Comunicat de presă - Universitatea Politehnica Timișoara
SPARK by UPT 2025. Rețeta succesului în afaceri pentru tinerii antreprenori
Pe lângă misiunea de a forma specialiști, Universitatea Politehnică Timișoara și-a asumat și rolul de a susține și promova antreprenoriatul în rândul tinerilor. Prin prisma misiunii sale fundamentale, InoHub - Societatea Antreprenorială Studențească din UPT pune la dispoziția studenților care doresc să implementeze o nouă idee de afacere, precum și celor care au pornit deja pe calea înființării și operaționalizării unui start-up, o serie de facilități și spații. Acestea au menirea de a oferi suportul necesar pe unele din ariile cruciale din activitatea unei firme.
Una dintre inițiativele de succes ale InoHub UPT este SPARK by UPT, ajuns acum la cea de-a doua ediție. Marți, 6 mai 2025, în Auditorium-ul Centrului de Conferințe al Politehnicii timișorene evenimentul a adus în fața celor peste 300 de tineri șase antreprenori de succes, care să împărtășească cu aceștia succesul și provocările care vin la pachet cu deschiderea unei afaceri.
Evenimentul a fost organizat de InoHub- Societatea Antreprenorială Studențească din UPT, în colaborare cu Timișoara Startups.
După cuvintele de salut adresate participanților de către conf. Univ. Dr. ing. Florin Drăgan, rectorul UPT, conf. Univ. Dr. ing. Vlad Mihăescu, directorul InoHub UPT, și Andrei Cosmin Munteanu, moderator al evenimentului și tech specialist, speakerii invitați, care provin din diverse domenii de activitate, au vorbit despre experiențele lor personale și motivația care stă în spatele succesului în afaceri.
Pe scena SPARK by UPT 2025 au urcat:
- Loredana Pădurean, cadru didactic la Northeastern University în Boston, antreprenor, speaker TedX- cu participare la peste 350 de evenimente pe tot globul și multipremiată pentru activitatea ei din sfera inteligenței artificiale, a împărtășit cu tinerii experiența cumulată ca și cadru didactic la MIT Solan sau Asia School of Business. În palmaresul său se află premiul pentru 'Excelență și inovare în predare, utilizând inteligența artificială'.
- Flaviu Avi Cicirean a fondat două companii de reper pentru mediul de business, atât din România, cât și Europa: BRAND EMOȚION și BRAND MINDS. Prima dintre acestea dezvoltă și curatoriază identitatea sonoră a unora dintre cele mai mari branduri din România (BMW, Mini, Hornbach, Băneasa Shopping City, Radio21, VibeFM, Antena1, RadioZU, ZU TV), având la activ create peste 20.000 de reclame. BRAND MINDS își dorește să reprezinte o sursă autentică de inspirație pentru oameni, în așa fel încât aceștia să creeze o lume mai bună, atât pentru ei, cât și pentru generațiile care le urmează.
Compania a ajuns în momentul de față lider de piață în industria evenimentelor business în Centrul și Estul Europei, iar în toamna anului 2017 a pătruns și pe piața din Asia, primul eveniment fiind organizat în Singapore. Toate astea sunt rezultatul viziunii globale pe care Avi a conturat-o pentru BRAND MINDS încă de la bun început. Pe lângă statutul de antreprenor care se regăsește în proiectele de mai sus, Flaviu este și producător muzical. Parcursul său profesional în această industrie începând spre finalul anilor 90, când a fondat trupa Activ. Experiența de artist a fost urmată ulterior de 13 ani în radio, timp în care a fost Director de Creație la Radio 21, Vibe FM și Radio ZU.
