect, am oferit nu doar premii financiare, ci și șansa reală de a transforma ideile în parteneriate concrete. Într-o lume în continuă schimbare, ne asumăm rolul de a susține adaptabilitatea și inovația', a transmis Giuseppe Castelbuono, Digital & Information Director în cadrul UniCredit Bank.
'Romanian Creative Week înseamnă mai mult decât creativitate și inovație; este despre comunitate și despre cum putem conecta talentul tinerilor cu mediul de business. UniCredit FinTech Hack este dovada clară că generația nouă are viziunea, energia și puterea de a schimba viitorul bankingului prin soluții digitale inteligente. Le mulțumesc partenerilor noștri de la UniCredit Banck pentru sprijinul de a oferi împreună o platformă care să pună în valoare aceste idei inovatoare', a declarat Irina Schrotter, organizator RCW.
'În contextul inteligenței artificiale, provocările sunt reale atât pentru studenți, cât și pentru cadrele didactice. De aceea, este esențial să le oferim studenților noștri competențele necesare pentru a intra cu încredere pe piața muncii. Participarea la acest Hackathon le-a oferit ocazia unică de a lucra în echipe multidisciplinare, de a comunica eficient și de a învăța direct de la mentori cu ani de experiență în domenii diverse', a adăugat prof. dr. Teodora Roman, decan al Facultății de Economie și Administrarea Afacerilor.
Pentru studenți, experiența s-a tradus în dezvoltare personală și profesională. 'Am venit pentru a lucra în echipă, pentru a cunoaște oameni din industrie și pentru a învăța cum să ne exprimăm ideile în mod clar, inclusiv sub presiune, o abilitate esențială în viața profesională. Ceea ce mi-am dorit chiar s-a pus în aplicare', a precizat un student înscris în competiție.
Hackathlonul a fost câștigat de echipa The Circle, care a propus un sistem inovativ pentru aplicația Mobile Banking a UniCredit Bank , prin care clienții să fie ajutați de un asistent virtual în procesele bancare. Premiul a fost în valoare de 2.500 de euro.
Locul doi, răsplătit cu 1.500 de euro, a fost câștigat de echipa Unified, care a propus un set de tutoriale interactive. Iar pe locul trei, recompensat cu 1.000 de euro, s-a clasat echipa Control Alt Invest, care a dezvoltat o serie de tutoriale adresate persoanelor cu deficiențe de vedere, precum și persoanelor vârstnice.
'A fost o experiență productivă și îi încurajez pe toți studenții să profite de această ocazie, să se înscrie în edițiile viitoare, să își pună în aplicare cunoștințele, să-și descopere noi valențe când vine vorba de lucrul în echipă. Pentru mine a fost un exercițiu de gândire, o provocare în a-mi exprima ideile, dar și una dintre cele mai complexe competiții la care am participat', a declarat unul dintre membrii echipei The Circle, câștigătoarea UniCredit Fintech Hackathon.
Despre UniCredit Bank
În România, UniCredit Bank este una dintre principalele instituții financiare, oferind servicii și produse de înaltă calitate pentru toate categoriile de clienți. UniCredit Bank își propune să mențină permanent clientul în centrul activităților sale, să fie un partener cu care se lucrează ușor și să fie o parte activă a comunităților în care își desfășoară activitatea. Banca răspunde unei game variate de nevoi a clienților săi printr-o rețea de parteneri specializați: UniCredit Leasing Corporation, UniCredit Consumer Financing, UniCredit Insurance Broker. Pentru mai multe informații despre UniCredit Bank România: https://www.unicredit.ro/.
Despre Romanian Creative Week
Romanian Creative Week este organizat de Federația Patronatelor din Industriile Creative, singura federație patronală reprezentativă la nivel național ce activează în sectorul industriilor creative. S-a înființat în Iași, în august 2011. A organizat până acum, direct sau prin patronatele membre, mai mult de 100 de acțiuni de promovare națională și internațională a industriilor creative.
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].