logo logo

Agerpres – Agenția Națională de Presă: Știri de actualitate cu informații de încredere pentru o societate bine informată.

Bucuresti

Piaţa Presei Libere nr. 1, sector 1

Telefon: +4 021.2076.110; +4 021.2076.105

[email protected]

Comunicat de presă - Asociația Tășuleasa Social

De Ziua Biodiversității sărbătorim cea mai mare ecologizare de pe Via Transilvanica. Peste 3.300 de voluntari au participat în trei județe, în cadrul unei acțiuni organizate de Asociația Tășuleasa Social și Coca-Cola HBC România

Ziua Bună pe Via Transilvanica a reunit comunități întregi într-o amplă acțiune de igienizare desfășurată simultan în trei județe - Hunedoara, Caraș-Severin și Mehedinți. Aceasta este cea mai mare intervenție de acest fel de pe Via Transilvanica până în prezent, parte a unui demers mai amplu ce își propune acoperirea treptată a întregului traseu cu sprijinul comunităților locale. În total, peste 3.300 de voluntari au participat la acțiune, dintre care 2.700 sunt elevi și profesori, colectând 16.500 de kilograme de deșeuri.

Ziua Bună pe Via Transilvanica este un proiect de educație ecologică și voluntariat inițiat de Asociația Tășuleasa Social în parteneriat cu Coca-Cola HBC România, prin platforma de sustenabilitate După Noi. Lansat în 2015, proiectul urmărește să creeze o legătură autentică între tineri și natură, prin acțiuni concrete de protejare a mediului, ateliere educaționale despre biodiversitate și campanii de conștientizare desfășurate în școli și comunități de-a lungul traseului Via Transilvanica. Elevii, profesorii, părinții și autoritățile locale devin astfel actori activi într-un proces de transformare pozitivă a spațiului natural și social.

Rezultatele acțiunii de ecologizare

Etapa acțiunii de ecologizare din 2025 a avut loc simultan în județele Hunedoara, Caraș-Severin și Mehedinți, mobilizând peste 3.300 de participanți - elevi, profesori, părinți adoptivi de kilometri, autorități locale și comunități - care au pornit pe traseu încă de dimineață. În doar câteva ore, aceștia au colectat peste 16.500 de kilograme de deșeuri, acoperind astfel aproximativ 1.000 de kilometri din traseul Via Transilvanica.

Astăzi, 22 mai, de Ziua Internațională a Biodiversității, lansăm Albumul Biodiversitățiis, un album foto digital realizat de copiii participanți la acțiunile de ecologizare. Prin obiectivul lor, natura devine mai mult decât un peisaj. Albumul reunește imagini surprinse de elevi în timpul activităților de pe traseu și reflectă diversitatea vieții pe Via Transilvanica așa cum este văzută prin ochii lor. E un gest simbolic prin care atragem atenția asupra frumuseții naturii și a responsabilității pe care o avem față de ea, alături de noua generație.

Copiii din școlile participante la ecologizarea de pe Via Transilvanica s-au înscris într-un concurs foto, cu peste 90 de lucrări trimise. Dintre acestea, 20 de fotografii câștigătoare au fost selectate pentru a fi incluse în Albumul Biodiversității, fiecare fiind însoțită de o descriere realizată cu sprijinul unui partener Tășuleasa Social, evidențiind grija și atenția copiilor față de mediul înconjurător.

'Ziua Bună pe Via Transilvanica este mai mult decât un proiect de ecologizare - este un exemplu de ce poate însemna o colaborare cu sens între mediul privat, societatea civilă și comunități locale. Parteneriatul nostru cu Tășuleasa Social ne oferă șansa să construim, an de an, nu doar un traseu curat, ci și o cultură a responsabilității față de natură. Iar albumul creat de copii arată clar cum implicarea practică în educație generează respect real pentru natură și responsabilitate pentru mediul înconjurător', a declarat Alice Nichita, Corporate Affairs & Sustainability Director, Coca-Cola HBC România

Proiectul se bazează pe trei piloni esențiali: creșterea gradului de conștientizare, educație și implicarea activă. Printr-o abordare integrată, reușește să formeze nuclee dinamice în școli și comunități, care după participarea la atelierele tematice despre biodiversitate și conservare devin oportunități concrete de învățare și schimbare. Mai mult decât atât, proiectul pune accent pe implicarea directă a elevilor, cadrelor didactice, părinților și autorităților locale, creând astfel un parteneriat real și durabil în sprijinul mediului înconjurător.