- Annemarie Fabian este co-fondator SOLO, prima soluție 100% digitală de administrare a activității unui freelancer. Îi place să facă lucruri de la zero și să găsească soluții concrete pentru probleme reale ale clienților. În ultimii 15 ani, a făcut marketing și vânzări pentru contabilitate, biblioteci, terapie și coaching și chiar mall-uri. Dacă ar lua-o de la capăt, ar începe tot cu Disciplined Entrepreneurship, pentru că e genul de carte care-ți arată cum să construiești bine de la început. SOLO e un contabil digital prietenos care se ocupă de tot ce ține de administrarea unui PFA, de la înființare și găzduirea sediului până la facturare, contabilitate și depunerea tuturor declarațiilor. Lansat la finalul lui 2021, start-up-ul oferă o soluție simplă, rapidă și ușor de înțeles pentru oricine se gândește să lucreze pe cont propriu. În prezent, peste 12.000 de freelanceri și profesioniști, programatori, marketeri, profesori, medici sau medici stomatologi folosesc SOLO.
- Iulia Andrițoiu Caizer este CEO și cofondator al @quick. Legal, un startup românesc de legal-tech care folosește inteligența artificială pentru a automatiza procesele juridice, în special recuperarea facturilor neplătite. Cu peste 10 ani de experiență în avocatură, inclusiv la UiPath și în firme internaționale precum Schoenherr Attorneys at Law, Jean Padberg & Associates, P.C. sau Altanta Legal Aid Society, Iulia îmbină expertiza juridică cu tehnologia pentru a transforma accesul la servicii legale. QuickLegal a primit premiul Best Romanian Legal App în 2024, face parte din prestigiosul ecosistem Station F din Paris și colaborează cu BCR România, EIT Digital Belgia și Vodafone Portugalia.
Viziunea platformei este să automatizeze peste 90% din operațiunile juridice ale companiilor și să redefinească viitorul muncii.
- Ștefan Szakal este antreprenor în serie, cu peste 20 de ani de experiență în tech și brand building. A fondat proiecte precum X3, [e-spres-oh], Alt Club, Homefresh și multe altele - unele au crescut frumos, altele au fost lecții valoroase. Îi place să pornească lucruri de la zero, să testeze idei și să construiască produse care contează. Cel mai recent startup este @boondotco, o platformă care ajută comunitățile să facă bine împreună, prin timp, bani și lucruri.
- Evelina Necula, co-fondatoare Kinderpedia, antreprenor în educație, specialist în comunicare și mamă de școlar vine la SPARK2025 ! Evelina este co-fondatoarea @kinderpedia, soluția de comunicare și management pentru educație dezvoltată în România. În ultimii 10 ani, a fost implicată în cercetări, proiecte pilot și campanii de comunicare dedicate transformării educației. A absolvit Open University Business School, în United Kingdom, iar ultimii 15 ani i-au adus experiență în domeniul marketingului și al comunicării în educație, corporate, ospitalitate și retail.
Invitații au intrat și în contact cu tinerii prezenți la eveniment, răspunzând întrebărilor adresate de aceștia.
Nu în ultimul rând, în cadrul evenimentului a fost organizată și o tombolă, iar cei mai norocoși au plecat acasă cu premii speciale oferite de InoHub UPT.
Universitatea Politehnica Timișoara (www.upt.ro), cea mai veche instituție de învățământ superior din vestul țării, a fost înființată prin Decretul Regal semnat de Regele Ferdinand la 11 noiembrie 1920. Universitate de cercetare avansată și educație, UPT este astăzi una dintre școlile românești cu tradiție, recunoscută în plan național și internațional, atât prin activitatea generațiilor de cadre didactice și cea a unor academicieni prestigioși, cât și prin cei peste 140.000 de absolvenți care au dus renumele acesteia peste tot în lume. Având și o bază materială de invidiat, cele 10 facultăți ale universității asigură programe de studii pentru aproximativ 13.500 studenți.
Dimensiunea internațională a Universității Politehnica Timișoara este evidențiată și prin faptul că este parte a consorțiului european de universități E3UDRE2² - Engaged and Entrepreneurial European University as Driver for European Smart and Sustainable Regions, inițiativă sprijinită de Comisia Europeană prin programul Erasmus+. E3UDRES2 reunește universități europene de top pentru a colabora în dezvoltarea regiunilor inteligente și sustenabile prin educație inovatoare, cercetare aplicată și cooperare transdisciplinară.
Mai multe informații sunt disponibile pe site-ul oficial: https://www.eudres.eu/.
Lucian Ronkov
Departament Comunicare și Imagine
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].