Comunicat de presă - TVR
TVR în topul audiențelor cu dezbaterea 'Un președinte pentru România'
Confruntarea istorică a candidaților la primul tur al alegerilor prezidențiale, organizată de Televiziunea Română marți, 29 aprilie 2025, la Palatul Cotroceni, a plasat TVR în fruntea celor mai urmărite televiziuni din România. Un milion de telespectatori au vizionat cel puțin un minut din dezbaterea de pe TVR1.
Televiziunea publică a reunit 10 dintre candidații la fotoliul de la Cotroceni într-un maraton jurnalistic de excepție, de peste trei ore, moderat de jurnaliștii Marian Voicu și Ramona Avrămescu sub genericul 'Un președinte pentru România'. Evenimentul a beneficiat de o amplă acoperire media, fiind preluat de numeroase televiziuni naționale: PRO TV, Antena 3 CNN, Digi 24, EuroNews, Prima News, România TV, Realitatea Plus, B1 TV, Metropola TV, precum și pe platformele online ale Radio România, Hotnews și Adevărul.
Aproape 1.300.000 de telespectatori au urmărit producția Televiziunii Române pe toate posturile care au preluat emisia TVR, pe segmentul Național 18+, între orele 19.30-22.53 (8,9% rating și 22,6% share), dintre care aproximativ o treime (440.000) au ales canalele TVR 1 și TVR INFO. În același interval, pe targetul Urban 18+, televiziunile care au difuzat confruntarea candidaților organizată de televiziunea publică înregistrau, cumulat, un rating de 10,6% și o cotă de piață de 27,6%.
TVR 1 s-a clasat în top 5 în rândul televiziunilor, marți, 29 aprilie, în intervalul de transmisie a dezbaterii, atât pe targetul Național 18+, cât și pe segmentul Urban 18+, aproape 1.000.000 de telespectatori vizionând cel puțin un minut din confruntarea candidaților la președinția României. Cel mai urmărit moment al dezbaterii a fost înregistrat la TVR 1 la ora 22.21, când aproape 500.000 de telespectatori urmăreau 'Un președinte pentru România' (target Național 18+).
Posturile televiziunii publice, TVR 1 și TVR INFO au înregistrat un rating cumulat de 3,7% și o cotă de piață de 9,7 procente pe targetul Urban 18+. Totodată, 440.000 de telespectatori au urmărit, în medie, în fiecare minut, dezbaterea, la TVR 1 și TVR INFO, marți, 29 aprilie, în intervalul orar 19.30 - 22.53 (3% rating și 7,7% share, cumulat pe ambele stații, la nivel Național 18+).
Dezbaterea TVR a fost urmărită cu interes și în mediul online unde a înregistrat aproape 467.000 de vizualizări în social media (Facebook și Youtube) și peste 2 milioane de vizualizări pe site-urile TVR și ale altor organizații care au solicitat preluarea semnalului. Dintre acestea, aproape 30.000 de persoane au urmărit confruntarea candidaților pe platforma TVR+.
Dezbaterea organizată de TVR s-a desfășurat într-un cadru simbolic - Sala Unirii de la Palatul Cotroceni, locul de muncă al viitorului președinte. La eveniment au participat jurnaliști TVR, reprezentanți ai organizațiilor media care au solicitat preluarea transmisiunii și prezența la dezbatere, dar și personalități marcante din cultură, sport, mediul academic, medicină, antreprenoriat și societate civilă. Prin prezența acestor personalități, precum și prin alocuțiunea Președintelui Director General al SRTv, Dan-Cristian Turturică, Televiziunea Română a subliniat responsabilitatea pe care candidații la Președinția României o angajează, prin declarațiile și pozițiile adoptate, în fața întregului electorat român.
'Succesul dezbaterii 'Un președinte pentru România' confirmă misiunea fundamentală a Televiziunii Române de a fi un pilon al democrației romanești. Prin organizarea acestui eveniment de anvergură națională într-un cadru simbolic pentru statul român, am demonstrat angajamentul TVR față de informarea corectă și imparțială a publicului în momente decisive pentru viitorul țării. Audiența record înregistrată reprezintă o validare a eforturilor noastre de a oferi un spațiu de dialog constructiv, unde toate vocile politice semnificative pot fi auzite. Mulțumim tuturor partenerilor media care au contribuit la amplificarea acestui mesaj democratic și cetățenilor care au ales să fie martori la acest moment definitoriu pentru societatea românească', a declarat Presedinte-Director General al SRTv, Dan-Cristian Turturică.
Producția TVR a beneficiat de interpretare în limbaj mimico-gestual, asigurând accesibilitatea pentru persoanele cu deficiențe de auz.
*Rating (RTG%) reprezintă numărul mediu de telespectatori pe minut ai unei emisiuni (sau interval orar) difuzată de o stație TV. Ratingul poate fi exprimat în cifre absolute (mii telespectatori) sau ca procent din universul targetului analizat.
**Cotă de piață (Market Share - SHR%) reprezintă raportul procentual dintre numărul mediu de telespectatori (RTG%) ai unei emisiuni (sau interval orar) de la o stație TV și numărul mediu de telespectatori de pe toate stațiile TV, calculat pentru același interval orar (sau emisiune).
Sursă: Kantar Media, date prelucrate SRTv
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].