logo logo

Agerpres – Agenția Națională de Presă: Știri de actualitate cu informații de încredere pentru o societate bine informată.

Bucuresti

Piaţa Presei Libere nr. 1, sector 1

Telefon: +4 021.2076.110; +4 021.2076.105

[email protected]

Comunicat de presă - Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România

Planul de măsuri al CFR Călători pe anul 2025 - aprobat tacit de Ministrul Transportatorilor și Infrastructurii - nu stabilește exact dacă ARF își permite să nu dea CFR Călători compensația ce a fost trecută în Legea Bugetului de Stat pe anul 2025, ce se va întâmpla cu angajații CFR Călători, respectiv câți vor fi concediați colectiv și la câți va continua să scadă veniturile lunare în anul 2025 probabil prin preluarea/trecerea angajaților dintr-o structură veche existentă în altă structură nouă ce se va înființa ținând cont că sunt trecute deja structurile noi și în CCM-ul actual al CFR Călători, fapt ce consideră membrii de sindicat că va avea ca efect continuarea cu diminuarea veniturilor lor lunare, în anul 2025 în comparație cu anul 2024 , dar de data aceasta la majoritatea angajaților CFR Călători.

Altă mare problemă feroviară va fi dacă CFR Călători nu primește în anul 2025 compensația reală, respectiv compensația trecută în Legea Bugetului de Stat pe anul 2025 și ne referim aici la faptul că CFR Călători va fi forțată de către ARF și Consiliul Concurenței să continue cu anularea trenurilor de călători din Obligația de Serviciu Public a CFR Călători pe anul 2025 și deci cu continuarea anulărilor de trenuri de călători ale CFR Călători din Mersul de tren pe anul 2025, dar și cu concedieri colective la sfârșit de an 2025 etc. Ce se va întâmpla concret cu noi?
Cum să sperăm că va fi bine când vedem că ARF nu dă fila de buget cu compensația CFR Călători și ca din acest motiv Guvernul României nu aproba BVC-ul CFR Călători pe anul 2025 prin Hotărâre de Guvern, iar veniturile lunare ale ceferiștilor au început să se diminueze deja de la început de an 2025 și asta cu mult cinism. Întâi s-au diminuat veniturile lunare ale mecanicilor de locomotivă, mecanicilor instructori, șefilor de tren și conductorilor tren cu circa 30% în comparație cu veniturile din anul 2024, deși Guvernul României promisese la sfârșit de an 2024 că în anul 2025 nu se va tăia niciun salariu al vreunui angajat din România.

Știind toate acestea, totuși conducerea MTI și Ministrul Transportatorilor - se pare că văd ca soluție, să treacă la altă etapă, respectiv să treacă cu transportul feroviar din România pe doar trei coridoare ce sunt în modernizare momentan, adică spre un transport de lux pentru călători, dar doar la prețul călătoriei, cu așa zisele trenuri de călători comerciale și cu trenurile noi ce urmează a fi achiziționate în următorii ani de pe secțiile interoperabile care urmează să apară, dar care momentan sunt în modernizare, respectiv de pe cele trei coridoare ce se modernizează pe fonduri europene și în final (cât de repede permit românii și cât de repede permit sindicatele din sistemul feroviar de călători) să renunțe atât la CFR Călători, cât și la transportul social de pe secțiile neinteroperabile, motiv pentru care în ajun de Crăciun 2024, în ajun de an nou și în continuare în anul 2025, pe repede înainte se încearcă disperat să se facă așa zisa asanare a instrucțiunilor și stabilirea unei norme naționale cât mai suplă ce este necesară pentru operatorii străini de transport feroviar de călători și 'pe repede-înainte' spre normele europene din domeniu unde există infrastructura feroviară modernă ce permite viteze de circulație a trenurilor de călători între 160 km/h și 500 km/h și unde există trenuri noi de călători care circulă cu aceste viteze de circulație.

Ministrul Transportatorilor și Infrastructurii ar trebui să își facă timp să vadă că o problemă de rezolvat urgent în sistemul feroviar de călători este depolitizarea CFR Călători și eliminarea concurenței neloiale care i se face lui CFR Călători. Ceea ce se face în prezent cu transportul feroviar de călători al României, nu poate trece neobservat și nu are nimeni dreptul să se joace cu sistemul de transport feroviar de călători din România pentru că este vorba de mobilitatea românilor în cea mai mare siguranța circulației din România și cu transportul cel mai ecologic din Europa!!

Trebuie să păstrăm transportul feroviar de călătorii în România și pentru generațiile viitoare. Pe MTI, ARF și Consiliul Concurenței trebuie să îi intereseze cum se simt călători în transportul feroviar de călători actual ...

Conducerile lor ar trebui să meargă 'pe teren'.

Nu faceți experimente cu Operatorul de Transport Feroviar de Călători al Statului Român - CFR Călători (Nimeni nu vorbește despre asta! De fapt, nu se dorește ca să se știe asta! Cine este responsabil că se distruge nejustificat CFR Călători? De ce ARF și Consiliul Concurenței au agravat situația CFR Călători care lucra pe caiet cu statul român? Nu am mai văzut în istoria României și nici în Uniunea Europeană, repercursiuni atât de mari ca cele ce sunt asupra operatorului de transport feroviar de călători din România CFR Călători prin apariția OTF de Călători Privat prin care confortul călătorilor a continuat să scadă în fiecare an ce trece, iar călătoria cu trenul începe să devină călătorie de lux, respectiv treptat se renunță la transportul social și se înlocuiește cu un transport feroviar de călători de lux și considerăm că aici trebuie ca să intervină și românii în sprijinul FSTFR care prin mitinguri de protest solicită protejarea românilor în continuare prin asigurarea de către Guvernul României a unui transport social cu CFR Călători și trenuri comerciale cu OTF Privați de Călători.

Vrem ca opinia publică să apară după o informare corectă și vrem ca aceasta să determine schimbarea politicilor MTI, ARF și ale Consiliului Concurenței.

Pentru toate aceste motive până pe 30 iunie 2025 Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România va avea deja organizate 11 mitinguri de protest feroviare și în a treia parte a lunii iulie 2025 dacă la CFR Călători nu va exista nici CCM - se va declanșa timp de 2 ore Greva de Avertisment și ulterior și Greva Generală!

Afisari: 77

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].