'Ziua Bună pe Via Transilvanica rămâne un proiect aproape de sufletul nostru, pentru că aduce laolaltă comunități din zone rurale și urbane, care învață să protejeze natura și să aibă grijă de drumul care îi unește. După șapte ani, este o bucurie să vedem cum această inițiativă crește în fiecare an, datorită implicării voluntarilor, autorităților locale și partenerului nostru de încredere, Coca-Cola HBC România. Albumul Biodiversității, creat de copiii care au fost parte din această acțiune, ne arată încă o dată că educația prin implicare lasă o amprentă de durată', menționează Alin Ușeriu, Președintele Asociației Tășuleasa Social.

Proiectul Ziua Bună pe Via Transilvanica, susținut de Coca-Cola HBC România și implementat de Asociația Tășuleasa Social, face parte din demersurile de sustenabilitate ale Sistemului Coca-Cola în România, reunite în cadrul platformei După Noi. Parteneriatul dintre Coca-Cola HBC România și Asociația Tășuleasa Social durează de peste 18 ani, începând din 2007, și a dat naștere unor inițiative valoroase pentru comunitate și mediu. Ziua Bună este unul dintre proiectele emblematice dezvoltate împreună, reflectând angajamentul comun pentru responsabilitate socială, educație și protejarea naturii.

***

Despre Tășuleasa Social și Via Transilvanica

La Tășu, vrem ca VOLUNTARIATUL să fie o normalitate și credem că putem schimba mentalități prin EDUCAȚIE. Promovăm spiritul de COMUNITATE și curajul civic, suntem dedicați NATURII și mediului înconjurător, promovăm SPORTUL și mișcarea în aer liber și suntem siguri că prin CULTURÃ putem descoperi cine suntem cu adevărat. Via Transilvanica este cel mai recent proiect al Tășuleasa Social, unul încă în derulare. Este un traseu de drumeție de lungă distanță, care se întinde pe 1.400 de kilometri, în 20 de regiuni etnice și culturale diferite din România și aproximativ 400 de comunități, prezentând 12 situri din patrimoniul mondial UNESCO. Punând accentul pe valorile de mediu, sociale și de patrimoniu ale traseului, acesta contribuie la dezvoltarea locală durabilă, conservând și cultivând în același timp patrimoniul de-a lungul traseului său, și creează o sursă de mândrie locală și internațională durabilă. Anul acesta, Via Transilvanica a primit Premiului European pentru Patrimoniu / Premiul Europa Nostra 2023, Cea mai înaltă distincție europeană în domeniu.

Despre După Noi

Am lansat platforma de sustenabilitate După Noi în 2016, din dorința de a reuni toate proiectele de sustenabilitate ale Companiei Coca-Cola HBC în România. Primii pași i-am făcut în Țara Dornelor, de la inițiative menite să promoveze potențialul turistic și cultural al zonei de unde izvorăsc apele minerale din produsele noastre, Dorna, Dorna Izvorul Alb și Poiana Negri și până la implicarea în comunitate, am adus sub aceeași platformă noi proiecte de impact: 'ThinkBIGăr', 'Povești din Ciocănești', 'După Noi, strângem tot noi'.

În 2020, ne-am luat angajamentul să #NuNeOprimAici. După Noi a devenit platforma de sustenabilitate a Sistemului Coca-Cola în România, compus din companiile Coca-Cola HBC România și Coca-Cola România. Ne-am unit eforturile pentru o viziune comună - să facem o diferență în comunitate, prin protejarea mediului înconjurător, a resurselor de apă, prin dezvoltarea comunităților și susținerea tinerilor. Astăzi, După Noi reflectă tot ceea ce facem, în cadrul Sistemului Coca-Cola, pentru un viitor mai sustenabil.

Afisari: 70

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].