Comunicat de presă - Direcția Națională Anticorupție
În continuarea comunicatelor nr. 20/VIII/3 din 23 ianuarie 2025 și 22/VIII/3 din 27 ianuarie 2025, vă aducem la cunoștință faptul că procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție - Secția de combatere a infracțiunilor asimilate infracțiunilor de corupție au propus, la data de 12 mai 2025, către Tribunalul București înlocuirea măsurii controlului judiciar pe cauțiune cu măsura arestării preventive, față de inculpatul OPREA VLAD GHEORGHE, primar al orașului Sinaia, județul Prahova, aflat sub control judiciar pe cauțiune, deoarece acesta ar fi încălcat cu rea-credință, obligația de a nu exercita funcția de primar al orașului Sinaia, în exercitarea căreia a comis faptele.
În referatul procurorilor se arată că, în cauză, există date și probe care conturează următoarea stare de fapt:
Începând cu data de 23 ianuarie 2025, procurorii anticorupție au dispus față de inculpatul Oprea Vlad Gheorghe, punerea în mișcare a acțiunii penale și luarea măsurii controlului judiciar pe cauțiune, printre obligațiile impuse fiind și interzicerea de a lua legătura cu martorii din dosar, atât direct cât și indirect. De asemenea, acestuia i s-a impus și interdicția de a se deplasa la sediul Primăriei Sinaia și de a exercita funcția de primar al orașului Sinaia, în exercitarea căreia a săvârșit faptele menționate în comunicatele anterioare.
Măsura controlului judiciar pe cauțiune a fost prelungită succesiv de către procurorul de caz, iar obligațiile impuse inculpatului Oprea Vlad Gheorghe și menționate anterior, au fost confirmate și de instanța de judecată în urma contestațiilor depuse.
În concret, în perioada martie - aprilie 2025, inculpatul Oprea Vlad Gheorghe, deși se afla sub măsura controlului judiciar pe cauțiune și avea interdicția de a exercita funcția de primar al orașului Sinaia, în fapt, ar fi exercitat atribuțiile de primar, dând dispoziții directe viceprimarului orașului Sinaia, în ceea ce privește:
- exercitarea atribuțiilor referitoare la relația cu consiliul local (discuții cu privire la măsurile necesare pentru pregătirea și desfășurarea acestora, propunerile de hotărâre ce ar trebuie aprobate sau respinse, pregătirea acestora, etc.);
- exercitarea atribuțiilor referitoare la bugetul local al unității administrativ- teritoriale Sinaia (modalitatea în care să se supună dezbaterii în Consiliul Local Sinaia bugetul local);
- exercitarea de atribuții privind serviciile publice asigurate cetățenilor, de interes local (gestionarea de către Primăria Sinaia a relației contractuale cu societatea de apă canal în ceea ce privește majorarea tarifelor, gestionarea de către Primăria Sinaia a unor terenuri aparținând primăriei, suspendarea raporturilor de muncă a două angajate, scoaterea la concurs a unor posturi din aparatul administrativ al Primăriei Sinaia, etc.).
Facem precizarea că punerea în mișcare a acțiunii penale este o etapă a procesului penal reglementată de Codul de procedură penală, având ca scop crearea cadrului procesual de administrare a probatoriului, activitate care nu poate, în nici o situație, să înfrângă principiul prezumției de nevinovăție.
Menționăm că prezentul comunicat a fost întocmit în conformitate cu art. 28 alin. 4 din Ghidul de bune practici privind relația sistemului judiciar cu mass media, aprobat prin Hotărârea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 197/2019.
BIROUL DE INFORMARE ȘI RELAȚII PUBLICE
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].