Comunicat de presă - Asociația Națională a Agențiilor de Turism
Turismul - marele absent din campaniile electorale! ANAT solicită candidaților la Președinția României să abordeze și tema turismului
Asociația Națională a Agențiilor de Turism (ANAT) solicită public tuturor candidaților la funcția de Președinte al României să își exprime poziția și viziunea asupra turismului, într-o viitoare dezbatere televizată dedicată și acestui domeniu strategic pentru economia și imaginea României.
De ce este important turismul?
Turismul înseamnă locuri de muncă, investiții, dezvoltare regională și promovarea valorilor și identității naționale. Cu toate acestea, în mod inexplicabil, turismul este constant ignorat în campaniile electorale, deși este unul dintre puținele domenii economice în care România are un potențial enorm și nevalorificat pe deplin. Din păcate, ca număr de turiști ne situăm pe ultimul loc din Uniunea Europeană, cu 2,42 de milioane de turiști anul trecut.
'Solicităm candidaților la președinție să răspundă public, într-o dezbatere televizată: ce loc acordă turismului în strategia de dezvoltare a României? Ce măsuri de susținere a turismului ar promova în dialogul cu Guvernul și Parlamentul? Ce soluții propun pentru susținerea antreprenorilor din turism, dezvoltarea brandului de țară, combaterea turismului informal și pentru atragerea turiștilor străini?', declară Dr. Alin Burcea, președintele ANAT.
România are nevoie de o strategie coerentă de țară, iar turismul trebuie să fie parte din ea. Președintele României, chiar dacă nu are atribuții executive directe în acest domeniu, are rolul de garant al interesului național, mediator și vector de imagine la nivel internațional. Prin urmare, poziția fiecărui candidat privind turismul este nu doar oportună, ci esențială.
ANAT își dorește să asiste la prezentarea, în campania electorală, a unui plan sau set de principii clare privind turismul, în cadrul programului prezidențial al fiecărui candidat. De asemenea, își dorește consultarea periodică a industriei de turism și includerea acestui domeniu în dialogul președintelui cu actorii economici majori ai țării.
ANAT adresează mai multe întrebări viitorilor președinți ai Țării.
Susțineți voucherele de vacanță sau ce alte mecanisme de sprijinire a acestui domeniu? Este evident că starea de sănătate și nivelul de fericire al românilor a crescut după introducerea voucherelor de vacanță.
Știați că turismul are o contribuție directă de 2% din PIB-ul României și indirectă de 4%?
Cum vedeți rolul turismului în dezvoltarea economică a României și ce loc ar trebui să ocupe în strategia națională de dezvoltare?
Ce măsuri ați propune pentru a integra turismul ca pilon important în construcția brandului de țară?
Sunteți de acord ca turismul să fie inclus constant în agenda consultărilor Președintelui cu Guvernul și cu actorii economici majori?
În ce mod v-ați implica, în calitate de Președinte, în promovarea externă a României ca destinație turistică?
Cum evaluați impactul voucherelor de vacanță asupra economiei și stării de bine a populației? Intenționați să susțineți continuarea sau extinderea acestui program?
Ce soluții propuneți pentru combaterea turismului informal și fiscalizarea corectă a acestui domeniu?
Cum vedeți colaborarea instituției prezidențiale cu organizațiile profesionale din turism, precum ANAT, pentru consultări periodice?
Având în vedere că România este pe ultimul loc din UE ca număr de turiști, ce inițiative credeți că sunt necesare pentru atragerea turiștilor străini?
Cum poate contribui Președintele României la atragerea investițiilor străine în turism, în special în infrastructura turistică și promovare?
Considerați turismul un domeniu strategic pentru imaginea externă a României? Dacă da, cum v-ați asuma acest rol de promotor la nivel internațional?
Credeți că România are nevoie de un Pact Național pentru Turism, susținut de toate partidele politice și de Președinție?
Cum poate contribui turismul la reducerea disparităților regionale și la dezvoltarea comunităților locale?
Angajați oficial în domeniu știu ca turismul este la fel de eficient precum domeniul financiar și cel din industria auto. Neoficial, foarte mulți români trăiesc din veniturile realizate din turism. Turismul nu este un moft. Este un sector cu impact direct asupra PIB-ului, culturii, diplomației și coeziunii sociale. ANAT va continua să fie un partener activ și vocal în reprezentarea intereselor legitime ale agențiilor de turism și ale întregii industrii.
Este momentul ca turismul să devină o prioritate națională!
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].